Metrovalencia oferirà entre la plantà i la cremà servei ininterromput de metro i tramvia

Metrovalencia oferirà amb motiu de les Falles i durant cinc dies consecutius, entre la plantà i la cremà, servei ininterromput de metre i tramvia amb la finalitat de facilitar la mobilitat dels ciutadans al llarg d’aquestes jornades, les principals d’aquestes festes.

Així ho ha anunciat la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, que ha visitat aquest dilluns les instal·lacions de Metrovalencia a València Sud i ha mantingut una trobada amb el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, i l’equip directiu de l’empresa per a conèixer els detalls del dispositiu especial previst per a les Falles.

A més, en els tallers de València Sud ha comprovat els treballs de manteniment que es realitzen en les unitats de metro amb la finalitat de posar a punt aquests vehicles, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Pradas ha indicat que «FGV realitza un gran esforç humà i tècnic durant aquests dies que permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat» de València «i l’àrea metropolitana». Així, ha agraït «el treball de planificació, operativitat, manteniment, seguretat i atenció al client realitzat per tots els departaments implicats» de l’empresa pública.

«Amb el pla especial previst es millora la freqüència de pas en els moments de major demanda, com les ‘mascletaes’, els castells de focs artificials o l’ofrena, al mateix temps que es perllonga el servei durant les nits d’aquest dies», amb «un servei ininterromput de 120 hores en els principals dies de la festa».

Metrovalencia ha programat 11.875 metros i tramvies aquests dies que recorreran en el seu conjunt 695.978 quilòmetres, una distància que equival a donar 17,3 voltes al món, ha destacat l’administració autonòmica. En total, ha precisat, es podran a la disposició dels usuaris més de cinc milions de places per a cobrir els multitudinaris desplaçaments que es preveuen en les cinc principals jornades festives.

La Generalitat ha assenyalat que enguany la novetat en el metro són els reforços diürns durant el cap de setmana del 16 i 17 de març i de 10.30 a 21.00 hores per a facilitar els «nombrosos desplaçaments que es preveuen». En el tramvia destaca el reforç de la Línia 10 en la Nit del Foc, especialment, a la parada de Ciutat Arts i Ciències-Justícia.

«La previsió de viatgers en aquests cinc dies de servei ininterromput és aconseguir els 2,5 milions de desplaçaments, la qual cosa obliga a posar en circulació la pràctica totalitat de metros i tramvies disponibles i a comptar amb una gran dispositiu humà en tots els àmbits de gestió implicats, com a lloc de comandament, atenció al client, tallers, manteniment d’instal·lacions, neteja i seguretat», ha destacat Pradas.

L’administració autonòmica ha agregat que aquest servei evitarà 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana, xifres que «contribuiran a deixar d’emetre 1.568 tones de CO2 a l’atmosfera i estalviar 653.348 litres de combustible, equivalent a 1.053.850 euros».

ABONAMENT JOVE I INFORMACIÓ CIUTADANA

D’altra banda, Pradas ha ressaltat que durant aquestes Falles, l’Abonament Jove Temporal permetrà «viatjar de manera gratuïta en Metrobús, Metrovalencia i EMT als menors de 31 anys«, al mateix temps que ha afirmat que «es manté la reducció del 50 per cent en tots els títols multiviaje per a la resta de persones usuàries».

Amb la finalitat d’ampliar la dotació de personal destinada a l’atenció al client, FGV ha incorporat a 120 nous agents d’estació de manera temporal per a prestar servei al llarg de la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors, 80 van destinats a les línies de metro i 40 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colón, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punt del Client d’Entroncament, Àngel Guimerà, i Mislata, que durant aquests dies també amplien el seu horari.

Els missatges informatius que se sentiran per megafonia en les estacions es podran escoltar en tres idiomes: castellà, valencià i anglès. En aquest últim cas, tenint en compte «el caràcter internacional de les Falles» i per a «facilitar la seua comprensió als nombrosos estrangers que utilitzaran el metre i tramvia durant les festes«.

En les pantalles de les màquines automàtiques de títols de transport i en els teleindicadors de les andanes es pot també llegir els avisos en trilingüe.

En matèria de seguretat s’incorporen un centenar de vigilants que se sumen al dispositiu habitual previst per Metrovalencia al llarg de tota la xarxa. En aquests dies també s’amplia la col·laboració amb els diferents efectius dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

Metrovalencia ha apuntat que entre el 15 i el 19 de març no està permès el transport de bicicletes ni patinets en tota la xarxa. A més, es recomana que les cadires infantils es pleguen dins d’aquestes instal·lacions i es recorda que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per a evitar possibles contactes amb la catenària.

TANCAMENT DE XÀTIVA I COLÓN

La Generalitat ha recordat que les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores, amb la finalitat d’evitar aglomeracions «que suposen qualsevol tipus de risc per als ciutadans i visitants es concentren en el centre de València» per a aquest trets.

Així, Metrovalencia recomana usar estacions alternatives per a aquest dies –Albereda, Plaza Espanya, Bailén i Àngel Guimerà– i informar-se d’en la web i xarxes socials de l’entitat, així com seguir les indicacions de megafonia, teleindicadores i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.