Pugen a 41 els morts en un avió en Moscou a causa d’un llamp

Imatge de l'incendi de l'avió a Moscou

Imatge de l’incendi de l’avió a Moscou | @wildwildmoscow

 

Ja són 41 els morts, dos d’ells xiquets, d’un avió de passatgers en Moscou, Rússia, després que un llamp haja impactat contra l’aparell en ple vol i incendiara els dos motors el diumenge de vesprada. L’aeronau va poder fer un aterratge d’emergència en l’aeroport Internacional Sheremetievo, però això no va evitar que les potents flames acabaren amb la vida d’estes persones i feriren a diversos passatgers més: dels sis hospitalitzats, dos en estat molt greu. 

 

Així ho informa l’agència TASS, que explica que l’avió Sujoi Superjet 100 fea la ruta entre Moscou i Murmansk. L’aparell, de la companyia Aeroflot, viatjava amb 73 passatgers i 6 membres de la tripulació, 41 dels quals han mort a causa d’este accident provocat per la meteorologia adversa uns 40 minuts després de l’enlairament. Segons la mateixa agència, el foc hauria consumit la mitat de l’aeronau.

 

 

Una volta ha tingut lloc l’accident, els pilots han sol·licitat realitzar un aterratge d’emergència a causa d’un incendi a bord, però l’aeronau ha començat esta maniobra sense esperar el contacte amb les autoritats de l’aeroport a causa de la greu fallada tècnica que ha patit. L’aparell va poder aterrar en un segon intent amb la part de darrere en flames, però l’incendi es va agreujar a causa del impacte fort en l’aterratge, cosa que hauria fet explotar el combustible.

 

Per la seua banda, el president de Rússia, Vladimir Putin, ja ha expressat el seu condol als familiars de les víctimes i s’ha compromès a prestar «tota l’assistència necessària». L’incendi va obligar a suspendre més d’un centenar de vols este diumenge en este aeroport rus i molts altres van ser desviats a altres aeroports. 

 

Un llamp, principal hipòtesi de l’incendi

L’accident ha tingut lloc cap a les 18.40h de la vesprada (les 17.40h en València) i ara les autoritats estan investigant les causes exactes d’este greu incident, tot i que la hipòtesi principal és que un llamp hauria impactat contra l’aparell i hauria incendiat els dos motors i part del fusellatge amb el desenllaç fatal. La mateixa tripulació apunta que una tempesta ha causat l’accident. A l’espera de conéixer els resultats finals, el Comité d’investigació ha obert també un cas penal per violació de les normes de seguretat per a l’operació de transport aeri.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU