Mor als 82 anys l’arquitecte i urbanista Ricardo Bofill

L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents.

Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per raó de les seues idees polítiques en 1957, el dissenyador català va haver de finalitzar els seus estudis a Suïssa on va conéixer altres col·legues, enginyers, sociòlegs i filòsofs que compartien la seua idea de l’habitatge col·lectiu.

Una idea que va plasmar en alguns dels seus edificis més icònics com l’edifici Walden 7 de Sant Just i la icònica Muralla Roja també a la localitat alacantina de Calp. Amb aquestes edificacions, Bofill volia desenvolupar línia d’immobles turístics que estigueren en harmonia amb el paisatge.

El planejament de la cala La Manzanera, com hem assenyalat, es va iniciar amb l’edifici Plexus, però prompte arribaren altres com Xanadú, la Muralla Roja o el complex de l’El Anfiteatro.

Així i tot, no soles a Calp ha deixat imprompta l’arquitecte barcelonés. Al ‘cap i casal’ és autor d’unes de les parts de la ciutat més concorreguda i utilitzada pels valencians, com és un dels trams del Parc de l’antic llit del Túria, en concret aquell que va des del pont del Mar fins al de l’Àngel Custodi.

Aquesta obra impulsada per l’alcalde Ricard Pérez, la va adjudicar al Taller d’Arquitectura de Bofill en 1981. Els plans estigueren exposats en la Llotja de la Seda i els varen visitar més de 100.000 valencians. En eixa fase del parc es pot observar una planta geomètrica amb ordenació regular i simètrica amb diversos elements decoratius.

En l’actualitat, encara està en construcció una altra obra de l’arquitecte com són les torres dels gratacels ‘Ikon’, que s’erigeixen en la nova porta d’entrada a València per l’avinguda de les Corts Valencianes. Un projecte residencial que costarà 70 milions de € a la promotora Kronos per a convertir-les en l’edifici més alt de la ciutat i que està previst que estiga finalitzat l’any vinent.

Últimes notícies

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.

Avís groc per calor en el litoral sud d’Alacant este dimarts per màximes de més de 38 graus

La Aemet activa per a este dimarts el nivell groc per calor en el litoral sud d'Alacant, amb màximes que podrien superar els 38 i fins i tot fregar els 39 graus en la zona d'Orihuela.

La UV i l’UJI recolzen a la docent agredida i reclamen avanços per a tancar la vaga

La Universitat de València i la Universitat Jaume I expressen el seu suport a la docent agredida durant una protesta davant Educació i urgixen a desbloquejar la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.