17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Pugen a 41 els morts en un avió en Moscou a causa d’un llamp

Imatge de l'incendi de l'avió a Moscou

Imatge de l’incendi de l’avió a Moscou | @wildwildmoscow

 

Ja són 41 els morts, dos d’ells xiquets, d’un avió de passatgers en Moscou, Rússia, després que un llamp haja impactat contra l’aparell en ple vol i incendiara els dos motors el diumenge de vesprada. L’aeronau va poder fer un aterratge d’emergència en l’aeroport Internacional Sheremetievo, però això no va evitar que les potents flames acabaren amb la vida d’estes persones i feriren a diversos passatgers més: dels sis hospitalitzats, dos en estat molt greu. 

 

Així ho informa l’agència TASS, que explica que l’avió Sujoi Superjet 100 fea la ruta entre Moscou i Murmansk. L’aparell, de la companyia Aeroflot, viatjava amb 73 passatgers i 6 membres de la tripulació, 41 dels quals han mort a causa d’este accident provocat per la meteorologia adversa uns 40 minuts després de l’enlairament. Segons la mateixa agència, el foc hauria consumit la mitat de l’aeronau.

 

 

Una volta ha tingut lloc l’accident, els pilots han sol·licitat realitzar un aterratge d’emergència a causa d’un incendi a bord, però l’aeronau ha començat esta maniobra sense esperar el contacte amb les autoritats de l’aeroport a causa de la greu fallada tècnica que ha patit. L’aparell va poder aterrar en un segon intent amb la part de darrere en flames, però l’incendi es va agreujar a causa del impacte fort en l’aterratge, cosa que hauria fet explotar el combustible.

 

Per la seua banda, el president de Rússia, Vladimir Putin, ja ha expressat el seu condol als familiars de les víctimes i s’ha compromès a prestar «tota l’assistència necessària». L’incendi va obligar a suspendre més d’un centenar de vols este diumenge en este aeroport rus i molts altres van ser desviats a altres aeroports. 

 

Un llamp, principal hipòtesi de l’incendi

L’accident ha tingut lloc cap a les 18.40h de la vesprada (les 17.40h en València) i ara les autoritats estan investigant les causes exactes d’este greu incident, tot i que la hipòtesi principal és que un llamp hauria impactat contra l’aparell i hauria incendiat els dos motors i part del fusellatge amb el desenllaç fatal. La mateixa tripulació apunta que una tempesta ha causat l’accident. A l’espera de conéixer els resultats finals, el Comité d’investigació ha obert també un cas penal per violació de les normes de seguretat per a l’operació de transport aeri.

Últimes notícies

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.