Mor als 82 anys l’arquitecte i urbanista Ricardo Bofill

L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents.

Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per raó de les seues idees polítiques en 1957, el dissenyador català va haver de finalitzar els seus estudis a Suïssa on va conéixer altres col·legues, enginyers, sociòlegs i filòsofs que compartien la seua idea de l’habitatge col·lectiu.

Una idea que va plasmar en alguns dels seus edificis més icònics com l’edifici Walden 7 de Sant Just i la icònica Muralla Roja també a la localitat alacantina de Calp. Amb aquestes edificacions, Bofill volia desenvolupar línia d’immobles turístics que estigueren en harmonia amb el paisatge.

El planejament de la cala La Manzanera, com hem assenyalat, es va iniciar amb l’edifici Plexus, però prompte arribaren altres com Xanadú, la Muralla Roja o el complex de l’El Anfiteatro.

Així i tot, no soles a Calp ha deixat imprompta l’arquitecte barcelonés. Al ‘cap i casal’ és autor d’unes de les parts de la ciutat més concorreguda i utilitzada pels valencians, com és un dels trams del Parc de l’antic llit del Túria, en concret aquell que va des del pont del Mar fins al de l’Àngel Custodi.

Aquesta obra impulsada per l’alcalde Ricard Pérez, la va adjudicar al Taller d’Arquitectura de Bofill en 1981. Els plans estigueren exposats en la Llotja de la Seda i els varen visitar més de 100.000 valencians. En eixa fase del parc es pot observar una planta geomètrica amb ordenació regular i simètrica amb diversos elements decoratius.

En l’actualitat, encara està en construcció una altra obra de l’arquitecte com són les torres dels gratacels ‘Ikon’, que s’erigeixen en la nova porta d’entrada a València per l’avinguda de les Corts Valencianes. Un projecte residencial que costarà 70 milions de € a la promotora Kronos per a convertir-les en l’edifici més alt de la ciutat i que està previst que estiga finalitzat l’any vinent.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.