13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Mor Concha Spínola, mare de ‘El Litri’,  dos setmanes després del seu marit

María Concepción Spínola i González-Cocho, mare de Miguel Báez ‘El Litri’ i esposa de Miguel Báez Espuny, ha mort als 71 anys a Madrid a conseqüència d’un infart, a penes dos setmanes després de la mort del seu espòs. L’extorero ha hagut d’enfrontar-se a la pèrdua dels seus progenitors en un curt espai de temps i mentre es trobava de lluna de mel amb la seua segona esposa, Casilda Ybarra.

Concretament el torero, Miguel Báez Espuny ‘El Litri’, moria el 18 de maig als 91 anys després de lluitar contra una llarga malaltia.

D’aquesta manera, una nova desgràcia arriba a la família. Cal recordar que la felicitat de la boda del seu fill, Miguel Báez, amb Casilda Ybarra, es va veure entelada per la major de les tragèdies: la mort de ‘El Litri’. La parella es trobava gaudint de la seua lluna de mel quan van rebre la notícia. Ara tornen a rebre una mala notícia amb la mort de la mare d’aquest, que tenia tan sols 71 anys, quan es troben de lluna de mel.

La mort de Concha ha agafat per sorpresa a la família, ja que la diferència d’edat entre ells era cridanera. De fet, Concha tenia 20 anys menys que el seu marit, per la qual cosa ha sigut una notícia d’allò més inesperada.

Li va costar reprendre la seua vida sense el seu marit

Per a Concha Spínola han sigut unes setmanes complicades. Va estar casada amb ‘El Litri’ 55 anys, per la qual cosa omplir els dies amb la seua absència va ser molt complicat. El passat 20 de maig va donar l’últim adeu al seu marit i la seua tristesa es podia veure en el seu rostre en cadascuna de les aparicions que va fer per a acomiadar al seu marit. Per a Concha els dies han sigut llargs, ja que mai s’ha separat del seu marit. De fet, quan li van diagnosticar la malaltia, ella va decidir deixar-ho tot per a estar al costat d’ell. La seua absència ha sigut dura i no sols ha estat rebent el suport dels seus fills, també el de les seues amigues, que no van dubtar a estar pendents d’ella durant aquestes dures setmanes.

Biografia Concha

La biografia de la mare de Miguel Báez ‘El Litri’ està vinculada a aquesta localitat extremenya d’uns 8.000 habitants. En ella es van asseure els seus avantpassats allà pel segle XVII, i allí va nàixer el seu pare, Màxim Spínola Carrascal, íntim amic de don Juan, pare el Rei emèrit.

Concha va estudiar en un internat suís i va perdre contactes amb Azuaga sent molt jove a causa del seu primerenc matrimoni amb el torero. En 1967, quan només tenia 18 anys, es va casar amb  Miguel Báez Espuny, que va arribar a torejar en el cus azuagueño.

La boda de Concha i El Litri va tindre lloc en el Monestir de Guadalupe, on la nóvia va lluir un vestit de Balenciaga davant la patrona d’Extremadura. Del matrimoni van nàixer tres fills: Rocío, Miriam i el famós torero Miguel Báez ‘El LItri’, qui va heretar l’ofici del seu pare, a més del sobrenom.
Les restes mortals de la seua progenitora. Un decés totalment inesperat per als seus familiars, que encara tractaven de reposar-se de la pèrdua del seu espòs, Miguel Báez Espuny. Concepción descansarà en el panteó que la seua família, els Spínola González-Cocho, comparteix amb els seus parents De la Cova Spínola.

Museu Casa Spínola

En 2007 el cognom va tornar amb força a la localitat pacense, en instal·lar-se a la casa de cultura el Museu d’Art Contemporani Casa Spínola, amb una rica col·lecció de quadres i escultures del Grup pro Art i Cultura que dirigeix Mayte Spínola. D’aquesta manera, el que fora antic solar dels Spínola, tornava a entroncar a través de l’art amb aquesta família extremenya de gran solera.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.