Oratge poc tardorenc este dimarts amb canvis que encara queden lluny

El sol dominarà aquests propers dies a gran part de Catalunya amb ambient confortable o fresc

El sol dominarà estos pròxims dies amb ambient confortable | Arxiu

  

El sol i les temperatures altes per l’època de l’any seran les protagonistes esta setmana, i també este dimarts. Pocs canvis respecte a este dilluns es preveuen. Ara bé, a mitjans de setmana podria haver alguns canvis, però haurem d’esperar quasi una setmana més per realment notar el canvi de temps que pareix que vol arribar.

 

Este dimarts el cel anirà acompanyat pel domini de l’ambient solejat o amb alguns núvols alts i prims sense més importància. Com a molt, a primeres hores del matí, en l’interior d’Alacant, hi haurà alguns núvols baixos o boirines locals. Ara bé, una volta la temperatura comence a pujar, ràpidament es desfaran.

 

La temperatura en general, tampoc es mourà massa, i seguirà sent càlida al migdia per l’època de l’any. A pesar de tot, en punts de l’interior d’Alacant, podrà baixar un parell de graus respecte a este dilluns. En general, les màximes quedaran entre els 24º i 29º, fins i tot s’arribarà algun 30º o 31º, fent que al migdia l’ambient siga estiuenc.

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Quant a les mínimes, es mantindran similars o podran baixar lleugerament, amb encara fresca matinal. Es mouran entre els 13º i 18º, sent les més baixes les de l’interior del territori.

 

Xicotets canvis a mitja setmana. Els grans, caldrà esperar

Després de dies i dies amb un temps monòton, amb temperatures inusuals per l’època de l’any i sense ploure, els canvis, per petits que siguen, són notícia. A mitjans de setmana els núvols seran més abundants i podran arribar alguns arruixons, que de moment semblen poc importants.

 

Este temps més ‘complicat’ s’espera que siga de cara al dijous. El cel estarà més tapat i les pluges, de moment febles i que portaran poca quantitat d’aigua, quedaran restringides al nord de la comunitat valenciana, en concret a les comarques de Castelló.

 

Els intervals de núvols seran presents a molts punts aquest dissabte

Els intervals de núvols estaran presents este dijous | Maria José Piorno

 

Amb l’arribada dels núvols, també arribarà una massa d’aire més fresca que farà baixar els termòmetres, fent que la tardor es faça notar.

 

Els altres canvis importants arribaran just d’açi a una setmana. Un front atlàntic ben actiu tindrà la intenció de creuar la península Ibèrica entre dilluns i dimarts, portant pluges generalitzades i arruixons amb algunes tempestes. També la temperatura baixarà de colp, ja que els dies previs, els termòmetres tornaran a enregistrar valors més estiuencs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.