11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Llamps i trons per començar la setmana

Després d’un cap de setmana d’oratge estable i prou calorós encetem una setmana on les tronades sembla que volen ser les protagonistes.

Quan parlem de tronades sempre hem de tindre en compte la seua irregularitat, tant en la seua aparició com en la seua distribució i conseqüències.

Perquè com passa hui el dia comença amb oratge estable i assolellat però cap a migdia comencen a mostrar-se els primers símptomes d’inestabilitat, comencen a créixer els primers núvols de tempesta (cumulominbus) que ens asseguren una vesprada intensa i moguda, de seguiment de radar, meteosat i webs online per tal de saber el que està passant i poder informar a través de les nostres plataformes…radio, televisió, i xarxes socials.

A més, quan els mapes barregen calor i inestabilitat les conseqüències de les tronades solen ser poc favorables.

Els núvols de tempesta avançaran hui des de Castella-La Manxa entrant per les comarques de l’interior sud de València i eixint a la mar pel Golf de València.

Les previsions donen per dimarts ruixats i tronades prou generals després d’un matí assolellat i un migdia prou calorós. Les tempestes afectaran bàsicament les zones de l’interior i només de forma esporàdica avançaran cap al centre i cap a la costa.

Dimecres l’oratge serà variable i molt inestable al nord i nord-est de la Península amb ruixats i tronades localment intensos que podran afectar de vesprada l’interior i nord de la Comunitat Valenciana.

Tot indica que a partir de dijous l’oratge serà més estable i de créixer núvols d’evolució només afectarien de refilada el nord de la Comunitat.

Últimes notícies

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.