L’alerta per calor extrema s’estén a 32 municipis de la Comunitat

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 i 15.

L’alerta sanitària afecta, en principi, a 32 municipis, però s’espera més calor per al divendres i dissabte, i la informació s’anirà actualitzant diàriament.

La zona termoclimàtica 1 la comprenen els municipis d’Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Per la seua banda, les localitats incloses a la zona termoclimàtica 15 són Caudete de les Fonts, Benaixeve, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Set Aigües, Sinarcas, Venda del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

Davant l’augment de temperatures, es recomana evitar sortir al carrer i no fer exercici físic intens entre les 12 hores i les 16 hores, protegir-se amb crema solar si és imprescindible sortir al carrer, buscar sempre llocs a l’ombra, utilitzar roba ampla i de colors clars i protegir el cap amb gorra o barret.

A la llar s’aconsella abaixar persianes i tendals, i situar-se en les zones més fresques. Al parar o estacionar a la via pública, mai cal deixar dins el cotxe ni a persones ni animals de companyia perquè s’assoleixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.