Nova ventada per frenar una calor atípica que no desapareix este cap de setmana

Imatge d'una palmera moguda per un temporal de vent

Una nova ventada afectarà tot el territori este cap de setmana | Arxiu

 

El temps ha fet un gir molt important esta setmana amb l’arribada d’una glopada d’aire molt càlid que ha fet disparar les temperatures pel damunt dels 25º amb ambient extraordinàriament atípic per trobar-nos a ple gener.

 

De fet, els termòmetres toquen sostre entre dijous i divendres, a l’espera de canvis el cap de setmana, l’últim del mes, que, si bé faran rebaixar la calor, no acabarà d’anar-se’n esta sensació plenament primaveral. Tot això amb una ventada destacada a partir de dissabte.

 

La calor toca sostre i afluixa un poc

Pel que fa a les temperatures, en alguns punts, especialment d’Alacant, tocaran sostre este divendres, tot i que en algunes zones poden quedar paregudes o, localment, baixar lleugerament.

 

En tot cas, l’ambient seguirà sent molt primaveral i càlid per l’època, amb màximes que poden rondar o superar els 25º, inclús els 27º al sud. Una situació extraordinària i totalment fora de lloc per trobar-nos a finals de gener que pot deixar algun rècord. S’haurà de fer balanç d’este episodi, però toquen migdies de màniga curta.

 

No obstant això, l’arribada d’un front atlàntic al nord de la península provocarà que, sobretot a partir de dissabte, tinguem un temporal de vent que farà baixar els termòmetres. Però venim de molt amunt i, encara que el descens puga ser del voltant de cinc graus arreu, seguirem amb màximes pel damunt dels 20º.

 

Per tant, l’ambient primaveral seguirà amb nosaltres. Les mínimes també baixaran, però el fred serà molt moderat de nit. Tot això amb sol combinat amb el pas de bandes de núvols alts i prims.

Mapa de previsió a València el 29 de gener del 2021

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Ventada a la vista

L’arribada d’este front provocarà una ventada que ja es deixarà sentir de forma moderada divendres en moltes comarques de Castelló i en zones elevades, però serà sobretot dissabte quan el vent d’entre ponent i mestral es deixarà sentir amb ganes arreu, amb les ràfegues més fortes als Ports i zones elevades, a on es poden superar localment els 100 km/h. A la resta, ràfegues en general d’entre 60 i 80 km/h. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ja té alertes activades en este sentit.

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 30 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent el dissabte | Aemet

 

Diumenge seguiria el vent, tot i que podria afluixar lleugerament, mentres que la setmana que ve començaria més tranquil·la amb temperatures que poden baixar més. Atenció perquè, en dies posteriors, no es descarta una nova fredorada. Una situació que encara queda lluny i que s’haurà d’anar seguint amb atenció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.