El juny podria ser un poc més plujós a l’espera d’un estiu amb calor normal

Este estiu podríem no tindre massa calorades | Arxiu

 

La sensació d’este mes de maig és que no ha fet tanta calor com anys arrere i que els arruixons i les tempestes ens han visitat amb prou de freqüència, cosa que és totalment normal per a l’època, després d’un inici de primavera molt sec. Haurem de fer balanç quan acabe el mes per a vore si estes dades es confirmen. De cara al juny, les previsions indiquen, ara per ara, que tindríem temperatures dins de la normalitat amb pluges potser un poc més abundants del normal. De cara al conjunt dels tres mesos d’estiu (juny, juliol i agost), pareix ser que la calor serà l’habitual per a l’estació.

 

Així ho indiquen els mapes a llarg termini del model nord-americà de previsió estacional NOAA, un dels que té més prestigi a nivell internacional en este camp. No obstant, les previsions a tants dies vista sempre tenen una fiabilitat prou baixa i, com sempre diguem, no ens hem d’agarrar al peu de la lletra el que indiquen. De moment, el maig ha apagat un poc la greu sequera territorial que arrastràvem este 2019 a nivell valencià.

 

Quant a les temperatures, els mapes indiquen que serien prou normals per a l’època, és a dir, calor pràcticament d’estiu, tenint en compte que el dia 21 del mes donarem la benvinguda a la nova estació i es produirà el solstici d’estiu.

 

Mapa d'anomalia de temperatures per aquest juny

Mapa d’anomalia de temperatures per este juny | NOAA

 

Si ens fixem en les precipitacions de juny, les previsions indicarien unes quantitats, en general, normals per a l’estació de l’any.

 

Mapa d'anomalia de precipitacions per aquest juny

Mapa d’anomalia de precipitacions per este juny | NOAA

 

Estiu amb calor i pluges normals

De cara a la resta d’estiu, pareix ser que tant el juliol com l’agost tindríem un temps prou normal per a l’època. Això implicaria un juliol prou sec i un agost amb més tempestes de vesprada, mentres que les temperatures serien càlides però dins de la normalitat, sense descartar alguna calorada puntual.

 

El temps en Espanya i Europa

Si seguim la previsió del mateix model meteorològic nord-americà, les temperatures seran prou normals este estiu en tota Espanya, però un poc més baixes del normal en punts del sud-est peninsular. Quant a la pluja, seria més abundant del normal en gran part del país en juny, al juliol es concentrarien en el nord les més quantioses i, en l’agost, serien prou similars a la mitjana –amb un dèficit en Galícia.

 

L’estiu podria ser un poc més càlid i sec del normal en el centre d’Europa | Arxiu

 

I en la resta d’Europa, l’estiu podria ser prou sec en gran part del continent, especialment en el centre, salvant-se zones del Mediterrani i dels Alps, on plouria més del normal. Quant a la calor, en faria més del normal al principi de l’estació en el centre continental i el Regne Unit, però els valors seran prou normals en conjunt.

Últimes notícies

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.