Una ciclogènesi explosiva podria portar a Mathieu

El mes de maig està deixant una successió de potents borrasques en latituds mitjanes de l'Atlàntic Nord, avisa Francisco Martín, expert d'Meteored.

Tot i circular per les seues rutes "normals" una d'elles podria afectar-nos a finals d'esta setmana i durant la que ve.

 

Els ingredients atmosfèrics

 

Estes borrasques estan sotmeses a dràstics processos d'aprofundiment per la presència d'un raig polar molt intens, un vigorós "riu" de vent que circula a uns 9 quilòmetres d'altitud separant les masses d'aire fredes (polars) de les temperades (subtropicals).

Durant gran part d'esta setmana, les borrasques no ens afectaran en la seua totalitat. L'anticicló que s'ha assentat a la Península Ibèrica causarà un temps estable i amb poques precipitacions fins dissabte.

Este centre d'altes pressions proporcionarà, a més, un augment de les temperatures, amb màximes per sobre dels 25 o 30 °C en zones de la meitat sud i centre de la península.

Una enèrgica borrasca atlàntica

 

Durant la jornada de dijous, 6 de maig, es formarà una potent borrasca sota el paraigua de l'esmentat raig polar intens. Previsiblement, el seu centre es traslladarà cap a les illes Britàniques, però des d'allà estendre un front fred molt actiu que arribarà diumenge a la Península Ibèrica per l'oest, causant una disminució significativa de les temperatures i ruixats bastant generals. Tot i la llunyania, quedarem sota el seu radi d'acció.

Tot i que els impactes d'esta borrasca poden ser significatius, de moment, estem a l'espera que siga nomenada. Possiblement es dirà Mathieu si els serveis meteorològics nacionals ºdel sud-oest d'Europa, entre els quals està l'AEMET, tenen la potestat de nomenar. Dependrà de si activen avisos de nivell taronja per vent i si no s'avança la britànica Met Office i els seus socis, que tenen una llista de noms paral·lela.

Possible ciclogènesi explosiva

 

Tornant als condicionants de la futura borrasca, la interacció entre el raig i les baixes pressions podria derivar en una autèntica ciclogènesi explosiva en ple mes de maig. La pressió mínima podria caure en 24 hores.

Tot i que la predicció d'estos processos d'aprofundiment tenen moltes garanties, la seua posició i intensitat varien a partir d'el diumenge 9 de maig i la següent setmana.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.