14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

L’alerta per calor extrema s’estén a 32 municipis de la Comunitat

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb la vigilància realitzada en el marc del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, ha activat, per este dijous i demà divendres, l’alerta sanitària per nivell taronja (temperatures que podrien superar els 39°) a les zones termoclimàtiques 1 i 15.

L’alerta sanitària afecta, en principi, a 32 municipis, però s’espera més calor per al divendres i dissabte, i la informació s’anirà actualitzant diàriament.

La zona termoclimàtica 1 la comprenen els municipis d’Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Per la seua banda, les localitats incloses a la zona termoclimàtica 15 són Caudete de les Fonts, Benaixeve, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Set Aigües, Sinarcas, Venda del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

Davant l’augment de temperatures, es recomana evitar sortir al carrer i no fer exercici físic intens entre les 12 hores i les 16 hores, protegir-se amb crema solar si és imprescindible sortir al carrer, buscar sempre llocs a l’ombra, utilitzar roba ampla i de colors clars i protegir el cap amb gorra o barret.

A la llar s’aconsella abaixar persianes i tendals, i situar-se en les zones més fresques. Al parar o estacionar a la via pública, mai cal deixar dins el cotxe ni a persones ni animals de companyia perquè s’assoleixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.