9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’hivern tornarà coincidint amb l’arribada de la primavera durant la setmana

Imatge d'un nen amb paraigua en un dia de fred

El temps canviarà radicalment a mitjans de setmana | Arxiu

 

L’hivern està a punt d’acabar, però encara no ho ha dit tot este any en casa nostra. I és que, en este sentit, tot indica que, de cara als últims dies d’esta setmana, una glopada d’aire fred provinent del centre d’Europa farà baixar clarament les temperatures amb ambient hivernal i l’arribada d’algunes precipitacions que poden ser en forma de neu per baix dels 1.000 metres.

 

Quan torna el fred?

Els canvis els començarem a notar ja el dijous amb un descens destacat de les temperatures i l’arribada d’alguns arruixons. L’ambient serà clarament més fresc o fred després de dies amb sensació primaveral. Divendres, dia de Sant Josep, seguirà el temps mogut amb nous arruixons i compte amb la cota de neu, ja que se situarà al voltant dels 700 metres possiblement.

 

Encara més atents haurem d’estar de cara al cap de setmana, ja que podríem tenir un temporal de pluges i neu amb una cota que es mouria entre els 800 i 1.100 metres només, però este extrem dependrà de com s’acabe ubicant una borrasca que afectarà gran part de la península Ibèrica. Tot coincidirà amb l’arribada de la primavera el dissabte, 20 de març.

 

Mapa de previsió a València el 19 de març del 2021

Mapa de previsió en València de cara al divendres | Aemet

 

En tot cas, es tracta d’una situació complicada que haurem d’anar seguint amb molta atenció, ja que, si bé el fred el tenim assegurant amb màximes que, les més altes, es mouran entre els 9º i 14º, el cert és que la precipitació i la cota de neu poden variar encara molt.

 

Calma fins al moment

Fins que no arribe este important canvi de temps a partir de dijous, el temps es mantindrà molt tranquil i plàcid al principi d’esta setmana, amb fred moderat de nit i migdies pràcticament primaverals. Compte encara fins dimarts amb el vent de mestral en l’interior de les comarques de Castelló. El sol dominarà amb molt poques excepcions.  

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.