A les portes d’una llevantada que podria deixar pluges generals i abundoses en València

Destrosses a causa de la pluja en Cullera, en la Ribera (València)

La llevantada podrà deixar pluges a partir d’este dimecres | Ajuntament de Cullera

 

Després d’un cap de setmana dominat per l’anticicló, però fred en general, sobretot durant les nits i a primeres hores del dia, el temps d’esta setmana que ve seguirà sent molt similar durant estos primers dies.

 

Tot i això, ja estem pendents del que podria significar el final de l’anticicló. A partir de dimecres, els mapes del temps ja fa dies que insistixen en l’arribada d’un canvi de temps produït per una gota freda ubicada al sud peninsular que ens enviaria vents de llevant i algunes o moltes pluges.

 

Depenent de la ubicació final de la gota fredaplourà més o menys en el territori valencià. De moment, pareix que el centre de la baixa s’ubicaria al sud de la península aportant-nos vents humits de mar cap a terra.

 

Tot i això, pareix que a partir de dimecres ens plourà a diferents punts, però s’haurà d’anar seguint per vore si es forma una possible llevantada que ens podria afectar i portar-nos un temporal de pluges de cara a finals de setmana.

 

Dilluns 23 de novembre

De moment, el primer dia de la setmana, este dilluns 23 de novembre, estarà marcat encara per un temps anticiclònic molt tranquil i càlid al migdia. El sol dominarà amb boires matinals a l’interior que es dissiparan ràpidament amb el pas de les hores. Cada volta més núvols alts a l’extrem oest de València, però sense més conseqüències.

 

No obstant això, tornarà a fer fred de nit arreu i de matinada les glaçades tornaran a fer-se presents en molts punts de l’interior de Castelló amb molta inversió tèrmica, però la bonança al migdia tornarà a ser la protagonista amb màximes de 15ºC a 18ºC. Molta amplitud tèrmica entre el dia i la nit.

 

Mapa del temps a València el dilluns 23 de novembre del 2020

El sol dominarà amb el pas de núvols alts a últimes hores | AEMET

 

Dimarts 24 de novembre

El temps començarà a canviar de cara al dimarts, 24 de novembre, amb l’arribada d’un front atlàntic que aportarà cada volta més núvols alts i mitjans arreu d’oest a est, però de moment sense pluges.

 

Serà a últimes hores del vespre i durant la nit, quan els núvols baixos augmentaran al litoral d’Alacant i podrien deixar les primeres precipitacions, en conjunt dèbils. Baixada clara de les temperatures màximes, però les mínimes pujaran.

 

Dimecres 25 de novembre

Per ara, tot indica que el plat fort de la gota freda afectarà el sud peninsular, el dimecres, 25 de novembre, així com altres punts del centre i est de la península, amb pluges abundants. En canvi, gran part de València quedaria, de moment, al marge.

 

Només hi haurà alguns arruixons dispersos en el litoral d’Alacant. Els vents entre gregal i llevant guanyarien força amb baixada encara més clara dels termòmetres, gran part del territori estaria per davall dels 16ºC.

 

Dijous 26 de novembre

El temps es mantindria molt mogut dijous, 26 de novembre, amb continuïtat de pluges en el litoral de València i Castelló i, al llarg del dia, podrien arribar pluges a la resta del territori, però més disperses, encara que no està clar del tot. Seguirien els vents de llevant i gregal amb temperatures més altes.

 

Divendres 27 de novembre

De cara al divendres, 27 de novembre, tindríem una pausa en el temps, amb més clarianes i quasi sense precipitacions, tret d’algun arruixó puntual i dispers i encara restes de pluges en Castelló. Les temperatures pujarien clarament i el vent cada volta giraria més a llevant. El plat fort de les pluges arribarà este divendres.

 

Cap de setmana del 28 i 29 de novembre

El temps més complicat podria arribar el cap de setmana del 28 i 29 de novembre, amb un gir dels vents a component est i sud-est que aportarien molta més humitat amb una possible llevantada que podria regar tot el territori valencià amb pluges generals i, localment, abundants, dissabte.

 

Diumenge, en canvi, ja milloraria clarament el temps. Tot i això, insistim que es tracta d’una situació molt incerta que haurem d’anar seguint amb gran atenció, ja que un petit moviment de la borrasca, pot provocar canvis radicals en la previsió. El que està clar és que es mantindrà un temps molt més mogut esta setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.