19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Adeu a l’estiu amb amenaça de DANA

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Encetem la setmana i la recta final de l’estiu amb l’amenaça d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivell Alts), i tot el que això comporta.

Un embossament d’aire fred que haurem de seguir de ben a prop perquè sabem que entrarà pel nord de la Península, però a dia de hui no sabem ben bé on acabarà i quines seran les seues conseqüències. Ens dona alguna pista: des del nord de la Península sembla que vol anar fins a les costes de Portugal i en eixe cas les pluges més intenses cal esperar-les entre dilluns de vesprada-nit i dijous a migdia, i les zones més afectades serien les de la mitat sud de la Comunitat.

Caldrà perfilar les previsions a mesura que passen els dies

Serà hui, a partir de migdia, quan el cel vaja carregant-se i els registren les primeres precipitacions de certa entitat. Podríem dir que serà el tret d’eixida a un episodi de pluges que ens mantindrà ben ocupats fins dijous, i no descarte que fins divendres (tota una setmana de pluges).

Adeu a l'estiu amb amenaça de DANA | Jordi Payà

Mapes temperatures de hui dilluns amb una mínima de 20º i màxima 28º | Jordi Payà

Demà dimarts encara podrem veure alguna ulladeta de sol al nord, però només al nord i durant poc de temps perquè a migdia la pluja es farà general i localment intensa i persistent al centre i al sud. L’ambient quedarà de tardor, ben fresc, per tot arreu.
 

Mapes de dimarts marcant pluja | Jordi Payà

Mapes temperatures dimarts 21 amb mínimes 18º i màximes 24º | Jordi Payà

Dimecres els volums de precipitació poden ser abundants a la mitat sud de la Comunitat, i entre dimarts i dimecres no està de més recordar el perill de circular per carreteres si no és estrictament necessari. A més de la pluja també cal destacar l’empitjorament de l’estat de la mar que donarà ones de més de 3 i 4 metres al centre i al sud.

Fins dijous a migdia o primera hora de la vesprada les pluges podran ser intenses i persistents, i tot indica que a partir de la vesprada encara que la pluja no desapareixerà anirà minvant la seua intensitat.

Els models apunten que divendres serà l’últim dia d’un episodi de precipitacions que ens acompanyarà durant tota la setmana en el trànsit entre l’estiu i la tardor. A última hora escamparà la nuvolositat, però l’oratge encara serà variable, inestable i insegur durant bona part de la jornada.

Oratge de dimecres, dijous i divendres amb pluja els tres dies | Jordi Payà

 

Últimes notícies

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.