Pluges generals i generoses

Les precipitacions són les protagonistes de l’oratge a la Comunitat valenciana des d’ahir de vesprada. Podran arribar a ser generals i fins i tot generoses a la mitat sud del territori i sobretot en punts del litoral i prelitoral del sud de València i del nord d’Alacant on tenim avís d’Aemet.

També hi ha avís, per mala mal al sud on el gregal bufarà amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora i alçarà ones de 3 metres. Al nord la neu és l’encarregada de posar un avís meteorològic els habitants de les zones més altes.

Al temps que estem pendents de la pluja i de la resta d’inclemències meteorològiques també hem de tindre clar que es tracta d’un episodi de curta durada perquè el dia ha començat gris fresc i plujós però a partir de migdia la inestabilitat remet i les pluges aniran a menys de cara a la vesprada a mesura que entre i es consolide el mestral que en bufar des de l’interior és sec i poc favorable a donar pluja.

Les temperatures nocturnes han baixat al nord i per l’interior i a la costa a penes han patit variacions però les màximes marcaran valors d’hivern a molts observatoris.

Demà dissabte les precipitacions desapareixeran quasi per complet però es mantindrà el fred acompanyant el mestral que es deixarà sentir amb força al nord i moderat al centre i al sud accentuant la sensació de fred.

Tindrem pas de núvols que pensem que només deixaran ruixats dèbils, dispersos i aïllats tot i que en punts de muntanya podran ser en forma de neu al voltant dels 1.000 metres al nord i per damunt dels 1.200-1.300 metres al centre i al sud.

Però la pluja no haurà dit l’última paraula perquè les previsions tornen a donar pluja diumenge. El cel es tancarà cap a mig matí i les pluges tot i no ser massa generals ni importants podran afectar bona part de la franja costanera i de tant en tant endinsar-se cap al centre i l’interior on la cota de neu serà de 900-1.000 metres.

Començarem dilluns la setmana amb oratge hivernal, una continuació de l’oratge del cap de setmana, amb temperatures baixes, el cel cobert i precipitacions que afectaran de nou les zones de la costa i del centre de la Comunitat.

Dimarts agrairem que arribe el ponent, veure més el sol i que pugen les temperatures.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.