Setmana d’intenses tempestes i una possible DANA

En les pròximes jornades la inestabilitat no desapareixerà del tot i es generaran ruixats i tempestes. Comptarem amb un ambient canviant, típic de l’època, amb possibilitat de pluges localment fortes.

La configuració atmosfèrica estarà determinada per un anticicló centrat en les illes britàniques, amb una col·locació en omega, propiciant l’entrada de vents de llevant. A més, un emborsament d’aire fred en altura que es traslladarà des del nord de l’arxipèlag Canari cap al Golf de Cadis. Tot això afavorirà un temps variable, amb nuvolositat canviant i risc de pluges i tempestes, tal com afirma Roger Solé, expert de Meteored (tiempo.com)

La setmana comença amb possibles aiguats tempestuosos que creixeran al llarg de la vesprada en el Sistema Central, Montes de Toledo, Ibèrica central i meridional, Extremadura i alguns punts muntanyencs andalusos que podrien ser localment forts. En la resta predominarà un ambient més estable, amb alguns núvols alts en la meitat nord, vessant mediterrani i Balears.

S’esperen pluges localment intenses durant les pròximes hores

El dimarts la situació es repetirà. Durant la vesprada augmentaran els núvols amb força, deixant pluges i tempestes. La major probabilitat s’espera a Terol i Castelló.

Plourà en Sierra Morena, Andalusia, sud d’Extremadura i a la província de Ciudad Real. L’acostament del xicotet emborsament d’aire fred (reabsorbit per la circulació de l’oest) de Canàries cap al Golf de Cadis incrementarà la inestabilitat durant el dimecres.

Les precipitacions es traslladaran d’oest a est pel centre i la meitat sud peninsular afectant Castella-la Manxa, interior d’Andalusia, Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana i Balears.

Segons el nostre model, els ruixats s’intensificaran en el vessant mediterrani entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous podrien generar-se problemes en zones de l’est i Balears.

Pluges intenses a Canàries

A Canàries la setmana arranca inestable a causa de la presència d’un emborsament d’aire fred. Es produiran ruixats i algunes tempestes, sobretot les vesprades del dilluns i el dimarts.

Les illes centrals i occidentals es veuran més afectades i en zones de la Palma, Tenerife i Gran Canària podrien acumular-se més de 50 l/m².

Fresc durant el matí i calor en les hores centrals

S’esperen temperatures normals per a l’època de l’any. Els valors màxims es trobaran entre els 25-30 °C en gran part del país. Es podria arribar als 32 °C a la vall del Guadalquivir i en el sud d’Extremadura.

L’amplitud tèrmica començarà a ser apreciable, sobretot a l’interior de la Península. Les nits seran pròpies de la tardor, amb temperatures entre els 12-17 °C en tots dos altiplans, Aragó, Catalunya, interior andalús i àrees muntanyenques de la Comunitat Valenciana. Al Pirineu, interior del País Basc, Serralada Cantàbrica i Alt Ebre el fred serà més destacable, amb valors mínims entre els 5-10 °C.

Despenge d’una DANA

A la fi de setmana podria despenjar-se una zona d’aire fred des de les illes britàniques cap a la Península Ibèrica. Es produiria un tàlveg profund, que s’esqueixarà, creant-se una DANA.

Les pluges podrien afectar gran part del país, però continua existint incertesa en la trajectòria de la DANA, però sembla que en uns certs punts ploga amb força.

En el seu ascens cap a Terranova, ex-Fiona podria generar el basculament de la dorsal cap a l’est, que al seu torn crearà l’escanyament del tàlveg.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.