Conseqüències del temporal de gota freda en el territori valencià

Bombers temporal

Un arbre ha caigut enmig de la carretera en Almassora pel fort temporal | CPBC

El temporal mediterrani que ha agranat el territori valencià durant bona part d’este inici de la primera setmana de desembre comença anar clarament a la baixa i de cara al pont de la Puríssima tornarà l’ambient solejat.

 

Cal destacar les quantitats d’acumulació de pluja que han superat els 300 l/m². En alguns casos, fins i tot, s’han arrimat als 400 l/m², com és el cas dels 390 l/m² de La Drova o els 363 l/m² de Barx. En la majoria de llocs han quedat entre els 50 i els 200 l/m². La regada ha sigut general i, a diferència d’altres voltes, no ha ocasionat grans desperfectes.

 

Tot i això, durant la nit de dimecres a dijous i durant tot el dia d’ahir es van haver d’atendre algunes conseqüències del temporal com la caiguda d’arbres o, en Paterna, per exemple, en la comarca de l’Horta (València), va caure dimecres el sostre d’una casa cova en la zona de la Torre de Paterna, a on es gravà l’última pel·lícula de Pedro Almodóvar ‘Dolor y Gloria’. En el Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre, ha caigut un moll històric este dijous.

 

La Diputació de València ha anunciat esta nit de dijous que, degut a les pluges que s’estan registrant en les Riberes, la carretera CV-505 que unix Alzira i Sueca està tallada al trànsit per inundacions.

 

A demés, les màquines llevaneu han treballat durant tot el dimecres en la zona de l’interior nord de Castelló, a on ha tornat la neu, encara que l’avís per formació de plaques de gel en les carreteres ja ha sigut desactivat. Per a este divendres, podrien registrar-se algunes pluges en el litoral de València i Castelló, però el sol començarà a guanyar terreny durant el dia.

 

 

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.