9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

A la DANA encara li queda corda

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

| Àngel Galán

 

Sempre ho comente i estos dies està quedant més que demostrat. Quan tenim una situació meteorològica com la d’estos dies, amb una DANA que no acaba de definir-se o afectar-nos de ple és molt difícil pronosticar el que acabarà passant.

Perquè esta ‘gota freda’ no està sent com les clàssiques que es despengen des del nord de l’Atlàntic i acaben situant-se a la vora del mediterrani. En esta ocasió es tracta del qual s’anomena una DANA o gota freda de retrògrada. Ha entrat pels Pirineus i s’ha desplaçat cap al centre i l’oest de la Península (ha tirat enrere).

L’aire fred en altura acabarà situant-se hui al centre peninsular, un poc més lluny de la Comunitat Valenciana, però l’aporte del llevant encara topetarà amb inestabilitat i les pluges seran moderades o fortes en punts de la costa.

 

Temperatures dimecres 21 de setembre

Pense que de vesprada i de cara a la nit, just quan comence de forma oficial la tardor (21 hores i 21 minuts), les precipitacions seran més dèbils.

 

Oratge hui dimecres 21 de setembre

Demà dijous la DANA viatjarà fins al sud de Portugal i això tindrà incidència directa sobre l’oratge a la Comunitat Valenciana. Veurem més el sol al nord i per l’interior, i a la costa encara cal esperar ruixats que sense ser tan intensos com els que s’esperen hui encara podran deixar ruixats moderats.

Oratge demà dijous 23 de setembre

 

Les temperatures pujaran al centre del dia.

 

Temperatures dijous 23 de setembre

Divendres l’aire fred es desplaçarà cap al nord de la Península. Des de Galícia anirà cap al sud de França i el nord d’Itàlia des d’on dirà les seues últimes paraules. El dia començarà amb alternança de núvols i clars i amb poca pluja però de cara a la nit es tancarà el cel i tant la matinada de divendres a dissabte, com dissabte de matí, encara podrà ploure.

Oratge a partir del divendres 24 de setembre

 

Temperatures divendres 23 de setembre

 

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.