Metrovalencia ofereix del 15 al 20 de març servei ininterrompudament amb motiu de les Falles

La Generalitat ha previst que Metrovalència oferisca servei ininterrompudament de metro i tramvia del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les Falles.

La xarxa actual compta amb 161 quilòmetres i 10 línies de metro i tramvia que connecten València amb 35 municipis més, per la qual cosa la xarxa de Metrovalència és la millor opció per accedir a la ciutat.

De manera que el servei previst contempla 120 hores seguides de trens i tramvies circulant de manera continuada per facilitar l’accés als punts d’interés principals de la festa.

A més, els dos caps de setmana de març previs als dies principals de Falles, FGV ha previst reforços al migdia per les mascletaes, que també s’oferiran durant els dies principals de les festes, a més de la prolongació a les nits, prenent com a referència el servei nocturn previ a la pandèmia.

FGV estima que este any arribarà als 2,5 milions de desplaçaments els principals dies de Falles, ja que el 2022 es van superar els 2,3 milions d’usuaris, entre el dia 15 i el 20 de març. 

Reforç d’atenció al client i seguretat

FGV també reforça l’atenció als viatgers i viatgeres amb la incorporació de més de 100 agents d’atenció al client a estacions i un considerable augment en la dotació de personal de seguretat.

Els Espais del Client de Colom, Alacant i Xàtiva, els Centres d’Atenció al Client (CAC) de la xarxa de Metrovalència (Benimamet i Aeroport) i els Punts del Client (Empalme, Àngel Guimerà, Mislata) estaran oberts per informar els usuaris, amb horaris especials segons el dia i el centre.

Per la seua banda, el telèfon d’informació (900 46 10 46estarà disponible les 24 hores els principals dies de Falles. A més, els horaris estan disponibles a estacions, www.metrovalencia.es, i s’ofereix més informació des de l’app oficial.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es compta amb el suport i col·laboració dels efectius dels diferents Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat, duent a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa cada any, perquè les Falles se celebrin dins de l’ambient més segur possible.

Modificacions del servei i recomanacions

A Falles cal tindre en compte que, per motius de seguretat, Les estacions de Xàtiva i Colón romandran tancades de 12:30 a 14:30 hores els dies 16, 17, 18 i 19 de març. Es recomana aquells dies i hores que s’utilitzen les instal·lacions d’Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Alameda i Bailén, segons els orígens dels viatges.

Com a recomanació addicional es recorda que està prohibit accedir amb globus, material pirotècnic, bicicletes i patinets del 15 al 20 de març.

Desplaçaments més econòmics

La Generalitat ha mantingut a 2024  els avantatges destinats a afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic, de manera que la reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà fins al 31 de juliol de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys serà vàlida fins al 31 de desembre.

Amb estos avantatges estes Falles és més econòmic desplaçar-se amb metro i en altres mitjans de transport públic.

Aparcament en estacions

Metrovalència ofereix de manera gratuïta, gràcies al sistema Parking + Metro (P+M), un total de 1.439 places d’estacionament repartides a les estacions de Llíria (41), Pobla de Vallbona (40), l’Eliana (39), Massarrojos (62), Rocafort (54), Empalme (40), Seminari – CEU (48), Font del Gerro (52), Bétera (60), Font Almaguer (42), València Sud (590), Sant Ramon (3), La Presa (123) ), Masia de Traver (198) i Riba-roja de Túria (47).

A més, cal afegir les 50 places posades en servei per part de l’Ajuntament de Paiporta; les 23 del de Paterna; les 115 de Sant Isidre; les 30 de Benaguasil 1r; les 562 de Quart de Poblet; les 133 de Santa Rita i les 250 de Burjassot, que sumen 1.163 places més, totes elles als voltants de les estacions i parades esmentades.

Amb este servei, FGV vol fomentar l’ús del transport públic mitjançant la intermodalitat i intercanvi del vehicle privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalència a tots aquells usuaris que no tenen una parada de metro pròxima, contribuint, a més, a la descongestió del trànsit viari en superfície ia la cura al medi ambient.

A més, les estacions d’Empalme, Torrent Avinguda, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet disposen d’aparcaments tancats per a bicicletes.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.