Metrovalencia ofereix servei nocturn cinc dies seguits per Setmana Santa

La Generalitat farà un esforç de planificació i de plantilla en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) durant els principals dies de Setmana Santa, en programar serveis nocturns en Metrovalencia durant cinc jornades consecutives, des de Dimecres Sant fins Diumenge de Resurrecció, per a facilitar la mobilitat sostenible.

Aquesta és la primera vegada, des que es va iniciar en 2018 el servei nocturn ‘A la Lluna de Metrovalencia’ que s’ofereix servei nocturn durant cinc jornades consecutives, el major nombre de dies seguits amb serveis especials, a excepció dels serveis extraordinaris programats amb motiu de les Falles.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat aquest servei especial programat en Metrovalencia com «una mostra més de l’esforç de la Generalitat per a facilitar la mobilitat sostenible en unes jornades en les quals es preveu un augment dels desplaçaments a causa de les festes de Setmana Santa i a l’increment del turisme a la ciutat«.

Així mateix, el conseller també ha fet un balanç «molt positiu» del servei nocturn del metre i del tramvia, des que es posara de nou en marxa el passat 4 de març. «Els usuaris i les usuàries estan tornant al transport públic i aposten pel metre nocturn per a moure’s els divendres i els dissabtes que, de mitjana, registren 9.000 persones usuàries cada cap de setmana en aquestes franges horàries».

Al servei nocturn per Setmana Santa l’afectarà el tall de servei que s’ha programat amb motiu de les obres de millora i manteniment de via en superfície de les Línies 1, 2 i 3. D’aquesta manera, la circulació ferroviària es realitzarà fins a Seminari, en línia 1; fins a L’Eliana, en línia 2; i Meliana, en línia 3, sense continuïtat amb autobús.

‘A la Lluna de Metrovalencia’

Amb el servei denominat ‘A la Lluna de Metrovalencia’ circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serradora.

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destins tenen entre les 2.30 i les 3.00 hores.

En les línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les Línies, mentre que en els trams Primat Reig-Dr Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.

En línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servei que arriba fins a Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destins té lloc entorn de les 2.30 hores.

Els horaris es poden consultar en la pàgina web consultar ací www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia, en facebook/metrovalencia.fgv i en l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.