10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Baixada de temperatura, vent i pluja arriben el dimecres 7 d’abril

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

Cal tenir compte amb les ratxes de vent, especialment a Castelló | Arxiu

Les temperatures canviaran de forma dràstica del dimarts al dimecres, le localitats de la Comunitat Valenciana passen d’una jornada de sol primaveral de 25 ºC a traure el paraigua i la mànega llarga, amb alguns ruixats dèbils i temperatures que baixaran entre 10 i 15 °C. Esta situació s’allargarà quasi fins al cap de setmana.

 

A València i Alacant, cel nuvolós o cobert amb probables precipitacions al llarg de la jornada. A Castelló, intervals nuvolosos tendint a nuvolós amb probables precipitacions a la vesprada. Temperatures en descens, sobretot les màximes que poden baixar de manera notable. A l’interior nord de Castelló, vent del Nord-oest moderat amb ratxes fortes al principi tendint a Sud-est; en la resta, vent fluix a moderat de component Est.

 

Les temperatures oscilaràn entre els 10 i 27 ºC a Alacant, entre els 9 i 21 ºC a Castelló de la Plana i entre els 11 i 25 ºC a València.

Mapa de la Comunitat Valenciana amb l'oratge del 7 d'abril de 2021

L’oratge empitjorarà com avance el dia | AEMET

Ratxes de vent

No només hi haurà que tindre compte amb el descens de les temperatures, sinó que hi ha previsió de ratxes de vent de nord-oest (Mestral) molt fortes a l’inici de la jornada. Tot i que l’alerta groga per vent està desactivada ja a la mitjanit del dimarts.

 

El Mestral

El mestral és el vent procedent del nord-oest. El nom mestral prové del llatí magistrale, ‘magistral’, ja que és un vent sec i violent temut pels agricultors i mariners. Es tracta d’un vent fred, sec i violent, que aconsegueix correntment els 100 km/h i arriba a passar dels 140 km/h.

 

Pot ser causat pel refredament nocturn del sòl a les regions costaneres, però quan bufa molt fort es deu a una alça de la pressió atmosfèrica en el nord-oest europeu: l’aire polar flueix així cap a les baixes pressions del Mediterrani i en trobar els obstacles oposats pel relleu (els Pirineus, el Massís Central francés, els Alps) passa per les bretxes que existeixen entre aquests, patint llavors la seua velocitat un increment considerable en ser reduïda la secció de les venes.

 

A la Comunitat Valenciana es produeixen vents forts de mestral quan l’anticicló atlàntic domina l’est de la península Ibèrica i el seu flanc nord és travessat per un corrent pertorbat, que traspassa els Pirineus i acanala vents freds i forts a tot el territori, especialment a la província de Castelló. A Aragó és conegut com a cierzo.

Últimes notícies

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.