De l’estiu a la tardor en poques hores

Ejemplo de shortcode con estilo
Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán   A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major […]
Imatge d'un xàfec a Verges, Baix Empordà

Els xàfecs i tempestes tornaran a repetir-se a diverses comarques dijous | Àngel Galán

 

A última hora d’ahir dijous començàrem a notar els canvis que veníem anunciant i que ens han portat quasi de l’estiu a la tardor en poques hores. Perquè ahir encara fou un dia de sol i de calor amb temperatures estivals a la major part de la Comunitat però l’entrada del gregal ha fet que arriben els núvols, la mar quede alterada i que calga estar atents a les previsions perquè les pluges localment podran ser intenses i persistents.

Aemet ha donat un avís taronja al sud de València i al nord d’Alacant on els registres de precipitació poden ser importants acumulant més de 100 litres en 24 hores. Precipitacions que podran ser en forma de tempesta i deixar 40 litres en només una hora.

 

Al sud d’Alacant la pluja també pot arribar a donar problemes, sobretot per la intensitat amb registres que podran superar els 20 litres en una hora.

Avís metereólogic

Anit i durant la matinada en girar a gregal el cel es va cobrir i començaren a registrar-se les primeres precipitacions en punts de la costa, però ho ha sigut fins a primera hora de hui quan els núvols s’han fet més compactes i les precipitacions més generoses.

 

Oratge hui divendres hui 22 octubre

El descens de les temperatures serà notable (el mercuri dels termòmetres quedarà entre 5 i 8 graus més baix que ahir).

 

Temperatures hui divendres hui 22 octubre

Demà dissabte els mapes de previsió encara donen bona cosa de núvols i precipitacions moderades fins a migdia o primera hora de la vesprada al sud.

 

Oratge demà dissabte 23 octubre

Al nord la nuvolositat escamparà més prompte i les temperatures tendiran a pujar però al sud el dia es mantindrà fresc.

 

Temperatures demà dissabte 23 octubre

Diumenge recuperarem el sol i les temperatures pujaran de forma més decidida. A primera hora encara hi haurà núvols baixos en punts de la costa però el sol lluirà sense obstacles a partir de migdia.

 

L’última setmana d’octubre estarà presidida per temps estable i per temperatures suaus.

Últimes notícies

El Govern assegura que ha arreplegat dades per a les ajudes de la dana

Carlos Cuerpo afirma que el Govern ha recaptat informació per a tramitar les ajudes als afectats per la dana de 2024. Ho ha explicat durant una visita a Oliva, afectada per la dana Adam.

Reobrin totes les carreteres afectades per la dana Adam

Totes les vies afectades per les inundacions i els despreniments de la dana Adam han recuperat la circulació nou dies després. Les últimes obertures s’han produït a la Marina Alta.

Detingut a Dolores un jove acusat d’atropellar dues persones

Un jove de 21 anys ha sigut detingut a Dolores, acusat d’atropellar intencionadament dues persones durant una discussió. Les víctimes es recuperen a casa i no corren perill.

Bernabé reclama al PP que rectifique sobre el dret a l’avortament

Pilar Bernabé ha demanat al PP que rectifique sobre els drets de les dones, després del canvi de criteri del partit sobre les candidatures a València.

Sol i màximes de 30 graus tanquen octubre, però poden arribar pluges

Octubre acaba amb estabilitat, màximes de fins a 30 graus i nits fresques. A partir de diumenge podrien baixar les temperatures i augmentar les precipitacions.

Baldoví acusa Camarero d’insultar les víctimes de la dana en mantindre el càrrec

Joan Baldoví ha criticat que Susana Camarero continue al Consell després d’entrar en la llista del PP al Senat. També ha qüestionat la candidatura de María José Catalá al Congrés.

Benaguasil guanya per segon any la campanya de reciclatge faller

Les Falles de Benaguasil han reciclat 16.880 quilos de vidre durant la campanya de 2026 i han guanyat per segon any consecutiu La Plantà del Vidre. El premi inclou la plantació d’arbres i un miniglú per a cada falla.

El Valencia necessita punts per a eixir del descens amb Aguirre

El Valencia continua en zona de descens després de sumar dos punts en els tres primers partits de Javier Aguirre. Novembre i desembre inclouen cites decisives per a la permanència.