13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Oratge poc tardorenc este dimarts amb canvis que encara queden lluny

El sol dominarà aquests propers dies a gran part de Catalunya amb ambient confortable o fresc

El sol dominarà estos pròxims dies amb ambient confortable | Arxiu

  

El sol i les temperatures altes per l’època de l’any seran les protagonistes esta setmana, i també este dimarts. Pocs canvis respecte a este dilluns es preveuen. Ara bé, a mitjans de setmana podria haver alguns canvis, però haurem d’esperar quasi una setmana més per realment notar el canvi de temps que pareix que vol arribar.

 

Este dimarts el cel anirà acompanyat pel domini de l’ambient solejat o amb alguns núvols alts i prims sense més importància. Com a molt, a primeres hores del matí, en l’interior d’Alacant, hi haurà alguns núvols baixos o boirines locals. Ara bé, una volta la temperatura comence a pujar, ràpidament es desfaran.

 

La temperatura en general, tampoc es mourà massa, i seguirà sent càlida al migdia per l’època de l’any. A pesar de tot, en punts de l’interior d’Alacant, podrà baixar un parell de graus respecte a este dilluns. En general, les màximes quedaran entre els 24º i 29º, fins i tot s’arribarà algun 30º o 31º, fent que al migdia l’ambient siga estiuenc.

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Quant a les mínimes, es mantindran similars o podran baixar lleugerament, amb encara fresca matinal. Es mouran entre els 13º i 18º, sent les més baixes les de l’interior del territori.

 

Xicotets canvis a mitja setmana. Els grans, caldrà esperar

Després de dies i dies amb un temps monòton, amb temperatures inusuals per l’època de l’any i sense ploure, els canvis, per petits que siguen, són notícia. A mitjans de setmana els núvols seran més abundants i podran arribar alguns arruixons, que de moment semblen poc importants.

 

Este temps més ‘complicat’ s’espera que siga de cara al dijous. El cel estarà més tapat i les pluges, de moment febles i que portaran poca quantitat d’aigua, quedaran restringides al nord de la comunitat valenciana, en concret a les comarques de Castelló.

 

Els intervals de núvols seran presents a molts punts aquest dissabte

Els intervals de núvols estaran presents este dijous | Maria José Piorno

 

Amb l’arribada dels núvols, també arribarà una massa d’aire més fresca que farà baixar els termòmetres, fent que la tardor es faça notar.

 

Els altres canvis importants arribaran just d’açi a una setmana. Un front atlàntic ben actiu tindrà la intenció de creuar la península Ibèrica entre dilluns i dimarts, portant pluges generalitzades i arruixons amb algunes tempestes. També la temperatura baixarà de colp, ja que els dies previs, els termòmetres tornaran a enregistrar valors més estiuencs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut en Sant Joan (Alacant) un fugitiu buscat per Montenegro en un control policial

La Guàrdia Civil ha detingut en Sant Joan (Alacant) a un home de 41 anys reclamat per Montenegro i considerat un dels seus fugitius més buscats. Va ser localitzat en un control preventiu i ha quedat a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.