Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este dijous de matí als incendis forestals declarats ahir a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballava un ampli dispositiu de 150 efectius terrestres coordinats des del Punt de Mando Avançat, amb una evolució que les autoritats qualifiquen de positiva.

Segons han informat fonts d’Emergències, a l’operatiu aeri s’han sumat una unitat helitransportada de Bombers Forestals de la Generalitat, 12 aeronaus de la Generalitat i 5 més del Ministeri i de la UME. Estos recursos treballen de manera combinada sobre els tres focus per a intentar estabilitzar al més prompte possible el perímetre del foc.

A terra continuen operatives 8 unitats de Bombers de la Generalitat i 7 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, junt amb efectius de la Policia de la Generalitat, la UME, servicis sanitaris i la Guàrdia Civil. Este desplegament permet atendre simultàniament les tasques d’extinció, vigilància i protecció de la població afectada.

El foc es va declarar ahir a última hora de la vesprada i ha obligat a desallotjar diverses masies aïllades, així com a confinar la població de la Serra d’en Galceran per precaució davant l’avanç de les flames i el fum intens. Les autoritats mantenen estes mesures mentre s’avalua l’evolució del front i les condicions de seguretat.

Coordinació al Punt de Mando Avançat

La Generalitat ha convocat a primera hora una reunió de coordinació del Cecopi al Punt de Mando Avançat instal·lat a la Serra d’en Galceran. En esta trobada participen el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, i els responsables de l’operatiu d’extinció.

Des d’Emergències han detallat que Cruz Roja Emergencias ha gestionat l’allotjament d’unes 10 persones desallotjades al poliesportiu d’Els Ibarsos. D’esta manera es garantix un espai segur i equipat mentres es prolonguen les tasques de control del foc.

La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha explicat des del Punt de Mando Avançat que els incendis, després dels treballs nocturns, evolucionen de manera favorable. Segons ha assenyalat, l’actuació contínua durant la nit ha permés consolidar línies de defensa i preparar el terreny per a l’arribada dels mitjans aeris.

En relació amb el foc de la Serra d’en Galceran, Barrachina ha indicat que ha cremat aproximadament 45 hectàrees. En estos moments, ha afegit, tots els mitjans aeris se centren en este incendi i en el de Tírig per a frenar-ne l’avanç i reduir el risc sobre zones habitades i masies disseminades.

Es manté el confinament de la Serra d’en Galceran i les evacuacions decretades, que segons ha remarcat la presidenta es mantenen ‘per precaució’ fins que la situació siga totalment segura i els tècnics tinguen garanties suficients per a autoritzar el retorn.

Treballs nocturns i vigilància de punts calents

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha destacat que es treballa ‘de manera coordinada’ amb la Generalitat en tots els nivells de l’operatiu. Segons ha detallat, durant la nit els efectius de la UME han realitzat tasques de vigilància en punts calents i labors de perimetració per a contindre el foc i evitar reproduccions.

Bernabé ha assenyalat també que efectius de la Guàrdia Civil han procedit al desallotjament d’algunes masies pròximes a les zones de flames. Estes actuacions busquen minimitzar riscos per a les persones que viuen en àrees rurals disperses pròximes al front de l’incendi.

Els responsables de l’operatiu insistixen que l’objectiu immediat és consolidar el perímetre i protegir els nuclis habitats i les infraestructures pròximes. La combinació de mitjans aeris i terrestres ha permés avançar en el control del foc, encara que la situació continua activa i en evolució pendent de l’oratge i de l’efectivitat de les pròximes hores de treball.

Últimes notícies

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.
FILMOTECA D'ESTIU