14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Rècord històric de pluja a València el mes de maig des de 1871

Una tempesta de gran intensitat, situada des d’última hora de la vesprada d’ahir sobre el litoral de València, ha causat nombrosos problemes, com a corts de tramvia, de metro, accidents de trànsit i xicotetes inundacions.

A la ciutat del Túria es van registrar fins a 260 l/m² en la zona del Camins Grau, registres històrics que es van produir en 1956, però si busquem al maig, des que hi ha registres, l’última vegada que va ploure tant va ser el 25 de maig de 1871.


Segons les últimes dades d’Aemet, fins a les deu de la nit s’han recollit, en l’observatori de Vivers, 181 l/m²; en l’aeroport de València, 122, a Sagunt 121, al Puig, 96, a Castelló de la Plana, 82 i a Vila-real, 65 litres per metre quadrat.

Les tronades i els llamps s’han vist intensament a la Plana Alta i la Plana Baixa, a més la pluja ha inundat passos subterranis on han hagut d’intervindre perquè s’havien quedat persones atrapades en els seus vehicles.

Entre els successos ha de destacar, es troben talls de trànsit per acumulació d’aigua en els túnels de Primacial Reig/ Peset Alexandre, Germans Machado (Ronda Nord), Enginyer Faust Elio en direcció a la Patacona, entre altres.


Serveis a València

Agents de la Policia Local de València, efectius del cos local de bombers i del Consorci Provincial han realitzat durant les primeres hores de la nit d’aquest dimarts prop de 200 serveis a causa del fort aigualit que està caient sobre la capital i algunes localitats pròximes.

El 112 ha precisat que s’ha activat una cèl·lula tempestuosa als voltants de la ciutat de València i que els Bombers del Consorci han realitzat prop de 50 serveis, als quals calç sumar una quinzena dels Bombers de València. Han consistit, en la seua majoria, en rescats de persones, vies inundades i buidatge.

Precisament en aqueixa zona costanera de la ciutat, segons els registres d’Avamet, s’estan recollint més de 200 litres per metre quadrat en les últimes hores.

El Consorci Provincial de Bombers ha rescatat a tres persones el vehicle de les quals s’havia quedat atrapat per l’aigua a Paterna, sense danys personals. En total ha realitzat mig centenar de serveis (15 els bombers de la ciutat de València), en la seua majoria relacionats amb rescats de persones, vies inundades i acovardisques.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat acaba d’actualitzar els seus avisos i ha emés un nou butlletí de riscos meteorològics, en concret de preemergència per pluges nivell taronja en el litoral sud de Castelló i el litoral nord de València.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, recorden la importància d’evitar conduir en un episodi de pluja intensa com el que s’està vivint aquest dimarts en molts punts de la Comunitat.

Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, les fortes pluges van obligar a la circulació entre les estacions d’Entroncament i Bétera (línia 1) i entre Alboraia-Peris Aragó i Rafelbunyol (línia 3, els trens de la qual circulen en general amb retards per la tempesta). A més, i també a causa de l’aiguat, el tramvia es va interrompre el trànsit entre les estacions de Tarongers i Marítim-Serradora (línies 4 i 6), afig Metrovalencia.

Província de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de la Diputació de Castelló van haver de rescatar a dos persones que s’havien quedat atrapades en el seu vehicle a causa de la pluja en un camí paral·lel a l’N-340 a Orpesa (Plana Alta). Els operaris els han pogut rescatar sans i estalvis i han donat per finalitzat el servei.


A Nules, els Bombers del Consorci de la Diputació de Castelló s’han mobilitzat a un altre rescat de dos persones amb el vehicle al seu pas per un túnel i amb l’aigua quasi cobrint el vehicle. Els bombers han rescatat els dos ocupants en bon estat.

A més, han intervingut buidant aigua en diferents baixos i habitatges de la província, i en la caiguda d’arbres a Borriana.

Últimes notícies

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.

Dos netejadores han sigut condemnades a sis mesos per delicte d’odi contra una companya amb nanisme

L'Audiència d'Alacant ha imposat sis mesos de presó, 6.000 € d'indemnització i tres anys i mig d'allunyament a dos netejadores per vexar a una companya amb acondroplasia. Una tercera treballadora ha sigut absolta per falta de proves de participació.

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.