18.8 C
València
Dijous, 22 maig, 2025

Rècord històric de pluja a València el mes de maig des de 1871

Una tempesta de gran intensitat, situada des d’última hora de la vesprada d’ahir sobre el litoral de València, ha causat nombrosos problemes, com a corts de tramvia, de metro, accidents de trànsit i xicotetes inundacions.

A la ciutat del Túria es van registrar fins a 260 l/m² en la zona del Camins Grau, registres històrics que es van produir en 1956, però si busquem al maig, des que hi ha registres, l’última vegada que va ploure tant va ser el 25 de maig de 1871.

- Advertisement -Telegram València Diari


Segons les últimes dades d’Aemet, fins a les deu de la nit s’han recollit, en l’observatori de Vivers, 181 l/m²; en l’aeroport de València, 122, a Sagunt 121, al Puig, 96, a Castelló de la Plana, 82 i a Vila-real, 65 litres per metre quadrat.

Les tronades i els llamps s’han vist intensament a la Plana Alta i la Plana Baixa, a més la pluja ha inundat passos subterranis on han hagut d’intervindre perquè s’havien quedat persones atrapades en els seus vehicles.

Entre els successos ha de destacar, es troben talls de trànsit per acumulació d’aigua en els túnels de Primacial Reig/ Peset Alexandre, Germans Machado (Ronda Nord), Enginyer Faust Elio en direcció a la Patacona, entre altres.


Serveis a València

Agents de la Policia Local de València, efectius del cos local de bombers i del Consorci Provincial han realitzat durant les primeres hores de la nit d’aquest dimarts prop de 200 serveis a causa del fort aigualit que està caient sobre la capital i algunes localitats pròximes.

El 112 ha precisat que s’ha activat una cèl·lula tempestuosa als voltants de la ciutat de València i que els Bombers del Consorci han realitzat prop de 50 serveis, als quals calç sumar una quinzena dels Bombers de València. Han consistit, en la seua majoria, en rescats de persones, vies inundades i buidatge.

Precisament en aqueixa zona costanera de la ciutat, segons els registres d’Avamet, s’estan recollint més de 200 litres per metre quadrat en les últimes hores.

El Consorci Provincial de Bombers ha rescatat a tres persones el vehicle de les quals s’havia quedat atrapat per l’aigua a Paterna, sense danys personals. En total ha realitzat mig centenar de serveis (15 els bombers de la ciutat de València), en la seua majoria relacionats amb rescats de persones, vies inundades i acovardisques.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat acaba d’actualitzar els seus avisos i ha emés un nou butlletí de riscos meteorològics, en concret de preemergència per pluges nivell taronja en el litoral sud de Castelló i el litoral nord de València.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, recorden la importància d’evitar conduir en un episodi de pluja intensa com el que s’està vivint aquest dimarts en molts punts de la Comunitat.

Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, les fortes pluges van obligar a la circulació entre les estacions d’Entroncament i Bétera (línia 1) i entre Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol (línia 3, els trens de la qual circulen en general amb retards per la tempesta). A més, i també a causa de l’aiguat, el tramvia es va interrompre el trànsit entre les estacions de Tarongers i Marítim-Serradora (línies 4 i 6), afig Metrovalencia.

Província de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de la Diputació de Castelló van haver de rescatar a dos persones que s’havien quedat atrapades en el seu vehicle a causa de la pluja en un camí paral·lel a l’N-340 a Orpesa (Plana Alta). Els operaris els han pogut rescatar sans i estalvis i han donat per finalitzat el servei.


A Nules, els Bombers del Consorci de la Diputació de Castelló s’han mobilitzat a un altre rescat de dos persones amb el vehicle al seu pas per un túnel i amb l’aigua quasi cobrint el vehicle. Els bombers han rescatat els dos ocupants en bon estat.

A més, han intervingut buidant aigua en diferents baixos i habitatges de la província, i en la caiguda d’arbres a Borriana.

Últimes notícies

La jutgessa del cas de la DANA qüestiona la proposta d’unificació d’acusacions de la defensa de Salomé Pradas

La jutgessa del Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja qüestiona la proposta d'unificació de més de 40 acusacions en el cas de la DANA, sol·licitada per la defensa de la exconsellera Salomé Pradas, davant la diversitat de postures de les parts involucrades.

Conductor de camió resulta ferit després de caure al barranc de Poio des de la A-3 a València

Un camió es va precipitar al barranc de Poio des d'un pont en l'autovia A-3 a València, deixant ferit al conductor qui va ser traslladat a l'hospital.

Rescaten al conductor després de caiguda de camió al barranc de Poio des de la A-3

Un camió va caure al barranc de Poio des d'un pont de la A-3 a València. El conductor va ser rescatat i atés després de bolcar-se el vehicle.

Mor un home de 65 anys per ofegament en una piscina comunitària de San Miguel de Salinas

Un banyista de 65 anys ha mort en una piscina comunitària de San Miguel de Salinas després d'un episodi d'ofegament confirmat pel Servici d'Urgències.

Carlos Mazón rep al Horneo EON Alacant després del seu històric ascens a la Lliga Asobal

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, rep al Horneo EON Alacant després del seu ascens històric a la Lliga Asobal, aconseguint una fita per al club i la ciutat.

Fiscalia de València arxiva denúncia per suposades teràpies de conversió en col·legis diocesans

La Fiscalia Provincial de València arxiva la denúncia de Compromís sobre presumptes teràpies homòfobes de conversió en col·legis diocesans, sense trobar proves de delicte.

Dones Majors de Pedralba: Homenatge en Murals que Retraten Les seues Vides i Llegat

A Pedralba, València, la pintora Susa Alcántara immortalitza en murals les històries i caràcters de les seues veïnes majors, destacant el seu paper social i llegat cultural.

La Fiscalia de València investiga la filtració de l’àudio clau sobre la DANA del 29 d’octubre

La Fiscalia Provincial de València obri diligències penals després de la denúncia de Aemet per la filtració d'un àudio que revela detalls importants sobre la DANA ocorreguda el 29 d'octubre.