Forta baixada de termòmetres i arribada de núvols i pluges a la Comunitat

 

Després de les temperatures caloroses de diumenge, la setmana arranca amb baixades de termòmetres, presència de núvols i fins i tot algunes pluges a la Comunitat.

 

Per a aquest dilluns l’Agència Estatal de Meteorologia preveu cels clars o poc nuvolats. De vesprada, al terç sud de la Comunitat començaran a créixer intervals de núvols i podria registrar-se alguna precipitació aïllada, de caràcter dèbil.

 

Pel que fa a les temperatures, durant la jornada de hui es registrarà una baixada dels mercuris, sobretot pel que fa a les màximes, que poden patir baixades molt notables i fins i tot extraordinàries, de fins a 14 graus centígrads respecte a la jornada d’ahir.

 

Quant al vent, l’interior nord de Castelló comptarà amb ratxes del nord-oest (mestral) moderat, arribant a bufar fort a primeres hores del dia. En la meitat sud del litoral de la Comunitat durant el matí el vent també bufava moderat del nord-est (gregal). En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable durant la jornada.

 

Per a demà, 19 de març, festivitat de Sant Josep, i dia gran de les Falles, s’esperen cels amb intervals de núvols. De matí, hi ha baixa probabilitat de precipitacions a les zones costaneres d’Alacant. De vesprada, es poden registrar precipitacions ocasionals en la meitat nord del territori.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a les de dilluns.

 

El vent de mestral continuarà dominant en el nord de Castelló, bufant de forma moderada. En el litoral de la província d’Alacant continuarà la presència de gregal, de fluix a moderat. En la resta del territori valencià el vent serà fluix i durant les hores centrals del dia bufara de llevant (est).

 

L’oratge a la ciutat València

Segons els pronòstics d’Aemet, la ciutat de València tindrà certa estabilitat en els dos últims dies de falles, tot i que caldrà vigilar al cel en la part central del dia de demà, 19 de març.

 

Per a hui s’esperen cels clars i temperatures fins als 17 ºC. De nit podrien aparéixer núvols, i les temperatures mínimes poden situar-se entre els 10-11 ºC.

 

Per a demà, dia de la Cremà, el dia comença amb cels tapats, amb algunes ullades de sol durant tota la jornada. De les 12 a les 18 hores la probabilitat de pluja se situaria en el 20%, podent aparéixer alguna precipitació de caràcter dèbil.

 

Nivell taronja de risc d’incendis a Castelló

Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha activat per a tota la jornada de dilluns el nivell taronja de risc d’incendi (risc alt) a tota la província de Castelló, a causa del vent. La resta de la Comunitat es manté en nivell verd (risc baix/mitjà).

 

Per a demà, dimarts, es manté el nivell taronja a l’interior de Castelló, mentre que el litoral castellonenc passa a nivell verd.

 

Aquestes dades aniran actualitzant-se periòdicament.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.