El juny podria ser un poc més plujós a l’espera d’un estiu amb calor normal

Este estiu podríem no tindre massa calorades | Arxiu

 

La sensació d’este mes de maig és que no ha fet tanta calor com anys arrere i que els arruixons i les tempestes ens han visitat amb prou de freqüència, cosa que és totalment normal per a l’època, després d’un inici de primavera molt sec. Haurem de fer balanç quan acabe el mes per a vore si estes dades es confirmen. De cara al juny, les previsions indiquen, ara per ara, que tindríem temperatures dins de la normalitat amb pluges potser un poc més abundants del normal. De cara al conjunt dels tres mesos d’estiu (juny, juliol i agost), pareix ser que la calor serà l’habitual per a l’estació.

 

Així ho indiquen els mapes a llarg termini del model nord-americà de previsió estacional NOAA, un dels que té més prestigi a nivell internacional en este camp. No obstant, les previsions a tants dies vista sempre tenen una fiabilitat prou baixa i, com sempre diguem, no ens hem d’agarrar al peu de la lletra el que indiquen. De moment, el maig ha apagat un poc la greu sequera territorial que arrastràvem este 2019 a nivell valencià.

 

Quant a les temperatures, els mapes indiquen que serien prou normals per a l’època, és a dir, calor pràcticament d’estiu, tenint en compte que el dia 21 del mes donarem la benvinguda a la nova estació i es produirà el solstici d’estiu.

 

Mapa d'anomalia de temperatures per aquest juny

Mapa d’anomalia de temperatures per este juny | NOAA

 

Si ens fixem en les precipitacions de juny, les previsions indicarien unes quantitats, en general, normals per a l’estació de l’any.

 

Mapa d'anomalia de precipitacions per aquest juny

Mapa d’anomalia de precipitacions per este juny | NOAA

 

Estiu amb calor i pluges normals

De cara a la resta d’estiu, pareix ser que tant el juliol com l’agost tindríem un temps prou normal per a l’època. Això implicaria un juliol prou sec i un agost amb més tempestes de vesprada, mentres que les temperatures serien càlides però dins de la normalitat, sense descartar alguna calorada puntual.

 

El temps en Espanya i Europa

Si seguim la previsió del mateix model meteorològic nord-americà, les temperatures seran prou normals este estiu en tota Espanya, però un poc més baixes del normal en punts del sud-est peninsular. Quant a la pluja, seria més abundant del normal en gran part del país en juny, al juliol es concentrarien en el nord les més quantioses i, en l’agost, serien prou similars a la mitjana –amb un dèficit en Galícia.

 

L’estiu podria ser un poc més càlid i sec del normal en el centre d’Europa | Arxiu

 

I en la resta d’Europa, l’estiu podria ser prou sec en gran part del continent, especialment en el centre, salvant-se zones del Mediterrani i dels Alps, on plouria més del normal. Quant a la calor, en faria més del normal al principi de l’estació en el centre continental i el Regne Unit, però els valors seran prou normals en conjunt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.