Sanitat activa l’alerta taronja per calor alt en 22 municipis

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic Meteoclim, ha activat per a este dimecres i dijous l’alerta sanitària per nivell taronja (Temperatures que podrien superar els 39°) a la zona termoclimàtica 1 de la Comunitat Valenciana.

L’alerta sanitària afecta 22 municipis: Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Recomanacions davant la calor

 

Este augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per advertir a la població sobre els riscos que pot ocasionar esta situació. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor: la gent gran, les persones amb malalties cròniques, els que treballen exposats a altes temperatures, així com nens i nenes.

Es recomana evitar sortir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba ampla, lleugera i de colors clars i protegir el cap amb una gorra o barret. A la llar s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals a les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Quan s’atura o el cotxe a la via pública, mai cal deixar ni a persones ni animals perquè en el seu interior s’assoleixen temperatures molt elevades.

La ciutadania pot consultar més informació i recomanacions per protegir la salut en cas de temperatures extremes en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: consultar aquí.

 

 

Alertes sobre els nivells de calor

 

Des de Meteoclim diàriament elaboren mapes de risc amb les previsions de temperatura durant tres dies consecutius en les 29 zones termoclimàtiques que hi ha establertes a la Comunitat Valenciana. En estos mapes s’indica el nivell verd, groc, taronja o vermell (normal, moderat, alt i extrem) que marca un seguit d’actuacions i intervencions per part de Sanitat en funció del risc.

Per establir un avís d’intervenció en salut pública, s’ha de detectar un nivell de risc alt o extrem (taronja o vermell) a l’almenys dos dies consecutius. En este cas, des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’alerta sobre el risc de temperatures elevades i s’ofereixen consells i s’expliquen les mesures preventives que cal adoptar.

Els mapes de previsions nivells de risc a la Comunitat Valenciana es poden consultar a www.san.gva.es i es pot trobar més informació específica al portal consultar aquí.

Últimes notícies

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.