Una ciclogènesi explosiva podria portar a Mathieu

El mes de maig està deixant una successió de potents borrasques en latituds mitjanes de l'Atlàntic Nord, avisa Francisco Martín, expert d'Meteored.

Tot i circular per les seues rutes "normals" una d'elles podria afectar-nos a finals d'esta setmana i durant la que ve.

 

Els ingredients atmosfèrics

 

Estes borrasques estan sotmeses a dràstics processos d'aprofundiment per la presència d'un raig polar molt intens, un vigorós "riu" de vent que circula a uns 9 quilòmetres d'altitud separant les masses d'aire fredes (polars) de les temperades (subtropicals).

Durant gran part d'esta setmana, les borrasques no ens afectaran en la seua totalitat. L'anticicló que s'ha assentat a la Península Ibèrica causarà un temps estable i amb poques precipitacions fins dissabte.

Este centre d'altes pressions proporcionarà, a més, un augment de les temperatures, amb màximes per sobre dels 25 o 30 °C en zones de la meitat sud i centre de la península.

Una enèrgica borrasca atlàntica

 

Durant la jornada de dijous, 6 de maig, es formarà una potent borrasca sota el paraigua de l'esmentat raig polar intens. Previsiblement, el seu centre es traslladarà cap a les illes Britàniques, però des d'allà estendre un front fred molt actiu que arribarà diumenge a la Península Ibèrica per l'oest, causant una disminució significativa de les temperatures i ruixats bastant generals. Tot i la llunyania, quedarem sota el seu radi d'acció.

Tot i que els impactes d'esta borrasca poden ser significatius, de moment, estem a l'espera que siga nomenada. Possiblement es dirà Mathieu si els serveis meteorològics nacionals ºdel sud-oest d'Europa, entre els quals està l'AEMET, tenen la potestat de nomenar. Dependrà de si activen avisos de nivell taronja per vent i si no s'avança la britànica Met Office i els seus socis, que tenen una llista de noms paral·lela.

Possible ciclogènesi explosiva

 

Tornant als condicionants de la futura borrasca, la interacció entre el raig i les baixes pressions podria derivar en una autèntica ciclogènesi explosiva en ple mes de maig. La pressió mínima podria caure en 24 hores.

Tot i que la predicció d'estos processos d'aprofundiment tenen moltes garanties, la seua posició i intensitat varien a partir d'el diumenge 9 de maig i la següent setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.