Pugen a 41 els morts en un avió en Moscou a causa d’un llamp

Imatge de l'incendi de l'avió a Moscou

Imatge de l’incendi de l’avió a Moscou | @wildwildmoscow

 

Ja són 41 els morts, dos d’ells xiquets, d’un avió de passatgers en Moscou, Rússia, després que un llamp haja impactat contra l’aparell en ple vol i incendiara els dos motors el diumenge de vesprada. L’aeronau va poder fer un aterratge d’emergència en l’aeroport Internacional Sheremetievo, però això no va evitar que les potents flames acabaren amb la vida d’estes persones i feriren a diversos passatgers més: dels sis hospitalitzats, dos en estat molt greu. 

 

Així ho informa l’agència TASS, que explica que l’avió Sujoi Superjet 100 fea la ruta entre Moscou i Murmansk. L’aparell, de la companyia Aeroflot, viatjava amb 73 passatgers i 6 membres de la tripulació, 41 dels quals han mort a causa d’este accident provocat per la meteorologia adversa uns 40 minuts després de l’enlairament. Segons la mateixa agència, el foc hauria consumit la mitat de l’aeronau.

 

 

Una volta ha tingut lloc l’accident, els pilots han sol·licitat realitzar un aterratge d’emergència a causa d’un incendi a bord, però l’aeronau ha començat esta maniobra sense esperar el contacte amb les autoritats de l’aeroport a causa de la greu fallada tècnica que ha patit. L’aparell va poder aterrar en un segon intent amb la part de darrere en flames, però l’incendi es va agreujar a causa del impacte fort en l’aterratge, cosa que hauria fet explotar el combustible.

 

Per la seua banda, el president de Rússia, Vladimir Putin, ja ha expressat el seu condol als familiars de les víctimes i s’ha compromès a prestar «tota l’assistència necessària». L’incendi va obligar a suspendre més d’un centenar de vols este diumenge en este aeroport rus i molts altres van ser desviats a altres aeroports. 

 

Un llamp, principal hipòtesi de l’incendi

L’accident ha tingut lloc cap a les 18.40h de la vesprada (les 17.40h en València) i ara les autoritats estan investigant les causes exactes d’este greu incident, tot i que la hipòtesi principal és que un llamp hauria impactat contra l’aparell i hauria incendiat els dos motors i part del fusellatge amb el desenllaç fatal. La mateixa tripulació apunta que una tempesta ha causat l’accident. A l’espera de conéixer els resultats finals, el Comité d’investigació ha obert també un cas penal per violació de les normes de seguretat per a l’operació de transport aeri.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.