Sanitat preveu altes temperatures per al cap de setmana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública preveu per a aquest cap de setmana temperatures elevades i ha activat el protocol informatiu per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Es recomana evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores), protegir-se amb crema solar, buscar llocs frescos i a l’ombra, utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques.

A més, quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai s’ha de deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior s’aconsegueixen temperatures molt elevades.

Finalment, s’insta la població a beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Principals riscos per a la salut de les temperatures extremes

Davant temperatures extremes, cal parar atenció, i tractar de previndre, cremades solars, enrampades musculars, l’esgotament per calor i el colp de calor.

Per a evitar cremades, es recomana usar cremes de protecció solar elevada i passar poc temps al sol.
Enfront de les enrampades musculars per activitat física excessiva o elevada sudoració, cal suspendre l’activitat i descansar en un lloc fresc. No s’ha de participar en cap activitat física intensa de llarga duració i cal beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes. Si les enrampades duren més d’una hora, cal acudir al centre de salut.

Els principals símptomes de l’esgotament per calor són mal de cap, cansament, feblesa, marejos, nàusees o desmai. Per a contrarestar-ho, cal descansar en un lloc fresc, beure sucs diluïts en aigua o begudes per a esportistes i acudir al centre de salut si els símptomes duren més d’una hora.

El colp de calor pot ser greu perquè el cos és incapaç de regular la seua temperatura, que es va incrementant ràpidament i pot aconseguir els 40,6 °C. Els símptomes principals són: calor, sequedat i pellroja, pols ràpid, dolor intens de cap, confusió i pèrdua de consciència.

Davant aquesta situació, s’ha de telefonar a urgències i, mentre s’espera, refredar el cos, romandre en una habitació fosca, posar draps d’aigua freda sobre la persona o donar-li un bany o dutxa freda.

Últimes notícies

Les fibres reciclades i naturals confirmen el seu potencial contra el soroll als edificis

Un estudi de la UPV ha demostrat que materials acústics fets amb fibres reciclades i naturals mantenen gran part de les seues prestacions després de més de setze anys d’envelliment, i es consoliden com una alternativa sostenible per a millorar el confort sonor dels edificis.

Salven cinc treballadors i 3.300 porcs en un incendi en una granja de Benaguasil

Cinc treballadors i uns 3.300 porcs han sigut rescatats sans i estalvis d’una explotació porcina de Benaguasil després d’un incendi que va generar una gran columna de fum però sense causar danys personals ni la mort d’animals.

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.

Oratge estable i nits un poc més suaus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta la setmana amb cel poc nuvolós, nits lleugerament més suaus, màximes quasi sense canvis i vent fluix variable, segons Aemet. Dimarts es mantindrà l’estabilitat, amb alguns bancs de boira matiners a l’interior i temperatures semblants.

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.