Xicotet canvi de temps este cap de setmana en València, a l’espera d’un possible retorn a l’hivern

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols aniran clarament a més al llarg del cap de setmana | Natàlia Torrent

 

El temps d’estes últimes hores ha estat protagonitzat per uns cels radiants acompanyats d’un vent de ponent que ha fet disparar les temperatures fins a valors atípics al llarg d’este dijous, però esta bonança atípica no tindrà continuïtat en jornades posteriors.

 

El temps canviarà en diferents comarques de València al llarg d’este cap de setmana amb núvols que aniran a més, juntament amb l’entrada de vents de llevant que faran caure en picat el termòmetre fins a valors més normals de nou.

 

En este sentit, els núvols que aniran a més a partir del migdia de divendres podrien deixar alguns arruixons fins ben entrada la vesprada. De cara al cap de setmana, dissabte els núvols aniran a més i es produiran de nou alguns arruixons entre el sud de València i el nord d’Alacant, però pel que fa a diumenge, el temps tornarà a millorar clarament amb més estones de sol a tot el territori valencià, excepte al nord de Castelló, a on quedarien algunes precipitacions residuals.

 

El vent de nord-oest anirà guanyant protagonisme pel nord del territori valencià al llarg del cap de setmana. Tot això amb temperatures que aniran baixant progressivament al llarg del cap de setmana, sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on l’ambient serà menys primaveral i més fred. A demés, possiblement arribe entrada d’aire més fred hivernal que podria arribar a partir de mitat de la setmana que ve.

 

Divendres 12 de març

Pel que fa al divendres, 12 de març, les nuvolades aniran a més a partir de mig matí i durant la resta del dia en zones de muntanya. S’esperen alguns arruixons al nord de València, així com al sud de Castelló. Com més a prop de la costa, més tímids seran estos arruixons. En principi, les precipitacions no han d’arribar a la resta del territori i el sol dominarà àmpliament tant en Alacant com al sud de València.

 

Mapa del temps a València pel divendres 12 de març del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i és probable algun arruixó al sud de Castelló al migdia | AEMET

 

La notícia d’este divendres serà l’entrada de vents marítims de llevant pel nord de València que provocaran un descens significatiu de les temperatures, mentres que al sud d’Alacant, encara seguiran dominant els vents terrers i això farà que allà les temperatures seguisquen pujant un poc més. Tot això, esperant un descens més general de les temperatures que arribarà a partir de dissabte.

 

Dissabte 13 de març

De cara al dissabte, 13 de març, els intervals de núvols seran més presents i tindrem un cel més canviant arreu, amb nous núvols baixos i boires matinals. Els arruixons de vesprada aniran a més i afectaran més punts de València i Alacant principalment, tot i que no se’n descarten al sud de Castelló.

 

Com més al nord, més dèbils i dispersos seran. Localment, s’allargaran fins ben entrada la nit. Les temperatures baixaran de forma general, però sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on el descens pot ser de més de 5ºC. La majoria de màximes ja se situaran per baix dels 20ºC arreu del territori valencià.

 

Diumenge 14 de març

Finalment, l’últim dia del cap de setmana, el diumenge 14 de març, pareix que l’entrada dels vents més freds de nord-oest, però també menys humits ajudaran a netejar la nuvolositat i tindrem un dia radiant a gran part de València. Així mateix, comptarem amb unes temperatures diürnes que es recuperarien un poc degut al sol, però ja quedarien ben lluny dels valors conseguits este passat dijous. El vent de nord-oest s’enfortirà en Castelló i l’interior de València.

 

Pareix que la pròxima setmana començaria tranquil·la amb el domini de l’anticicló, però a partir de dimecres, els núvols i els arruixons guanyarien protagonisme, arribant esta volta a la costa. Això farà que l’ambient siga més fresc o fred i gris i tot indica que, podríem tindre un retorn a l’hivern de cara a finals de setmana.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.