14.9 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Metrovalencia ofereix servei nocturn cinc dies seguits per Setmana Santa

La Generalitat farà un esforç de planificació i de plantilla en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) durant els principals dies de Setmana Santa, en programar serveis nocturns en Metrovalencia durant cinc jornades consecutives, des de Dimecres Sant fins Diumenge de Resurrecció, per a facilitar la mobilitat sostenible.

Aquesta és la primera vegada, des que es va iniciar en 2018 el servei nocturn ‘A la Lluna de Metrovalencia’ que s’ofereix servei nocturn durant cinc jornades consecutives, el major nombre de dies seguits amb serveis especials, a excepció dels serveis extraordinaris programats amb motiu de les Falles.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat aquest servei especial programat en Metrovalencia com “una mostra més de l’esforç de la Generalitat per a facilitar la mobilitat sostenible en unes jornades en les quals es preveu un augment dels desplaçaments a causa de les festes de Setmana Santa i a l’increment del turisme a la ciutat“.

Així mateix, el conseller també ha fet un balanç “molt positiu” del servei nocturn del metre i del tramvia, des que es posara de nou en marxa el passat 4 de març. “Els usuaris i les usuàries estan tornant al transport públic i aposten pel metre nocturn per a moure’s els divendres i els dissabtes que, de mitjana, registren 9.000 persones usuàries cada cap de setmana en aquestes franges horàries”.

Al servei nocturn per Setmana Santa l’afectarà el tall de servei que s’ha programat amb motiu de les obres de millora i manteniment de via en superfície de les Línies 1, 2 i 3. D’aquesta manera, la circulació ferroviària es realitzarà fins a Seminari, en línia 1; fins a L’Eliana, en línia 2; i Meliana, en línia 3, sense continuïtat amb autobús.

‘A la Lluna de Metrovalencia’

Amb el servei denominat ‘A la Lluna de Metrovalencia’ circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serradora.

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destins tenen entre les 2.30 i les 3.00 hores.

En les línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les Línies, mentre que en els trams Primat Reig-Dr Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.

En línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servei que arriba fins a Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destins té lloc entorn de les 2.30 hores.

Els horaris es poden consultar en la pàgina web consultar ací www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia, en facebook/metrovalencia.fgv i en l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.