20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Metrovalencia ofereix servei nocturn cinc dies seguits per Setmana Santa

La Generalitat farà un esforç de planificació i de plantilla en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) durant els principals dies de Setmana Santa, en programar serveis nocturns en Metrovalencia durant cinc jornades consecutives, des de Dimecres Sant fins Diumenge de Resurrecció, per a facilitar la mobilitat sostenible.

Aquesta és la primera vegada, des que es va iniciar en 2018 el servei nocturn ‘A la Lluna de Metrovalencia’ que s’ofereix servei nocturn durant cinc jornades consecutives, el major nombre de dies seguits amb serveis especials, a excepció dels serveis extraordinaris programats amb motiu de les Falles.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat aquest servei especial programat en Metrovalencia com “una mostra més de l’esforç de la Generalitat per a facilitar la mobilitat sostenible en unes jornades en les quals es preveu un augment dels desplaçaments a causa de les festes de Setmana Santa i a l’increment del turisme a la ciutat“.

Així mateix, el conseller també ha fet un balanç “molt positiu” del servei nocturn del metre i del tramvia, des que es posara de nou en marxa el passat 4 de març. “Els usuaris i les usuàries estan tornant al transport públic i aposten pel metre nocturn per a moure’s els divendres i els dissabtes que, de mitjana, registren 9.000 persones usuàries cada cap de setmana en aquestes franges horàries”.

Al servei nocturn per Setmana Santa l’afectarà el tall de servei que s’ha programat amb motiu de les obres de millora i manteniment de via en superfície de les Línies 1, 2 i 3. D’aquesta manera, la circulació ferroviària es realitzarà fins a Seminari, en línia 1; fins a L’Eliana, en línia 2; i Meliana, en línia 3, sense continuïtat amb autobús.

‘A la Lluna de Metrovalencia’

Amb el servei denominat ‘A la Lluna de Metrovalencia’ circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serradora.

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destins tenen entre les 2.30 i les 3.00 hores.

En les línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les Línies, mentre que en els trams Primat Reig-Dr Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.

En línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servei que arriba fins a Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destins té lloc entorn de les 2.30 hores.

Els horaris es poden consultar en la pàgina web consultar ací www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia, en facebook/metrovalencia.fgv i en l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.