Metrovalencia ofereix del 15 al 20 de març servei ininterrompudament amb motiu de les Falles

Ejemplo de shortcode con estilo
La Generalitat ha previst servei ininterromput de metro i tramvia

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterrompudament de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles.

La xarxa actual compta amb 161 quilòmetres i 10 línies de metro i tramvia que connecten València amb 35 municipis més, per la qual cosa la xarxa de Metrovalència és la millor opció per accedir a la ciutat.

De manera que el servei previst contempla 120 hores seguides de trens i tramvies circulant de manera continuada per facilitar l’accés als punts d’interés principals de la festa.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles, FGV ha previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

FGV estima que este any arribarà als 2,5 milions de desplaçaments els principals dies de Falles, ja que el 2022 es van superar els 2,3 milions d’usuaris, entre el dia 15 i el 20 de març. 

Reforç d’atenció al client i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

Els Espais del Client de Colom, Alacant i Xàtiva, els Centres d’Atenció al Client (CAC) de la xarxa de Metrovalència (Benimamet i Aeroport) i els Punts del Client (Empalme, Àngel Guimerà, Mislata) estaran oberts per informar els usuaris, amb horaris especials segons el dia i el centre.

Per la seua banda, el telèfon d’informació (900 46 10 46) estarà disponible les 24 hores els principals dies de Falles. A més, els horaris estan disponibles a estacions, www.metrovalencia.es, i s’ofereix més informació des de l’app oficial.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració dels efectius dels diferents Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les Falles se celebrin dins de l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, Les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març. Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic, bicicletes i patinets del 15 al 20 de març.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat ha mantingut a 2024  els avantatges destinats a afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic, de manera que la reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà fins al 31 de juliol de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys serà vàlida fins al 31 de desembre.

Amb estos avantatges estes Falles és més econòmic desplaçar-se amb metro i en altres mitjans de transport públic.

Aparcament en estacions

Metrovalència ofereix de manera gratuïta, gràcies al sistema Parking + Metro (P+M), un total de 1.439 places d’estacionament repartides a les estacions de Llíria (41), Pobla de Vallbona (40), l’Eliana (39), Massarrojos (62), Rocafort (54), Empalme (40), Seminari – CEU (48), Font del Gerro (52), Bétera (60), Font Almaguer (42), València Sud (590), Sant Ramon (3), La Presa (123) ), Masia de Traver (198) i Riba-roja de Túria (47).

A més, cal afegir les 50 places posades en servei per part de l’Ajuntament de Paiporta; les 23 del de Paterna; les 115 de Sant Isidre; les 30 de Benaguasil 1r; les 562 de Quart de Poblet; les 133 de Santa Rita i les 250 de Burjassot, que sumen 1.163 places més, totes elles als voltants de les estacions i parades esmentades.

Amb este servei, FGV vol fomentar l’ús del transport públic mitjançant la intermodalitat i intercanvi del vehicle privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalència a tots aquells usuaris que no tenen una parada de metro pròxima, contribuint, a més, a la descongestió del trànsit viari en superfície ia la cura al medi ambient.

A més, les estacions d’Empalme, Torrent Avinguda, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet disposen d’aparcaments tancats per a bicicletes.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana recorden el 29 d’octubre i reclamen més faena

Les associacions de víctimes recorden les 233 persones mortes en la dana de 2024 i alerten que encara queden reparació, justícia i prevenció.

Vent fort de matinada al nord interior de Castelló este dissabte

La Comunitat Valenciana tindrà cel poc nuvolós i núvols alts. A més, poden bufar ratxes molt fortes de matinada al nord interior de Castelló.

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.