Metrovalencia ofereix servei nocturn cinc dies seguits per Setmana Santa

La Generalitat farà un esforç de planificació i de plantilla en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) durant els principals dies de Setmana Santa, en programar serveis nocturns en Metrovalencia durant cinc jornades consecutives, des de Dimecres Sant fins Diumenge de Resurrecció, per a facilitar la mobilitat sostenible.

Aquesta és la primera vegada, des que es va iniciar en 2018 el servei nocturn ‘A la Lluna de Metrovalencia’ que s’ofereix servei nocturn durant cinc jornades consecutives, el major nombre de dies seguits amb serveis especials, a excepció dels serveis extraordinaris programats amb motiu de les Falles.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat aquest servei especial programat en Metrovalencia com «una mostra més de l’esforç de la Generalitat per a facilitar la mobilitat sostenible en unes jornades en les quals es preveu un augment dels desplaçaments a causa de les festes de Setmana Santa i a l’increment del turisme a la ciutat«.

Així mateix, el conseller també ha fet un balanç «molt positiu» del servei nocturn del metre i del tramvia, des que es posara de nou en marxa el passat 4 de març. «Els usuaris i les usuàries estan tornant al transport públic i aposten pel metre nocturn per a moure’s els divendres i els dissabtes que, de mitjana, registren 9.000 persones usuàries cada cap de setmana en aquestes franges horàries».

Al servei nocturn per Setmana Santa l’afectarà el tall de servei que s’ha programat amb motiu de les obres de millora i manteniment de via en superfície de les Línies 1, 2 i 3. D’aquesta manera, la circulació ferroviària es realitzarà fins a Seminari, en línia 1; fins a L’Eliana, en línia 2; i Meliana, en línia 3, sense continuïtat amb autobús.

‘A la Lluna de Metrovalencia’

Amb el servei denominat ‘A la Lluna de Metrovalencia’ circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serradora.

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció a les estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destins tenen entre les 2.30 i les 3.00 hores.

En les línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les Línies, mentre que en els trams Primat Reig-Dr Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.

En línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servei que arriba fins a Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destins té lloc entorn de les 2.30 hores.

Els horaris es poden consultar en la pàgina web consultar ací www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia, en facebook/metrovalencia.fgv i en l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.