16.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

Vicent Mompó porta el ‘fallerisme’ de la Diputació a la comarca de la Ribera

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, continua portant el ‘fallerisme’, el lema d’este any de la institució que expressa amb una paraula la manera de viure estes festes, a diferents municipis de la província. Este divendres Mompó ha acudit a la comarca de la Ribera per a donar suport als actes fallers que s’estan celebrant en els municipis d’Algemesí i Alzira.

A Algemesí, Vicent Mompó, acompanyat per l’alcalde de la localitat, José Javier Sanchis, ha visitat en primer lloc la falla Nou Mercat, on ha pogut veure la plantà del seu monument. A continuació, s’han traslladat al Col·legi Santa Ana on, en un ambient festiu, ha participat en l’ofrena que han realitzat els alumnes d’esta escola, que també han plantat una falla.

“Algemesí és un dels municipis que més ha patit les conseqüències de la dana i els seus veïns tenen tot el dret a tornar a somriure i a il·lusionar-se celebrant estes festes. Hem vist com els alumnes del col·legi celebren les falles, demostrant que la festivitat va més enllà del que són els casals i els monuments i es viu també entre la resta de col·lectius de la societat”, ha destacat Vicent Mompó.

Per part seua, l’alcalde José Javier Sanchis, ha agraït “el suport de la Diputació a les nostres tradicions i la seua visita a este col·legi on es pretén inculcar als més xicotets la cultura fallera perquè esta tradició tinga continuïtat”.

El president de la corporació provincial s’ha desplaçat després a Alzira, on ha sigut rebut a l’Ajuntament per l’alcalde de la capital de la Ribera Alta, Alfonso Domínguez. Mompó ha tingut l’oportunitat de presenciar en la Plaça del Regne la primera mascletà que obri el cicle faller d’Alzira, a càrrec d’un dels pirotècnics més destacats del sector, la Pirotècnia Crespo, que ha fet disfrutar a tots els assistents amb el seu famós tro.

“Hui a Alzira estem recolzant als nostres pobles i les nostres tradicions. La festa de les falles no sols es viu a València capital, sinó que és un tret de la cultura valenciana molt estés als pobles de la província. Hem pogut disfrutar de la primera mascletà d’estes falles, manifestant també així el nostre reconeixement al sector pirotècnic, tan important per a la nostra terra”, ha subratllat Vicent Mompó.

Últimes notícies

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.

Antony rescata al Betis amb un doblet en el descompte davant el Vila-real

El Betis va neutralitzar un 2-0 amb dos gols d'Antony, l'últim en el 90+4, per a empatar en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet i sosté la baralla per la tercera plaça

El brasiler va marcar en el 66 i en el 94 per a igualar un 2-0 en La Ceràmica. El Betis va dominar el joc i el Vila-real manté la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet per a empatar 2-2 davant el Vila-real

Amb dos gols, el segon en el 94, Antony va remuntar un 2-0 per a firmar el 2-2 del Betis en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça en un dol directe per Europa.

Antony rescata al Betis amb un doblet davant el Vila-real (2-2)

Un doblet d'Antony, amb el segon en el temps afegit, va permetre al Betis empatar 2-2 en el camp del Vila-real. Els locals havien manat per dos gols.

Convertix un intent de robatori en xapes amb la cara desdibuixada i les esgota en hores

L'amo de la botiga Goatxa, a Benimaclet, va respondre amb humor a un intent de robatori: va convertir la imatge desdibuixada del merodeador en xapes d'un euro i les va esgotar en hores. La idea es va tornar viral i ja frega el mig miler d'unitats venudes

Espanya manté les mobilitzacions per a no oblidar-se de Palestina dos anys després

Organitzacions socials, sindicals i partits d'esquerra van convocar actes en diverses ciutats per a mantindre el focus a Gaza. Van reclamar no usar ports per a trànsit de material militar i van cridar a una gran marxa a Madrid.

Reanimen a un home de 34 anys després d’una parada cardíaca en l’avinguda Gaspar Aguilar de València

El SAMU va recuperar les constants d'un home de 34 anys després de patir una parada cardíaca en ple carrer en l'avinguda Gaspar Aguilar. El CICU va rebre l'avís a les 13.26 i va ser traslladat a l'Hospital Doctor Peset.