8.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Calor per a hui, canvis per al cap de setmana

oratge

 

Comencem el dia pendents de la calor, de les altes temperatures perquè des de fa un parell de dies Aemet ha donat avís a bona part del centre i del sud del territori per temperatures màximes que poden assolir els 36, 37, 38 i fins i tot els 39 graus i 40 graus a punts de l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant.

 

La nit ha sigut un poc més calorosa, de fet des de dimarts cada dia han pujat un poc i s’han barrejat amb humitats relatives altes que fan difícil dormir en punts de la costa. El vent de llebeig (sud-oest) acompanyarà a la massa d’aire càlid que hui es deixarà sentir al centre i al sud de la Comunitat deixant un dia de molta calor.

 

A última hora de la vesprada augmentarà la nuvolositat al nord, on durant la matinada podran registrar-se les primeres precipitacions que ens avançaran el canvi d’oratge que notarem el cap de setmana.

oratge

oratge

 

Acomiadarem demà dissabte el mes de juliol amb temperatures més baixes i oratge variable i insegur. Al sud i al centre baixaran les temperatures però no cal esperar precipitacions importants, només algun plugim dèbil i dispers, però al nord la inestabilitat serà major, hi haurà un poc d’aire fred a les capes altes de l’atmosfera, que afavoriran la formació i el creixement de nuvolades de tempesta que poden deixar ruixats localment intensos.

 

Aemet també ha donat avís meteorològic per dissabte (en este cas per pluges intenses i possibilitat de pedra).

oratge

oratge

Les temperatures quedaran entre 3 i 5 graus més baixes que hui

oratge

L’oratge dels primers dies d’agost mantindrà la incertesa de demà.

Diumenge cal esperar ruixats dèbils a la costa i pluges localment en forma de tempesta al nord de vesprada, amb temperatures que encara podran baixar un poc més.

Dilluns donarem la benvinguda a la setmana amb el cel carregat de núvols a la franja costanera on podrà  ploure fins a migdia, però de vesprada pensem que acabarà imposant-se el sol quedant el cel ras de cara a dimarts amb un ascens de les temperatures a partir d’eixe moment

oratge,

 

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.