Rècord històric de pluja a València el mes de maig des de 1871

Una tempesta de gran intensitat, situada des d’última hora de la vesprada d’ahir sobre el litoral de València, ha causat nombrosos problemes, com a corts de tramvia, de metro, accidents de trànsit i xicotetes inundacions.

A la ciutat del Túria es van registrar fins a 260 l/m² en la zona del Camins Grau, registres històrics que es van produir en 1956, però si busquem al maig, des que hi ha registres, l’última vegada que va ploure tant va ser el 25 de maig de 1871.


Segons les últimes dades d’Aemet, fins a les deu de la nit s’han recollit, en l’observatori de Vivers, 181 l/m²; en l’aeroport de València, 122, a Sagunt 121, al Puig, 96, a Castelló de la Plana, 82 i a Vila-real, 65 litres per metre quadrat.

Les tronades i els llamps s’han vist intensament a la Plana Alta i la Plana Baixa, a més la pluja ha inundat passos subterranis on han hagut d’intervindre perquè s’havien quedat persones atrapades en els seus vehicles.

Entre els successos ha de destacar, es troben talls de trànsit per acumulació d’aigua en els túnels de Primacial Reig/ Peset Alexandre, Germans Machado (Ronda Nord), Enginyer Faust Elio en direcció a la Patacona, entre altres.


Serveis a València

Agents de la Policia Local de València, efectius del cos local de bombers i del Consorci Provincial han realitzat durant les primeres hores de la nit d’aquest dimarts prop de 200 serveis a causa del fort aigualit que està caient sobre la capital i algunes localitats pròximes.

El 112 ha precisat que s’ha activat una cèl·lula tempestuosa als voltants de la ciutat de València i que els Bombers del Consorci han realitzat prop de 50 serveis, als quals calç sumar una quinzena dels Bombers de València. Han consistit, en la seua majoria, en rescats de persones, vies inundades i buidatge.

Precisament en aqueixa zona costanera de la ciutat, segons els registres d’Avamet, s’estan recollint més de 200 litres per metre quadrat en les últimes hores.

El Consorci Provincial de Bombers ha rescatat a tres persones el vehicle de les quals s’havia quedat atrapat per l’aigua a Paterna, sense danys personals. En total ha realitzat mig centenar de serveis (15 els bombers de la ciutat de València), en la seua majoria relacionats amb rescats de persones, vies inundades i acovardisques.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat acaba d’actualitzar els seus avisos i ha emés un nou butlletí de riscos meteorològics, en concret de preemergència per pluges nivell taronja en el litoral sud de Castelló i el litoral nord de València.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, recorden la importància d’evitar conduir en un episodi de pluja intensa com el que s’està vivint aquest dimarts en molts punts de la Comunitat.

Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, les fortes pluges van obligar a la circulació entre les estacions d’Entroncament i Bétera (línia 1) i entre Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol (línia 3, els trens de la qual circulen en general amb retards per la tempesta). A més, i també a causa de l’aiguat, el tramvia es va interrompre el trànsit entre les estacions de Tarongers i Marítim-Serradora (línies 4 i 6), afig Metrovalencia.

Província de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de la Diputació de Castelló van haver de rescatar a dos persones que s’havien quedat atrapades en el seu vehicle a causa de la pluja en un camí paral·lel a l’N-340 a Orpesa (Plana Alta). Els operaris els han pogut rescatar sans i estalvis i han donat per finalitzat el servei.


A Nules, els Bombers del Consorci de la Diputació de Castelló s’han mobilitzat a un altre rescat de dos persones amb el vehicle al seu pas per un túnel i amb l’aigua quasi cobrint el vehicle. Els bombers han rescatat els dos ocupants en bon estat.

A més, han intervingut buidant aigua en diferents baixos i habitatges de la província, i en la caiguda d’arbres a Borriana.

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.