La tardor no té pressa

La tardor no té pressa

L’oratge del cap de setmana ens ha donat alguna senyal de tardor, però segur que tots coincidim que tenim ganes d’un ambient més fresc, que no faça tanta caloreta al centre del dia, i fins i tot no voríem amb desgana un temporalet ‘mitjanet’ que portara pluges a bona part de la Comunitat.

De moment…ni una cosa ni l’altra, perquè el cap de setmana va acabar amb oratge variable, ruixats dèbils i temperatures més baixes, però eixe oratge no tindrà continuïtat perquè hui encara que hem començat el dia amb el cel carregat de núvols pense que aniran trencant-se i compartint protagonisme amb el sol.

Les temperatures no patiran canvis o pujaran al centre del dia un parell de graus.

Dilluns núvol pel matí i vesprada |Jordi Payà

Temperatures dilluns 17º i 25º | Jordi Payà

Demà dimarts el dia començarà gris amb el cel carregat de núvols mitjans i alts i ambient boirós, però a poc a poc anirà obrint-se pas el sol i de vesprada acabarà imposant-se per tot arreu afavorint un lleuger ascens de les temperatures.

Demà dimarts el dia començarà gris amb el cel carregat de núvols mitjans i alts i ambient boirós | Jordi Payà

Lleuger ascens de les temperatures | Jordi Payà

Dimecres encara farà un poc més de calor al centre del dia en lluir el sol des de primera hora. Pot ser les temperatures baixen per la nit, però encara pujaran un poc més cap a migdia, sobretot en punts de la costa. Els núvols seran més abundants a última hora.

Dijous ens acabarà de creuar un frontet que deixarà el cel mig ennuvolat a mesura que progresse de nord a sud, però si hem de fer una descripció del dia en el seu conjunt pensem que serà el sol qui predomine amb temperatures que de nou s’aproparan als 30 graus al centre i a la costa.

El mestral es reforçarà la nit de dijous a divendres fent que l’ambient refresque de seguida sobretot al nord i per l’interior on les temperatures no passaran dels 15-18 graus. A la costa l’ambient també serà més fresc però les temperatures encara s’aproparan als 25 graus.

Dimecres i dijous núvol i divendres sol | Jordi Payà

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.