19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

L’asteroide Pysche 16, el meteorit de 700 quintilions de dòlars

Imatge de l'asteroide 'daurat' Pysche 16

Imatge de l’asteroide ‘daurat’ Pysche 16 | Arxiu

 

Un grup de científics ha descobert l’asteroide Pysche 16, un meteorit ‘daurat’ valorat en 700 quintilions de dòlars degut als materials pesants que el componen: níquel, or i ferro. S’estima que estos materials podrien fer rica a tota la població mundial convertint a tot el món en multimilionaris, de manera que cada ciutadà rebria un bilió de dòlars.

 

La Xina i els EUA estan partint de la base d’eixa xifra per tal de traure el màxim profit del seu valor elevat, i poder enriquir la indústria minera, segons Mitch Hunter-Scullion, creador d’’Asteroid Mining Company’.

 

Pysche 16 es troba localitzat a uns 750.000 milions de quilòmetres respecte el nostre planeta, concretament entre Mart i Júpiter. L’objecte forma part del cinturó de cossos espacials que va descobrir l’astrònom i matemàtic Annibale de Gasparis. Hi ha teories que afirmen que la mida de l’asteroide ‘daurat’ és menor a 210 quilòmetres de diàmetre, degut a la pèrdua de les seues capes exteriors per xocs amb altres masses rocoses fa milions d’anys.

 

El meteorit és valorat en 700 quintillons de dòlars

El meteorit està valorat en 700 quintillons de dòlars | PIXABAY

 

El mercat global de la mina podria pujar

Hi ha experts que expliquen que el mercat de cossos celestes podria arribar a guanyar molt de pes en el món de la mineria a nivell internacional, i que suposaria un gran avantatge de cara a les inversions tecnològiques. Este sector guanyaria tants de dòlars que podria parlar-se de la ‘febre d’or’. L’agència aeroespacial de la NASA va anunciar que Pysche 16 podria ser el nucli d’un planeta desaparegut, raó per la que té planejada una missió de cara a l’any 2022.

 

Per una banda, John Zarnecki, professor i president de la Reial Societat Astronòmica del Regne Unit, creu que es tardarien cap a 25 anys en obtindre una demostració que verificara si existix la possibilitat ,o no, d’extreure l’or de l’espai exterior. És més, Zarnecki també establix la hipòtesi que afirma que 50 anys seria el temps necessari per a portar a terme la producció comercial de l’or. En canvi, un grup de científics, més optimistes, veu la descoberta del meteorit ‘daurat’ com un camí de fàcil accés.

 

Scott Moore, director executiu d’EuroSun Mining, assegura: «Els ‘titans de l’or’ controlen ara centenars de les propietats més productives del món, però els 4 o 5 milions d’unces d’or que porten al mercat cada any són poca cosa».

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius