18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Pluges generals i generoses

Les precipitacions són les protagonistes de l’oratge a la Comunitat valenciana des d’ahir de vesprada. Podran arribar a ser generals i fins i tot generoses a la mitat sud del territori i sobretot en punts del litoral i prelitoral del sud de València i del nord d’Alacant on tenim avís d’Aemet.

També hi ha avís, per mala mal al sud on el gregal bufarà amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora i alçarà ones de 3 metres. Al nord la neu és l’encarregada de posar un avís meteorològic els habitants de les zones més altes.

Al temps que estem pendents de la pluja i de la resta d’inclemències meteorològiques també hem de tindre clar que es tracta d’un episodi de curta durada perquè el dia ha començat gris fresc i plujós però a partir de migdia la inestabilitat remet i les pluges aniran a menys de cara a la vesprada a mesura que entre i es consolide el mestral que en bufar des de l’interior és sec i poc favorable a donar pluja.

Les temperatures nocturnes han baixat al nord i per l’interior i a la costa a penes han patit variacions però les màximes marcaran valors d’hivern a molts observatoris.

Demà dissabte les precipitacions desapareixeran quasi per complet però es mantindrà el fred acompanyant el mestral que es deixarà sentir amb força al nord i moderat al centre i al sud accentuant la sensació de fred.

Tindrem pas de núvols que pensem que només deixaran ruixats dèbils, dispersos i aïllats tot i que en punts de muntanya podran ser en forma de neu al voltant dels 1.000 metres al nord i per damunt dels 1.200-1.300 metres al centre i al sud.

Però la pluja no haurà dit l’última paraula perquè les previsions tornen a donar pluja diumenge. El cel es tancarà cap a mig matí i les pluges tot i no ser massa generals ni importants podran afectar bona part de la franja costanera i de tant en tant endinsar-se cap al centre i l’interior on la cota de neu serà de 900-1.000 metres.

Començarem dilluns la setmana amb oratge hivernal, una continuació de l’oratge del cap de setmana, amb temperatures baixes, el cel cobert i precipitacions que afectaran de nou les zones de la costa i del centre de la Comunitat.

Dimarts agrairem que arribe el ponent, veure més el sol i que pugen les temperatures.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.