De l’estiu a la tardor en poques hores

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán

 

A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major part de la Comunitat però l’entrada del gregal ha fet que arriben els núvols, la mar quede alterada i que calga estar atents a les previsions perquè les pluges localment podran ser intenses i persistents.

Aemet ha donat un avís taronja al sud de València i al nord d’Alacant on els registres de precipitació poden ser importants acumulant més de 100 litres en 24 hores. Precipitacions que podran ser en forma de tempesta i deixar 40 litres en només una hora.

 

Al sud d’Alacant la pluja també pot arribar a donar problemes, sobretot per la intensitat amb registres que podran superar els 20 litres en una hora.

Avís metereólogic

Anit i durant la matinada en girar a gregal el cel es va cobrir i començaren a registrar-se les primeres precipitacions en punts de la costa, però ho ha sigut fins a primera hora de hui quan els núvols s’han fet més compactes i les precipitacions més generoses.

 

Oratge hui divendres hui 22 octubre

El descens de les temperatures serà notable (el mercuri dels termòmetres quedarà entre 5 i 8 graus més baix que ahir).

 

Temperatures hui divendres hui 22 octubre

Demà dissabte els mapes de previsió encara donen bona cosa de núvols i precipitacions moderades fins a migdia o primera hora de la vesprada al sud.

 

Oratge demà dissabte 23 octubre

Al nord la nuvolositat escamparà més prompte i les temperatures tendiran a pujar però al sud el dia es mantindrà fresc.

 

Temperatures demà dissabte 23 octubre

Diumenge recuperarem el sol i les temperatures pujaran de forma més decidida. A primera hora encara hi haurà núvols baixos en punts de la costa però el sol lluirà sense obstacles a partir de migdia.

 

L’última setmana d’octubre estarà presidida per temps estable i per temperatures suaus.

Últimes notícies

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.