12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Nova ventada per frenar una calor atípica que no desapareix este cap de setmana

Imatge d'una palmera moguda per un temporal de vent

Una nova ventada afectarà tot el territori este cap de setmana | Arxiu

 

El temps ha fet un gir molt important esta setmana amb l’arribada d’una glopada d’aire molt càlid que ha fet disparar les temperatures pel damunt dels 25º amb ambient extraordinàriament atípic per trobar-nos a ple gener.

 

De fet, els termòmetres toquen sostre entre dijous i divendres, a l’espera de canvis el cap de setmana, l’últim del mes, que, si bé faran rebaixar la calor, no acabarà d’anar-se’n esta sensació plenament primaveral. Tot això amb una ventada destacada a partir de dissabte.

 

La calor toca sostre i afluixa un poc

Pel que fa a les temperatures, en alguns punts, especialment d’Alacant, tocaran sostre este divendres, tot i que en algunes zones poden quedar paregudes o, localment, baixar lleugerament.

 

En tot cas, l’ambient seguirà sent molt primaveral i càlid per l’època, amb màximes que poden rondar o superar els 25º, inclús els 27º al sud. Una situació extraordinària i totalment fora de lloc per trobar-nos a finals de gener que pot deixar algun rècord. S’haurà de fer balanç d’este episodi, però toquen migdies de màniga curta.

 

No obstant això, l’arribada d’un front atlàntic al nord de la península provocarà que, sobretot a partir de dissabte, tinguem un temporal de vent que farà baixar els termòmetres. Però venim de molt amunt i, encara que el descens puga ser del voltant de cinc graus arreu, seguirem amb màximes pel damunt dels 20º.

 

Per tant, l’ambient primaveral seguirà amb nosaltres. Les mínimes també baixaran, però el fred serà molt moderat de nit. Tot això amb sol combinat amb el pas de bandes de núvols alts i prims.

Mapa de previsió a València el 29 de gener del 2021

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Ventada a la vista

L’arribada d’este front provocarà una ventada que ja es deixarà sentir de forma moderada divendres en moltes comarques de Castelló i en zones elevades, però serà sobretot dissabte quan el vent d’entre ponent i mestral es deixarà sentir amb ganes arreu, amb les ràfegues més fortes als Ports i zones elevades, a on es poden superar localment els 100 km/h. A la resta, ràfegues en general d’entre 60 i 80 km/h. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ja té alertes activades en este sentit.

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 30 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent el dissabte | Aemet

 

Diumenge seguiria el vent, tot i que podria afluixar lleugerament, mentres que la setmana que ve començaria més tranquil·la amb temperatures que poden baixar més. Atenció perquè, en dies posteriors, no es descarta una nova fredorada. Una situació que encara queda lluny i que s’haurà d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.