Baixada de temperatura, vent i pluja arriben el dimecres 7 d’abril

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

Cal tenir compte amb les ratxes de vent, especialment a Castelló | Arxiu

Les temperatures canviaran de forma dràstica del dimarts al dimecres, le localitats de la Comunitat Valenciana passen d’una jornada de sol primaveral de 25 ºC a traure el paraigua i la mànega llarga, amb alguns ruixats dèbils i temperatures que baixaran entre 10 i 15 °C. Esta situació s’allargarà quasi fins al cap de setmana.

 

A València i Alacant, cel nuvolós o cobert amb probables precipitacions al llarg de la jornada. A Castelló, intervals nuvolosos tendint a nuvolós amb probables precipitacions a la vesprada. Temperatures en descens, sobretot les màximes que poden baixar de manera notable. A l’interior nord de Castelló, vent del Nord-oest moderat amb ratxes fortes al principi tendint a Sud-est; en la resta, vent fluix a moderat de component Est.

 

Les temperatures oscilaràn entre els 10 i 27 ºC a Alacant, entre els 9 i 21 ºC a Castelló de la Plana i entre els 11 i 25 ºC a València.

Mapa de la Comunitat Valenciana amb l'oratge del 7 d'abril de 2021

L’oratge empitjorarà com avance el dia | AEMET

Ratxes de vent

No només hi haurà que tindre compte amb el descens de les temperatures, sinó que hi ha previsió de ratxes de vent de nord-oest (Mestral) molt fortes a l’inici de la jornada. Tot i que l’alerta groga per vent està desactivada ja a la mitjanit del dimarts.

 

El Mestral

El mestral és el vent procedent del nord-oest. El nom mestral prové del llatí magistrale, ‘magistral’, ja que és un vent sec i violent temut pels agricultors i mariners. Es tracta d’un vent fred, sec i violent, que aconsegueix correntment els 100 km/h i arriba a passar dels 140 km/h.

 

Pot ser causat pel refredament nocturn del sòl a les regions costaneres, però quan bufa molt fort es deu a una alça de la pressió atmosfèrica en el nord-oest europeu: l’aire polar flueix així cap a les baixes pressions del Mediterrani i en trobar els obstacles oposats pel relleu (els Pirineus, el Massís Central francés, els Alps) passa per les bretxes que existeixen entre aquests, patint llavors la seua velocitat un increment considerable en ser reduïda la secció de les venes.

 

A la Comunitat Valenciana es produeixen vents forts de mestral quan l’anticicló atlàntic domina l’est de la península Ibèrica i el seu flanc nord és travessat per un corrent pertorbat, que traspassa els Pirineus i acanala vents freds i forts a tot el territori, especialment a la província de Castelló. A Aragó és conegut com a cierzo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.