Oratge poc tardorenc este dimarts amb canvis que encara queden lluny

El sol dominarà aquests propers dies a gran part de Catalunya amb ambient confortable o fresc

El sol dominarà estos pròxims dies amb ambient confortable | Arxiu

  

El sol i les temperatures altes per l’època de l’any seran les protagonistes esta setmana, i també este dimarts. Pocs canvis respecte a este dilluns es preveuen. Ara bé, a mitjans de setmana podria haver alguns canvis, però haurem d’esperar quasi una setmana més per realment notar el canvi de temps que pareix que vol arribar.

 

Este dimarts el cel anirà acompanyat pel domini de l’ambient solejat o amb alguns núvols alts i prims sense més importància. Com a molt, a primeres hores del matí, en l’interior d’Alacant, hi haurà alguns núvols baixos o boirines locals. Ara bé, una volta la temperatura comence a pujar, ràpidament es desfaran.

 

La temperatura en general, tampoc es mourà massa, i seguirà sent càlida al migdia per l’època de l’any. A pesar de tot, en punts de l’interior d’Alacant, podrà baixar un parell de graus respecte a este dilluns. En general, les màximes quedaran entre els 24º i 29º, fins i tot s’arribarà algun 30º o 31º, fent que al migdia l’ambient siga estiuenc.

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Quant a les mínimes, es mantindran similars o podran baixar lleugerament, amb encara fresca matinal. Es mouran entre els 13º i 18º, sent les més baixes les de l’interior del territori.

 

Xicotets canvis a mitja setmana. Els grans, caldrà esperar

Després de dies i dies amb un temps monòton, amb temperatures inusuals per l’època de l’any i sense ploure, els canvis, per petits que siguen, són notícia. A mitjans de setmana els núvols seran més abundants i podran arribar alguns arruixons, que de moment semblen poc importants.

 

Este temps més ‘complicat’ s’espera que siga de cara al dijous. El cel estarà més tapat i les pluges, de moment febles i que portaran poca quantitat d’aigua, quedaran restringides al nord de la comunitat valenciana, en concret a les comarques de Castelló.

 

Els intervals de núvols seran presents a molts punts aquest dissabte

Els intervals de núvols estaran presents este dijous | Maria José Piorno

 

Amb l’arribada dels núvols, també arribarà una massa d’aire més fresca que farà baixar els termòmetres, fent que la tardor es faça notar.

 

Els altres canvis importants arribaran just d’açi a una setmana. Un front atlàntic ben actiu tindrà la intenció de creuar la península Ibèrica entre dilluns i dimarts, portant pluges generalitzades i arruixons amb algunes tempestes. També la temperatura baixarà de colp, ja que els dies previs, els termòmetres tornaran a enregistrar valors més estiuencs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.