Setmana d’intenses tempestes i una possible DANA

En les pròximes jornades la inestabilitat no desapareixerà del tot i es generaran ruixats i tempestes. Comptarem amb un ambient canviant, típic de l’època, amb possibilitat de pluges localment fortes.

La configuració atmosfèrica estarà determinada per un anticicló centrat en les illes britàniques, amb una col·locació en omega, propiciant l’entrada de vents de llevant. A més, un emborsament d’aire fred en altura que es traslladarà des del nord de l’arxipèlag Canari cap al Golf de Cadis. Tot això afavorirà un temps variable, amb nuvolositat canviant i risc de pluges i tempestes, tal com afirma Roger Solé, expert de Meteored (tiempo.com)

La setmana comença amb possibles aiguats tempestuosos que creixeran al llarg de la vesprada en el Sistema Central, Montes de Toledo, Ibèrica central i meridional, Extremadura i alguns punts muntanyencs andalusos que podrien ser localment forts. En la resta predominarà un ambient més estable, amb alguns núvols alts en la meitat nord, vessant mediterrani i Balears.

S’esperen pluges localment intenses durant les pròximes hores

El dimarts la situació es repetirà. Durant la vesprada augmentaran els núvols amb força, deixant pluges i tempestes. La major probabilitat s’espera a Terol i Castelló.

Plourà en Sierra Morena, Andalusia, sud d’Extremadura i a la província de Ciudad Real. L’acostament del xicotet emborsament d’aire fred (reabsorbit per la circulació de l’oest) de Canàries cap al Golf de Cadis incrementarà la inestabilitat durant el dimecres.

Les precipitacions es traslladaran d’oest a est pel centre i la meitat sud peninsular afectant Castella-la Manxa, interior d’Andalusia, Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana i Balears.

Segons el nostre model, els ruixats s’intensificaran en el vessant mediterrani entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous podrien generar-se problemes en zones de l’est i Balears.

Pluges intenses a Canàries

A Canàries la setmana arranca inestable a causa de la presència d’un emborsament d’aire fred. Es produiran ruixats i algunes tempestes, sobretot les vesprades del dilluns i el dimarts.

Les illes centrals i occidentals es veuran més afectades i en zones de la Palma, Tenerife i Gran Canària podrien acumular-se més de 50 l/m².

Fresc durant el matí i calor en les hores centrals

S’esperen temperatures normals per a l’època de l’any. Els valors màxims es trobaran entre els 25-30 °C en gran part del país. Es podria arribar als 32 °C a la vall del Guadalquivir i en el sud d’Extremadura.

L’amplitud tèrmica començarà a ser apreciable, sobretot a l’interior de la Península. Les nits seran pròpies de la tardor, amb temperatures entre els 12-17 °C en tots dos altiplans, Aragó, Catalunya, interior andalús i àrees muntanyenques de la Comunitat Valenciana. Al Pirineu, interior del País Basc, Serralada Cantàbrica i Alt Ebre el fred serà més destacable, amb valors mínims entre els 5-10 °C.

Despenge d’una DANA

A la fi de setmana podria despenjar-se una zona d’aire fred des de les illes britàniques cap a la Península Ibèrica. Es produiria un tàlveg profund, que s’esqueixarà, creant-se una DANA.

Les pluges podrien afectar gran part del país, però continua existint incertesa en la trajectòria de la DANA, però sembla que en uns certs punts ploga amb força.

En el seu ascens cap a Terranova, ex-Fiona podria generar el basculament de la dorsal cap a l’est, que al seu torn crearà l’escanyament del tàlveg.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.