13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Estos són els 22 ministres del nou govern de Pedro Sánchez

El nou govern de coalició de PSOE i Sumar continuarà amb 22 ministeris igual que la legislatura passada, cinc per a la formació de Yolanda Díaz i la resta per als socialistes. A més, més de la meitat de les carteres, dotze concretament, seran dirigides per dones.

Tot i que els últims dies es parlava de canvis per dotar-lo de més pes polític a l’Executiu, el President del Govern, Pedro Sánchez, manté el seu nucli dur i moltes de les cares més visibles del govern, i fins i tot reforça el pes d’alguns ministres com Félix Bolaños, que assumirà Presidència i Relacions amb les Corts i Justícia; o Maria Jesús Montero, que repeteix com a ministra d’Hisenda, però a més serà vicepresidenta, la quarta.

Sánchez també incorpora nous noms com l’exalcalde de Valladolid, Óscar Puente; l’expresident canari, Ángel Víctor Torres; l’exalcalde de Barcelona Jordi hereu; l’exconsellera de Navarra, Elma Saiz; o Ana Redondo García, que serà la nova ministra d’Igualtat en substitució d’Irene Montero.

De la quota de Sumar, Yolanda Diaz segueix ostentant la vicepresidència segona i el Ministeri de Treball i Economia Social; Ernest Urtasun, assumirà el ministeri de Cultura; el de Sanitat per a la líder de Más Madrid, Mónica García; el de Joventut i Infància, per a la portaveu d’IU, Sira Rego, I Pau Bustinduy, estarà al capdavant de la cartera de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet referència als nomenaments dels 22 ministres, que per a ell tenen un “alt perfil polític”,” per a “prioritzar el diàleg” i “dotar d’estabilitat” la legislatura, segons ha explicat el mateix president.

Així queda el govern de PSOE i Sumar:

Nadia Calviño. Vicepresidenta primera i ministra d’Afers Econòmics.

Yolanda Díaz. Vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social. (Sumar)

Imatge del perfil de Twitter de Yolanda Díaz

Teresa Ribera. Vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Moncloa

Maria Jesús Montero. Vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda i Funció Pública

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, intervé durant la sessió de control al Govern celebrada este dimecres al Congrés dels Diputats a Madrid. EFE/ Juan Carlos Hidalgo

Félix Bolaños. Ministre de Justícia i Presidència i Relacions amb les Corts.

Xarxes Socials

Àngel Víctor Torres. Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

Imatge d’Arxiu/PSOE

Jordi Hereu. Ministre d’Indústria.

Xarxes Socials

Pilar Alegria. Ministra d’Educació i Esports i Portaveu del Govern.

Moncloa

Margarita Robles. Ministra de Defensa.

Moncloa

Fernando Grande-Marlaska. Ministre de l’Interior.

Moncloa

Elma Saiz. Ministra de Seguretat Social.

Xarxes Socials

José Luis Escrivá. Ministre de Transformació Digital.

Óscar Puente. Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible.

Xarxes Socials

Isabel Rodríguez. Ministra d’Habitatge i Agenda Urbana.

José Manuel Albares. Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.

Ministeri Assumptes Exteriors

Luis Planas. Ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Moncloa

Ernest Urtasun. Ministre de Cultura. (Sumar)

Mònica García. Ministra de Sanitat. (Sumar)

Gaseta Mèdica

Sira Rego. Ministra d’Infància i Joventut (Sumar)

Xarxes Socials

Pau Bustinduy. Ministre de Drets Socials i Consum. (Sumar)

Xarxes Socials

Diana Morant. Ministra de Ciència i Universitats.

Candidata del PSOE Diana Morant. Fotografies Miguel Lorenzo

Ana Redondo. Nova ministra d’Igualtat.

Ajuntament Valladolid

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.