El juny podria ser un poc més plujós a l’espera d’un estiu amb calor normal

Este estiu podríem no tindre massa calorades | Arxiu

 

La sensació d’este mes de maig és que no ha fet tanta calor com anys arrere i que els arruixons i les tempestes ens han visitat amb prou de freqüència, cosa que és totalment normal per a l’època, després d’un inici de primavera molt sec. Haurem de fer balanç quan acabe el mes per a vore si estes dades es confirmen. De cara al juny, les previsions indiquen, ara per ara, que tindríem temperatures dins de la normalitat amb pluges potser un poc més abundants del normal. De cara al conjunt dels tres mesos d’estiu (juny, juliol i agost), pareix ser que la calor serà l’habitual per a l’estació.

 

Així ho indiquen els mapes a llarg termini del model nord-americà de previsió estacional NOAA, un dels que té més prestigi a nivell internacional en este camp. No obstant, les previsions a tants dies vista sempre tenen una fiabilitat prou baixa i, com sempre diguem, no ens hem d’agarrar al peu de la lletra el que indiquen. De moment, el maig ha apagat un poc la greu sequera territorial que arrastràvem este 2019 a nivell valencià.

 

Quant a les temperatures, els mapes indiquen que serien prou normals per a l’època, és a dir, calor pràcticament d’estiu, tenint en compte que el dia 21 del mes donarem la benvinguda a la nova estació i es produirà el solstici d’estiu.

 

Mapa d'anomalia de temperatures per aquest juny

Mapa d’anomalia de temperatures per este juny | NOAA

 

Si ens fixem en les precipitacions de juny, les previsions indicarien unes quantitats, en general, normals per a l’estació de l’any.

 

Mapa d'anomalia de precipitacions per aquest juny

Mapa d’anomalia de precipitacions per este juny | NOAA

 

Estiu amb calor i pluges normals

De cara a la resta d’estiu, pareix ser que tant el juliol com l’agost tindríem un temps prou normal per a l’època. Això implicaria un juliol prou sec i un agost amb més tempestes de vesprada, mentres que les temperatures serien càlides però dins de la normalitat, sense descartar alguna calorada puntual.

 

El temps en Espanya i Europa

Si seguim la previsió del mateix model meteorològic nord-americà, les temperatures seran prou normals este estiu en tota Espanya, però un poc més baixes del normal en punts del sud-est peninsular. Quant a la pluja, seria més abundant del normal en gran part del país en juny, al juliol es concentrarien en el nord les més quantioses i, en l’agost, serien prou similars a la mitjana –amb un dèficit en Galícia.

 

L’estiu podria ser un poc més càlid i sec del normal en el centre d’Europa | Arxiu

 

I en la resta d’Europa, l’estiu podria ser prou sec en gran part del continent, especialment en el centre, salvant-se zones del Mediterrani i dels Alps, on plouria més del normal. Quant a la calor, en faria més del normal al principi de l’estació en el centre continental i el Regne Unit, però els valors seran prou normals en conjunt.

Últimes notícies

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU