Arriba el primer temporal hivernal de la temporada amb possibles nevades

La previsió que apuntava a un canvi de temps amb un descens tèrmic considerable, pluges i neu està a punt de complir-se.

S’acosta el primer gran temporal hivernal de la temporada que, possiblement, afecta gran part del territori nacional, encara que de manera desigual, segons Samuel Biener, expert de Meteored.

Durant la jornada de hui començarà a aïllar-se una DANA sobre la vertical del nord de la península. En punts d’Astúries, Cantàbria i en el nord de Galícia podrien produir-se pluges localment persistents i intenses que podrien anar a més amb el pas de les hores sent puntualment intenses a Castella-la Manxa, en el sud-est de Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i en la Comunitat de Madrid. 

Aquestes precipitacions també afectaran més zones del vessant cantàbric, sud d’Aragó, Extremadura i Regió de Múrcia.

En la meitat nord, les temperatures descendiran i es començarà a sentir l’aire polar associat a la DANA. En la Serralada Cantàbrica, Sistema Ibèric, Sistema Central i al Pirineu es produiran nevades amb intensitat, amb una cota de neu que baixarà dels 1.000 metres en el centre i nord, excepte al Pirineu, on es quedarà una mica més alta.

 

Pluja i neu a partir del dimarts

 

El dimarts, la situació es tornarà complicada, amb el nucli de la DANA sobre la vertical del centre peninsular, i amb temperatures que aconseguiran els -30 °C a uns 5.500 metres.

En la meitat oriental de Castella-la Manxa, es produiran pluges localment fortes, que amb el pas de les hores es desplaçaran a Aragó, centre i nord de la Comunitat Valenciana, Balears i Catalunya, amb un flux de sud-est molt humit procedent del Mediterrani.

Es podrien donar uns certs problemes a conseqüència de la magnitud de les precipitacions en forma de pluja i neu. El vessant cantàbric, Navarra, La Rioja, Castella i Lleó, Madrid, Andalusia, Extremadura i Melilla també podrien veure’s afectades per les precipitacions.

A partir d’uns 1.000 metres, a les muntanyes del centre i nord les nevades continuaran sent abundants, encara que la cota baixarà fins als 800 metres en algunes zones, i podrien produir-se caigudes locals de la cota de neu.

A l’interior de Castelló, Ibèrica saragossana, i a la vall del Jiloca i serra d’Albarrasí es produiran acumulats de més de 20 centímetres de neu. A més podria produir-se calamarsa o neu granulada. En zones de Tarragona i Castelló es podrien registrar més de 80-100 l/m².

Es va una DANA i arriba una altra

 

El dimecres la DANA es desplaçarà al Mediterrani i les pluges més fortes es donaran a Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Aragó, Balears i Cantàbric Occidental. En les principals serralades romandran les nevades, però amb una cota de neu que ja començarà a pujar.

Aquesta DANA començarà a ser reabsorbida per la circulació de l’oest, encara que es despenjarà una altra per l’oest i es mantindrà el flux de nord. A partir del cap de setmana, la situació tendirà a estabilitzar-se, amb un augment de les temperatures.

 

Borrasca a Canàries?

 

A Canàries es preveu una situació bastant complicada a partir del dimecres, amb aire fred en altura i la possible formació d’una borrasca entorn de l’arxipèlag. D’arribar a produir-se, a les illes centrals i occidentals, incloent-hi en la zona de l’erupció, podrien produir-se precipitacions intenses, la qual cosa seria un gran problema.

 

Possible Filomena?

 

La imminent arribada del temps hivernal ha despertat, encara més, el fantasma de la borrasca Filomena. Els experts de Meteored parlen sobre la possibilitat que es repetisca aquest fenomen. Per a José Antonio Maldonado, director de meteorologia de, no hi haurà una altra «Filomena», sinó que la pròxima borrasca podria ser Celia si arriba a tindre el suficient impacte.

 Francisco Martín afirma que és «poc probable climatològicament, perquè aquest tipus de situacions són rares», mentre que José Miguel Viñas, reflexiona sobre que «Sempre hi ha la possibilitat que torne a donar-se aqueixa combinació d’ingredients que done lloc a una cosa semblant».

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.