21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Fins a 10 graus baix zero en algunes zones de la Comunitat a partir de demà

 

Arriba una onada de fred a la Comunitat.

Arriba una onada de fred a la Comunitat. | Cedida

 

L’interior de la província de València podria arribar als 10 graus baix zero amb l’onada de fred que arribarà demà a terres valencianes, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Les temperatures més baixes a la Comunitat s’esperen per a demà i divendres, a primeres hores del dia, i la situació es mantindrà fins dissabte. També es ressentiran les temperatures màximes, que poden caure entre 8 i 6 graus a l’interior i la costa respectivament. Diumenge els termòmetres remuntaran.

Pel que fa al vent, durant la jornada de hui dimecres hi ha avisos per fortes ratxes a la província de Castelló i punts de València. Segons dades d’Aemet, s’han registrat, fins a les 8:30 hores de hui, 91km/h a Fredes, 72 km/h a Utiel, 67 km/h a Morella i 61 km/h a Vilafranca. Així, el risc d’incendis és alt a Castelló (Nivell taronja) i baix-mitjà a la resta de la Comunitat.

 

Avís groc zones de València i Alacant

 

Avís groc per gelades en l'interior sud de València i l'interior nord d'Alacant

Avís groc per gelades en l’interior sud de València i l’interior nord d’Alacant | AEMET

 

Aquest dijous, les províncies de València i Alacant estan entre les 31 que tindran avís groc per baixada de temperatures, ja que les gelades podran rebaixar els termòmetres fins a sis graus. En concret, està activat a l’interior sud de València i l’interior nord d’Alacant.

    

En la Comunitat, la jornada arrancarà amb cels coberts al matí sense descartar alguna precipitació feble en el terç sud, poc nuvolosos o clars en la resta. Les temperatures aniran en descens, notable en les màximes, acompanyat de gelades a l’interior. En el nord de Castelló tornarà a bufar el vent del nord-oest moderat a fort; en la resta, variable fluix amb intervals de nord moderat en el litoral.

 

Valors negatius en molts punts del territori

 

El motiu d’aquesta forta baixada de temperatures és l’arribada aquest dimecres d’una massa d’aire polar continental a la península Ibèrica. Després de les temperatures càlides del Nadal, la ciutat de València podrà tindre la mínima en els 0 ºC. Els dies seran assolellats previsiblement, però les temperatures aniran disminuint. El cap de setmana es preveu que baixe fins als 0 o 2 ºC a València, Gandia o Sagunt; o els -3 graus que poden arribar a aconseguir el divendres a Xàtiva. Cap al diumenge aniran en augment les temperatures, però suaument, encara que la costa es mantindrà en 0 graus i l’interior per baix d’aquest valor.

 

Una massa d’aire seca

 

Segons s’ha apuntat també des d’Aemet, la massa d’aire polar que arriba a la península té poca humitat, motiu pel qual no s’esperen precipitacions importants. La probabilitat de nevades és limitada, i es preveu que només apareguen els flocs de neu de forma dèbil al Cantàbric oriental, Pirineus i Balears.

 

Consells davant una onada de fred

 

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris. Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents.

A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

  

 

 

 

 

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.