12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Forta baixada de termòmetres i arribada de núvols i pluges a la Comunitat

 

Després de les temperatures caloroses de diumenge, la setmana arranca amb baixades de termòmetres, presència de núvols i fins i tot algunes pluges a la Comunitat.

 

Per a aquest dilluns l’Agència Estatal de Meteorologia preveu cels clars o poc nuvolats. De vesprada, al terç sud de la Comunitat començaran a créixer intervals de núvols i podria registrar-se alguna precipitació aïllada, de caràcter dèbil.

 

Pel que fa a les temperatures, durant la jornada de hui es registrarà una baixada dels mercuris, sobretot pel que fa a les màximes, que poden patir baixades molt notables i fins i tot extraordinàries, de fins a 14 graus centígrads respecte a la jornada d’ahir.

 

Quant al vent, l’interior nord de Castelló comptarà amb ratxes del nord-oest (mestral) moderat, arribant a bufar fort a primeres hores del dia. En la meitat sud del litoral de la Comunitat durant el matí el vent també bufava moderat del nord-est (gregal). En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable durant la jornada.

 

Per a demà, 19 de març, festivitat de Sant Josep, i dia gran de les Falles, s’esperen cels amb intervals de núvols. De matí, hi ha baixa probabilitat de precipitacions a les zones costaneres d’Alacant. De vesprada, es poden registrar precipitacions ocasionals en la meitat nord del territori.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a les de dilluns.

 

El vent de mestral continuarà dominant en el nord de Castelló, bufant de forma moderada. En el litoral de la província d’Alacant continuarà la presència de gregal, de fluix a moderat. En la resta del territori valencià el vent serà fluix i durant les hores centrals del dia bufara de llevant (est).

 

L’oratge a la ciutat València

Segons els pronòstics d’Aemet, la ciutat de València tindrà certa estabilitat en els dos últims dies de falles, tot i que caldrà vigilar al cel en la part central del dia de demà, 19 de març.

 

Per a hui s’esperen cels clars i temperatures fins als 17 ºC. De nit podrien aparéixer núvols, i les temperatures mínimes poden situar-se entre els 10-11 ºC.

 

Per a demà, dia de la Cremà, el dia comença amb cels tapats, amb algunes ullades de sol durant tota la jornada. De les 12 a les 18 hores la probabilitat de pluja se situaria en el 20%, podent aparéixer alguna precipitació de caràcter dèbil.

 

Nivell taronja de risc d’incendis a Castelló

Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha activat per a tota la jornada de dilluns el nivell taronja de risc d’incendi (risc alt) a tota la província de Castelló, a causa del vent. La resta de la Comunitat es manté en nivell verd (risc baix/mitjà).

 

Per a demà, dimarts, es manté el nivell taronja a l’interior de Castelló, mentre que el litoral castellonenc passa a nivell verd.

 

Aquestes dades aniran actualitzant-se periòdicament.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.