Mor als 82 anys l’arquitecte i urbanista Ricardo Bofill

L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents.

Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per raó de les seues idees polítiques en 1957, el dissenyador català va haver de finalitzar els seus estudis a Suïssa on va conéixer altres col·legues, enginyers, sociòlegs i filòsofs que compartien la seua idea de l’habitatge col·lectiu.

Una idea que va plasmar en alguns dels seus edificis més icònics com l’edifici Walden 7 de Sant Just i la icònica Muralla Roja també a la localitat alacantina de Calp. Amb aquestes edificacions, Bofill volia desenvolupar línia d’immobles turístics que estigueren en harmonia amb el paisatge.

El planejament de la cala La Manzanera, com hem assenyalat, es va iniciar amb l’edifici Plexus, però prompte arribaren altres com Xanadú, la Muralla Roja o el complex de l’El Anfiteatro.

Així i tot, no soles a Calp ha deixat imprompta l’arquitecte barcelonés. Al ‘cap i casal’ és autor d’unes de les parts de la ciutat més concorreguda i utilitzada pels valencians, com és un dels trams del Parc de l’antic llit del Túria, en concret aquell que va des del pont del Mar fins al de l’Àngel Custodi.

Aquesta obra impulsada per l’alcalde Ricard Pérez, la va adjudicar al Taller d’Arquitectura de Bofill en 1981. Els plans estigueren exposats en la Llotja de la Seda i els varen visitar més de 100.000 valencians. En eixa fase del parc es pot observar una planta geomètrica amb ordenació regular i simètrica amb diversos elements decoratius.

En l’actualitat, encara està en construcció una altra obra de l’arquitecte com són les torres dels gratacels ‘Ikon’, que s’erigeixen en la nova porta d’entrada a València per l’avinguda de les Corts Valencianes. Un projecte residencial que costarà 70 milions de € a la promotora Kronos per a convertir-les en l’edifici més alt de la ciutat i que està previst que estiga finalitzat l’any vinent.

Últimes notícies

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.

Un sisme de magnitud 2,7 sacseja el Golf de València sense causar danys

El Golf de València ha registrat este dimarts un sisme de magnitud 2,7, a sis quilòmetres de profunditat, que no ha causat danys ni incidències segons Emergències 112.