A la DANA encara li queda corda

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

| Àngel Galán

 

Sempre ho comente i estos dies està quedant més que demostrat. Quan tenim una situació meteorològica com la d’estos dies, amb una DANA que no acaba de definir-se o afectar-nos de ple és molt difícil pronosticar el que acabarà passant.

Perquè esta ‘gota freda’ no està sent com les clàssiques que es despengen des del nord de l’Atlàntic i acaben situant-se a la vora del mediterrani. En esta ocasió es tracta del qual s’anomena una DANA o gota freda de retrògrada. Ha entrat pels Pirineus i s’ha desplaçat cap al centre i l’oest de la Península (ha tirat enrere).

L’aire fred en altura acabarà situant-se hui al centre peninsular, un poc més lluny de la Comunitat Valenciana, però l’aporte del llevant encara topetarà amb inestabilitat i les pluges seran moderades o fortes en punts de la costa.

 

Temperatures dimecres 21 de setembre

Pense que de vesprada i de cara a la nit, just quan comence de forma oficial la tardor (21 hores i 21 minuts), les precipitacions seran més dèbils.

 

Oratge hui dimecres 21 de setembre

Demà dijous la DANA viatjarà fins al sud de Portugal i això tindrà incidència directa sobre l’oratge a la Comunitat Valenciana. Veurem més el sol al nord i per l’interior, i a la costa encara cal esperar ruixats que sense ser tan intensos com els que s’esperen hui encara podran deixar ruixats moderats.

Oratge demà dijous 23 de setembre

 

Les temperatures pujaran al centre del dia.

 

Temperatures dijous 23 de setembre

Divendres l’aire fred es desplaçarà cap al nord de la Península. Des de Galícia anirà cap al sud de França i el nord d’Itàlia des d’on dirà les seues últimes paraules. El dia començarà amb alternança de núvols i clars i amb poca pluja però de cara a la nit es tancarà el cel i tant la matinada de divendres a dissabte, com dissabte de matí, encara podrà ploure.

Oratge a partir del divendres 24 de setembre

 

Temperatures divendres 23 de setembre

 

Últimes notícies

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.