Mor als 82 anys l’arquitecte i urbanista Ricardo Bofill

L’arquitecte barcelonés Ricardo Bofill ha faltat aquest divendres als 82 anys després de deixar-nos una extensa carrera amb prop de mil obres distribuïdes per 40 països de diversos continents.

Bofill va començar a fer les seues primeres passes en l’arquitectura amb l’adjudicació de projectes com la urbanització Plexus a la cala de La Manzanera de Calp, amb només 23 anys. Malgrat ser expulsat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per raó de les seues idees polítiques en 1957, el dissenyador català va haver de finalitzar els seus estudis a Suïssa on va conéixer altres col·legues, enginyers, sociòlegs i filòsofs que compartien la seua idea de l’habitatge col·lectiu.

Una idea que va plasmar en alguns dels seus edificis més icònics com l’edifici Walden 7 de Sant Just i la icònica Muralla Roja també a la localitat alacantina de Calp. Amb aquestes edificacions, Bofill volia desenvolupar línia d’immobles turístics que estigueren en harmonia amb el paisatge.

El planejament de la cala La Manzanera, com hem assenyalat, es va iniciar amb l’edifici Plexus, però prompte arribaren altres com Xanadú, la Muralla Roja o el complex de l’El Anfiteatro.

Així i tot, no soles a Calp ha deixat imprompta l’arquitecte barcelonés. Al ‘cap i casal’ és autor d’unes de les parts de la ciutat més concorreguda i utilitzada pels valencians, com és un dels trams del Parc de l’antic llit del Túria, en concret aquell que va des del pont del Mar fins al de l’Àngel Custodi.

Aquesta obra impulsada per l’alcalde Ricard Pérez, la va adjudicar al Taller d’Arquitectura de Bofill en 1981. Els plans estigueren exposats en la Llotja de la Seda i els varen visitar més de 100.000 valencians. En eixa fase del parc es pot observar una planta geomètrica amb ordenació regular i simètrica amb diversos elements decoratius.

En l’actualitat, encara està en construcció una altra obra de l’arquitecte com són les torres dels gratacels ‘Ikon’, que s’erigeixen en la nova porta d’entrada a València per l’avinguda de les Corts Valencianes. Un projecte residencial que costarà 70 milions de € a la promotora Kronos per a convertir-les en l’edifici més alt de la ciutat i que està previst que estiga finalitzat l’any vinent.

Últimes notícies

L’acampada per la vivenda aguanta dos nits a València malgrat la pluja forta

L’acampada per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la segona nit, marcada per una forta pluja que ha inundat part del campament. Els acampats asseguren que continuaran i han reorganitzat la logística per a reforçar la seua resistència.

Les pluges deixen fins a 72,6 l/m² a Xert i 27 incidents en una nit

Les pluges de la passada nit han obligat Emergències a gestionar 27 incidents arreu de la Comunitat Valenciana, amb un màxim de 72,6 l/m² a Xert i problemes en el subministrament elèctric, les vies i el tren.

Pedro Sánchez anuncia a les 9.00 si avança les eleccions generals

El president del Govern fa una declaració institucional des de la Moncloa després de la derrota parlamentària dels decrets d'habitatge

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.