Metrobús restaura les línies principals de l’àrea metropolitana de València

La Generalitat ha restaurat la major part dels corredors en què s’estructuren les principals línies de metrobús de l’àrea metropolitana de València per facilitar l’accés dels ciutadans al transport públic.

Els danys ocasionats per la DANA, tant en infraestructures com a parades i estacions, havien obligat a la suspensió de determinats serveis. Gran part han estat restaurats hui mateix, encara que alguns han patit modificacions.

De cara als pròxims dies es reforçaran les línies existents i se seguiran recuperant noves rutes, especialment cap a la zona sud on no està actiu el corredor i cap de les línies excepte la nova connexió llançadora Paiporta-València. En els pròxims dies està previst que es continuen restaurant línies i s’amplien les freqüències en aquells punts on hi ha una alta afluència.

Segons l’última actualització de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), els corredors oferixen els serveis següents:

Corredor Oest

Línia 106: Sense servei a causa de problemes al recorregut.

Línia 150: Els diumenges i festius s’operarà amb el calendari de dissabte mentre no funcione Metrovalència.

Línia 160: Servei habitual, circula per Aldaia i torna des del Barri del Crist sense arribar a Bonaire.

Línia 161: Horari normal, però el recorregut s’altera  a causa de la inaccessibilitat a Aldaia.

Línia 162: Llançadora d’Aldaia sense servei.

Línia 163: Llançadora d’Alaquàs en funcionament normal fins a Nou d’Octubre.

Línia 164: Xirivella a Faitanar sense servei.

Línia 165: Quart-Burjassot, servei habitual.

Línia 170: Represa operacions. Modifica el recorregut a Torrent per entrar pel Polígon Mas del Jutge.

Corredor Nord i Nord-oest

Totes les línies operen amb normalitat.

Corredor Sud (València-Albal-Silla)

No hi haurà servei fins que les vies siguen practicables. 

Corredor Montserrat – València (CV109)

Opera amb normalitat, excepte la llançadora Montserrat a Torrent Metro. 

Corredor Foia de Bunyol a València

Les línies que connecten Yátova, Xiva, Turís, Cheste i Buñol amb València: se suprimixen totes les parades a Cheste. Hi haurà una parada única a Chiva, al Registre de la Propietat.

Hi haurà un servei llançadora Yátova-Buñol amb els següents horaris establits:

Per la seua banda, a la línia València a Polígon Industrial La Reva les parades als polígons de Loriguilla i La Reva s’efectuaran a les rotondes de les entrades principals.

Es recomana als usuaris consultar els horaris i les modificacions abans de planificar els seus trajectes a la pàgina web de l’ATMV i de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino avisa: l’impacte de Matarazzo ha sigut immediat i la Real incomoda moltíssim

Marcelino va destacar l'efecte immediat de Matarazzo en la Reial Societat i va advertir sobre la seua pressió i transicions abans del dol del divendres. Va confirmar la baixa de Ayoze i que Gerard està llest per a ser titular.

La Policia alça 17 actes a visitants de Països Baixos per pirotècnia extrema en Falles

Un operatiu nocturn de la Policia Nacional al costat de la policia neerlandesa ha permés alçar 17 actes per articles pirotècnics a València, sense detencions. L'actuació s'emmarca en la prevenció davant episodis recents de detonacions perilloses en l'antic llit del Túria.

L’aigua potable es convertix en objectiu: del canvi climàtic a arma de guerra

L'aigua potable es convertix en objectiu en conflictes i patix l'embat del canvi climàtic. L'alta dependència de dessalinitzadores en el Golf i el seu pes a Espanya revelen la fragilitat del subministrament.

Tres ingressats per inhalació de fum en un incendi en Orihuela Costa

Tres persones han sigut hospitalitzades per inhalació de fum després de l'incendi d'una casa al carrer Pruna d'Orihuela Costa durant la matinada. L'operatiu de bombers i sanitaris es va activar a les 4.37 i va concloure a les 5.24.

Carlos Espí encadena els últims quatre gols del Llevant i ja és el seu màxim anotador

El davanter de 20 anys ha marcat els últims quatre punts del Llevant en LaLiga i suma set en la temporada. En Lliga iguala a Etta Eyong amb cinc i supera a Iván Romero.

Investigades huit persones per estafes amb SMS que suplanten al banc

Huit persones de Madrid, Alacant i Tarragona han quedat investigades per una estafa informàtica de smishing que suplantava a un banc. La víctima inicial va transferir més de 80.000 euros a 18 comptes i l'operació ha reconstruït la ruta dels diners per a identificar als implicats.

Ingressa a la presó un membre d’un grup criminal per un alunizaje a València

La Policia Nacional ha detingut a Paterna a un home de 34 anys que ha ingressat a la presó per la seua presumpta participació en un alunizaje a València. La investigació ho vincula a un grup especialitzat que usava cotxes d'alta gamma sostrets.

Elevar l’agricultura ecològica al 50% millora la salut del sòl sense sacrificar productivitat

Un estudi internacional liderat per la Universitat d'Alacant conclou que quan almenys la mitat del paisatge és ecològic es maximitzen la salut del sòl, la biodiversitat i la producció. La transició resulta més eficaç en sòls degradats i recolza metes més ambicioses que el 25% europeu.