Setmana d’intenses tempestes i una possible DANA

En les pròximes jornades la inestabilitat no desapareixerà del tot i es generaran ruixats i tempestes. Comptarem amb un ambient canviant, típic de l’època, amb possibilitat de pluges localment fortes.

La configuració atmosfèrica estarà determinada per un anticicló centrat en les illes britàniques, amb una col·locació en omega, propiciant l’entrada de vents de llevant. A més, un emborsament d’aire fred en altura que es traslladarà des del nord de l’arxipèlag Canari cap al Golf de Cadis. Tot això afavorirà un temps variable, amb nuvolositat canviant i risc de pluges i tempestes, tal com afirma Roger Solé, expert de Meteored (tiempo.com)

La setmana comença amb possibles aiguats tempestuosos que creixeran al llarg de la vesprada en el Sistema Central, Montes de Toledo, Ibèrica central i meridional, Extremadura i alguns punts muntanyencs andalusos que podrien ser localment forts. En la resta predominarà un ambient més estable, amb alguns núvols alts en la meitat nord, vessant mediterrani i Balears.

S’esperen pluges localment intenses durant les pròximes hores

El dimarts la situació es repetirà. Durant la vesprada augmentaran els núvols amb força, deixant pluges i tempestes. La major probabilitat s’espera a Terol i Castelló.

Plourà en Sierra Morena, Andalusia, sud d’Extremadura i a la província de Ciudad Real. L’acostament del xicotet emborsament d’aire fred (reabsorbit per la circulació de l’oest) de Canàries cap al Golf de Cadis incrementarà la inestabilitat durant el dimecres.

Les precipitacions es traslladaran d’oest a est pel centre i la meitat sud peninsular afectant Castella-la Manxa, interior d’Andalusia, Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana i Balears.

Segons el nostre model, els ruixats s’intensificaran en el vessant mediterrani entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous podrien generar-se problemes en zones de l’est i Balears.

Pluges intenses a Canàries

A Canàries la setmana arranca inestable a causa de la presència d’un emborsament d’aire fred. Es produiran ruixats i algunes tempestes, sobretot les vesprades del dilluns i el dimarts.

Les illes centrals i occidentals es veuran més afectades i en zones de la Palma, Tenerife i Gran Canària podrien acumular-se més de 50 l/m².

Fresc durant el matí i calor en les hores centrals

S’esperen temperatures normals per a l’època de l’any. Els valors màxims es trobaran entre els 25-30 °C en gran part del país. Es podria arribar als 32 °C a la vall del Guadalquivir i en el sud d’Extremadura.

L’amplitud tèrmica començarà a ser apreciable, sobretot a l’interior de la Península. Les nits seran pròpies de la tardor, amb temperatures entre els 12-17 °C en tots dos altiplans, Aragó, Catalunya, interior andalús i àrees muntanyenques de la Comunitat Valenciana. Al Pirineu, interior del País Basc, Serralada Cantàbrica i Alt Ebre el fred serà més destacable, amb valors mínims entre els 5-10 °C.

Despenge d’una DANA

A la fi de setmana podria despenjar-se una zona d’aire fred des de les illes britàniques cap a la Península Ibèrica. Es produiria un tàlveg profund, que s’esqueixarà, creant-se una DANA.

Les pluges podrien afectar gran part del país, però continua existint incertesa en la trajectòria de la DANA, però sembla que en uns certs punts ploga amb força.

En el seu ascens cap a Terranova, ex-Fiona podria generar el basculament de la dorsal cap a l’est, que al seu torn crearà l’escanyament del tàlveg.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.

Set ciutats s’alien per a un turisme urbà més sostenible i equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià cooperaran en una nova Xarxa de Destinacions Turístiques Urbanes. L'objectiu és avançar cap a un model sostenible que concilie els interessos de visitants i veïns.

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.

La jutgessa de Catarroja prorroga sis mesos la instrucció penal de la DANA

La jutgessa ha acordat prorrogar sis mesos, des del 30 d'abril, la investigació per la DANA de 2024 per diligències pendents i la seua complexitat. El jutjat encara espera recuperar els missatges de WhatsApp de l'excap de gabinet de l'expresident Carlos Mazón

Compromís afirma que han actuat amb contundència des del primer indici després de la detenció d’un edil d’Altea

La coalició va suspendre cautelarment de les seues delegacions i de militància al regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó i va activar el seu protocol contra violències masclistes.