Sanitat preveu altes temperatures per al cap de setmana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública preveu per a aquest cap de setmana temperatures elevades i ha activat el protocol informatiu per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Es recomana evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques.

A més, quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai s’ha de deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior s’aconsegueixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Principals riscos per a la salut de les temperatures extremes

Davant temperatures extremes, cal parar atenció, i tractar de previndre, cremades solars, enrampades musculars, l’esgotament per calor i el colp de calor.

Per a evitar cremades, es recomana usar cremes de protecció solar elevada i passar poc temps al sol.
Enfront de les enrampades musculars per activitat física excessiva o elevada sudoració, cal suspendre l’activitat i descansar en un lloc fresc. No s’ha de participar en cap activitat física intensa de llarga duració i cal beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes. Si les enrampades duren més d’una hora, cal acudir al centre de salut.

Els principals símptomes de l’esgotament per calor són mal de cap, cansament, feblesa, marejos, nàusees o desmai. Per a contrarestar-ho, cal descansar en un lloc fresc, beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes i acudir al centre de salut si els símptomes duren més d’una hora.

El colp de calor pot ser greu perquè el cos és incapaç de regular la seua temperatura, que es va incrementant ràpidament i pot aconseguir els 40,6 °C. Els símptomes principals són: calor, sequedat i pellroja, pols ràpid, dolor intens de cap, confusió i pèrdua de consciència.

Davant aquesta situació, s’ha de telefonar a urgències i, mentre s’espera, refredar el cos, romandre en una habitació fosca, posar draps d’aigua freda sobre la persona o donar-li un bany o dutxa freda.

Últimes notícies

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.
FILMOTECA D'ESTIU