Metrovalencia ofereix del 15 al 20 de març servei ininterrompudament amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterrompudament de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles.

La xarxa actual compta amb 161 quilòmetres i 10 línies de metro i tramvia que connecten València amb 35 municipis més, per la qual cosa la xarxa de Metrovalència és la millor opció per accedir a la ciutat.

De manera que el servei previst contempla 120 hores seguides de trens i tramvies circulant de manera continuada per facilitar l’accés als punts d’interés principals de la festa.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles, FGV ha previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

FGV estima que este any arribarà als 2,5 milions de desplaçaments els principals dies de Falles, ja que el 2022 es van superar els 2,3 milions d’usuaris, entre el dia 15 i el 20 de març. 

Reforç d’atenció al client i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

Els Espais del Client de Colom, Alacant i Xàtiva, els Centres d’Atenció al Client (CAC) de la xarxa de Metrovalència (Benimamet i Aeroport) i els Punts del Client (Empalme, Àngel Guimerà, Mislata) estaran oberts per informar els usuaris, amb horaris especials segons el dia i el centre.

Per la seua banda, el telèfon d’informació (900 46 10 46estarà disponible les 24 hores els principals dies de Falles. A més, els horaris estan disponibles a estacions, www.metrovalencia.es, i s’ofereix més informació des de l’app oficial.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració dels efectius dels diferents Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les Falles se celebrin dins de l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, Les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març. Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic, bicicletes i patinets del 15 al 20 de març.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat ha mantingut a 2024  els avantatges destinats a afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic, de manera que la reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà fins al 31 de juliol de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys serà vàlida fins al 31 de desembre.

Amb estos avantatges estes Falles és més econòmic desplaçar-se amb metro i en altres mitjans de transport públic.

Aparcament en estacions

Metrovalència ofereix de manera gratuïta, gràcies al sistema Parking + Metro (P+M), un total de 1.439 places d’estacionament repartides a les estacions de Llíria (41), Pobla de Vallbona (40), l’Eliana (39), Massarrojos (62), Rocafort (54), Empalme (40), Seminari – CEU (48), Font del Gerro (52), Bétera (60), Font Almaguer (42), València Sud (590), Sant Ramon (3), La Presa (123) ), Masia de Traver (198) i Riba-roja de Túria (47).

A més, cal afegir les 50 places posades en servei per part de l’Ajuntament de Paiporta; les 23 del de Paterna; les 115 de Sant Isidre; les 30 de Benaguasil 1r; les 562 de Quart de Poblet; les 133 de Santa Rita i les 250 de Burjassot, que sumen 1.163 places més, totes elles als voltants de les estacions i parades esmentades.

Amb este servei, FGV vol fomentar l’ús del transport públic mitjançant la intermodalitat i intercanvi del vehicle privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalència a tots aquells usuaris que no tenen una parada de metro pròxima, contribuint, a més, a la descongestió del trànsit viari en superfície ia la cura al medi ambient.

A més, les estacions d’Empalme, Torrent Avinguda, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet disposen d’aparcaments tancats per a bicicletes.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.