Estos són els 22 ministres del nou govern de Pedro Sánchez

El nou govern de coalició de PSOE i Sumar continuarà amb 22 ministeris igual que la legislatura passada, cinc per a la formació de Yolanda Díaz i la resta per als socialistes. A més, més de la meitat de les carteres, dotze concretament, seran dirigides per dones.

Tot i que els últims dies es parlava de canvis per dotar-lo de més pes polític a l’Executiu, el President del Govern, Pedro Sánchez, manté el seu nucli dur i moltes de les cares més visibles del govern, i fins i tot reforça el pes d’alguns ministres com Félix Bolaños, que assumirà Presidència i Relacions amb les Corts i Justícia; o Maria Jesús Montero, que repeteix com a ministra d’Hisenda, però a més serà vicepresidenta, la quarta.

Sánchez també incorpora nous noms com l’exalcalde de Valladolid, Óscar Puente; l’expresident canari, Ángel Víctor Torres; l’exalcalde de Barcelona Jordi hereu; l’exconsellera de Navarra, Elma Saiz; o Ana Redondo García, que serà la nova ministra d’Igualtat en substitució d’Irene Montero.

De la quota de Sumar, Yolanda Diaz segueix ostentant la vicepresidència segona i el Ministeri de Treball i Economia Social; Ernest Urtasun, assumirà el ministeri de Cultura; el de Sanitat per a la líder de Más Madrid, Mónica García; el de Joventut i Infància, per a la portaveu d’IU, Sira Rego, I Pau Bustinduy, estarà al capdavant de la cartera de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet referència als nomenaments dels 22 ministres, que per a ell tenen un “alt perfil polític”,” per a “prioritzar el diàleg” i “dotar d’estabilitat” la legislatura, segons ha explicat el mateix president.

Així queda el govern de PSOE i Sumar:

Nadia Calviño. Vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics.

Yolanda Díaz. Vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social. (Sumar)

Imatge del perfil de Twitter de Yolanda Díaz

Teresa Ribera. Vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Moncloa

Maria Jesús Montero. Vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda i Funció Pública

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, intervé durant la sessió de control al Govern celebrada este dimecres al Congrés dels Diputats a Madrid. EFE/ Juan Carlos Hidalgo

Félix Bolaños. Ministre de Justícia i Presidència i Relacions amb les Corts.

Xarxes Socials

Àngel Víctor Torres. Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Imatge d’Arxiu/PSOE

Jordi Hereu. Ministre d’Indústria.

Xarxes Socials

Pilar Alegria. Ministra d’Educació i Esports i Portaveu del Govern.

Moncloa

Margarita Robles. Ministra de Defensa.

Moncloa

Fernando Grande-Marlaska. Ministre de l’Interior.

Moncloa

Elma Saiz. Ministra de Seguretat Social.

Xarxes Socials

José Luis Escrivá. Ministre de Transformació Digital.

Óscar Puente. Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible.

Xarxes Socials

Isabel Rodríguez. Ministra d’Habitatge i Agenda Urbana.

José Manuel Albares. Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Ministeri Assumptes Exteriors

Luis Planas. Ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Moncloa

Ernest Urtasun. Ministre de Cultura. (Sumar)

Mònica García. Ministra de Sanitat. (Sumar)

Gaseta Mèdica

Sira Rego. Ministra d’Infància i Joventut (Sumar)

Xarxes Socials

Pau Bustinduy. Ministre de Drets Socials i Consum. (Sumar)

Xarxes Socials

Diana Morant. Ministra de Ciència i Universitats.

Candidata del PSOE Diana Morant. Fotografies Miguel Lorenzo

Ana Redondo. Nova ministra d’Igualtat.

Ajuntament Valladolid

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.