11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Oratge poc tardorenc este dimarts amb canvis que encara queden lluny

El sol dominarà aquests propers dies a gran part de Catalunya amb ambient confortable o fresc

El sol dominarà estos pròxims dies amb ambient confortable | Arxiu

  

El sol i les temperatures altes per l’època de l’any seran les protagonistes esta setmana, i també este dimarts. Pocs canvis respecte a este dilluns es preveuen. Ara bé, a mitjans de setmana podria haver alguns canvis, però haurem d’esperar quasi una setmana més per realment notar el canvi de temps que pareix que vol arribar.

 

Este dimarts el cel anirà acompanyat pel domini de l’ambient solejat o amb alguns núvols alts i prims sense més importància. Com a molt, a primeres hores del matí, en l’interior d’Alacant, hi haurà alguns núvols baixos o boirines locals. Ara bé, una volta la temperatura comence a pujar, ràpidament es desfaran.

 

La temperatura en general, tampoc es mourà massa, i seguirà sent càlida al migdia per l’època de l’any. A pesar de tot, en punts de l’interior d’Alacant, podrà baixar un parell de graus respecte a este dilluns. En general, les màximes quedaran entre els 24º i 29º, fins i tot s’arribarà algun 30º o 31º, fent que al migdia l’ambient siga estiuenc.

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Quant a les mínimes, es mantindran similars o podran baixar lleugerament, amb encara fresca matinal. Es mouran entre els 13º i 18º, sent les més baixes les de l’interior del territori.

 

Xicotets canvis a mitja setmana. Els grans, caldrà esperar

Després de dies i dies amb un temps monòton, amb temperatures inusuals per l’època de l’any i sense ploure, els canvis, per petits que siguen, són notícia. A mitjans de setmana els núvols seran més abundants i podran arribar alguns arruixons, que de moment semblen poc importants.

 

Este temps més ‘complicat’ s’espera que siga de cara al dijous. El cel estarà més tapat i les pluges, de moment febles i que portaran poca quantitat d’aigua, quedaran restringides al nord de la comunitat valenciana, en concret a les comarques de Castelló.

 

Els intervals de núvols seran presents a molts punts aquest dissabte

Els intervals de núvols estaran presents este dijous | Maria José Piorno

 

Amb l’arribada dels núvols, també arribarà una massa d’aire més fresca que farà baixar els termòmetres, fent que la tardor es faça notar.

 

Els altres canvis importants arribaran just d’açi a una setmana. Un front atlàntic ben actiu tindrà la intenció de creuar la península Ibèrica entre dilluns i dimarts, portant pluges generalitzades i arruixons amb algunes tempestes. També la temperatura baixarà de colp, ja que els dies previs, els termòmetres tornaran a enregistrar valors més estiuencs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les pluges deixen 149 l/m² a La Font d’en Carròs i 113 a Borriana este diumenge

La borrasca Emilia va deixar els majors acumulats a La Font d'en Carròs (149,1 l/m²) i en el club nàutic de Borriana (113), amb registres generalitzats a Castelló.

Finalitza l’alerta roja a València i es manté la taronja en el sud de Castelló

L'alerta roja per pluges en el litoral de València ha finalitzat a les 6 hores. El nivell màxim passa a ser taronja a l'interior i litoral sud de Castelló fins a les 18 hores.

Finalitza l’alerta roja per pluges a València i es manté la taronja a Castelló

L'alerta roja en el litoral de València ha finalitzat a les 6.00 i el focus es trasllada a Castelló, amb nivell taronja fins a les 18.00 i fins a 100 l/m². La resta de la Comunitat seguix en nivell groc per pluges i amb avisos per tempestes a Alacant, València i Castelló.

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.