12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Toca uns dies de calma

Imatge d'un cel mig ennuvolat al Delta de l'Ebre

L’oratge ens ha fet patir de valent, no només per les Falles que van començar amenaçades per un episodi de pluges importants. També per les fortes tempestes que tot i haver-nos deixat ben regat a les acaballes de l’estiu han ocasionat molts problemes inundant, habitatges, baixos i garatges allà on més ha plogut.

Ara toquen uns dies de calma. Ho hem comprovat el cap de setmana, on només hem tingut tronades puntuals a les zones de muntanya del nord i de l’interior, i la setmana comença amb un oratge ben paregut, marcat per la calma i l’estabilitat, tret de les zones del nord on esta vesprada també creixeran núvols de tempesta. A la resta tindrem núvols mitjans i alts, dels que no donen pluja, i un ambient molt bascós per la barreja d’altes temperatures i humitat elevades.

Mapes de dilluns de matí i vesprada senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

Mapes temperatures, mínimes 22º i màximes 30º | Jordi Payà

Demà també passarem el dia entre núvols i clars. Hi haurà moments del dia que lluirà més el sol, i d’altres que estarà més cobert, però del que no ens lliurarem serà de la basca perquè les temperatures continuaran marcant valors d’estiu i la humitat marcant valors elevats des de primera hora de la jornada.

Mapes de dimarts de matí i vesprada senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

La setmana transcorrerà amb poques novetats fins que divendres els núvols d’evolució, els núvols de tempesta comencen a sovintejar les muntanyes del nord i de l’interior.

Mapes de dimecres, dijous i divendres senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

 

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.