Oratge poc tardorenc este dimarts amb canvis que encara queden lluny

El sol dominarà aquests propers dies a gran part de Catalunya amb ambient confortable o fresc

El sol dominarà estos pròxims dies amb ambient confortable | Arxiu

  

El sol i les temperatures altes per l’època de l’any seran les protagonistes esta setmana, i també este dimarts. Pocs canvis respecte a este dilluns es preveuen. Ara bé, a mitjans de setmana podria haver alguns canvis, però haurem d’esperar quasi una setmana més per realment notar el canvi de temps que pareix que vol arribar.

 

Este dimarts el cel anirà acompanyat pel domini de l’ambient solejat o amb alguns núvols alts i prims sense més importància. Com a molt, a primeres hores del matí, en l’interior d’Alacant, hi haurà alguns núvols baixos o boirines locals. Ara bé, una volta la temperatura comence a pujar, ràpidament es desfaran.

 

La temperatura en general, tampoc es mourà massa, i seguirà sent càlida al migdia per l’època de l’any. A pesar de tot, en punts de l’interior d’Alacant, podrà baixar un parell de graus respecte a este dilluns. En general, les màximes quedaran entre els 24º i 29º, fins i tot s’arribarà algun 30º o 31º, fent que al migdia l’ambient siga estiuenc.

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Quant a les mínimes, es mantindran similars o podran baixar lleugerament, amb encara fresca matinal. Es mouran entre els 13º i 18º, sent les més baixes les de l’interior del territori.

 

Xicotets canvis a mitja setmana. Els grans, caldrà esperar

Després de dies i dies amb un temps monòton, amb temperatures inusuals per l’època de l’any i sense ploure, els canvis, per petits que siguen, són notícia. A mitjans de setmana els núvols seran més abundants i podran arribar alguns arruixons, que de moment semblen poc importants.

 

Este temps més ‘complicat’ s’espera que siga de cara al dijous. El cel estarà més tapat i les pluges, de moment febles i que portaran poca quantitat d’aigua, quedaran restringides al nord de la comunitat valenciana, en concret a les comarques de Castelló.

 

Els intervals de núvols seran presents a molts punts aquest dissabte

Els intervals de núvols estaran presents este dijous | Maria José Piorno

 

Amb l’arribada dels núvols, també arribarà una massa d’aire més fresca que farà baixar els termòmetres, fent que la tardor es faça notar.

 

Els altres canvis importants arribaran just d’açi a una setmana. Un front atlàntic ben actiu tindrà la intenció de creuar la península Ibèrica entre dilluns i dimarts, portant pluges generalitzades i arruixons amb algunes tempestes. També la temperatura baixarà de colp, ja que els dies previs, els termòmetres tornaran a enregistrar valors més estiuencs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.