Les pluges i el vent tomben arbres i obliguen a suspendre processons

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d'un arbre caigut a La Canyada, Paterna

Imatge dels Bombers treballant en la retirada d’un arbre caigut a La Canyada, Paterna | Consorci Bombers València

 

 

Les intenses pluges, que han arribat a superar els cent litres per metre quadrat, i els forts vents, amb ratxes de fins a 60 quilòmetres per hora, han derrocat arbres i han obligat a suspendre les processons del Divendres Sant en nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Les precipitacions més intenses s’han registrat aquesta vesprada a la província de Castelló, amb mesuraments de 121 litres per metre quadrat en Alcudia de Veo, 112 litres en El Toro, 109 litres a Fanzara, 99 litres a Alfondeguilla i 88 litres a Montañejos.

 

 

A la província de València destaquen els 96 litres de Siete Aguas, els 85 de Domeño i Loriguilla, els 84 de Calles i Benegéber i els 83 litres de Riba-roja de Túria.

 

Les precipitacions més destacades a la província d’Alacant han sigut els 42 litres del Pinós, els 35 de Beneixama, els 34 de Callosa d’en Sarrià i els 33 litres per metre quadrat de Sax.

 

Al llarg de la jornada, un intens flux de vent del nord-est ha afectat la Comunitat, amb ratxes de 60 i 70 quilòmetres per hora i mar gruixuda en aigües costaneres, amb ones de fins a tres metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Les ratxes de vent superen els 75 quilòmetres per hora i les temperatures baixen

La força del vent ha arribat a aconseguir els 76 quilòmetres per hora a La Pobla de Benifassà, els 63 quilòmetres en l’aeroport de València, els 57 a Xelva, i els 56 a Torreblanca i Utiel.

 

Les temperatures màximes de la Comunitat Valenciana han registrat un descens lleu en general, encara que ha sigut moderat en el litoral d’Alacant, amb valors que han oscil·lat entre els 7 graus de Castellfort i els 15 de poblacions com Castelló, Oliva, València, Alacant, Xàbia i Rojals.

 

Els bombers han rebut més de 50 avisos

Com a conseqüència del temporal, els Bombers han realitzat eixides per a retirar arbres caiguts a la via publica, sanejar façanes i desembossar zones inundades per la pluja, sobretot a les províncies de Castelló i València.

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han realitzat aquest divendres unes 60 eixides per arbres caiguts, caida de rebles en la via públic o altres incidents en poblacions com Xiva, Massamagrell, Paterna, Burjassot i Oliva.

 

Els bombers també van haver de rescatar a un conductor atrapat per l’aiguat en el barranc Gallego de Quart de Poblet, així com retirar un arbre que va caure sobre un cotxe a Aldaia.

 

A la província de Castelló, els bombers van retirar arbres que havien caigut a Vila-real i la Vall d’Almonesir, han sanejat façanes a Borriana, la Vall d’Uicó i Nules, i han retirat pedres de la calçada en una carretera de Llucena.

 

La pluja obliga a suspendre les procesons de Setmana Santa

 

La pluja ha obligat també a suspendre la majoria de les processons del Sant enterrament del Divendres Sant, com és el cas de la Setmana Santa Marinera de València, a Alzira, Gandia, Elx i d’altres nombroses poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.