Pluges generals i generoses

Les precipitacions són les protagonistes de l’oratge a la Comunitat valenciana des d’ahir de vesprada. Podran arribar a ser generals i fins i tot generoses a la mitat sud del territori i sobretot en punts del litoral i prelitoral del sud de València i del nord d’Alacant on tenim avís d’Aemet.

També hi ha avís, per mala mal al sud on el gregal bufarà amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora i alçarà ones de 3 metres. Al nord la neu és l’encarregada de posar un avís meteorològic els habitants de les zones més altes.

Al temps que estem pendents de la pluja i de la resta d’inclemències meteorològiques també hem de tindre clar que es tracta d’un episodi de curta durada perquè el dia ha començat gris fresc i plujós però a partir de migdia la inestabilitat remet i les pluges aniran a menys de cara a la vesprada a mesura que entre i es consolide el mestral que en bufar des de l’interior és sec i poc favorable a donar pluja.

Les temperatures nocturnes han baixat al nord i per l’interior i a la costa a penes han patit variacions però les màximes marcaran valors d’hivern a molts observatoris.

Demà dissabte les precipitacions desapareixeran quasi per complet però es mantindrà el fred acompanyant el mestral que es deixarà sentir amb força al nord i moderat al centre i al sud accentuant la sensació de fred.

Tindrem pas de núvols que pensem que només deixaran ruixats dèbils, dispersos i aïllats tot i que en punts de muntanya podran ser en forma de neu al voltant dels 1.000 metres al nord i per damunt dels 1.200-1.300 metres al centre i al sud.

Però la pluja no haurà dit l’última paraula perquè les previsions tornen a donar pluja diumenge. El cel es tancarà cap a mig matí i les pluges tot i no ser massa generals ni importants podran afectar bona part de la franja costanera i de tant en tant endinsar-se cap al centre i l’interior on la cota de neu serà de 900-1.000 metres.

Començarem dilluns la setmana amb oratge hivernal, una continuació de l’oratge del cap de setmana, amb temperatures baixes, el cel cobert i precipitacions que afectaran de nou les zones de la costa i del centre de la Comunitat.

Dimarts agrairem que arribe el ponent, veure més el sol i que pugen les temperatures.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.