Forta baixada de termòmetres i arribada de núvols i pluges a la Comunitat

 

Després de les temperatures caloroses de diumenge, la setmana arranca amb baixades de termòmetres, presència de núvols i fins i tot algunes pluges a la Comunitat.

 

Per a aquest dilluns l’Agència Estatal de Meteorologia preveu cels clars o poc nuvolats. De vesprada, al terç sud de la Comunitat començaran a créixer intervals de núvols i podria registrar-se alguna precipitació aïllada, de caràcter dèbil.

 

Pel que fa a les temperatures, durant la jornada de hui es registrarà una baixada dels mercuris, sobretot pel que fa a les màximes, que poden patir baixades molt notables i fins i tot extraordinàries, de fins a 14 graus centígrads respecte a la jornada d’ahir.

 

Quant al vent, l’interior nord de Castelló comptarà amb ratxes del nord-oest (mestral) moderat, arribant a bufar fort a primeres hores del dia. En la meitat sud del litoral de la Comunitat durant el matí el vent també bufava moderat del nord-est (gregal). En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable durant la jornada.

 

Per a demà, 19 de març, festivitat de Sant Josep, i dia gran de les Falles, s’esperen cels amb intervals de núvols. De matí, hi ha baixa probabilitat de precipitacions a les zones costaneres d’Alacant. De vesprada, es poden registrar precipitacions ocasionals en la meitat nord del territori.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a les de dilluns.

 

El vent de mestral continuarà dominant en el nord de Castelló, bufant de forma moderada. En el litoral de la província d’Alacant continuarà la presència de gregal, de fluix a moderat. En la resta del territori valencià el vent serà fluix i durant les hores centrals del dia bufara de llevant (est).

 

L’oratge a la ciutat València

Segons els pronòstics d’Aemet, la ciutat de València tindrà certa estabilitat en els dos últims dies de falles, tot i que caldrà vigilar al cel en la part central del dia de demà, 19 de març.

 

Per a hui s’esperen cels clars i temperatures fins als 17 ºC. De nit podrien aparéixer núvols, i les temperatures mínimes poden situar-se entre els 10-11 ºC.

 

Per a demà, dia de la Cremà, el dia comença amb cels tapats, amb algunes ullades de sol durant tota la jornada. De les 12 a les 18 hores la probabilitat de pluja se situaria en el 20%, podent aparéixer alguna precipitació de caràcter dèbil.

 

Nivell taronja de risc d’incendis a Castelló

Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha activat per a tota la jornada de dilluns el nivell taronja de risc d’incendi (risc alt) a tota la província de Castelló, a causa del vent. La resta de la Comunitat es manté en nivell verd (risc baix/mitjà).

 

Per a demà, dimarts, es manté el nivell taronja a l’interior de Castelló, mentre que el litoral castellonenc passa a nivell verd.

 

Aquestes dades aniran actualitzant-se periòdicament.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.