Anuncios

Què ens depararà el temps a l’octubre?

El mes de setembre s’ha desenvolupat de la manera habitual, amb el seu característic temps canviant que ens ha deixat zones amb tempestes i pluges intenses, mentre que en altres punts l’estiu s’ha prolongat. Tant és així, que en el litoral mediterrani es continuen registrant nits tropicals.

En tot just uns dies començarà octubre, un dels mesos més plujosos en gran part d’Espanya. És habitual que en este mes es produïsquen els primers temporals de rellevància a conseqüència de borrasques atlàntiques o episodis de DANA, amb les temudes riuades catastròfiques que es produeixen en el vessant mediterrani.

Anuncios

 

A tot això, hem de sumar que les nits ja són més llargues el que fa que les temperatures descendisquen a l’interior de la península.

 

Temperatures més altes del normal en el nord i sud peninsular

 

Durant la primera quinzena comptarem amb un temps variable, alternant cicles frescos i inestables amb uns altres més estables i càlids. En els primers dies s’espera un temps regirat a causa de l’arribada d’un front fred d’origen atlàntic.

En el nord-oest peninsular (Galícia, nord de Castella i Lleó i Extremadura) els termòmetres se situaran entre 1 i 3 °C per davall del normal.

Enfront d’això, en l’est de la península i Andalusia les temperatures es trobaran entre 1 i 3 °C per damunt dels valors mitjans. No es preveuen grans desviacions respecte als valors comuns en el centre peninsular, Canàries i Balears.

En la segona meitat del mes predominaran les altes pressions entre la península i Centreeuropa, la qual cosa propiciarà temperatures d’entre 1 i 3 °C més altes del normal en tot el país, a excepció de l’arxipèlag canari on rondaran la mitjana.

 

Precipitacions sense anomalies

 

A Galícia, Astúries i Cantàbria s’esperen precipitacions abundants durant els primers dies del mes. En la meitat sud i els arxipèlags la situació serà diferent amb temps estable i sec, degut en gran part al predomini dels vents del nord-oest.

En la resta de la primera quinzena s’esperen pluges entorn de la mitjana o lleugerament per damunt a la Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana, Almeria, Balears, meitat occidental de Castella-la Manxa, Aragó, Catalunya i en el Cantàbric Oriental durant la primera quinzena d’octubre.

A la fi de mes les pluges atendran la mitjana excepte en el Sistema Central, on se situaran per damunt de la mitjana.

En qualsevol cas, en estes dates s’ha de contemplar la possibilitat que en algunes zones localitzades puguen recollir-se grans quantitats de pluja en poc temps i canviar totalment la distribució de les anomalies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios