Sanitat preveu altes temperatures per al cap de setmana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública preveu per a aquest cap de setmana temperatures elevades i ha activat el protocol informatiu per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Es recomana evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques.

A més, quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai s’ha de deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior s’aconsegueixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Principals riscos per a la salut de les temperatures extremes

Davant temperatures extremes, cal parar atenció, i tractar de previndre, cremades solars, enrampades musculars, l’esgotament per calor i el colp de calor.

Per a evitar cremades, es recomana usar cremes de protecció solar elevada i passar poc temps al sol.
Enfront de les enrampades musculars per activitat física excessiva o elevada sudoració, cal suspendre l’activitat i descansar en un lloc fresc. No s’ha de participar en cap activitat física intensa de llarga duració i cal beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes. Si les enrampades duren més d’una hora, cal acudir al centre de salut.

Els principals símptomes de l’esgotament per calor són mal de cap, cansament, feblesa, marejos, nàusees o desmai. Per a contrarestar-ho, cal descansar en un lloc fresc, beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes i acudir al centre de salut si els símptomes duren més d’una hora.

El colp de calor pot ser greu perquè el cos és incapaç de regular la seua temperatura, que es va incrementant ràpidament i pot aconseguir els 40,6 °C. Els símptomes principals són: calor, sequedat i pellroja, pols ràpid, dolor intens de cap, confusió i pèrdua de consciència.

Davant aquesta situació, s’ha de telefonar a urgències i, mentre s’espera, refredar el cos, romandre en una habitació fosca, posar draps d’aigua freda sobre la persona o donar-li un bany o dutxa freda.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU