Conseqüències del temporal de gota freda en el territori valencià

Bombers temporal

Un arbre ha caigut enmig de la carretera en Almassora pel fort temporal | CPBC

El temporal mediterrani que ha agranat el territori valencià durant bona part d’este inici de la primera setmana de desembre comença anar clarament a la baixa i de cara al pont de la Puríssima tornarà l’ambient solejat.

 

Cal destacar les quantitats d’acumulació de pluja que han superat els 300 l/m². En alguns casos, fins i tot, s’han arrimat als 400 l/m², com és el cas dels 390 l/m² de La Drova o els 363 l/m² de Barx. En la majoria de llocs han quedat entre els 50 i els 200 l/m². La regada ha sigut general i, a diferència d’altres voltes, no ha ocasionat grans desperfectes.

 

Tot i això, durant la nit de dimecres a dijous i durant tot el dia d’ahir es van haver d’atendre algunes conseqüències del temporal com la caiguda d’arbres o, en Paterna, per exemple, en la comarca de l’Horta (València), va caure dimecres el sostre d’una casa cova en la zona de la Torre de Paterna, a on es gravà l’última pel·lícula de Pedro Almodóvar ‘Dolor y Gloria’. En el Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre, ha caigut un moll històric este dijous.

 

La Diputació de València ha anunciat esta nit de dijous que, degut a les pluges que s’estan registrant en les Riberes, la carretera CV-505 que unix Alzira i Sueca està tallada al trànsit per inundacions.

 

A demés, les màquines llevaneu han treballat durant tot el dimecres en la zona de l’interior nord de Castelló, a on ha tornat la neu, encara que l’avís per formació de plaques de gel en les carreteres ja ha sigut desactivat. Per a este divendres, podrien registrar-se algunes pluges en el litoral de València i Castelló, però el sol començarà a guanyar terreny durant el dia.

 

 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.