Pugen a 41 els morts en un avió en Moscou a causa d’un llamp

Imatge de l'incendi de l'avió a Moscou

Imatge de l’incendi de l’avió a Moscou | @wildwildmoscow

 

Ja són 41 els morts, dos d’ells xiquets, d’un avió de passatgers en Moscou, Rússia, després que un llamp haja impactat contra l’aparell en ple vol i incendiara els dos motors el diumenge de vesprada. L’aeronau va poder fer un aterratge d’emergència en l’aeroport Internacional Sheremetievo, però això no va evitar que les potents flames acabaren amb la vida d’estes persones i feriren a diversos passatgers més: dels sis hospitalitzats, dos en estat molt greu. 

 

Així ho informa l’agència TASS, que explica que l’avió Sujoi Superjet 100 fea la ruta entre Moscou i Murmansk. L’aparell, de la companyia Aeroflot, viatjava amb 73 passatgers i 6 membres de la tripulació, 41 dels quals han mort a causa d’este accident provocat per la meteorologia adversa uns 40 minuts després de l’enlairament. Segons la mateixa agència, el foc hauria consumit la mitat de l’aeronau.

 

 

Una volta ha tingut lloc l’accident, els pilots han sol·licitat realitzar un aterratge d’emergència a causa d’un incendi a bord, però l’aeronau ha començat esta maniobra sense esperar el contacte amb les autoritats de l’aeroport a causa de la greu fallada tècnica que ha patit. L’aparell va poder aterrar en un segon intent amb la part de darrere en flames, però l’incendi es va agreujar a causa del impacte fort en l’aterratge, cosa que hauria fet explotar el combustible.

 

Per la seua banda, el president de Rússia, Vladimir Putin, ja ha expressat el seu condol als familiars de les víctimes i s’ha compromès a prestar «tota l’assistència necessària». L’incendi va obligar a suspendre més d’un centenar de vols este diumenge en este aeroport rus i molts altres van ser desviats a altres aeroports. 

 

Un llamp, principal hipòtesi de l’incendi

L’accident ha tingut lloc cap a les 18.40h de la vesprada (les 17.40h en València) i ara les autoritats estan investigant les causes exactes d’este greu incident, tot i que la hipòtesi principal és que un llamp hauria impactat contra l’aparell i hauria incendiat els dos motors i part del fusellatge amb el desenllaç fatal. La mateixa tripulació apunta que una tempesta ha causat l’accident. A l’espera de conéixer els resultats finals, el Comité d’investigació ha obert també un cas penal per violació de les normes de seguretat per a l’operació de transport aeri.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.