15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Sanitat activa l’alerta taronja per calor alt en 22 municipis

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic Meteoclim, ha activat per a este dimecres i dijous l’alerta sanitària per nivell taronja (Temperatures que podrien superar els 39°) a la zona termoclimàtica 1 de la Comunitat Valenciana.

L’alerta sanitària afecta 22 municipis: Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Recomanacions davant la calor

 

Este augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per advertir a la població sobre els riscos que pot ocasionar esta situació. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor: la gent gran, les persones amb malalties cròniques, els que treballen exposats a altes temperatures, així com nens i nenes.

Es recomana evitar sortir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba ampla, lleugera i de colors clars i protegir el cap amb una gorra o barret. A la llar s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals a les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Quan s’atura o el cotxe a la via pública, mai cal deixar ni a persones ni animals perquè en el seu interior s’assoleixen temperatures molt elevades.

La ciutadania pot consultar més informació i recomanacions per protegir la salut en cas de temperatures extremes en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: consultar aquí.

 

 

Alertes sobre els nivells de calor

 

Des de Meteoclim diàriament elaboren mapes de risc amb les previsions de temperatura durant tres dies consecutius en les 29 zones termoclimàtiques que hi ha establertes a la Comunitat Valenciana. En estos mapes s’indica el nivell verd, groc, taronja o vermell (normal, moderat, alt i extrem) que marca un seguit d’actuacions i intervencions per part de Sanitat en funció del risc.

Per establir un avís d’intervenció en salut pública, s’ha de detectar un nivell de risc alt o extrem (taronja o vermell) a l’almenys dos dies consecutius. En este cas, des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’alerta sobre el risc de temperatures elevades i s’ofereixen consells i s’expliquen les mesures preventives que cal adoptar.

Els mapes de previsions nivells de risc a la Comunitat Valenciana es poden consultar a www.san.gva.es i es pot trobar més informació específica al portal consultar aquí.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.