Estos són els 22 ministres del nou govern de Pedro Sánchez

El nou govern de coalició de PSOE i Sumar continuarà amb 22 ministeris igual que la legislatura passada, cinc per a la formació de Yolanda Díaz i la resta per als socialistes. A més, més de la meitat de les carteres, dotze concretament, seran dirigides per dones.

Tot i que els últims dies es parlava de canvis per dotar-lo de més pes polític a l’Executiu, el President del Govern, Pedro Sánchez, manté el seu nucli dur i moltes de les cares més visibles del govern, i fins i tot reforça el pes d’alguns ministres com Félix Bolaños, que assumirà Presidència i Relacions amb les Corts i Justícia; o Maria Jesús Montero, que repeteix com a ministra d’Hisenda, però a més serà vicepresidenta, la quarta.

Sánchez també incorpora nous noms com l’exalcalde de Valladolid, Óscar Puente; l’expresident canari, Ángel Víctor Torres; l’exalcalde de Barcelona Jordi hereu; l’exconsellera de Navarra, Elma Saiz; o Ana Redondo García, que serà la nova ministra d’Igualtat en substitució d’Irene Montero.

De la quota de Sumar, Yolanda Diaz segueix ostentant la vicepresidència segona i el Ministeri de Treball i Economia Social; Ernest Urtasun, assumirà el ministeri de Cultura; el de Sanitat per a la líder de Más Madrid, Mónica García; el de Joventut i Infància, per a la portaveu d’IU, Sira Rego, I Pau Bustinduy, estarà al capdavant de la cartera de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet referència als nomenaments dels 22 ministres, que per a ell tenen un “alt perfil polític”,” per a “prioritzar el diàleg” i “dotar d’estabilitat” la legislatura, segons ha explicat el mateix president.

Així queda el govern de PSOE i Sumar:

Nadia Calviño. Vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics.

Yolanda Díaz. Vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social. (Sumar)

Imatge del perfil de Twitter de Yolanda Díaz

Teresa Ribera. Vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Moncloa

Maria Jesús Montero. Vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda i Funció Pública

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, intervé durant la sessió de control al Govern celebrada este dimecres al Congrés dels Diputats a Madrid. EFE/ Juan Carlos Hidalgo

Félix Bolaños. Ministre de Justícia i Presidència i Relacions amb les Corts.

Xarxes Socials

Àngel Víctor Torres. Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Imatge d’Arxiu/PSOE

Jordi Hereu. Ministre d’Indústria.

Xarxes Socials

Pilar Alegria. Ministra d’Educació i Esports i Portaveu del Govern.

Moncloa

Margarita Robles. Ministra de Defensa.

Moncloa

Fernando Grande-Marlaska. Ministre de l’Interior.

Moncloa

Elma Saiz. Ministra de Seguretat Social.

Xarxes Socials

José Luis Escrivá. Ministre de Transformació Digital.

Óscar Puente. Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible.

Xarxes Socials

Isabel Rodríguez. Ministra d’Habitatge i Agenda Urbana.

José Manuel Albares. Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Ministeri Assumptes Exteriors

Luis Planas. Ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Moncloa

Ernest Urtasun. Ministre de Cultura. (Sumar)

Mònica García. Ministra de Sanitat. (Sumar)

Gaseta Mèdica

Sira Rego. Ministra d’Infància i Joventut (Sumar)

Xarxes Socials

Pau Bustinduy. Ministre de Drets Socials i Consum. (Sumar)

Xarxes Socials

Diana Morant. Ministra de Ciència i Universitats.

Candidata del PSOE Diana Morant. Fotografies Miguel Lorenzo

Ana Redondo. Nova ministra d’Igualtat.

Ajuntament Valladolid

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU