Què ens depararà el temps a l’octubre?

El mes de setembre s’ha desenvolupat de la manera habitual, amb el seu característic temps canviant que ens ha deixat zones amb tempestes i pluges intenses, mentre que en altres punts l’estiu s’ha prolongat. Tant és així, que en el litoral mediterrani es continuen registrant nits tropicals.

En tot just uns dies començarà octubre, un dels mesos més plujosos en gran part d’Espanya. És habitual que en este mes es produïsquen els primers temporals de rellevància a conseqüència de borrasques atlàntiques o episodis de DANA, amb les temudes riuades catastròfiques que es produeixen en el vessant mediterrani.

 

A tot això, hem de sumar que les nits ja són més llargues el que fa que les temperatures descendisquen a l’interior de la península.

 

Temperatures més altes del normal en el nord i sud peninsular

 

Durant la primera quinzena comptarem amb un temps variable, alternant cicles frescos i inestables amb uns altres més estables i càlids. En els primers dies s’espera un temps regirat a causa de l’arribada d’un front fred d’origen atlàntic.

En el nord-oest peninsular (Galícia, nord de Castella i Lleó i Extremadura) els termòmetres se situaran entre 1 i 3 °C per davall del normal.

Enfront d’això, en l’est de la península i Andalusia les temperatures es trobaran entre 1 i 3 °C per damunt dels valors mitjans. No es preveuen grans desviacions respecte als valors comuns en el centre peninsular, Canàries i Balears.

En la segona meitat del mes predominaran les altes pressions entre la península i Centreeuropa, la qual cosa propiciarà temperatures d’entre 1 i 3 °C més altes del normal en tot el país, a excepció de l’arxipèlag canari on rondaran la mitjana.

 

Precipitacions sense anomalies

 

A Galícia, Astúries i Cantàbria s’esperen precipitacions abundants durant els primers dies del mes. En la meitat sud i els arxipèlags la situació serà diferent amb temps estable i sec, degut en gran part al predomini dels vents del nord-oest.

En la resta de la primera quinzena s’esperen pluges entorn de la mitjana o lleugerament per damunt a la Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana, Almeria, Balears, meitat occidental de Castella-la Manxa, Aragó, Catalunya i en el Cantàbric Oriental durant la primera quinzena d’octubre.

A la fi de mes les pluges atendran la mitjana excepte en el Sistema Central, on se situaran per damunt de la mitjana.

En qualsevol cas, en estes dates s’ha de contemplar la possibilitat que en algunes zones localitzades puguen recollir-se grans quantitats de pluja en poc temps i canviar totalment la distribució de les anomalies.

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.