L’alerta per calor extrema s’estén a 32 municipis de la Comunitat

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 i 15.

L’alerta sanitària afecta, en principi, a 32 municipis, però s’espera més calor per al divendres i dissabte, i la informació s’anirà actualitzant diàriament.

La zona termoclimàtica 1 la comprenen els municipis d’Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Per la seua banda, les localitats incloses a la zona termoclimàtica 15 són Caudete de les Fonts, Benaixeve, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Set Aigües, Sinarcas, Venda del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

Davant l’augment de temperatures, es recomana evitar sortir al carrer i no fer exercici físic intens entre les 12 hores i les 16 hores, protegir-se amb crema solar si és imprescindible sortir al carrer, buscar sempre llocs a l’ombra, utilitzar roba ampla i de colors clars i protegir el cap amb gorra o barret.

A la llar s’aconsella abaixar persianes i tendals, i situar-se en les zones més fresques. Al parar o estacionar a la via pública, mai cal deixar dins el cotxe ni a persones ni animals de companyia perquè s’assoleixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.