L’alerta per calor extrema s’estén a 32 municipis de la Comunitat

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 i 15.

L’alerta sanitària afecta, en principi, a 32 municipis, però s’espera més calor per al divendres i dissabte, i la informació s’anirà actualitzant diàriament.

La zona termoclimàtica 1 la comprenen els municipis d’Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Per la seua banda, les localitats incloses a la zona termoclimàtica 15 són Caudete de les Fonts, Benaixeve, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Set Aigües, Sinarcas, Venda del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

Davant l’augment de temperatures, es recomana evitar sortir al carrer i no fer exercici físic intens entre les 12 hores i les 16 hores, protegir-se amb crema solar si és imprescindible sortir al carrer, buscar sempre llocs a l’ombra, utilitzar roba ampla i de colors clars i protegir el cap amb gorra o barret.

A la llar s’aconsella abaixar persianes i tendals, i situar-se en les zones més fresques. Al parar o estacionar a la via pública, mai cal deixar dins el cotxe ni a persones ni animals de companyia perquè s’assoleixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

Umaru rescata un Elx irregular amb un doblet contra el Còrdova

Dos gols dUmaru Konare en dos minuts han permés a lElx empatar un amistós a Oliva davant un Còrdova superior en la primera part.

Polèmica a Les Corts pel nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig

PP, Vox i Compromís han carregat contra el nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig, presumpte nebot de l’exconsellera Gabriela Bravo, mentre el PSPV n’ha defensat la legitimitat i el treball.

A presó quatre membres de bandes criminals per 17 robatoris en vivendes de València

Quatre membres de dues organitzacions criminals d’origen georgià i croat han ingressat a presó acusats d’almenys 17 robatoris en vivendes de València entre 2025 i 2026.

Desarticulat a Oliva un clan familiar amb gallos de pelea, armes i marihuana

La Guàrdia Civil ha detingut quatre membres d’un mateix clan familiar a Oliva per robatoris amb força, tràfic de marihuana i maltractament animal, després d’incautar dotze gallos de pelea, armes i diverses ferramentes delictives.

La nova llei d’acompanyament tira avant amb PP i Vox i el rebuig de l’esquerra

Les Corts han aprovat la llei d’acompanyament als pressupostos de 2026 amb els vots de PP i Vox, que defensen rebaixes fiscals i 350 milions per a vivenda, mentre PSPV-PSOE i Compromís critiquen que afavorix els rendes altes i un gir ideològic extremista.

El Valencia Basket ja té data per a la pretemporada i confirma tres amistosos

El Valencia Basket iniciarà la pretemporada el 17 d’agost amb revisions mèdiques a València i afrontarà tres amistosos abans de debutar en la Supercopa Endesa el 19 de setembre davant el Barça.

Sueca allarga dos hores el servici de socorrisme en les platges pel eclipsi solar del 12 d’agost

Sueca reforçarà el dispositiu de socorrisme en les seues platges el 12 d’agost, amb dues hores més de vigilància per l’eclipsi solar i la previsió d’una major afluència de banyistes i curiosos.

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.
FILMOTECA D'ESTIU