Nova ventada per frenar una calor atípica que no desapareix este cap de setmana

Imatge d'una palmera moguda per un temporal de vent

Una nova ventada afectarà tot el territori este cap de setmana | Arxiu

 

El temps ha fet un gir molt important esta setmana amb l’arribada d’una glopada d’aire molt càlid que ha fet disparar les temperatures pel damunt dels 25º amb ambient extraordinàriament atípic per trobar-nos a ple gener.

 

De fet, els termòmetres toquen sostre entre dijous i divendres, a l’espera de canvis el cap de setmana, l’últim del mes, que, si bé faran rebaixar la calor, no acabarà d’anar-se’n esta sensació plenament primaveral. Tot això amb una ventada destacada a partir de dissabte.

 

La calor toca sostre i afluixa un poc

Pel que fa a les temperatures, en alguns punts, especialment d’Alacant, tocaran sostre este divendres, tot i que en algunes zones poden quedar paregudes o, localment, baixar lleugerament.

 

En tot cas, l’ambient seguirà sent molt primaveral i càlid per l’època, amb màximes que poden rondar o superar els 25º, inclús els 27º al sud. Una situació extraordinària i totalment fora de lloc per trobar-nos a finals de gener que pot deixar algun rècord. S’haurà de fer balanç d’este episodi, però toquen migdies de màniga curta.

 

No obstant això, l’arribada d’un front atlàntic al nord de la península provocarà que, sobretot a partir de dissabte, tinguem un temporal de vent que farà baixar els termòmetres. Però venim de molt amunt i, encara que el descens puga ser del voltant de cinc graus arreu, seguirem amb màximes pel damunt dels 20º.

 

Per tant, l’ambient primaveral seguirà amb nosaltres. Les mínimes també baixaran, però el fred serà molt moderat de nit. Tot això amb sol combinat amb el pas de bandes de núvols alts i prims.

Mapa de previsió a València el 29 de gener del 2021

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Ventada a la vista

L’arribada d’este front provocarà una ventada que ja es deixarà sentir de forma moderada divendres en moltes comarques de Castelló i en zones elevades, però serà sobretot dissabte quan el vent d’entre ponent i mestral es deixarà sentir amb ganes arreu, amb les ràfegues més fortes als Ports i zones elevades, a on es poden superar localment els 100 km/h. A la resta, ràfegues en general d’entre 60 i 80 km/h. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ja té alertes activades en este sentit.

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 30 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent el dissabte | Aemet

 

Diumenge seguiria el vent, tot i que podria afluixar lleugerament, mentres que la setmana que ve començaria més tranquil·la amb temperatures que poden baixar més. Atenció perquè, en dies posteriors, no es descarta una nova fredorada. Una situació que encara queda lluny i que s’haurà d’anar seguint amb atenció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.