Arriba el primer temporal hivernal de la temporada amb possibles nevades

La previsió que apuntava a un canvi de temps amb un descens tèrmic considerable, pluges i neu està a punt de complir-se.

S’acosta el primer gran temporal hivernal de la temporada que, possiblement, afecta gran part del territori nacional, encara que de manera desigual, segons Samuel Biener, expert de Meteored.

Durant la jornada de hui començarà a aïllar-se una DANA sobre la vertical del nord de la península. En punts d’Astúries, Cantàbria i en el nord de Galícia podrien produir-se pluges localment persistents i intenses que podrien anar a més amb el pas de les hores sent puntualment intenses a Castella-la Manxa, en el sud-est de Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i en la Comunitat de Madrid. 

Aquestes precipitacions també afectaran més zones del vessant cantàbric, sud d’Aragó, Extremadura i Regió de Múrcia.

En la meitat nord, les temperatures descendiran i es començarà a sentir l’aire polar associat a la DANA. En la Serralada Cantàbrica, Sistema Ibèric, Sistema Central i al Pirineu es produiran nevades amb intensitat, amb una cota de neu que baixarà dels 1.000 metres en el centre i nord, excepte al Pirineu, on es quedarà una mica més alta.

 

Pluja i neu a partir del dimarts

 

El dimarts, la situació es tornarà complicada, amb el nucli de la DANA sobre la vertical del centre peninsular, i amb temperatures que aconseguiran els -30 °C a uns 5.500 metres.

En la meitat oriental de Castella-la Manxa, es produiran pluges localment fortes, que amb el pas de les hores es desplaçaran a Aragó, centre i nord de la Comunitat Valenciana, Balears i Catalunya, amb un flux de sud-est molt humit procedent del Mediterrani.

Es podrien donar uns certs problemes a conseqüència de la magnitud de les precipitacions en forma de pluja i neu. El vessant cantàbric, Navarra, La Rioja, Castella i Lleó, Madrid, Andalusia, Extremadura i Melilla també podrien veure’s afectades per les precipitacions.

A partir d’uns 1.000 metres, a les muntanyes del centre i nord les nevades continuaran sent abundants, encara que la cota baixarà fins als 800 metres en algunes zones, i podrien produir-se caigudes locals de la cota de neu.

A l’interior de Castelló, Ibèrica saragossana, i a la vall del Jiloca i serra d’Albarrasí es produiran acumulats de més de 20 centímetres de neu. A més podria produir-se calamarsa o neu granulada. En zones de Tarragona i Castelló es podrien registrar més de 80-100 l/m².

Es va una DANA i arriba una altra

 

El dimecres la DANA es desplaçarà al Mediterrani i les pluges més fortes es donaran a Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Aragó, Balears i Cantàbric Occidental. En les principals serralades romandran les nevades, però amb una cota de neu que ja començarà a pujar.

Aquesta DANA començarà a ser reabsorbida per la circulació de l’oest, encara que es despenjarà una altra per l’oest i es mantindrà el flux de nord. A partir del cap de setmana, la situació tendirà a estabilitzar-se, amb un augment de les temperatures.

 

Borrasca a Canàries?

 

A Canàries es preveu una situació bastant complicada a partir del dimecres, amb aire fred en altura i la possible formació d’una borrasca entorn de l’arxipèlag. D’arribar a produir-se, a les illes centrals i occidentals, incloent-hi en la zona de l’erupció, podrien produir-se precipitacions intenses, la qual cosa seria un gran problema.

 

Possible Filomena?

 

La imminent arribada del temps hivernal ha despertat, encara més, el fantasma de la borrasca Filomena. Els experts de Meteored parlen sobre la possibilitat que es repetisca aquest fenomen. Per a José Antonio Maldonado, director de meteorologia de, no hi haurà una altra «Filomena», sinó que la pròxima borrasca podria ser Celia si arriba a tindre el suficient impacte.

 Francisco Martín afirma que és «poc probable climatològicament, perquè aquest tipus de situacions són rares», mentre que José Miguel Viñas, reflexiona sobre que «Sempre hi ha la possibilitat que torne a donar-se aqueixa combinació d’ingredients que done lloc a una cosa semblant».

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.