Pugen a 41 els morts en un avió en Moscou a causa d’un llamp

Imatge de l'incendi de l'avió a Moscou

Imatge de l’incendi de l’avió a Moscou | @wildwildmoscow

 

Ja són 41 els morts, dos d’ells xiquets, d’un avió de passatgers en Moscou, Rússia, després que un llamp haja impactat contra l’aparell en ple vol i incendiara els dos motors el diumenge de vesprada. L’aeronau va poder fer un aterratge d’emergència en l’aeroport Internacional Sheremetievo, però això no va evitar que les potents flames acabaren amb la vida d’estes persones i feriren a diversos passatgers més: dels sis hospitalitzats, dos en estat molt greu. 

 

Així ho informa l’agència TASS, que explica que l’avió Sujoi Superjet 100 fea la ruta entre Moscou i Murmansk. L’aparell, de la companyia Aeroflot, viatjava amb 73 passatgers i 6 membres de la tripulació, 41 dels quals han mort a causa d’este accident provocat per la meteorologia adversa uns 40 minuts després de l’enlairament. Segons la mateixa agència, el foc hauria consumit la mitat de l’aeronau.

 

 

Una volta ha tingut lloc l’accident, els pilots han sol·licitat realitzar un aterratge d’emergència a causa d’un incendi a bord, però l’aeronau ha començat esta maniobra sense esperar el contacte amb les autoritats de l’aeroport a causa de la greu fallada tècnica que ha patit. L’aparell va poder aterrar en un segon intent amb la part de darrere en flames, però l’incendi es va agreujar a causa del impacte fort en l’aterratge, cosa que hauria fet explotar el combustible.

 

Per la seua banda, el president de Rússia, Vladimir Putin, ja ha expressat el seu condol als familiars de les víctimes i s’ha compromès a prestar «tota l’assistència necessària». L’incendi va obligar a suspendre més d’un centenar de vols este diumenge en este aeroport rus i molts altres van ser desviats a altres aeroports. 

 

Un llamp, principal hipòtesi de l’incendi

L’accident ha tingut lloc cap a les 18.40h de la vesprada (les 17.40h en València) i ara les autoritats estan investigant les causes exactes d’este greu incident, tot i que la hipòtesi principal és que un llamp hauria impactat contra l’aparell i hauria incendiat els dos motors i part del fusellatge amb el desenllaç fatal. La mateixa tripulació apunta que una tempesta ha causat l’accident. A l’espera de conéixer els resultats finals, el Comité d’investigació ha obert també un cas penal per violació de les normes de seguretat per a l’operació de transport aeri.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.