Pendents de l’evolució de la gota freda d’esta setmana

Imatge d'un ruixat al Delta de l'Ebre

Els núvols i els arruixons apareixeran en diferents punts este inici de setmana | Pili Rius

 

El temps serà prou més mogut este inici de setmana amb una gota freda que afectarà a tot el nostre vessant mediterrani almenys durant tres dies. En principi, la part més activa se situarà entre les Balears i Catalunya, però en casa nostra tampoc ens salvarem dels seus efectes amb alguns arruixons intermitents, dispersos i en conjunt febles, però un xicotet moviment de la DANA podria fer canviar radicalment el pronòstic, cap a més pluges o més sol. No obstant, pareix que a partir de dijous la bonança dominarà clarament amb temperatures cap amunt.

 

Pendents dels arruixons

Pel que fa a l’estat del cel, entre dilluns i dimecres hi haurà prous intervals de núvols combinats amb moments de sol i la presència d’alguns arruixons. Els més probables s’esperen especialment en Castelló, sobretot la matinada de dimarts i de cara al dimecres. No obstant, este dilluns també s’espera pluja en diferents punts, sobretot entre València i Alacant.

 

Els arruixons podran aparéixer de forma feble i dispersa en pràcticament qualsevol punt en algun moment d’estos tres pròxims dies, sense descartar algun colp intens. No obstant, pareix que la part més activa de la pertorbació no ens afectarà i, de cara a dijous, se’n anirà ràpidament, deixant una segona part de la setmana molt més tranquil·la amb molt de sol. S’haurà d’anar seguint amb atenció l’evolució de la gota freda per a vore quina serà finalment la seua afectació en el nostre territori.

 

Mapa de previsió a València el 7 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a este dilluns | Aemet

 

Baixada transitòria de la calor

Si ens fixem en les temperatures, este dilluns ja hem notat una refrescada en conjunt que, tot i que pugen un poc els termòmetres dimarts, es mantindrà fins dimecres. Moltes màximes entre 24º i 29º, però ambient estiuenc a ratlla en general. No obstant, a partir de dijous i, especialment, de cara al cap de setmana, els termòmetres tornaran a pujar i es rondaran o superaran els 30º en gran part del territori. Tot i això, pareix que la calor més dura de l’estiu ja no tornaria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.