Arriba el primer temporal hivernal de la temporada amb possibles nevades

La previsió que apuntava a un canvi de temps amb un descens tèrmic considerable, pluges i neu està a punt de complir-se.

S’acosta el primer gran temporal hivernal de la temporada que, possiblement, afecta gran part del territori nacional, encara que de manera desigual, segons Samuel Biener, expert de Meteored.

Durant la jornada de hui començarà a aïllar-se una DANA sobre la vertical del nord de la península. En punts d’Astúries, Cantàbria i en el nord de Galícia podrien produir-se pluges localment persistents i intenses que podrien anar a més amb el pas de les hores sent puntualment intenses a Castella-la Manxa, en el sud-est de Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i en la Comunitat de Madrid. 

Aquestes precipitacions també afectaran més zones del vessant cantàbric, sud d’Aragó, Extremadura i Regió de Múrcia.

En la meitat nord, les temperatures descendiran i es començarà a sentir l’aire polar associat a la DANA. En la Serralada Cantàbrica, Sistema Ibèric, Sistema Central i al Pirineu es produiran nevades amb intensitat, amb una cota de neu que baixarà dels 1.000 metres en el centre i nord, excepte al Pirineu, on es quedarà una mica més alta.

 

Pluja i neu a partir del dimarts

 

El dimarts, la situació es tornarà complicada, amb el nucli de la DANA sobre la vertical del centre peninsular, i amb temperatures que aconseguiran els -30 °C a uns 5.500 metres.

En la meitat oriental de Castella-la Manxa, es produiran pluges localment fortes, que amb el pas de les hores es desplaçaran a Aragó, centre i nord de la Comunitat Valenciana, Balears i Catalunya, amb un flux de sud-est molt humit procedent del Mediterrani.

Es podrien donar uns certs problemes a conseqüència de la magnitud de les precipitacions en forma de pluja i neu. El vessant cantàbric, Navarra, La Rioja, Castella i Lleó, Madrid, Andalusia, Extremadura i Melilla també podrien veure’s afectades per les precipitacions.

A partir d’uns 1.000 metres, a les muntanyes del centre i nord les nevades continuaran sent abundants, encara que la cota baixarà fins als 800 metres en algunes zones, i podrien produir-se caigudes locals de la cota de neu.

A l’interior de Castelló, Ibèrica saragossana, i a la vall del Jiloca i serra d’Albarrasí es produiran acumulats de més de 20 centímetres de neu. A més podria produir-se calamarsa o neu granulada. En zones de Tarragona i Castelló es podrien registrar més de 80-100 l/m².

Es va una DANA i arriba una altra

 

El dimecres la DANA es desplaçarà al Mediterrani i les pluges més fortes es donaran a Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Aragó, Balears i Cantàbric Occidental. En les principals serralades romandran les nevades, però amb una cota de neu que ja començarà a pujar.

Aquesta DANA començarà a ser reabsorbida per la circulació de l’oest, encara que es despenjarà una altra per l’oest i es mantindrà el flux de nord. A partir del cap de setmana, la situació tendirà a estabilitzar-se, amb un augment de les temperatures.

 

Borrasca a Canàries?

 

A Canàries es preveu una situació bastant complicada a partir del dimecres, amb aire fred en altura i la possible formació d’una borrasca entorn de l’arxipèlag. D’arribar a produir-se, a les illes centrals i occidentals, incloent-hi en la zona de l’erupció, podrien produir-se precipitacions intenses, la qual cosa seria un gran problema.

 

Possible Filomena?

 

La imminent arribada del temps hivernal ha despertat, encara més, el fantasma de la borrasca Filomena. Els experts de Meteored parlen sobre la possibilitat que es repetisca aquest fenomen. Per a José Antonio Maldonado, director de meteorologia de, no hi haurà una altra “Filomena”, sinó que la pròxima borrasca podria ser Celia si arriba a tindre el suficient impacte.

 Francisco Martín afirma que és “poc probable climatològicament, perquè aquest tipus de situacions són rares”, mentre que José Miguel Viñas, reflexiona sobre que “Sempre hi ha la possibilitat que torne a donar-se aqueixa combinació d’ingredients que done lloc a una cosa semblant”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.