Les pluges i el vent tomben arbres i obliguen a suspendre processons

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d'un arbre caigut a La Canyada, Paterna

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d’un arbre caigut a La Canyada, Paterna | Consorci Bombers València

 

 

Les intenses pluges, que han arribat a superar els cent litres per metre quadrat, i els forts vents, amb ratxes de fins a 60 quilòmetres per hora, han derrocat arbres i han obligat a suspendre les processons del Divendres Sant en nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Les precipitacions més intenses s’han registrat aquesta vesprada a la província de Castelló, amb mesuraments de 121 litres per metre quadrat en Alcudia de Veo, 112 litres en El Toro, 109 litres a Fanzara, 99 litres a Alfondeguilla i 88 litres a Montañejos.

 

 

A la província de València destaquen els 96 litres de Siete Aguas, els 85 de Domeño i Loriguilla, els 84 de Calles i Benegéber i els 83 litres de Riba-roja de Túria.

 

Les precipitacions més destacades a la província d’Alacant han sigut els 42 litres del Pinós, els 35 de Beneixama, els 34 de Callosa d’en Sarrià i els 33 litres per metre quadrat de Sax.

 

Al llarg de la jornada, un intens flux de vent del nord-est ha afectat la Comunitat, amb ratxes de 60 i 70 quilòmetres per hora i mar gruixuda en aigües costaneres, amb ones de fins a tres metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Les ratxes de vent superen els 75 quilòmetres per hora i les temperatures baixen

La força del vent ha arribat a aconseguir els 76 quilòmetres per hora a La Pobla de Benifassà, els 63 quilòmetres en l’aeroport de València, els 57 a Xelva, i els 56 a Torreblanca i Utiel.

 

Les temperatures màximes de la Comunitat Valenciana han registrat un descens lleu en general, encara que ha sigut moderat en el litoral d’Alacant, amb valors que han oscil·lat entre els 7 graus de Castellfort i els 15 de poblacions com Castelló, Oliva, València, Alacant, Xàbia i Rojals.

 

Els bombers han rebut més de 50 avisos

Com a conseqüència del temporal, els Bombers han realitzat eixides per a retirar arbres caiguts a la via publica, sanejar façanes i desembossar zones inundades per la pluja, sobretot a les províncies de Castelló i València.

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han realitzat aquest divendres unes 60 eixides per arbres caiguts, caida de rebles en la via públic o altres incidents en poblacions com Xiva, Massamagrell, Paterna, Burjassot i Oliva.

 

Els bombers també van haver de rescatar a un conductor atrapat per l’aiguat en el barranc Gallego de Quart de Poblet, així com retirar un arbre que va caure sobre un cotxe a Aldaia.

 

A la província de Castelló, els bombers van retirar arbres que havien caigut a Vila-real i la Vall d’Almonesir, han sanejat façanes a Borriana, la Vall d’Uicó i Nules, i han retirat pedres de la calçada en una carretera de Llucena.

 

La pluja obliga a suspendre les procesons de Setmana Santa

 

La pluja ha obligat també a suspendre la majoria de les processons del Sant enterrament del Divendres Sant, com és el cas de la Setmana Santa Marinera de València, a Alzira, Gandia, Elx i d’altres nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.