7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Dies tempestuosos

Imatge d'un cel carregat de núvols a l'Olleria, València

 

Després d’uns dies on la basca ha sigut el més destacat de l’oratge, recordant-nos que encara estem a l’estiu, a partir de hui i fins al cap de setmana haurem d’estar de nou atents a les tronades que a partir d’esta vesprada es formaran a les muntanyes del nord i de l’interior.

 

Oratge a partir de hui dijous 9 de setembre

Les temperatures no patiran canvis i l’ambient es mantindrà bascós. Només aquelles zones que es vegen afectades per les tempestes notaran un descens de les temperatures, que fins i tot podrà ser brusc i sobtat, quan comence a descarregar la pluja.

 

Temperatures a partir de hui dijous 9 de setembre

Demà divendres també tindrem un matí assolellat seguit d’una vesprada marcada per la incertesa de les tronades que formant-se al nord i per l’interior poden acabar tocant la costa del nord de València i de Castelló.

 

Oratge a partir de demà divendres 10 de setembre

Temperatures demà divendres 10 de setembre

La possibilitat de ruixats i tronades ens acompanyarà també el cap de setmana i fins i tot l’inici de la que ve. Dissabte podrien ser prou generals i arribar a la costa.

Diumenge se centrarien en punts del nord i de l’interior de Castelló, sud de València i nord d’Alacant, i dilluns sembla que només afectarien les muntanyes del nord.

De tota manera ja sabeu que quan hi ha risc de tempesta el resultat final sempre és difícil de pronosticar i cal seguir l’evolució de l’oratge dia a dia.

 

Oratge a partir del dissabte 11Oratge a partir del dissabte 11

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.