26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

De l’estiu a la tardor en poques hores

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán

 

- Advertisement -Telegram València Diari

A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major part de la Comunitat però l’entrada del gregal ha fet que arriben els núvols, la mar quede alterada i que calga estar atents a les previsions perquè les pluges localment podran ser intenses i persistents.

Aemet ha donat un avís taronja al sud de València i al nord d’Alacant on els registres de precipitació poden ser importants acumulant més de 100 litres en 24 hores. Precipitacions que podran ser en forma de tempesta i deixar 40 litres en només una hora.

 

Al sud d’Alacant la pluja també pot arribar a donar problemes, sobretot per la intensitat amb registres que podran superar els 20 litres en una hora.

Avís metereólogic

Anit i durant la matinada en girar a gregal el cel es va cobrir i començaren a registrar-se les primeres precipitacions en punts de la costa, però ho ha sigut fins a primera hora de hui quan els núvols s’han fet més compactes i les precipitacions més generoses.

 

Oratge hui divendres hui 22 octubre

El descens de les temperatures serà notable (el mercuri dels termòmetres quedarà entre 5 i 8 graus més baix que ahir).

 

Temperatures hui divendres hui 22 octubre

Demà dissabte els mapes de previsió encara donen bona cosa de núvols i precipitacions moderades fins a migdia o primera hora de la vesprada al sud.

 

Oratge demà dissabte 23 octubre

Al nord la nuvolositat escamparà més prompte i les temperatures tendiran a pujar però al sud el dia es mantindrà fresc.

 

Temperatures demà dissabte 23 octubre

Diumenge recuperarem el sol i les temperatures pujaran de forma més decidida. A primera hora encara hi haurà núvols baixos en punts de la costa però el sol lluirà sense obstacles a partir de migdia.

 

L’última setmana d’octubre estarà presidida per temps estable i per temperatures suaus.

Últimes notícies

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.