Metrovalencia oferirà entre la plantà i la cremà servei ininterromput de metro i tramvia

Metrovalencia oferirà amb motiu de les Falles i durant cinc dies consecutius, entre la plantà i la cremà, servei ininterromput de metre i tramvia amb la finalitat de facilitar la mobilitat dels ciutadans al llarg d’aquestes jornades, les principals d’aquestes festes.

Així ho ha anunciat la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, que ha visitat aquest dilluns les instal·lacions de Metrovalencia a València Sud i ha mantingut una trobada amb el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, i l’equip directiu de l’empresa per a conèixer els detalls del dispositiu especial previst per a les Falles.

A més, en els tallers de València Sud ha comprovat els treballs de manteniment que es realitzen en les unitats de metro amb la finalitat de posar a punt aquests vehicles, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Pradas ha indicat que «FGV realitza un gran esforç humà i tècnic durant aquests dies que permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat» de València «i l’àrea metropolitana». Així, ha agraït «el treball de planificació, operativitat, manteniment, seguretat i atenció al client realitzat per tots els departaments implicats» de l’empresa pública.

«Amb el pla especial previst es millora la freqüència de pas en els moments de major demanda, com les ‘mascletaes’, els castells de focs artificials o l’ofrena, al mateix temps que es perllonga el servei durant les nits d’aquest dies», amb «un servei ininterromput de 120 hores en els principals dies de la festa».

Metrovalencia ha programat 11.875 metros i tramvies aquests dies que recorreran en el seu conjunt 695.978 quilòmetres, una distància que equival a donar 17,3 voltes al món, ha destacat l’administració autonòmica. En total, ha precisat, es podran a la disposició dels usuaris més de cinc milions de places per a cobrir els multitudinaris desplaçaments que es preveuen en les cinc principals jornades festives.

La Generalitat ha assenyalat que enguany la novetat en el metro són els reforços diürns durant el cap de setmana del 16 i 17 de març i de 10.30 a 21.00 hores per a facilitar els «nombrosos desplaçaments que es preveuen». En el tramvia destaca el reforç de la Línia 10 en la Nit del Foc, especialment, a la parada de Ciutat Arts i Ciències-Justícia.

«La previsió de viatgers en aquests cinc dies de servei ininterromput és aconseguir els 2,5 milions de desplaçaments, la qual cosa obliga a posar en circulació la pràctica totalitat de metros i tramvies disponibles i a comptar amb una gran dispositiu humà en tots els àmbits de gestió implicats, com a lloc de comandament, atenció al client, tallers, manteniment d’instal·lacions, neteja i seguretat», ha destacat Pradas.

L’administració autonòmica ha agregat que aquest servei evitarà 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana, xifres que «contribuiran a deixar d’emetre 1.568 tones de CO2 a l’atmosfera i estalviar 653.348 litres de combustible, equivalent a 1.053.850 euros».

ABONAMENT JOVE I INFORMACIÓ CIUTADANA

D’altra banda, Pradas ha ressaltat que durant aquestes Falles, l’Abonament Jove Temporal permetrà «viatjar de manera gratuïta en Metrobús, Metrovalencia i EMT als menors de 31 anys«, al mateix temps que ha afirmat que «es manté la reducció del 50 per cent en tots els títols multiviaje per a la resta de persones usuàries».

Amb la finalitat d’ampliar la dotació de personal destinada a l’atenció al client, FGV ha incorporat a 120 nous agents d’estació de manera temporal per a prestar servei al llarg de la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors, 80 van destinats a les línies de metro i 40 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colón, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punt del Client d’Entroncament, Àngel Guimerà, i Mislata, que durant aquests dies també amplien el seu horari.

Els missatges informatius que se sentiran per megafonia en les estacions es podran escoltar en tres idiomes: castellà, valencià i anglès. En aquest últim cas, tenint en compte «el caràcter internacional de les Falles» i per a «facilitar la seua comprensió als nombrosos estrangers que utilitzaran el metre i tramvia durant les festes«.

En les pantalles de les màquines automàtiques de títols de transport i en els teleindicadors de les andanes es pot també llegir els avisos en trilingüe.

En matèria de seguretat s’incorporen un centenar de vigilants que se sumen al dispositiu habitual previst per Metrovalencia al llarg de tota la xarxa. En aquests dies també s’amplia la col·laboració amb els diferents efectius dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

Metrovalencia ha apuntat que entre el 15 i el 19 de març no està permès el transport de bicicletes ni patinets en tota la xarxa. A més, es recomana que les cadires infantils es pleguen dins d’aquestes instal·lacions i es recorda que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per a evitar possibles contactes amb la catenària.

TANCAMENT DE XÀTIVA I COLÓN

La Generalitat ha recordat que les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores, amb la finalitat d’evitar aglomeracions «que suposen qualsevol tipus de risc per als ciutadans i visitants es concentren en el centre de València» per a aquest trets.

Així, Metrovalencia recomana usar estacions alternatives per a aquest dies –Albereda, Plaza Espanya, Bailén i Àngel Guimerà– i informar-se d’en la web i xarxes socials de l’entitat, així com seguir les indicacions de megafonia, teleindicadores i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.