Què ens depararà el temps a l’octubre?

El mes de setembre s’ha desenvolupat de la manera habitual, amb el seu característic temps canviant que ens ha deixat zones amb tempestes i pluges intenses, mentre que en altres punts l’estiu s’ha prolongat. Tant és així, que en el litoral mediterrani es continuen registrant nits tropicals.

En tot just uns dies començarà octubre, un dels mesos més plujosos en gran part d’Espanya. És habitual que en este mes es produïsquen els primers temporals de rellevància a conseqüència de borrasques atlàntiques o episodis de DANA, amb les temudes riuades catastròfiques que es produeixen en el vessant mediterrani.

 

A tot això, hem de sumar que les nits ja són més llargues el que fa que les temperatures descendisquen a l’interior de la península.

 

Temperatures més altes del normal en el nord i sud peninsular

 

Durant la primera quinzena comptarem amb un temps variable, alternant cicles frescos i inestables amb uns altres més estables i càlids. En els primers dies s’espera un temps regirat a causa de l’arribada d’un front fred d’origen atlàntic.

En el nord-oest peninsular (Galícia, nord de Castella i Lleó i Extremadura) els termòmetres se situaran entre 1 i 3 °C per davall del normal.

Enfront d’això, en l’est de la península i Andalusia les temperatures es trobaran entre 1 i 3 °C per damunt dels valors mitjans. No es preveuen grans desviacions respecte als valors comuns en el centre peninsular, Canàries i Balears.

En la segona meitat del mes predominaran les altes pressions entre la península i Centreeuropa, la qual cosa propiciarà temperatures d’entre 1 i 3 °C més altes del normal en tot el país, a excepció de l’arxipèlag canari on rondaran la mitjana.

 

Precipitacions sense anomalies

 

A Galícia, Astúries i Cantàbria s’esperen precipitacions abundants durant els primers dies del mes. En la meitat sud i els arxipèlags la situació serà diferent amb temps estable i sec, degut en gran part al predomini dels vents del nord-oest.

En la resta de la primera quinzena s’esperen pluges entorn de la mitjana o lleugerament per damunt a la Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana, Almeria, Balears, meitat occidental de Castella-la Manxa, Aragó, Catalunya i en el Cantàbric Oriental durant la primera quinzena d’octubre.

A la fi de mes les pluges atendran la mitjana excepte en el Sistema Central, on se situaran per damunt de la mitjana.

En qualsevol cas, en estes dates s’ha de contemplar la possibilitat que en algunes zones localitzades puguen recollir-se grans quantitats de pluja en poc temps i canviar totalment la distribució de les anomalies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.