L’alerta per calor extrema s’estén a 32 municipis de la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
    La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 […]

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 i 15.

L’alerta sanitària afecta, en principi, a 32 municipis, però s’espera més calor per al divendres i dissabte, i la informació s’anirà actualitzant diàriament.

La zona termoclimàtica 1 la comprenen els municipis d’Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Per la seua banda, les localitats incloses a la zona termoclimàtica 15 són Caudete de les Fonts, Benaixeve, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Set Aigües, Sinarcas, Venda del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

Davant l’augment de temperatures, es recomana evitar sortir al carrer i no fer exercici físic intens entre les 12 hores i les 16 hores, protegir-se amb crema solar si és imprescindible sortir al carrer, buscar sempre llocs a l’ombra, utilitzar roba ampla i de colors clars i protegir el cap amb gorra o barret.

A la llar s’aconsella abaixar persianes i tendals, i situar-se en les zones més fresques. Al parar o estacionar a la via pública, mai cal deixar dins el cotxe ni a persones ni animals de companyia perquè s’assoleixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.

Manu Sánchez és dubte davant del Celta a Vigo per una lesió muscular

Manu Sánchez té una lesió lleu als isquiotibials de la cama dreta i és dubte per al pròxim partit del Levante contra el Celta, a Vigo.

Queda en llibertat el menor detingut per Blocus a València

La Fiscalia de Menors ha deixat en llibertat el jove de 16 anys arrestat al centre de València per la seua presumpta relació amb Blocus.

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.

El MICOF vol acostar el Col·legi als farmacèutics i recuperar-ne la confiança

El nou president del MICOF vol recuperar la confiança dels prop de 5.200 col·legiats i reforçar el paper de les farmàcies valencianes.