Nova ventada per frenar una calor atípica que no desapareix este cap de setmana

Imatge d'una palmera moguda per un temporal de vent

Una nova ventada afectarà tot el territori este cap de setmana | Arxiu

 

El temps ha fet un gir molt important esta setmana amb l’arribada d’una glopada d’aire molt càlid que ha fet disparar les temperatures pel damunt dels 25º amb ambient extraordinàriament atípic per trobar-nos a ple gener.

 

De fet, els termòmetres toquen sostre entre dijous i divendres, a l’espera de canvis el cap de setmana, l’últim del mes, que, si bé faran rebaixar la calor, no acabarà d’anar-se’n esta sensació plenament primaveral. Tot això amb una ventada destacada a partir de dissabte.

 

La calor toca sostre i afluixa un poc

Pel que fa a les temperatures, en alguns punts, especialment d’Alacant, tocaran sostre este divendres, tot i que en algunes zones poden quedar paregudes o, localment, baixar lleugerament.

 

En tot cas, l’ambient seguirà sent molt primaveral i càlid per l’època, amb màximes que poden rondar o superar els 25º, inclús els 27º al sud. Una situació extraordinària i totalment fora de lloc per trobar-nos a finals de gener que pot deixar algun rècord. S’haurà de fer balanç d’este episodi, però toquen migdies de màniga curta.

 

No obstant això, l’arribada d’un front atlàntic al nord de la península provocarà que, sobretot a partir de dissabte, tinguem un temporal de vent que farà baixar els termòmetres. Però venim de molt amunt i, encara que el descens puga ser del voltant de cinc graus arreu, seguirem amb màximes pel damunt dels 20º.

 

Per tant, l’ambient primaveral seguirà amb nosaltres. Les mínimes també baixaran, però el fred serà molt moderat de nit. Tot això amb sol combinat amb el pas de bandes de núvols alts i prims.

Mapa de previsió a València el 29 de gener del 2021

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Ventada a la vista

L’arribada d’este front provocarà una ventada que ja es deixarà sentir de forma moderada divendres en moltes comarques de Castelló i en zones elevades, però serà sobretot dissabte quan el vent d’entre ponent i mestral es deixarà sentir amb ganes arreu, amb les ràfegues més fortes als Ports i zones elevades, a on es poden superar localment els 100 km/h. A la resta, ràfegues en general d’entre 60 i 80 km/h. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ja té alertes activades en este sentit.

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 30 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent el dissabte | Aemet

 

Diumenge seguiria el vent, tot i que podria afluixar lleugerament, mentres que la setmana que ve començaria més tranquil·la amb temperatures que poden baixar més. Atenció perquè, en dies posteriors, no es descarta una nova fredorada. Una situació que encara queda lluny i que s’haurà d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.