10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Les pluges i el vent tomben arbres i obliguen a suspendre processons

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d'un arbre caigut a La Canyada, Paterna

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d’un arbre caigut a La Canyada, Paterna | Consorci Bombers València

 

 

Les intenses pluges, que han arribat a superar els cent litres per metre quadrat, i els forts vents, amb ratxes de fins a 60 quilòmetres per hora, han derrocat arbres i han obligat a suspendre les processons del Divendres Sant en nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Les precipitacions més intenses s’han registrat aquesta vesprada a la província de Castelló, amb mesuraments de 121 litres per metre quadrat en Alcudia de Veo, 112 litres en El Toro, 109 litres a Fanzara, 99 litres a Alfondeguilla i 88 litres a Montañejos.

 

 

A la província de València destaquen els 96 litres de Siete Aguas, els 85 de Domeño i Loriguilla, els 84 de Calles i Benegéber i els 83 litres de Riba-roja de Túria.

 

Les precipitacions més destacades a la província d’Alacant han sigut els 42 litres del Pinós, els 35 de Beneixama, els 34 de Callosa d’en Sarrià i els 33 litres per metre quadrat de Sax.

 

Al llarg de la jornada, un intens flux de vent del nord-est ha afectat la Comunitat, amb ratxes de 60 i 70 quilòmetres per hora i mar gruixuda en aigües costaneres, amb ones de fins a tres metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Les ratxes de vent superen els 75 quilòmetres per hora i les temperatures baixen

La força del vent ha arribat a aconseguir els 76 quilòmetres per hora a La Pobla de Benifassà, els 63 quilòmetres en l’aeroport de València, els 57 a Xelva, i els 56 a Torreblanca i Utiel.

 

Les temperatures màximes de la Comunitat Valenciana han registrat un descens lleu en general, encara que ha sigut moderat en el litoral d’Alacant, amb valors que han oscil·lat entre els 7 graus de Castellfort i els 15 de poblacions com Castelló, Oliva, València, Alacant, Xàbia i Rojals.

 

Els bombers han rebut més de 50 avisos

Com a conseqüència del temporal, els Bombers han realitzat eixides per a retirar arbres caiguts a la via publica, sanejar façanes i desembossar zones inundades per la pluja, sobretot a les províncies de Castelló i València.

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han realitzat aquest divendres unes 60 eixides per arbres caiguts, caida de rebles en la via públic o altres incidents en poblacions com Xiva, Massamagrell, Paterna, Burjassot i Oliva.

 

Els bombers també van haver de rescatar a un conductor atrapat per l’aiguat en el barranc Gallego de Quart de Poblet, així com retirar un arbre que va caure sobre un cotxe a Aldaia.

 

A la província de Castelló, els bombers van retirar arbres que havien caigut a Vila-real i la Vall d’Almonesir, han sanejat façanes a Borriana, la Vall d’Uicó i Nules, i han retirat pedres de la calçada en una carretera de Llucena.

 

La pluja obliga a suspendre les procesons de Setmana Santa

 

La pluja ha obligat també a suspendre la majoria de les processons del Sant enterrament del Divendres Sant, com és el cas de la Setmana Santa Marinera de València, a Alzira, Gandia, Elx i d’altres nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.