Pluges generals i generoses

Les precipitacions són les protagonistes de l’oratge a la Comunitat valenciana des d’ahir de vesprada. Podran arribar a ser generals i fins i tot generoses a la mitat sud del territori i sobretot en punts del litoral i prelitoral del sud de València i del nord d’Alacant on tenim avís d’Aemet.

També hi ha avís, per mala mal al sud on el gregal bufarà amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora i alçarà ones de 3 metres. Al nord la neu és l’encarregada de posar un avís meteorològic els habitants de les zones més altes.

Al temps que estem pendents de la pluja i de la resta d’inclemències meteorològiques també hem de tindre clar que es tracta d’un episodi de curta durada perquè el dia ha començat gris fresc i plujós però a partir de migdia la inestabilitat remet i les pluges aniran a menys de cara a la vesprada a mesura que entre i es consolide el mestral que en bufar des de l’interior és sec i poc favorable a donar pluja.

Les temperatures nocturnes han baixat al nord i per l’interior i a la costa a penes han patit variacions però les màximes marcaran valors d’hivern a molts observatoris.

Demà dissabte les precipitacions desapareixeran quasi per complet però es mantindrà el fred acompanyant el mestral que es deixarà sentir amb força al nord i moderat al centre i al sud accentuant la sensació de fred.

Tindrem pas de núvols que pensem que només deixaran ruixats dèbils, dispersos i aïllats tot i que en punts de muntanya podran ser en forma de neu al voltant dels 1.000 metres al nord i per damunt dels 1.200-1.300 metres al centre i al sud.

Però la pluja no haurà dit l’última paraula perquè les previsions tornen a donar pluja diumenge. El cel es tancarà cap a mig matí i les pluges tot i no ser massa generals ni importants podran afectar bona part de la franja costanera i de tant en tant endinsar-se cap al centre i l’interior on la cota de neu serà de 900-1.000 metres.

Començarem dilluns la setmana amb oratge hivernal, una continuació de l’oratge del cap de setmana, amb temperatures baixes, el cel cobert i precipitacions que afectaran de nou les zones de la costa i del centre de la Comunitat.

Dimarts agrairem que arribe el ponent, veure més el sol i que pugen les temperatures.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.