El juny podria ser un poc més plujós a l’espera d’un estiu amb calor normal

Este estiu podríem no tindre massa calorades | Arxiu

 

La sensació d’este mes de maig és que no ha fet tanta calor com anys arrere i que els arruixons i les tempestes ens han visitat amb prou de freqüència, cosa que és totalment normal per a l’època, després d’un inici de primavera molt sec. Haurem de fer balanç quan acabe el mes per a vore si estes dades es confirmen. De cara al juny, les previsions indiquen, ara per ara, que tindríem temperatures dins de la normalitat amb pluges potser un poc més abundants del normal. De cara al conjunt dels tres mesos d’estiu (juny, juliol i agost), pareix ser que la calor serà l’habitual per a l’estació.

 

Així ho indiquen els mapes a llarg termini del model nord-americà de previsió estacional NOAA, un dels que té més prestigi a nivell internacional en este camp. No obstant, les previsions a tants dies vista sempre tenen una fiabilitat prou baixa i, com sempre diguem, no ens hem d’agarrar al peu de la lletra el que indiquen. De moment, el maig ha apagat un poc la greu sequera territorial que arrastràvem este 2019 a nivell valencià.

 

Quant a les temperatures, els mapes indiquen que serien prou normals per a l’època, és a dir, calor pràcticament d’estiu, tenint en compte que el dia 21 del mes donarem la benvinguda a la nova estació i es produirà el solstici d’estiu.

 

Mapa d'anomalia de temperatures per aquest juny

Mapa d’anomalia de temperatures per este juny | NOAA

 

Si ens fixem en les precipitacions de juny, les previsions indicarien unes quantitats, en general, normals per a l’estació de l’any.

 

Mapa d'anomalia de precipitacions per aquest juny

Mapa d’anomalia de precipitacions per este juny | NOAA

 

Estiu amb calor i pluges normals

De cara a la resta d’estiu, pareix ser que tant el juliol com l’agost tindríem un temps prou normal per a l’època. Això implicaria un juliol prou sec i un agost amb més tempestes de vesprada, mentres que les temperatures serien càlides però dins de la normalitat, sense descartar alguna calorada puntual.

 

El temps en Espanya i Europa

Si seguim la previsió del mateix model meteorològic nord-americà, les temperatures seran prou normals este estiu en tota Espanya, però un poc més baixes del normal en punts del sud-est peninsular. Quant a la pluja, seria més abundant del normal en gran part del país en juny, al juliol es concentrarien en el nord les més quantioses i, en l’agost, serien prou similars a la mitjana –amb un dèficit en Galícia.

 

L’estiu podria ser un poc més càlid i sec del normal en el centre d’Europa | Arxiu

 

I en la resta d’Europa, l’estiu podria ser prou sec en gran part del continent, especialment en el centre, salvant-se zones del Mediterrani i dels Alps, on plouria més del normal. Quant a la calor, en faria més del normal al principi de l’estació en el centre continental i el Regne Unit, però els valors seran prou normals en conjunt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.