Baixada de temperatura, vent i pluja arriben el dimecres 7 d’abril

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

Cal tenir compte amb les ratxes de vent, especialment a Castelló | Arxiu

Les temperatures canviaran de forma dràstica del dimarts al dimecres, le localitats de la Comunitat Valenciana passen d’una jornada de sol primaveral de 25 ºC a traure el paraigua i la mànega llarga, amb alguns ruixats dèbils i temperatures que baixaran entre 10 i 15 °C. Esta situació s’allargarà quasi fins al cap de setmana.

 

A València i Alacant, cel nuvolós o cobert amb probables precipitacions al llarg de la jornada. A Castelló, intervals nuvolosos tendint a nuvolós amb probables precipitacions a la vesprada. Temperatures en descens, sobretot les màximes que poden baixar de manera notable. A l’interior nord de Castelló, vent del Nord-oest moderat amb ratxes fortes al principi tendint a Sud-est; en la resta, vent fluix a moderat de component Est.

 

Les temperatures oscilaràn entre els 10 i 27 ºC a Alacant, entre els 9 i 21 ºC a Castelló de la Plana i entre els 11 i 25 ºC a València.

Mapa de la Comunitat Valenciana amb l'oratge del 7 d'abril de 2021

L’oratge empitjorarà com avance el dia | AEMET

Ratxes de vent

No només hi haurà que tindre compte amb el descens de les temperatures, sinó que hi ha previsió de ratxes de vent de nord-oest (Mestral) molt fortes a l’inici de la jornada. Tot i que l’alerta groga per vent està desactivada ja a la mitjanit del dimarts.

 

El Mestral

El mestral és el vent procedent del nord-oest. El nom mestral prové del llatí magistrale, ‘magistral’, ja que és un vent sec i violent temut pels agricultors i mariners. Es tracta d’un vent fred, sec i violent, que aconsegueix correntment els 100 km/h i arriba a passar dels 140 km/h.

 

Pot ser causat pel refredament nocturn del sòl a les regions costaneres, però quan bufa molt fort es deu a una alça de la pressió atmosfèrica en el nord-oest europeu: l’aire polar flueix així cap a les baixes pressions del Mediterrani i en trobar els obstacles oposats pel relleu (els Pirineus, el Massís Central francés, els Alps) passa per les bretxes que existeixen entre aquests, patint llavors la seua velocitat un increment considerable en ser reduïda la secció de les venes.

 

A la Comunitat Valenciana es produeixen vents forts de mestral quan l’anticicló atlàntic domina l’est de la península Ibèrica i el seu flanc nord és travessat per un corrent pertorbat, que traspassa els Pirineus i acanala vents freds i forts a tot el territori, especialment a la província de Castelló. A Aragó és conegut com a cierzo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.

Compromís reclama un model europeu per a accelerar la vivenda pública a València

Compromís per València proposa aplicar models europeus de construcció industrialitzada per a accelerar la vivenda pública, començant per les 644 vivendes previstes en Patraix.

Nou dia d’aturs en FGV amb servicis mínims del 75% en totes les línies

Les seccions sindicals de SEMAF en FGV afronten una nova jornada d'aturs amb servicis mínims del 75% en totes les línies, que es repetirà el dijous i la setmana vinent.

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.

Els Arts celebra el seu vinté aniversari amb una nova Salome de Strauss

El Palau de les Arts programa Salome de Richard Strauss entre el 25 d'abril i el 9 de maig en una producció de Damiano Michieletto dirigida musicalment per James Gaffigan.

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.

Ortí insistix en el diàleg salarial amb els docents mentres el STEPV prepara una vaga indefinida

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén la seua voluntat de diàleg sobre les millores salarials del professorat valencià, mentres el STEPV denúncia la falta d'un compromís real i crida a organitzar una vaga indefinida al maig.