Baixada de temperatura, vent i pluja arriben el dimecres 7 d’abril

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

Cal tenir compte amb les ratxes de vent, especialment a Castelló | Arxiu

Les temperatures canviaran de forma dràstica del dimarts al dimecres, le localitats de la Comunitat Valenciana passen d’una jornada de sol primaveral de 25 ºC a traure el paraigua i la mànega llarga, amb alguns ruixats dèbils i temperatures que baixaran entre 10 i 15 °C. Esta situació s’allargarà quasi fins al cap de setmana.

 

A València i Alacant, cel nuvolós o cobert amb probables precipitacions al llarg de la jornada. A Castelló, intervals nuvolosos tendint a nuvolós amb probables precipitacions a la vesprada. Temperatures en descens, sobretot les màximes que poden baixar de manera notable. A l’interior nord de Castelló, vent del Nord-oest moderat amb ratxes fortes al principi tendint a Sud-est; en la resta, vent fluix a moderat de component Est.

 

Les temperatures oscilaràn entre els 10 i 27 ºC a Alacant, entre els 9 i 21 ºC a Castelló de la Plana i entre els 11 i 25 ºC a València.

Mapa de la Comunitat Valenciana amb l'oratge del 7 d'abril de 2021

L’oratge empitjorarà com avance el dia | AEMET

Ratxes de vent

No només hi haurà que tindre compte amb el descens de les temperatures, sinó que hi ha previsió de ratxes de vent de nord-oest (Mestral) molt fortes a l’inici de la jornada. Tot i que l’alerta groga per vent està desactivada ja a la mitjanit del dimarts.

 

El Mestral

El mestral és el vent procedent del nord-oest. El nom mestral prové del llatí magistrale, ‘magistral’, ja que és un vent sec i violent temut pels agricultors i mariners. Es tracta d’un vent fred, sec i violent, que aconsegueix correntment els 100 km/h i arriba a passar dels 140 km/h.

 

Pot ser causat pel refredament nocturn del sòl a les regions costaneres, però quan bufa molt fort es deu a una alça de la pressió atmosfèrica en el nord-oest europeu: l’aire polar flueix així cap a les baixes pressions del Mediterrani i en trobar els obstacles oposats pel relleu (els Pirineus, el Massís Central francés, els Alps) passa per les bretxes que existeixen entre aquests, patint llavors la seua velocitat un increment considerable en ser reduïda la secció de les venes.

 

A la Comunitat Valenciana es produeixen vents forts de mestral quan l’anticicló atlàntic domina l’est de la península Ibèrica i el seu flanc nord és travessat per un corrent pertorbat, que traspassa els Pirineus i acanala vents freds i forts a tot el territori, especialment a la província de Castelló. A Aragó és conegut com a cierzo.

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.