Xicotet canvi de temps este cap de setmana en València, a l’espera d’un possible retorn a l’hivern

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols aniran clarament a més al llarg del cap de setmana | Natàlia Torrent

 

El temps d’estes últimes hores ha estat protagonitzat per uns cels radiants acompanyats d’un vent de ponent que ha fet disparar les temperatures fins a valors atípics al llarg d’este dijous, però esta bonança atípica no tindrà continuïtat en jornades posteriors.

 

El temps canviarà en diferents comarques de València al llarg d’este cap de setmana amb núvols que aniran a més, juntament amb l’entrada de vents de llevant que faran caure en picat el termòmetre fins a valors més normals de nou.

 

En este sentit, els núvols que aniran a més a partir del migdia de divendres podrien deixar alguns arruixons fins ben entrada la vesprada. De cara al cap de setmana, dissabte els núvols aniran a més i es produiran de nou alguns arruixons entre el sud de València i el nord d’Alacant, però pel que fa a diumenge, el temps tornarà a millorar clarament amb més estones de sol a tot el territori valencià, excepte al nord de Castelló, a on quedarien algunes precipitacions residuals.

 

El vent de nord-oest anirà guanyant protagonisme pel nord del territori valencià al llarg del cap de setmana. Tot això amb temperatures que aniran baixant progressivament al llarg del cap de setmana, sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on l’ambient serà menys primaveral i més fred. A demés, possiblement arribe entrada d’aire més fred hivernal que podria arribar a partir de mitat de la setmana que ve.

 

Divendres 12 de març

Pel que fa al divendres, 12 de març, les nuvolades aniran a més a partir de mig matí i durant la resta del dia en zones de muntanya. S’esperen alguns arruixons al nord de València, així com al sud de Castelló. Com més a prop de la costa, més tímids seran estos arruixons. En principi, les precipitacions no han d’arribar a la resta del territori i el sol dominarà àmpliament tant en Alacant com al sud de València.

 

Mapa del temps a València pel divendres 12 de març del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i és probable algun arruixó al sud de Castelló al migdia | AEMET

 

La notícia d’este divendres serà l’entrada de vents marítims de llevant pel nord de València que provocaran un descens significatiu de les temperatures, mentres que al sud d’Alacant, encara seguiran dominant els vents terrers i això farà que allà les temperatures seguisquen pujant un poc més. Tot això, esperant un descens més general de les temperatures que arribarà a partir de dissabte.

 

Dissabte 13 de març

De cara al dissabte, 13 de març, els intervals de núvols seran més presents i tindrem un cel més canviant arreu, amb nous núvols baixos i boires matinals. Els arruixons de vesprada aniran a més i afectaran més punts de València i Alacant principalment, tot i que no se’n descarten al sud de Castelló.

 

Com més al nord, més dèbils i dispersos seran. Localment, s’allargaran fins ben entrada la nit. Les temperatures baixaran de forma general, però sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on el descens pot ser de més de 5ºC. La majoria de màximes ja se situaran per baix dels 20ºC arreu del territori valencià.

 

Diumenge 14 de març

Finalment, l’últim dia del cap de setmana, el diumenge 14 de març, pareix que l’entrada dels vents més freds de nord-oest, però també menys humits ajudaran a netejar la nuvolositat i tindrem un dia radiant a gran part de València. Així mateix, comptarem amb unes temperatures diürnes que es recuperarien un poc degut al sol, però ja quedarien ben lluny dels valors conseguits este passat dijous. El vent de nord-oest s’enfortirà en Castelló i l’interior de València.

 

Pareix que la pròxima setmana començaria tranquil·la amb el domini de l’anticicló, però a partir de dimecres, els núvols i els arruixons guanyarien protagonisme, arribant esta volta a la costa. Això farà que l’ambient siga més fresc o fred i gris i tot indica que, podríem tindre un retorn a l’hivern de cara a finals de setmana.

Últimes notícies

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.

Naix per primera vegada un margai a Terra Natura Benidorm, felí quasi amenaçat

Terra Natura Benidorm ha aconseguit per primera vegada la reproducció d’un margai, felí llatinoamericà catalogat com a quasi amenaçat per la UICN. La cria, nascuda el 10 de setembre, evoluciona bé junt amb la seua mare, Lecia, sota un seguiment discret del equip tècnic.