Nova ventada per frenar una calor atípica que no desapareix este cap de setmana

Imatge d'una palmera moguda per un temporal de vent

Una nova ventada afectarà tot el territori este cap de setmana | Arxiu

 

El temps ha fet un gir molt important esta setmana amb l’arribada d’una glopada d’aire molt càlid que ha fet disparar les temperatures pel damunt dels 25º amb ambient extraordinàriament atípic per trobar-nos a ple gener.

 

De fet, els termòmetres toquen sostre entre dijous i divendres, a l’espera de canvis el cap de setmana, l’últim del mes, que, si bé faran rebaixar la calor, no acabarà d’anar-se’n esta sensació plenament primaveral. Tot això amb una ventada destacada a partir de dissabte.

 

La calor toca sostre i afluixa un poc

Pel que fa a les temperatures, en alguns punts, especialment d’Alacant, tocaran sostre este divendres, tot i que en algunes zones poden quedar paregudes o, localment, baixar lleugerament.

 

En tot cas, l’ambient seguirà sent molt primaveral i càlid per l’època, amb màximes que poden rondar o superar els 25º, inclús els 27º al sud. Una situació extraordinària i totalment fora de lloc per trobar-nos a finals de gener que pot deixar algun rècord. S’haurà de fer balanç d’este episodi, però toquen migdies de màniga curta.

 

No obstant això, l’arribada d’un front atlàntic al nord de la península provocarà que, sobretot a partir de dissabte, tinguem un temporal de vent que farà baixar els termòmetres. Però venim de molt amunt i, encara que el descens puga ser del voltant de cinc graus arreu, seguirem amb màximes pel damunt dels 20º.

 

Per tant, l’ambient primaveral seguirà amb nosaltres. Les mínimes també baixaran, però el fred serà molt moderat de nit. Tot això amb sol combinat amb el pas de bandes de núvols alts i prims.

Mapa de previsió a València el 29 de gener del 2021

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Ventada a la vista

L’arribada d’este front provocarà una ventada que ja es deixarà sentir de forma moderada divendres en moltes comarques de Castelló i en zones elevades, però serà sobretot dissabte quan el vent d’entre ponent i mestral es deixarà sentir amb ganes arreu, amb les ràfegues més fortes als Ports i zones elevades, a on es poden superar localment els 100 km/h. A la resta, ràfegues en general d’entre 60 i 80 km/h. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ja té alertes activades en este sentit.

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 30 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent el dissabte | Aemet

 

Diumenge seguiria el vent, tot i que podria afluixar lleugerament, mentres que la setmana que ve començaria més tranquil·la amb temperatures que poden baixar més. Atenció perquè, en dies posteriors, no es descarta una nova fredorada. Una situació que encara queda lluny i que s’haurà d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.