Pluges generals i generoses

Les precipitacions són les protagonistes de l’oratge a la Comunitat valenciana des d’ahir de vesprada. Podran arribar a ser generals i fins i tot generoses a la mitat sud del territori i sobretot en punts del litoral i prelitoral del sud de València i del nord d’Alacant on tenim avís d’Aemet.

També hi ha avís, per mala mal al sud on el gregal bufarà amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora i alçarà ones de 3 metres. Al nord la neu és l’encarregada de posar un avís meteorològic els habitants de les zones més altes.

Al temps que estem pendents de la pluja i de la resta d’inclemències meteorològiques també hem de tindre clar que es tracta d’un episodi de curta durada perquè el dia ha començat gris fresc i plujós però a partir de migdia la inestabilitat remet i les pluges aniran a menys de cara a la vesprada a mesura que entre i es consolide el mestral que en bufar des de l’interior és sec i poc favorable a donar pluja.

Les temperatures nocturnes han baixat al nord i per l’interior i a la costa a penes han patit variacions però les màximes marcaran valors d’hivern a molts observatoris.

Demà dissabte les precipitacions desapareixeran quasi per complet però es mantindrà el fred acompanyant el mestral que es deixarà sentir amb força al nord i moderat al centre i al sud accentuant la sensació de fred.

Tindrem pas de núvols que pensem que només deixaran ruixats dèbils, dispersos i aïllats tot i que en punts de muntanya podran ser en forma de neu al voltant dels 1.000 metres al nord i per damunt dels 1.200-1.300 metres al centre i al sud.

Però la pluja no haurà dit l’última paraula perquè les previsions tornen a donar pluja diumenge. El cel es tancarà cap a mig matí i les pluges tot i no ser massa generals ni importants podran afectar bona part de la franja costanera i de tant en tant endinsar-se cap al centre i l’interior on la cota de neu serà de 900-1.000 metres.

Començarem dilluns la setmana amb oratge hivernal, una continuació de l’oratge del cap de setmana, amb temperatures baixes, el cel cobert i precipitacions que afectaran de nou les zones de la costa i del centre de la Comunitat.

Dimarts agrairem que arribe el ponent, veure més el sol i que pugen les temperatures.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.