Estos són els 22 ministres del nou govern de Pedro Sánchez

Ejemplo de shortcode con estilo
Al nou govern de coalició cinc carteres seran per a Sumar, i més de la meitat seran dirigides per dones

El nou govern de coalició de PSOE i Sumar continuarà amb 22 ministeris igual que la legislatura passada, cinc per a la formació de Yolanda Díaz i la resta per als socialistes. A més, més de la meitat de les carteres, dotze concretament, seran dirigides per dones.

Tot i que els últims dies es parlava de canvis per dotar-lo de més pes polític a l’Executiu, el President del Govern, Pedro Sánchez, manté el seu nucli dur i moltes de les cares més visibles del govern, i fins i tot reforça el pes d’alguns ministres com Félix Bolaños, que assumirà Presidència i Relacions amb les Corts i Justícia; o Maria Jesús Montero, que repeteix com a ministra d’Hisenda, però a més serà vicepresidenta, la quarta.

Sánchez també incorpora nous noms com l’exalcalde de Valladolid, Óscar Puente; l’expresident canari, Ángel Víctor Torres; l’exalcalde de Barcelona Jordi hereu; l’exconsellera de Navarra, Elma Saiz; o Ana Redondo García, que serà la nova ministra d’Igualtat en substitució d’Irene Montero.

De la quota de Sumar, Yolanda Diaz segueix ostentant la vicepresidència segona i el Ministeri de Treball i Economia Social; Ernest Urtasun, assumirà el ministeri de Cultura; el de Sanitat per a la líder de Más Madrid, Mónica García; el de Joventut i Infància, per a la portaveu d’IU, Sira Rego, I Pau Bustinduy, estarà al capdavant de la cartera de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet referència als nomenaments dels 22 ministres, que per a ell tenen un “alt perfil polític”,” per a “prioritzar el diàleg” i “dotar d’estabilitat” la legislatura, segons ha explicat el mateix president.

Així queda el govern de PSOE i Sumar:

Nadia Calviño. Vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics.

Yolanda Díaz. Vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social. (Sumar)

Imatge del perfil de Twitter de Yolanda Díaz

Teresa Ribera. Vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Moncloa

Maria Jesús Montero. Vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda i Funció Pública

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, intervé durant la sessió de control al Govern celebrada este dimecres al Congrés dels Diputats a Madrid. EFE/ Juan Carlos Hidalgo

Félix Bolaños. Ministre de Justícia i Presidència i Relacions amb les Corts.

Xarxes Socials

Àngel Víctor Torres. Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Imatge d’Arxiu/PSOE

Jordi Hereu. Ministre d’Indústria.

Xarxes Socials

Pilar Alegria. Ministra d’Educació i Esports i Portaveu del Govern.

Moncloa

Margarita Robles. Ministra de Defensa.

Moncloa

Fernando Grande-Marlaska. Ministre de l’Interior.

Moncloa

Elma Saiz. Ministra de Seguretat Social.

Xarxes Socials

José Luis Escrivá. Ministre de Transformació Digital.

Óscar Puente. Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible.

Xarxes Socials

Isabel Rodríguez. Ministra d’Habitatge i Agenda Urbana.

José Manuel Albares. Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Ministeri Assumptes Exteriors

Luis Planas. Ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Moncloa

Ernest Urtasun. Ministre de Cultura. (Sumar)

Mònica García. Ministra de Sanitat. (Sumar)

Gaseta Mèdica

Sira Rego. Ministra d’Infància i Joventut (Sumar)

Xarxes Socials

Pau Bustinduy. Ministre de Drets Socials i Consum. (Sumar)

Xarxes Socials

Diana Morant. Ministra de Ciència i Universitats.

Candidata del PSOE Diana Morant. Fotografies Miguel Lorenzo

Ana Redondo. Nova ministra d’Igualtat.

Ajuntament Valladolid

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.