12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Arriba el primer temporal hivernal de la temporada amb possibles nevades

La previsió que apuntava a un canvi de temps amb un descens tèrmic considerable, pluges i neu està a punt de complir-se.

S’acosta el primer gran temporal hivernal de la temporada que, possiblement, afecta gran part del territori nacional, encara que de manera desigual, segons Samuel Biener, expert de Meteored.

Durant la jornada de hui començarà a aïllar-se una DANA sobre la vertical del nord de la península. En punts d’Astúries, Cantàbria i en el nord de Galícia podrien produir-se pluges localment persistents i intenses que podrien anar a més amb el pas de les hores sent puntualment intenses a Castella-la Manxa, en el sud-est de Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i en la Comunitat de Madrid. 

Aquestes precipitacions també afectaran més zones del vessant cantàbric, sud d’Aragó, Extremadura i Regió de Múrcia.

En la meitat nord, les temperatures descendiran i es començarà a sentir l’aire polar associat a la DANA. En la Serralada Cantàbrica, Sistema Ibèric, Sistema Central i al Pirineu es produiran nevades amb intensitat, amb una cota de neu que baixarà dels 1.000 metres en el centre i nord, excepte al Pirineu, on es quedarà una mica més alta.

 

Pluja i neu a partir del dimarts

 

El dimarts, la situació es tornarà complicada, amb el nucli de la DANA sobre la vertical del centre peninsular, i amb temperatures que aconseguiran els -30 °C a uns 5.500 metres.

En la meitat oriental de Castella-la Manxa, es produiran pluges localment fortes, que amb el pas de les hores es desplaçaran a Aragó, centre i nord de la Comunitat Valenciana, Balears i Catalunya, amb un flux de sud-est molt humit procedent del Mediterrani.

Es podrien donar uns certs problemes a conseqüència de la magnitud de les precipitacions en forma de pluja i neu. El vessant cantàbric, Navarra, La Rioja, Castella i Lleó, Madrid, Andalusia, Extremadura i Melilla també podrien veure’s afectades per les precipitacions.

A partir d’uns 1.000 metres, a les muntanyes del centre i nord les nevades continuaran sent abundants, encara que la cota baixarà fins als 800 metres en algunes zones, i podrien produir-se caigudes locals de la cota de neu.

A l’interior de Castelló, Ibèrica saragossana, i a la vall del Jiloca i serra d’Albarrasí es produiran acumulats de més de 20 centímetres de neu. A més podria produir-se calamarsa o neu granulada. En zones de Tarragona i Castelló es podrien registrar més de 80-100 l/m².

Es va una DANA i arriba una altra

 

El dimecres la DANA es desplaçarà al Mediterrani i les pluges més fortes es donaran a Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Aragó, Balears i Cantàbric Occidental. En les principals serralades romandran les nevades, però amb una cota de neu que ja començarà a pujar.

Aquesta DANA començarà a ser reabsorbida per la circulació de l’oest, encara que es despenjarà una altra per l’oest i es mantindrà el flux de nord. A partir del cap de setmana, la situació tendirà a estabilitzar-se, amb un augment de les temperatures.

 

Borrasca a Canàries?

 

A Canàries es preveu una situació bastant complicada a partir del dimecres, amb aire fred en altura i la possible formació d’una borrasca entorn de l’arxipèlag. D’arribar a produir-se, a les illes centrals i occidentals, incloent-hi en la zona de l’erupció, podrien produir-se precipitacions intenses, la qual cosa seria un gran problema.

 

Possible Filomena?

 

La imminent arribada del temps hivernal ha despertat, encara més, el fantasma de la borrasca Filomena. Els experts de Meteored parlen sobre la possibilitat que es repetisca aquest fenomen. Per a José Antonio Maldonado, director de meteorologia de, no hi haurà una altra “Filomena”, sinó que la pròxima borrasca podria ser Celia si arriba a tindre el suficient impacte.

 Francisco Martín afirma que és “poc probable climatològicament, perquè aquest tipus de situacions són rares”, mentre que José Miguel Viñas, reflexiona sobre que “Sempre hi ha la possibilitat que torne a donar-se aqueixa combinació d’ingredients que done lloc a una cosa semblant”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.

Juan Roig crida a anar per la Lliga després de la derrota en semifinals davant el Reial Madrid

El màxim accionista del València Basket va traslladar un missatge d'ànim després de l'ajustada caiguda en la Copa del Rei i va fixar com a meta immediata la Lliga Endesa.

Pedro Martínez: derrota cruel i orgull malgrat la caiguda del València Basket davant el Reial Madrid

El tècnic va lamentar una derrota especialment dolorosa en semifinals després d'anar cinc a dalt mancant poc més de mig minut i va reivindicar al seu equip.

106-108: Hezonja decidix amb dos triples i fica al Reial Madrid en la final

El croat va firmar 25 punts i va rematar amb dos triples en l'últim minut un dol que el València havia encarrilat amb el xou final de Jean Montero. El Reial Madrid va remuntar 17.

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.