Metrovalencia oferirà entre la plantà i la cremà servei ininterromput de metro i tramvia

Metrovalencia oferirà amb motiu de les Falles i durant cinc dies consecutius, entre la plantà i la cremà, servei ininterromput de metre i tramvia amb la finalitat de facilitar la mobilitat dels ciutadans al llarg d’aquestes jornades, les principals d’aquestes festes.

Així ho ha anunciat la consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, que ha visitat aquest dilluns les instal·lacions de Metrovalencia a València Sud i ha mantingut una trobada amb el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, i l’equip directiu de l’empresa per a conèixer els detalls del dispositiu especial previst per a les Falles.

A més, en els tallers de València Sud ha comprovat els treballs de manteniment que es realitzen en les unitats de metro amb la finalitat de posar a punt aquests vehicles, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Pradas ha indicat que «FGV realitza un gran esforç humà i tècnic durant aquests dies que permet garantir la mobilitat entre els diferents punts de la ciutat» de València «i l’àrea metropolitana». Així, ha agraït «el treball de planificació, operativitat, manteniment, seguretat i atenció al client realitzat per tots els departaments implicats» de l’empresa pública.

«Amb el pla especial previst es millora la freqüència de pas en els moments de major demanda, com les ‘mascletaes’, els castells de focs artificials o l’ofrena, al mateix temps que es perllonga el servei durant les nits d’aquest dies», amb «un servei ininterromput de 120 hores en els principals dies de la festa».

Metrovalencia ha programat 11.875 metros i tramvies aquests dies que recorreran en el seu conjunt 695.978 quilòmetres, una distància que equival a donar 17,3 voltes al món, ha destacat l’administració autonòmica. En total, ha precisat, es podran a la disposició dels usuaris més de cinc milions de places per a cobrir els multitudinaris desplaçaments que es preveuen en les cinc principals jornades festives.

La Generalitat ha assenyalat que enguany la novetat en el metro són els reforços diürns durant el cap de setmana del 16 i 17 de març i de 10.30 a 21.00 hores per a facilitar els «nombrosos desplaçaments que es preveuen». En el tramvia destaca el reforç de la Línia 10 en la Nit del Foc, especialment, a la parada de Ciutat Arts i Ciències-Justícia.

«La previsió de viatgers en aquests cinc dies de servei ininterromput és aconseguir els 2,5 milions de desplaçaments, la qual cosa obliga a posar en circulació la pràctica totalitat de metros i tramvies disponibles i a comptar amb una gran dispositiu humà en tots els àmbits de gestió implicats, com a lloc de comandament, atenció al client, tallers, manteniment d’instal·lacions, neteja i seguretat», ha destacat Pradas.

L’administració autonòmica ha agregat que aquest servei evitarà 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana, xifres que «contribuiran a deixar d’emetre 1.568 tones de CO2 a l’atmosfera i estalviar 653.348 litres de combustible, equivalent a 1.053.850 euros».

ABONAMENT JOVE I INFORMACIÓ CIUTADANA

D’altra banda, Pradas ha ressaltat que durant aquestes Falles, l’Abonament Jove Temporal permetrà «viatjar de manera gratuïta en Metrobús, Metrovalencia i EMT als menors de 31 anys«, al mateix temps que ha afirmat que «es manté la reducció del 50 per cent en tots els títols multiviaje per a la resta de persones usuàries».

Amb la finalitat d’ampliar la dotació de personal destinada a l’atenció al client, FGV ha incorporat a 120 nous agents d’estació de manera temporal per a prestar servei al llarg de la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les Falles. Del total dels treballadors, 80 van destinats a les línies de metro i 40 a les de tramvia.

Per a qualsevol consulta, els clients poden acudir, personalment, als Espais del Client de Colón, Xàtiva i Alacant, al Centre d’Atenció al Client de Benimaclet o als Punt del Client d’Entroncament, Àngel Guimerà, i Mislata, que durant aquests dies també amplien el seu horari.

Els missatges informatius que se sentiran per megafonia en les estacions es podran escoltar en tres idiomes: castellà, valencià i anglès. En aquest últim cas, tenint en compte «el caràcter internacional de les Falles» i per a «facilitar la seua comprensió als nombrosos estrangers que utilitzaran el metre i tramvia durant les festes«.

En les pantalles de les màquines automàtiques de títols de transport i en els teleindicadors de les andanes es pot també llegir els avisos en trilingüe.

En matèria de seguretat s’incorporen un centenar de vigilants que se sumen al dispositiu habitual previst per Metrovalencia al llarg de tota la xarxa. En aquests dies també s’amplia la col·laboració amb els diferents efectius dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

Metrovalencia ha apuntat que entre el 15 i el 19 de març no està permès el transport de bicicletes ni patinets en tota la xarxa. A més, es recomana que les cadires infantils es pleguen dins d’aquestes instal·lacions i es recorda que està prohibit transportar o disparar material pirotècnic, fumar, consumir begudes alcohòliques o estupefaents, així com accedir amb globus per a evitar possibles contactes amb la catenària.

TANCAMENT DE XÀTIVA I COLÓN

La Generalitat ha recordat que les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades al públic durant el tret de mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores, amb la finalitat d’evitar aglomeracions «que suposen qualsevol tipus de risc per als ciutadans i visitants es concentren en el centre de València» per a aquest trets.

Així, Metrovalencia recomana usar estacions alternatives per a aquest dies –Albereda, Plaza Espanya, Bailén i Àngel Guimerà– i informar-se d’en la web i xarxes socials de l’entitat, així com seguir les indicacions de megafonia, teleindicadores i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.