9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Toca uns dies de calma

Imatge d'un cel mig ennuvolat al Delta de l'Ebre

L’oratge ens ha fet patir de valent, no només per les Falles que van començar amenaçades per un episodi de pluges importants. També per les fortes tempestes que tot i haver-nos deixat ben regat a les acaballes de l’estiu han ocasionat molts problemes inundant, habitatges, baixos i garatges allà on més ha plogut.

Ara toquen uns dies de calma. Ho hem comprovat el cap de setmana, on només hem tingut tronades puntuals a les zones de muntanya del nord i de l’interior, i la setmana comença amb un oratge ben paregut, marcat per la calma i l’estabilitat, tret de les zones del nord on esta vesprada també creixeran núvols de tempesta. A la resta tindrem núvols mitjans i alts, dels que no donen pluja, i un ambient molt bascós per la barreja d’altes temperatures i humitat elevades.

Mapes de dilluns de matí i vesprada senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

Mapes temperatures, mínimes 22º i màximes 30º | Jordi Payà

Demà també passarem el dia entre núvols i clars. Hi haurà moments del dia que lluirà més el sol, i d’altres que estarà més cobert, però del que no ens lliurarem serà de la basca perquè les temperatures continuaran marcant valors d’estiu i la humitat marcant valors elevats des de primera hora de la jornada.

Mapes de dimarts de matí i vesprada senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

La setmana transcorrerà amb poques novetats fins que divendres els núvols d’evolució, els núvols de tempesta comencen a sovintejar les muntanyes del nord i de l’interior.

Mapes de dimecres, dijous i divendres senyalant un poc de núvol | Jordi Payà

 

Últimes notícies

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.