Què ens depararà el temps a l’octubre?

El mes de setembre s’ha desenvolupat de la manera habitual, amb el seu característic temps canviant que ens ha deixat zones amb tempestes i pluges intenses, mentre que en altres punts l’estiu s’ha prolongat. Tant és així, que en el litoral mediterrani es continuen registrant nits tropicals.

En tot just uns dies començarà octubre, un dels mesos més plujosos en gran part d’Espanya. És habitual que en este mes es produïsquen els primers temporals de rellevància a conseqüència de borrasques atlàntiques o episodis de DANA, amb les temudes riuades catastròfiques que es produeixen en el vessant mediterrani.

 

A tot això, hem de sumar que les nits ja són més llargues el que fa que les temperatures descendisquen a l’interior de la península.

 

Temperatures més altes del normal en el nord i sud peninsular

 

Durant la primera quinzena comptarem amb un temps variable, alternant cicles frescos i inestables amb uns altres més estables i càlids. En els primers dies s’espera un temps regirat a causa de l’arribada d’un front fred d’origen atlàntic.

En el nord-oest peninsular (Galícia, nord de Castella i Lleó i Extremadura) els termòmetres se situaran entre 1 i 3 °C per davall del normal.

Enfront d’això, en l’est de la península i Andalusia les temperatures es trobaran entre 1 i 3 °C per damunt dels valors mitjans. No es preveuen grans desviacions respecte als valors comuns en el centre peninsular, Canàries i Balears.

En la segona meitat del mes predominaran les altes pressions entre la península i Centreeuropa, la qual cosa propiciarà temperatures d’entre 1 i 3 °C més altes del normal en tot el país, a excepció de l’arxipèlag canari on rondaran la mitjana.

 

Precipitacions sense anomalies

 

A Galícia, Astúries i Cantàbria s’esperen precipitacions abundants durant els primers dies del mes. En la meitat sud i els arxipèlags la situació serà diferent amb temps estable i sec, degut en gran part al predomini dels vents del nord-oest.

En la resta de la primera quinzena s’esperen pluges entorn de la mitjana o lleugerament per damunt a la Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana, Almeria, Balears, meitat occidental de Castella-la Manxa, Aragó, Catalunya i en el Cantàbric Oriental durant la primera quinzena d’octubre.

A la fi de mes les pluges atendran la mitjana excepte en el Sistema Central, on se situaran per damunt de la mitjana.

En qualsevol cas, en estes dates s’ha de contemplar la possibilitat que en algunes zones localitzades puguen recollir-se grans quantitats de pluja en poc temps i canviar totalment la distribució de les anomalies.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.