FOTOS I VÍDEOS: Torna la neu a l’interior del territori valencià

Nevada en l'interior de Castelló

La neu ha fet acte de presència en l’ermitori de Sant Joan de Penyagolosa | Conselleria d’Agricultura

 

El temporal de gota freda comença a remetre en el territori valencià, això sí, després de deixar destacats registres de precipitació, especialment en les comarques de la Safor i la Marina Alta. En concret, en la Drova, en Barx, s’han arreplegat fins a 400 l/m2, 340 l/m2 en el Pla de la Llacuna de Vilallonga, 316 l/m2 en la Casella d’Alzira i vora 300 l/m2 en Ador.

 

Les precipitacions han anat agranant les comarques de sud a nord i ha sigut precisament en les comarques de Castelló a on des d’anit i fins al migdia d’este dimecres han deixat abundants registres de pluja, com els 84 l/m2 d’Aín, 82 l/m2 en Culla, 80 l/m2 en Catí o els 68 l/m2 de Vinaròs.

 

A més, estes precipitacions han sigut en forma de neu a partir dels 1.200 metres en punts de l’Alcalatén, a on ha enfarinat el massís del Penyagolosa i la zona d’Ares del Maestrat i Castellfort. De fet, ha sigut en este punt a on s’han registrat problemes de trànsit per les adverses condicions meteorològiques, concretament en el coll d’Ares. La DGT informa que la carretera és transitable però es recomana tindre molta precaució per l’important gruix de neu.

 

Segons les previsions d’AEMET, la gota freda es desplaça lentament cap a Catalunya, això sí, encara quedaran restes del temporal. De fet, estan activats per a demà avisos nivell groc en la costa sud de València i nord d’Alacant per acumulacions de 60 l/m2 en 12 hores. 

Últimes notícies

Oratge estable i més calor en l’últim dia de l’estiu a la Comunitat Valenciana

L’últim dia de l’estiu arriba a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos, temperatures en ascens i vent fluix de direcció variable. Dimecres començarà la tardor amb ambient semblant, encara que amb màximes més baixes a la ciutat de València.

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.