Mor als 82 anys l’arquitecte i urbanista Ricardo Bofill

Ejemplo de shortcode con estilo
L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents. Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola […]

L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents.

Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per raó de les seues idees polítiques en 1957, el dissenyador català va haver de finalitzar els seus estudis a Suïssa on va conéixer altres col·legues, enginyers, sociòlegs i filòsofs que compartien la seua idea de l’habitatge col·lectiu.

Una idea que va plasmar en alguns dels seus edificis més icònics com l’edifici Walden 7 de Sant Just i la icònica Muralla Roja també a la localitat alacantina de Calp. Amb aquestes edificacions, Bofill volia desenvolupar línia d’immobles turístics que estigueren en harmonia amb el paisatge.

El planejament de la cala La Manzanera, com hem assenyalat, es va iniciar amb l’edifici Plexus, però prompte arribaren altres com Xanadú, la Muralla Roja o el complex de l’El Anfiteatro.

Així i tot, no soles a Calp ha deixat imprompta l’arquitecte barcelonés. Al ‘cap i casal’ és autor d’unes de les parts de la ciutat més concorreguda i utilitzada pels valencians, com és un dels trams del Parc de l’antic llit del Túria, en concret aquell que va des del pont del Mar fins al de l’Àngel Custodi.

Aquesta obra impulsada per l’alcalde Ricard Pérez, la va adjudicar al Taller d’Arquitectura de Bofill en 1981. Els plans estigueren exposats en la Llotja de la Seda i els varen visitar més de 100.000 valencians. En eixa fase del parc es pot observar una planta geomètrica amb ordenació regular i simètrica amb diversos elements decoratius.

En l’actualitat, encara està en construcció una altra obra de l’arquitecte com són les torres dels gratacels ‘Ikon’, que s’erigeixen en la nova porta d’entrada a València per l’avinguda de les Corts Valencianes. Un projecte residencial que costarà 70 milions de € a la promotora Kronos per a convertir-les en l’edifici més alt de la ciutat i que està previst que estiga finalitzat l’any vinent.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.