Conseqüències del temporal de gota freda en el territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
Un arbre ha caigut enmig de la carretera en Almassora pel fort temporal | CPBC El temporal mediterrani que ha agranat el territori valencià durant bona part d’este inici de la primera setmana de desembre comença anar clarament a la baixa i de cara al pont de la Puríssima tornarà l’ambient solejat.   Cal destacar […]
Bombers temporal

Un arbre ha caigut enmig de la carretera en Almassora pel fort temporal | CPBC

El temporal mediterrani que ha agranat el territori valencià durant bona part d’este inici de la primera setmana de desembre comença anar clarament a la baixa i de cara al pont de la Puríssima tornarà l’ambient solejat.

 

Cal destacar les quantitats d’acumulació de pluja que han superat els 300 l/m². En alguns casos, fins i tot, s’han arrimat als 400 l/m², com és el cas dels 390 l/m² de La Drova o els 363 l/m² de Barx. En la majoria de llocs han quedat entre els 50 i els 200 l/m². La regada ha sigut general i, a diferència d’altres voltes, no ha ocasionat grans desperfectes.

 

Tot i això, durant la nit de dimecres a dijous i durant tot el dia d’ahir es van haver d’atendre algunes conseqüències del temporal com la caiguda d’arbres o, en Paterna, per exemple, en la comarca de l’Horta (València), va caure dimecres el sostre d’una casa cova en la zona de la Torre de Paterna, a on es gravà l’última pel·lícula de Pedro Almodóvar ‘Dolor y Gloria’. En el Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre, ha caigut un moll històric este dijous.

 

La Diputació de València ha anunciat esta nit de dijous que, degut a les pluges que s’estan registrant en les Riberes, la carretera CV-505 que unix Alzira i Sueca està tallada al trànsit per inundacions.

 

A demés, les màquines llevaneu han treballat durant tot el dimecres en la zona de l’interior nord de Castelló, a on ha tornat la neu, encara que l’avís per formació de plaques de gel en les carreteres ja ha sigut desactivat. Per a este divendres, podrien registrar-se algunes pluges en el litoral de València i Castelló, però el sol començarà a guanyar terreny durant el dia.

 

 

Últimes notícies

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.

Ryanair estrena quatre noves rutes d’hivern des d’Alacant amb Itàlia i Alemanya

Ryanair incorpora quatre rutes noves des de l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández i reforça freqüències fins a oferir més de 3,3 milions de seients este hivern.

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.