12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Estos són els 22 ministres del nou govern de Pedro Sánchez

El nou govern de coalició de PSOE i Sumar continuarà amb 22 ministeris igual que la legislatura passada, cinc per a la formació de Yolanda Díaz i la resta per als socialistes. A més, més de la meitat de les carteres, dotze concretament, seran dirigides per dones.

Tot i que els últims dies es parlava de canvis per dotar-lo de més pes polític a l’Executiu, el President del Govern, Pedro Sánchez, manté el seu nucli dur i moltes de les cares més visibles del govern, i fins i tot reforça el pes d’alguns ministres com Félix Bolaños, que assumirà Presidència i Relacions amb les Corts i Justícia; o Maria Jesús Montero, que repeteix com a ministra d’Hisenda, però a més serà vicepresidenta, la quarta.

Sánchez també incorpora nous noms com l’exalcalde de Valladolid, Óscar Puente; l’expresident canari, Ángel Víctor Torres; l’exalcalde de Barcelona Jordi hereu; l’exconsellera de Navarra, Elma Saiz; o Ana Redondo García, que serà la nova ministra d’Igualtat en substitució d’Irene Montero.

De la quota de Sumar, Yolanda Diaz segueix ostentant la vicepresidència segona i el Ministeri de Treball i Economia Social; Ernest Urtasun, assumirà el ministeri de Cultura; el de Sanitat per a la líder de Más Madrid, Mónica García; el de Joventut i Infància, per a la portaveu d’IU, Sira Rego, I Pau Bustinduy, estarà al capdavant de la cartera de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet referència als nomenaments dels 22 ministres, que per a ell tenen un “alt perfil polític”,” per a “prioritzar el diàleg” i “dotar d’estabilitat” la legislatura, segons ha explicat el mateix president.

Així queda el govern de PSOE i Sumar:

Nadia Calviño. Vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics.

Yolanda Díaz. Vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social. (Sumar)

Imatge del perfil de Twitter de Yolanda Díaz

Teresa Ribera. Vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Moncloa

Maria Jesús Montero. Vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda i Funció Pública

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, intervé durant la sessió de control al Govern celebrada este dimecres al Congrés dels Diputats a Madrid. EFE/ Juan Carlos Hidalgo

Félix Bolaños. Ministre de Justícia i Presidència i Relacions amb les Corts.

Xarxes Socials

Àngel Víctor Torres. Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Imatge d’Arxiu/PSOE

Jordi Hereu. Ministre d’Indústria.

Xarxes Socials

Pilar Alegria. Ministra d’Educació i Esports i Portaveu del Govern.

Moncloa

Margarita Robles. Ministra de Defensa.

Moncloa

Fernando Grande-Marlaska. Ministre de l’Interior.

Moncloa

Elma Saiz. Ministra de Seguretat Social.

Xarxes Socials

José Luis Escrivá. Ministre de Transformació Digital.

Óscar Puente. Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible.

Xarxes Socials

Isabel Rodríguez. Ministra d’Habitatge i Agenda Urbana.

José Manuel Albares. Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Ministeri Assumptes Exteriors

Luis Planas. Ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Moncloa

Ernest Urtasun. Ministre de Cultura. (Sumar)

Mònica García. Ministra de Sanitat. (Sumar)

Gaseta Mèdica

Sira Rego. Ministra d’Infància i Joventut (Sumar)

Xarxes Socials

Pau Bustinduy. Ministre de Drets Socials i Consum. (Sumar)

Xarxes Socials

Diana Morant. Ministra de Ciència i Universitats.

Candidata del PSOE Diana Morant. Fotografies Miguel Lorenzo

Ana Redondo. Nova ministra d’Igualtat.

Ajuntament Valladolid

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.