14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Llamps i trons per començar la setmana

Després d’un cap de setmana d’oratge estable i prou calorós encetem una setmana on les tronades sembla que volen ser les protagonistes.

Quan parlem de tronades sempre hem de tindre en compte la seua irregularitat, tant en la seua aparició com en la seua distribució i conseqüències.

Perquè com passa hui el dia comença amb oratge estable i assolellat però cap a migdia comencen a mostrar-se els primers símptomes d’inestabilitat, comencen a créixer els primers núvols de tempesta (cumulominbus) que ens asseguren una vesprada intensa i moguda, de seguiment de radar, meteosat i webs online per tal de saber el que està passant i poder informar a través de les nostres plataformes…radio, televisió, i xarxes socials.

A més, quan els mapes barregen calor i inestabilitat les conseqüències de les tronades solen ser poc favorables.

Els núvols de tempesta avançaran hui des de Castella-La Manxa entrant per les comarques de l’interior sud de València i eixint a la mar pel Golf de València.

Les previsions donen per dimarts ruixats i tronades prou generals després d’un matí assolellat i un migdia prou calorós. Les tempestes afectaran bàsicament les zones de l’interior i només de forma esporàdica avançaran cap al centre i cap a la costa.

Dimecres l’oratge serà variable i molt inestable al nord i nord-est de la Península amb ruixats i tronades localment intensos que podran afectar de vesprada l’interior i nord de la Comunitat Valenciana.

Tot indica que a partir de dijous l’oratge serà més estable i de créixer núvols d’evolució només afectarien de refilada el nord de la Comunitat.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.