L’asteroide Pysche 16, el meteorit de 700 quintilions de dòlars

Imatge de l'asteroide 'daurat' Pysche 16

Imatge de l’asteroide ‘daurat’ Pysche 16 | Arxiu

 

Un grup de científics ha descobert l’asteroide Pysche 16, un meteorit ‘daurat’ valorat en 700 quintilions de dòlars degut als materials pesants que el componen: níquel, or i ferro. S’estima que estos materials podrien fer rica a tota la població mundial convertint a tot el món en multimilionaris, de manera que cada ciutadà rebria un bilió de dòlars.

 

La Xina i els EUA estan partint de la base d’eixa xifra per tal de traure el màxim profit del seu valor elevat, i poder enriquir la indústria minera, segons Mitch Hunter-Scullion, creador d’’Asteroid Mining Company’.

 

Pysche 16 es troba localitzat a uns 750.000 milions de quilòmetres respecte el nostre planeta, concretament entre Mart i Júpiter. L’objecte forma part del cinturó de cossos espacials que va descobrir l’astrònom i matemàtic Annibale de Gasparis. Hi ha teories que afirmen que la mida de l’asteroide ‘daurat’ és menor a 210 quilòmetres de diàmetre, degut a la pèrdua de les seues capes exteriors per xocs amb altres masses rocoses fa milions d’anys.

 

El meteorit és valorat en 700 quintillons de dòlars

El meteorit està valorat en 700 quintillons de dòlars | PIXABAY

 

El mercat global de la mina podria pujar

Hi ha experts que expliquen que el mercat de cossos celestes podria arribar a guanyar molt de pes en el món de la mineria a nivell internacional, i que suposaria un gran avantatge de cara a les inversions tecnològiques. Este sector guanyaria tants de dòlars que podria parlar-se de la ‘febre d’or’. L’agència aeroespacial de la NASA va anunciar que Pysche 16 podria ser el nucli d’un planeta desaparegut, raó per la que té planejada una missió de cara a l’any 2022.

 

Per una banda, John Zarnecki, professor i president de la Reial Societat Astronòmica del Regne Unit, creu que es tardarien cap a 25 anys en obtindre una demostració que verificara si existix la possibilitat ,o no, d’extreure l’or de l’espai exterior. És més, Zarnecki també establix la hipòtesi que afirma que 50 anys seria el temps necessari per a portar a terme la producció comercial de l’or. En canvi, un grup de científics, més optimistes, veu la descoberta del meteorit ‘daurat’ com un camí de fàcil accés.

 

Scott Moore, director executiu d’EuroSun Mining, assegura: «Els ‘titans de l’or’ controlen ara centenars de les propietats més productives del món, però els 4 o 5 milions d’unces d’or que porten al mercat cada any són poca cosa».

També et pot interessar…

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.