Anuncios

Baixada de temperatura, vent i pluja arriben el dimecres 7 d’abril

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

Cal tenir compte amb les ratxes de vent, especialment a Castelló | Arxiu

Les temperatures canviaran de forma dràstica del dimarts al dimecres, le localitats de la Comunitat Valenciana passen d’una jornada de sol primaveral de 25 ºC a traure el paraigua i la mànega llarga, amb alguns ruixats dèbils i temperatures que baixaran entre 10 i 15 °C. Esta situació s’allargarà quasi fins al cap de setmana.

 

Anuncios

A València i Alacant, cel nuvolós o cobert amb probables precipitacions al llarg de la jornada. A Castelló, intervals nuvolosos tendint a nuvolós amb probables precipitacions a la vesprada. Temperatures en descens, sobretot les màximes que poden baixar de manera notable. A l’interior nord de Castelló, vent del Nord-oest moderat amb ratxes fortes al principi tendint a Sud-est; en la resta, vent fluix a moderat de component Est.

 

Les temperatures oscilaràn entre els 10 i 27 ºC a Alacant, entre els 9 i 21 ºC a Castelló de la Plana i entre els 11 i 25 ºC a València.

Mapa de la Comunitat Valenciana amb l'oratge del 7 d'abril de 2021

L’oratge empitjorarà com avance el dia | AEMET

Ratxes de vent

No només hi haurà que tindre compte amb el descens de les temperatures, sinó que hi ha previsió de ratxes de vent de nord-oest (Mestral) molt fortes a l’inici de la jornada. Tot i que l’alerta groga per vent està desactivada ja a la mitjanit del dimarts.

 

El Mestral

El mestral és el vent procedent del nord-oest. El nom mestral prové del llatí magistrale, ‘magistral’, ja que és un vent sec i violent temut pels agricultors i mariners. Es tracta d’un vent fred, sec i violent, que aconsegueix correntment els 100 km/h i arriba a passar dels 140 km/h.

 

Pot ser causat pel refredament nocturn del sòl a les regions costaneres, però quan bufa molt fort es deu a una alça de la pressió atmosfèrica en el nord-oest europeu: l’aire polar flueix així cap a les baixes pressions del Mediterrani i en trobar els obstacles oposats pel relleu (els Pirineus, el Massís Central francés, els Alps) passa per les bretxes que existeixen entre aquests, patint llavors la seua velocitat un increment considerable en ser reduïda la secció de les venes.

 

A la Comunitat Valenciana es produeixen vents forts de mestral quan l’anticicló atlàntic domina l’est de la península Ibèrica i el seu flanc nord és travessat per un corrent pertorbat, que traspassa els Pirineus i acanala vents freds i forts a tot el territori, especialment a la província de Castelló. A Aragó és conegut com a cierzo.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios