6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Les pluges i el vent tomben arbres i obliguen a suspendre processons

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d'un arbre caigut a La Canyada, Paterna

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d’un arbre caigut a La Canyada, Paterna | Consorci Bombers València

 

 

Les intenses pluges, que han arribat a superar els cent litres per metre quadrat, i els forts vents, amb ratxes de fins a 60 quilòmetres per hora, han derrocat arbres i han obligat a suspendre les processons del Divendres Sant en nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Les precipitacions més intenses s’han registrat aquesta vesprada a la província de Castelló, amb mesuraments de 121 litres per metre quadrat en Alcudia de Veo, 112 litres en El Toro, 109 litres a Fanzara, 99 litres a Alfondeguilla i 88 litres a Montañejos.

 

 

A la província de València destaquen els 96 litres de Siete Aguas, els 85 de Domeño i Loriguilla, els 84 de Calles i Benegéber i els 83 litres de Riba-roja de Túria.

 

Les precipitacions més destacades a la província d’Alacant han sigut els 42 litres del Pinós, els 35 de Beneixama, els 34 de Callosa d’en Sarrià i els 33 litres per metre quadrat de Sax.

 

Al llarg de la jornada, un intens flux de vent del nord-est ha afectat la Comunitat, amb ratxes de 60 i 70 quilòmetres per hora i mar gruixuda en aigües costaneres, amb ones de fins a tres metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Les ratxes de vent superen els 75 quilòmetres per hora i les temperatures baixen

La força del vent ha arribat a aconseguir els 76 quilòmetres per hora a La Pobla de Benifassà, els 63 quilòmetres en l’aeroport de València, els 57 a Xelva, i els 56 a Torreblanca i Utiel.

 

Les temperatures màximes de la Comunitat Valenciana han registrat un descens lleu en general, encara que ha sigut moderat en el litoral d’Alacant, amb valors que han oscil·lat entre els 7 graus de Castellfort i els 15 de poblacions com Castelló, Oliva, València, Alacant, Xàbia i Rojals.

 

Els bombers han rebut més de 50 avisos

Com a conseqüència del temporal, els Bombers han realitzat eixides per a retirar arbres caiguts a la via publica, sanejar façanes i desembossar zones inundades per la pluja, sobretot a les províncies de Castelló i València.

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han realitzat aquest divendres unes 60 eixides per arbres caiguts, caida de rebles en la via públic o altres incidents en poblacions com Xiva, Massamagrell, Paterna, Burjassot i Oliva.

 

Els bombers també van haver de rescatar a un conductor atrapat per l’aiguat en el barranc Gallego de Quart de Poblet, així com retirar un arbre que va caure sobre un cotxe a Aldaia.

 

A la província de Castelló, els bombers van retirar arbres que havien caigut a Vila-real i la Vall d’Almonesir, han sanejat façanes a Borriana, la Vall d’Uicó i Nules, i han retirat pedres de la calçada en una carretera de Llucena.

 

La pluja obliga a suspendre les procesons de Setmana Santa

 

La pluja ha obligat també a suspendre la majoria de les processons del Sant enterrament del Divendres Sant, com és el cas de la Setmana Santa Marinera de València, a Alzira, Gandia, Elx i d’altres nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.