Forta baixada de termòmetres i arribada de núvols i pluges a la Comunitat

 

Després de les temperatures caloroses de diumenge, la setmana arranca amb baixades de termòmetres, presència de núvols i fins i tot algunes pluges a la Comunitat.

 

Per a aquest dilluns l’Agència Estatal de Meteorologia preveu cels clars o poc nuvolats. De vesprada, al terç sud de la Comunitat començaran a créixer intervals de núvols i podria registrar-se alguna precipitació aïllada, de caràcter dèbil.

 

Pel que fa a les temperatures, durant la jornada de hui es registrarà una baixada dels mercuris, sobretot pel que fa a les màximes, que poden patir baixades molt notables i fins i tot extraordinàries, de fins a 14 graus centígrads respecte a la jornada d’ahir.

 

Quant al vent, l’interior nord de Castelló comptarà amb ratxes del nord-oest (mestral) moderat, arribant a bufar fort a primeres hores del dia. En la meitat sud del litoral de la Comunitat durant el matí el vent també bufava moderat del nord-est (gregal). En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable durant la jornada.

 

Per a demà, 19 de març, festivitat de Sant Josep, i dia gran de les Falles, s’esperen cels amb intervals de núvols. De matí, hi ha baixa probabilitat de precipitacions a les zones costaneres d’Alacant. De vesprada, es poden registrar precipitacions ocasionals en la meitat nord del territori.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a les de dilluns.

 

El vent de mestral continuarà dominant en el nord de Castelló, bufant de forma moderada. En el litoral de la província d’Alacant continuarà la presència de gregal, de fluix a moderat. En la resta del territori valencià el vent serà fluix i durant les hores centrals del dia bufara de llevant (est).

 

L’oratge a la ciutat València

Segons els pronòstics d’Aemet, la ciutat de València tindrà certa estabilitat en els dos últims dies de falles, tot i que caldrà vigilar al cel en la part central del dia de demà, 19 de març.

 

Per a hui s’esperen cels clars i temperatures fins als 17 ºC. De nit podrien aparéixer núvols, i les temperatures mínimes poden situar-se entre els 10-11 ºC.

 

Per a demà, dia de la Cremà, el dia comença amb cels tapats, amb algunes ullades de sol durant tota la jornada. De les 12 a les 18 hores la probabilitat de pluja se situaria en el 20%, podent aparéixer alguna precipitació de caràcter dèbil.

 

Nivell taronja de risc d’incendis a Castelló

Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha activat per a tota la jornada de dilluns el nivell taronja de risc d’incendi (risc alt) a tota la província de Castelló, a causa del vent. La resta de la Comunitat es manté en nivell verd (risc baix/mitjà).

 

Per a demà, dimarts, es manté el nivell taronja a l’interior de Castelló, mentre que el litoral castellonenc passa a nivell verd.

 

Aquestes dades aniran actualitzant-se periòdicament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.