17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mor Concha Spínola, mare de ‘El Litri’,  dos setmanes després del seu marit

María Concepción Spínola i González-Cocho, mare de Miguel Báez ‘El Litri’ i esposa de Miguel Báez Espuny, ha mort als 71 anys a Madrid a conseqüència d’un infart, a penes dos setmanes després de la mort del seu espòs. L’extorero ha hagut d’enfrontar-se a la pèrdua dels seus progenitors en un curt espai de temps i mentre es trobava de lluna de mel amb la seua segona esposa, Casilda Ybarra.

Concretament el torero, Miguel Báez Espuny ‘El Litri’, moria el 18 de maig als 91 anys després de lluitar contra una llarga malaltia.

D’aquesta manera, una nova desgràcia arriba a la família. Cal recordar que la felicitat de la boda del seu fill, Miguel Báez, amb Casilda Ybarra, es va veure entelada per la major de les tragèdies: la mort de ‘El Litri’. La parella es trobava gaudint de la seua lluna de mel quan van rebre la notícia. Ara tornen a rebre una mala notícia amb la mort de la mare d’aquest, que tenia tan sols 71 anys, quan es troben de lluna de mel.

La mort de Concha ha agafat per sorpresa a la família, ja que la diferència d’edat entre ells era cridanera. De fet, Concha tenia 20 anys menys que el seu marit, per la qual cosa ha sigut una notícia d’allò més inesperada.

Li va costar reprendre la seua vida sense el seu marit

Per a Concha Spínola han sigut unes setmanes complicades. Va estar casada amb ‘El Litri’ 55 anys, per la qual cosa omplir els dies amb la seua absència va ser molt complicat. El passat 20 de maig va donar l’últim adeu al seu marit i la seua tristesa es podia veure en el seu rostre en cadascuna de les aparicions que va fer per a acomiadar al seu marit. Per a Concha els dies han sigut llargs, ja que mai s’ha separat del seu marit. De fet, quan li van diagnosticar la malaltia, ella va decidir deixar-ho tot per a estar al costat d’ell. La seua absència ha sigut dura i no sols ha estat rebent el suport dels seus fills, també el de les seues amigues, que no van dubtar a estar pendents d’ella durant aquestes dures setmanes.

Biografia Concha

La biografia de la mare de Miguel Báez ‘El Litri’ està vinculada a aquesta localitat extremenya d’uns 8.000 habitants. En ella es van asseure els seus avantpassats allà pel segle XVII, i allí va nàixer el seu pare, Màxim Spínola Carrascal, íntim amic de don Juan, pare el Rei emèrit.

Concha va estudiar en un internat suís i va perdre contactes amb Azuaga sent molt jove a causa del seu primerenc matrimoni amb el torero. En 1967, quan només tenia 18 anys, es va casar amb  Miguel Báez Espuny, que va arribar a torejar en el cus azuagueño.

La boda de Concha i El Litri va tindre lloc en el Monestir de Guadalupe, on la nóvia va lluir un vestit de Balenciaga davant la patrona d’Extremadura. Del matrimoni van nàixer tres fills: Rocío, Miriam i el famós torero Miguel Báez ‘El LItri’, qui va heretar l’ofici del seu pare, a més del sobrenom.
Les restes mortals de la seua progenitora. Un decés totalment inesperat per als seus familiars, que encara tractaven de reposar-se de la pèrdua del seu espòs, Miguel Báez Espuny. Concepción descansarà en el panteó que la seua família, els Spínola González-Cocho, comparteix amb els seus parents De la Cova Spínola.

Museu Casa Spínola

En 2007 el cognom va tornar amb força a la localitat pacense, en instal·lar-se a la casa de cultura el Museu d’Art Contemporani Casa Spínola, amb una rica col·lecció de quadres i escultures del Grup pro Art i Cultura que dirigeix Mayte Spínola. D’aquesta manera, el que fora antic solar dels Spínola, tornava a entroncar a través de l’art amb aquesta família extremenya de gran solera.

Últimes notícies

El Consell ha prorrogat l’ús de la targeta Móbilis en Rodalia de València amb 21 milions de la ATMV

El Consell ha estés un any el conveni amb Renfe que permet validar la targeta Móbilis en Rodalia de València. La ATMV assumix 21,08 milions per a mantindre la integració tarifària.

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 amb el nou model de finançament

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 si s'aprova el nou sistema de finançament, un salt de quasi el 18%. S'insta el president a recaptar suports en el CPFF.

Corberán admet ràbia pel València en descens i recupera a Sadiq

El tècnic del València va assumir el moment exigent, va evitar parlar de permanència i va centrar el pla a sumar ja davant l'Elx. Va destacar l'estil arriscat del rival i la necessitat de fortalesa mental.

Feijóo afirma que Sánchez va suggerir a Mazón gestionar la dana des de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Mazón li va traslladar que Sánchez preferia que l'emergència per la dana es gestionara des de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa no es va declarar l'emergència nacional.

Nou model de finançament autonòmic: claus, xifres i calendari

Hisenda ha presentat la seua proposta per a reformar un sistema caducat des de fa dotze anys. El pla preveu més recursos, més cessió tributària i nous ajustos.

Robles condecora a la unitat de transports de l’Exèrcit pel seu paper en la dana

Margarita Robles ha condecorat a deu membres de l'Agrupació de Transports núm. 1 pel seu suport logístic durant la dana a València. Defensa ha destacat la seua capacitat de desplegament i la importància dels seus mitjans pesats per a restablir la mobilitat.

El Consell defén el compromís de Feijóo amb València abans, durant i després de la dana

Miguel Barrachina ha assegurat que Feijóo s'ha implicat amb la Comunitat Valenciana abans, durant i després de la dana i ha recordat el 'Pla València' de 12.000 milions que, segons diu, el Govern seguix sense executar. Ha evitat valorar detalls judicials i ha dirigit les seues crítiques al PSOE i a Diana Morant.

La Generalitat busca contactar amb la família del pres valencià alliberat a Veneçuela

El Consell ha confirmat l'alliberament a Veneçuela d'Ernesto Gorbe Cardona i està establint contacte amb la seua família. Exteriors ha confirmat l'excarceració de cinc espanyols dins d'un nombre important d'alliberaments.