11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mor la influencer Hilda Siverio, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Les xarxes socials han permés a moltes persones donar major conscienciació a la població de la necessitat que hi haja més avanços en la lluita contra el càncer. Un dels rostres més influents a Espanya era el d’Hilda Siverio, qui va morir ahir dijous després de diversos anys des que li van detectar un càncer de mama.

“Una altra trista notícia. Hilda Siverio, una lluitadora infatigable, un exemple de vida davant l’adversitat ens deixa hui. Una alegria que s’apaga en el nostre dia a dia, però que vull que quede en la memòria col·lectiva. Ningú com ella per a ensenyar-nos a viure i seguir amb una actitud positiva malgrat tot. Ens quedem amb el teu somriure. Fins a sempre, amiga”, va ser el missatge de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife, publicat en el seu compte de Twitter.

Hilda Siverio ha mort als 52 anys. La influencer canària descansa en pau després de 9 anys de malaltia. La seua actitud positiva i les seues lliçons per a afrontar un diagnòstic terminal de càncer la van convertir en un fenomen viral de les xarxes socials. Només en Tik Tok el seu perfil acumula més de 1.5 milions de seguidors. “Una miqueta més”, “Que bonica és la vida”, eren mantres que es repetien en cadascuna de les publicacions que compartia.

Des del mes de gener passat, se sabia que la seua salut s’havia ressentit de nou. Va ser la major dels seus tres fills l’encarregada de transmetre que la seua mare havia tornat a l’hospital i el seu pronòstic era crític. Des de llavors va rebre cures pal·liatives i la mateixa Hilda s’encarregava de narrar el seu dia a dia en una espècie de comiat carregat d’intencions positives.

N’hi ha prou amb veure aquest post compartit per Belinda Washington que Hilda va pujar fa unes setmanes. Conscient que anava a morir volia ensenyar-li a la seua comunitat de fans l’esperit amb el qual marxava.

Li van detectar un càncer estant embarassada

Hilda Siverio es va fer coneguda en 2014, any en què li van diagnosticar un càncer de mama mentre estava embarassada. La seua història va commoure a Espanya, ja que malgrat que ella ja tenia dues filles i el seu germà Ricardo s’havia suïcidat un any abans. Malgrat la malaltia, va optar per no sotmetre’s a cap tractament mentre estiguera en estat. Així i tot, en la setmana 34 els doctors li van provocar el part després de confirmar que es tractava d’un carcinoma.

No vaig veure al meu bebé fins als 21 dies perquè van estar varis fent-me proves, em van fer la mastectomia, van començar amb la químio, la més forta, em van llevar també els ovaris i les trompes…”, va declarar en El Mundo l’any passat. “Preferisc morir-me que perdre la vida i es perd en el moment en què deixes de viure-la”, va dir en l’esmentat mitjà.

Les seues etiquetes, #Unpoquitomás i #quebonitaeslavida, són tendència en les últimes hores en Twitter. La seua lluita i el seu somriure no seran oblidades i ara les xarxes socials s’han bolcat a homenatjar la figura d’Hilda Siverio.

Acomiadament de la seua filla

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.