De l’estiu a la tardor en poques hores

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán

 

A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major part de la Comunitat però l’entrada del gregal ha fet que arriben els núvols, la mar quede alterada i que calga estar atents a les previsions perquè les pluges localment podran ser intenses i persistents.

Aemet ha donat un avís taronja al sud de València i al nord d’Alacant on els registres de precipitació poden ser importants acumulant més de 100 litres en 24 hores. Precipitacions que podran ser en forma de tempesta i deixar 40 litres en només una hora.

 

Al sud d’Alacant la pluja també pot arribar a donar problemes, sobretot per la intensitat amb registres que podran superar els 20 litres en una hora.

Avís metereólogic

Anit i durant la matinada en girar a gregal el cel es va cobrir i començaren a registrar-se les primeres precipitacions en punts de la costa, però ho ha sigut fins a primera hora de hui quan els núvols s’han fet més compactes i les precipitacions més generoses.

 

Oratge hui divendres hui 22 octubre

El descens de les temperatures serà notable (el mercuri dels termòmetres quedarà entre 5 i 8 graus més baix que ahir).

 

Temperatures hui divendres hui 22 octubre

Demà dissabte els mapes de previsió encara donen bona cosa de núvols i precipitacions moderades fins a migdia o primera hora de la vesprada al sud.

 

Oratge demà dissabte 23 octubre

Al nord la nuvolositat escamparà més prompte i les temperatures tendiran a pujar però al sud el dia es mantindrà fresc.

 

Temperatures demà dissabte 23 octubre

Diumenge recuperarem el sol i les temperatures pujaran de forma més decidida. A primera hora encara hi haurà núvols baixos en punts de la costa però el sol lluirà sense obstacles a partir de migdia.

 

L’última setmana d’octubre estarà presidida per temps estable i per temperatures suaus.

Últimes notícies

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.
FILMOTECA D'ESTIU