24.4 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

FOTOS I VÍDEOS: Torna la neu a l’interior del territori valencià

Nevada en l'interior de Castelló

La neu ha fet acte de presència en l’ermitori de Sant Joan de Penyagolosa | Conselleria d’Agricultura

 

El temporal de gota freda comença a remetre en el territori valencià, això sí, després de deixar destacats registres de precipitació, especialment en les comarques de la Safor i la Marina Alta. En concret, en la Drova, en Barx, s’han arreplegat fins a 400 l/m2, 340 l/m2 en el Pla de la Llacuna de Vilallonga, 316 l/m2 en la Casella d’Alzira i vora 300 l/m2 en Ador.

 

Les precipitacions han anat agranant les comarques de sud a nord i ha sigut precisament en les comarques de Castelló a on des d’anit i fins al migdia d’este dimecres han deixat abundants registres de pluja, com els 84 l/m2 d’Aín, 82 l/m2 en Culla, 80 l/m2 en Catí o els 68 l/m2 de Vinaròs.

 

A més, estes precipitacions han sigut en forma de neu a partir dels 1.200 metres en punts de l’Alcalatén, a on ha enfarinat el massís del Penyagolosa i la zona d’Ares del Maestrat i Castellfort. De fet, ha sigut en este punt a on s’han registrat problemes de trànsit per les adverses condicions meteorològiques, concretament en el coll d’Ares. La DGT informa que la carretera és transitable però es recomana tindre molta precaució per l’important gruix de neu.

 

Segons les previsions d’AEMET, la gota freda es desplaça lentament cap a Catalunya, això sí, encara quedaran restes del temporal. De fet, estan activats per a demà avisos nivell groc en la costa sud de València i nord d’Alacant per acumulacions de 60 l/m2 en 12 hores. 

Últimes notícies

El segon Pla d’Ocupació per a la DANA anticipa el 100% per a 7.750 contractes de 3-4 mesos

El Govern activarà un segon Pla d'Ocupació per a la zona afectada per la DANA amb 80 milions, acompte del 100% i 7.750 contractacions de 3-4 mesos. El programa s'obrirà a ajuntaments i al tercer sector, amb projectes en concurrència competitiva.

El València accepta pagar 11,27 milions pel poliesportiu de Benicalap i demana el número de compte per a l’ingrés

El València accepta la valoració municipal de 11,27 milions per al poliesportiu de Benicalap i sol·licita les dades per a transferir l'import. El pagament encaixa amb l'exigència d'abonar-lo abans de tramitar llicències en Corts Valencianes.

El Pla d’Ocupació per a la DANA anticiparà el 100% i preveu 7.750 contractes de 3 a 4 mesos

El segon pla d'ocupació, dotat amb 80 milions, avançarà tot el finançament i ampliarà beneficiaris a oenegés, amb projectes en concurrència competitiva. A més, preveu perfils tècnics i tasques socials al costat de la rehabilitació.

El conseller d’Educació acusa a Diana Morant de convertir en míting un acte de l’AVL

El conseller d'Educació critica que la ministra usara l'inici de curs de l'AVL per a atacar al Consell i defén el model lingüístic amb dades i aval judicial.

Dones migrants i supervivents de la DANA troben refugi i suport a València

Un any després de la DANA del 29 d'octubre, un programa d'acolliment en el centre de València acompanya a dones migrants que el van perdre quasi tot. Persistixen necessitats bàsiques i barreres per a accedir a vivenda i ocupació.

Bernabé exigix a Mazón mantindre el nom d’Ernest Lluch en tot el complex de Campanar

Pilar Bernabé reclama a Carlos Mazón que la denominació Ernest Lluch s'aplique a tot el complex sanitari de Campanar. Rebutja l'opció de limitar-la només al centre d'especialitats.

Bernabé revela que 31.000 dones de València seguixen sense cita per a una mamografia

Pilar Bernabé assegura que, amb 46 anys, encara no ha sigut convocada per al cribratge de càncer de mama i situa el retard en 31.000 dones a la ciutat de València.

Bioparc València completa el trasllat d’una elefanta prenyada a Hongria

Bioparc València ha culminat el trasllat de Metzi, una elefanta africana prenyada, al Zoo de Sosto per a reforçar un grup de cria. L'operació va creuar cinc països i 2.529 quilòmetres en dos dies i mig, amb seguiment veterinari continu.