Pendents de l’evolució de la gota freda d’esta setmana

Imatge d'un ruixat al Delta de l'Ebre

Els núvols i els arruixons apareixeran en diferents punts este inici de setmana | Pili Rius

 

El temps serà prou més mogut este inici de setmana amb una gota freda que afectarà a tot el nostre vessant mediterrani almenys durant tres dies. En principi, la part més activa se situarà entre les Balears i Catalunya, però en casa nostra tampoc ens salvarem dels seus efectes amb alguns arruixons intermitents, dispersos i en conjunt febles, però un xicotet moviment de la DANA podria fer canviar radicalment el pronòstic, cap a més pluges o més sol. No obstant, pareix que a partir de dijous la bonança dominarà clarament amb temperatures cap amunt.

 

Pendents dels arruixons

Pel que fa a l’estat del cel, entre dilluns i dimecres hi haurà prous intervals de núvols combinats amb moments de sol i la presència d’alguns arruixons. Els més probables s’esperen especialment en Castelló, sobretot la matinada de dimarts i de cara al dimecres. No obstant, este dilluns també s’espera pluja en diferents punts, sobretot entre València i Alacant.

 

Els arruixons podran aparéixer de forma feble i dispersa en pràcticament qualsevol punt en algun moment d’estos tres pròxims dies, sense descartar algun colp intens. No obstant, pareix que la part més activa de la pertorbació no ens afectarà i, de cara a dijous, se’n anirà ràpidament, deixant una segona part de la setmana molt més tranquil·la amb molt de sol. S’haurà d’anar seguint amb atenció l’evolució de la gota freda per a vore quina serà finalment la seua afectació en el nostre territori.

 

Mapa de previsió a València el 7 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

Baixada transitòria de la calor

Si ens fixem en les temperatures, este dilluns ja hem notat una refrescada en conjunt que, tot i que pugen un poc els termòmetres dimarts, es mantindrà fins dimecres. Moltes màximes entre 24º i 29º, però ambient estiuenc a ratlla en general. No obstant, a partir de dijous i, especialment, de cara al cap de setmana, els termòmetres tornaran a pujar i es rondaran o superaran els 30º en gran part del territori. Tot i això, pareix que la calor més dura de l’estiu ja no tornaria.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.