11.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

A la DANA encara li queda corda

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

| Àngel Galán

 

Sempre ho comente i estos dies està quedant més que demostrat. Quan tenim una situació meteorològica com la d’estos dies, amb una DANA que no acaba de definir-se o afectar-nos de ple és molt difícil pronosticar el que acabarà passant.

Perquè esta ‘gota freda’ no està sent com les clàssiques que es despengen des del nord de l’Atlàntic i acaben situant-se a la vora del mediterrani. En esta ocasió es tracta del qual s’anomena una DANA o gota freda de retrògrada. Ha entrat pels Pirineus i s’ha desplaçat cap al centre i l’oest de la Península (ha tirat enrere).

L’aire fred en altura acabarà situant-se hui al centre peninsular, un poc més lluny de la Comunitat Valenciana, però l’aporte del llevant encara topetarà amb inestabilitat i les pluges seran moderades o fortes en punts de la costa.

 

Temperatures dimecres 21 de setembre

Pense que de vesprada i de cara a la nit, just quan comence de forma oficial la tardor (21 hores i 21 minuts), les precipitacions seran més dèbils.

 

Oratge hui dimecres 21 de setembre

Demà dijous la DANA viatjarà fins al sud de Portugal i això tindrà incidència directa sobre l’oratge a la Comunitat Valenciana. Veurem més el sol al nord i per l’interior, i a la costa encara cal esperar ruixats que sense ser tan intensos com els que s’esperen hui encara podran deixar ruixats moderats.

Oratge demà dijous 23 de setembre

 

Les temperatures pujaran al centre del dia.

 

Temperatures dijous 23 de setembre

Divendres l’aire fred es desplaçarà cap al nord de la Península. Des de Galícia anirà cap al sud de França i el nord d’Itàlia des d’on dirà les seues últimes paraules. El dia començarà amb alternança de núvols i clars i amb poca pluja però de cara a la nit es tancarà el cel i tant la matinada de divendres a dissabte, com dissabte de matí, encara podrà ploure.

Oratge a partir del divendres 24 de setembre

 

Temperatures divendres 23 de setembre

 

Últimes notícies

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.