Les pluges i el vent tomben arbres i obliguen a suspendre processons

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d'un arbre caigut a La Canyada, Paterna

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d’un arbre caigut a La Canyada, Paterna | Consorci Bombers València

 

 

Les intenses pluges, que han arribat a superar els cent litres per metre quadrat, i els forts vents, amb ratxes de fins a 60 quilòmetres per hora, han derrocat arbres i han obligat a suspendre les processons del Divendres Sant en nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Les precipitacions més intenses s’han registrat aquesta vesprada a la província de Castelló, amb mesuraments de 121 litres per metre quadrat en Alcudia de Veo, 112 litres en El Toro, 109 litres a Fanzara, 99 litres a Alfondeguilla i 88 litres a Montañejos.

 

 

A la província de València destaquen els 96 litres de Siete Aguas, els 85 de Domeño i Loriguilla, els 84 de Calles i Benegéber i els 83 litres de Riba-roja de Túria.

 

Les precipitacions més destacades a la província d’Alacant han sigut els 42 litres del Pinós, els 35 de Beneixama, els 34 de Callosa d’en Sarrià i els 33 litres per metre quadrat de Sax.

 

Al llarg de la jornada, un intens flux de vent del nord-est ha afectat la Comunitat, amb ratxes de 60 i 70 quilòmetres per hora i mar gruixuda en aigües costaneres, amb ones de fins a tres metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Les ratxes de vent superen els 75 quilòmetres per hora i les temperatures baixen

La força del vent ha arribat a aconseguir els 76 quilòmetres per hora a La Pobla de Benifassà, els 63 quilòmetres en l’aeroport de València, els 57 a Xelva, i els 56 a Torreblanca i Utiel.

 

Les temperatures màximes de la Comunitat Valenciana han registrat un descens lleu en general, encara que ha sigut moderat en el litoral d’Alacant, amb valors que han oscil·lat entre els 7 graus de Castellfort i els 15 de poblacions com Castelló, Oliva, València, Alacant, Xàbia i Rojals.

 

Els bombers han rebut més de 50 avisos

Com a conseqüència del temporal, els Bombers han realitzat eixides per a retirar arbres caiguts a la via publica, sanejar façanes i desembossar zones inundades per la pluja, sobretot a les províncies de Castelló i València.

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han realitzat aquest divendres unes 60 eixides per arbres caiguts, caida de rebles en la via públic o altres incidents en poblacions com Xiva, Massamagrell, Paterna, Burjassot i Oliva.

 

Els bombers també van haver de rescatar a un conductor atrapat per l’aiguat en el barranc Gallego de Quart de Poblet, així com retirar un arbre que va caure sobre un cotxe a Aldaia.

 

A la província de Castelló, els bombers van retirar arbres que havien caigut a Vila-real i la Vall d’Almonesir, han sanejat façanes a Borriana, la Vall d’Uicó i Nules, i han retirat pedres de la calçada en una carretera de Llucena.

 

La pluja obliga a suspendre les procesons de Setmana Santa

 

La pluja ha obligat també a suspendre la majoria de les processons del Sant enterrament del Divendres Sant, com és el cas de la Setmana Santa Marinera de València, a Alzira, Gandia, Elx i d’altres nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.