Sanitat activa l’alerta taronja per calor alt en 22 municipis

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic Meteoclim, ha activat per a este dimecres i dijous l’alerta sanitària per nivell taronja (Temperatures que podrien superar els 39°) a la zona termoclimàtica 1 de la Comunitat Valenciana. L’alerta sanitària afecta 22 municipis: Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, […]

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions de l’empresa especialitzada en meteorologia i canvi climàtic Meteoclim, ha activat per a este dimecres i dijous l’alerta sanitària per nivell taronja (Temperatures que podrien superar els 39°) a la zona termoclimàtica 1 de la Comunitat Valenciana.

L’alerta sanitària afecta 22 municipis: Ares de Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau de Rei, Vilafranca del Cid, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat i Zorita el Maestrat.

Recomanacions davant la calor

 

Este augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per advertir a la població sobre els riscos que pot ocasionar esta situació. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor: la gent gran, les persones amb malalties cròniques, els que treballen exposats a altes temperatures, així com nens i nenes.

Es recomana evitar sortir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba ampla, lleugera i de colors clars i protegir el cap amb una gorra o barret. A la llar s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals a les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars abundants i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Quan s’atura o el cotxe a la via pública, mai cal deixar ni a persones ni animals perquè en el seu interior s’assoleixen temperatures molt elevades.

La ciutadania pot consultar més informació i recomanacions per protegir la salut en cas de temperatures extremes en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: consultar aquí.

 

 

Alertes sobre els nivells de calor

 

Des de Meteoclim diàriament elaboren mapes de risc amb les previsions de temperatura durant tres dies consecutius en les 29 zones termoclimàtiques que hi ha establertes a la Comunitat Valenciana. En estos mapes s’indica el nivell verd, groc, taronja o vermell (normal, moderat, alt i extrem) que marca un seguit d’actuacions i intervencions per part de Sanitat en funció del risc.

Per establir un avís d’intervenció en salut pública, s’ha de detectar un nivell de risc alt o extrem (taronja o vermell) a l’almenys dos dies consecutius. En este cas, des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’alerta sobre el risc de temperatures elevades i s’ofereixen consells i s’expliquen les mesures preventives que cal adoptar.

Els mapes de previsions nivells de risc a la Comunitat Valenciana es poden consultar a www.san.gva.es i es pot trobar més informació específica al portal consultar aquí.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.