Forta baixada de termòmetres i arribada de núvols i pluges a la Comunitat

 

Després de les temperatures caloroses de diumenge, la setmana arranca amb baixades de termòmetres, presència de núvols i fins i tot algunes pluges a la Comunitat.

 

Per a aquest dilluns l’Agència Estatal de Meteorologia preveu cels clars o poc nuvolats. De vesprada, al terç sud de la Comunitat començaran a créixer intervals de núvols i podria registrar-se alguna precipitació aïllada, de caràcter dèbil.

 

Pel que fa a les temperatures, durant la jornada de hui es registrarà una baixada dels mercuris, sobretot pel que fa a les màximes, que poden patir baixades molt notables i fins i tot extraordinàries, de fins a 14 graus centígrads respecte a la jornada d’ahir.

 

Quant al vent, l’interior nord de Castelló comptarà amb ratxes del nord-oest (mestral) moderat, arribant a bufar fort a primeres hores del dia. En la meitat sud del litoral de la Comunitat durant el matí el vent també bufava moderat del nord-est (gregal). En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable durant la jornada.

 

Per a demà, 19 de març, festivitat de Sant Josep, i dia gran de les Falles, s’esperen cels amb intervals de núvols. De matí, hi ha baixa probabilitat de precipitacions a les zones costaneres d’Alacant. De vesprada, es poden registrar precipitacions ocasionals en la meitat nord del territori.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a les de dilluns.

 

El vent de mestral continuarà dominant en el nord de Castelló, bufant de forma moderada. En el litoral de la província d’Alacant continuarà la presència de gregal, de fluix a moderat. En la resta del territori valencià el vent serà fluix i durant les hores centrals del dia bufara de llevant (est).

 

L’oratge a la ciutat València

Segons els pronòstics d’Aemet, la ciutat de València tindrà certa estabilitat en els dos últims dies de falles, tot i que caldrà vigilar al cel en la part central del dia de demà, 19 de març.

 

Per a hui s’esperen cels clars i temperatures fins als 17 ºC. De nit podrien aparéixer núvols, i les temperatures mínimes poden situar-se entre els 10-11 ºC.

 

Per a demà, dia de la Cremà, el dia comença amb cels tapats, amb algunes ullades de sol durant tota la jornada. De les 12 a les 18 hores la probabilitat de pluja se situaria en el 20%, podent aparéixer alguna precipitació de caràcter dèbil.

 

Nivell taronja de risc d’incendis a Castelló

Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha activat per a tota la jornada de dilluns el nivell taronja de risc d’incendi (risc alt) a tota la província de Castelló, a causa del vent. La resta de la Comunitat es manté en nivell verd (risc baix/mitjà).

 

Per a demà, dimarts, es manté el nivell taronja a l’interior de Castelló, mentre que el litoral castellonenc passa a nivell verd.

 

Aquestes dades aniran actualitzant-se periòdicament.

Últimes notícies

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.

Quatre persones investigades per robar 25.000 euros a una dona fent-se passar pel seu banc

La Guàrdia Civil investiga a quatre persones de la província de Cadis per una estafa telemàtica a una dona de València a la qual li van sostraure més de 25.000 euros després de fer-se passar per personal de seguretat del seu banc.

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.