De l’estiu a la tardor en poques hores

Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán

 

A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major part de la Comunitat però l’entrada del gregal ha fet que arriben els núvols, la mar quede alterada i que calga estar atents a les previsions perquè les pluges localment podran ser intenses i persistents.

Aemet ha donat un avís taronja al sud de València i al nord d’Alacant on els registres de precipitació poden ser importants acumulant més de 100 litres en 24 hores. Precipitacions que podran ser en forma de tempesta i deixar 40 litres en només una hora.

 

Al sud d’Alacant la pluja també pot arribar a donar problemes, sobretot per la intensitat amb registres que podran superar els 20 litres en una hora.

Avís metereólogic

Anit i durant la matinada en girar a gregal el cel es va cobrir i començaren a registrar-se les primeres precipitacions en punts de la costa, però ho ha sigut fins a primera hora de hui quan els núvols s’han fet més compactes i les precipitacions més generoses.

 

Oratge hui divendres hui 22 octubre

El descens de les temperatures serà notable (el mercuri dels termòmetres quedarà entre 5 i 8 graus més baix que ahir).

 

Temperatures hui divendres hui 22 octubre

Demà dissabte els mapes de previsió encara donen bona cosa de núvols i precipitacions moderades fins a migdia o primera hora de la vesprada al sud.

 

Oratge demà dissabte 23 octubre

Al nord la nuvolositat escamparà més prompte i les temperatures tendiran a pujar però al sud el dia es mantindrà fresc.

 

Temperatures demà dissabte 23 octubre

Diumenge recuperarem el sol i les temperatures pujaran de forma més decidida. A primera hora encara hi haurà núvols baixos en punts de la costa però el sol lluirà sense obstacles a partir de migdia.

 

L’última setmana d’octubre estarà presidida per temps estable i per temperatures suaus.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.