A la DANA encara li queda corda

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

| Àngel Galán

 

Sempre ho comente i estos dies està quedant més que demostrat. Quan tenim una situació meteorològica com la d’estos dies, amb una DANA que no acaba de definir-se o afectar-nos de ple és molt difícil pronosticar el que acabarà passant.

Perquè esta ‘gota freda’ no està sent com les clàssiques que es despengen des del nord de l’Atlàntic i acaben situant-se a la vora del mediterrani. En esta ocasió es tracta del qual s’anomena una DANA o gota freda de retrògrada. Ha entrat pels Pirineus i s’ha desplaçat cap al centre i l’oest de la Península (ha tirat enrere).

L’aire fred en altura acabarà situant-se hui al centre peninsular, un poc més lluny de la Comunitat Valenciana, però l’aporte del llevant encara topetarà amb inestabilitat i les pluges seran moderades o fortes en punts de la costa.

 

Temperatures dimecres 21 de setembre

Pense que de vesprada i de cara a la nit, just quan comence de forma oficial la tardor (21 hores i 21 minuts), les precipitacions seran més dèbils.

 

Oratge hui dimecres 21 de setembre

Demà dijous la DANA viatjarà fins al sud de Portugal i això tindrà incidència directa sobre l’oratge a la Comunitat Valenciana. Veurem més el sol al nord i per l’interior, i a la costa encara cal esperar ruixats que sense ser tan intensos com els que s’esperen hui encara podran deixar ruixats moderats.

Oratge demà dijous 23 de setembre

 

Les temperatures pujaran al centre del dia.

 

Temperatures dijous 23 de setembre

Divendres l’aire fred es desplaçarà cap al nord de la Península. Des de Galícia anirà cap al sud de França i el nord d’Itàlia des d’on dirà les seues últimes paraules. El dia començarà amb alternança de núvols i clars i amb poca pluja però de cara a la nit es tancarà el cel i tant la matinada de divendres a dissabte, com dissabte de matí, encara podrà ploure.

Oratge a partir del divendres 24 de setembre

 

Temperatures divendres 23 de setembre

 

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.