Sanitat preveu altes temperatures per al cap de setmana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública preveu per a aquest cap de setmana temperatures elevades i ha activat el protocol informatiu per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Es recomana evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques.

A més, quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai s’ha de deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior s’aconsegueixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Principals riscos per a la salut de les temperatures extremes

Davant temperatures extremes, cal parar atenció, i tractar de previndre, cremades solars, enrampades musculars, l’esgotament per calor i el colp de calor.

Per a evitar cremades, es recomana usar cremes de protecció solar elevada i passar poc temps al sol.
Enfront de les enrampades musculars per activitat física excessiva o elevada sudoració, cal suspendre l’activitat i descansar en un lloc fresc. No s’ha de participar en cap activitat física intensa de llarga duració i cal beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes. Si les enrampades duren més d’una hora, cal acudir al centre de salut.

Els principals símptomes de l’esgotament per calor són mal de cap, cansament, feblesa, marejos, nàusees o desmai. Per a contrarestar-ho, cal descansar en un lloc fresc, beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes i acudir al centre de salut si els símptomes duren més d’una hora.

El colp de calor pot ser greu perquè el cos és incapaç de regular la seua temperatura, que es va incrementant ràpidament i pot aconseguir els 40,6 °C. Els símptomes principals són: calor, sequedat i pellroja, pols ràpid, dolor intens de cap, confusió i pèrdua de consciència.

Davant aquesta situació, s’ha de telefonar a urgències i, mentre s’espera, refredar el cos, romandre en una habitació fosca, posar draps d’aigua freda sobre la persona o donar-li un bany o dutxa freda.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.