Mor la influencer Hilda Siverio, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Les xarxes socials han permés a moltes persones donar major conscienciació a la població de la necessitat que hi haja més avanços en la lluita contra el càncer. Un dels rostres més influents a Espanya era el d’Hilda Siverio, qui va morir ahir dijous després de diversos anys des que li van detectar un càncer de mama.

“Una altra trista notícia. Hilda Siverio, una lluitadora infatigable, un exemple de vida davant l’adversitat ens deixa hui. Una alegria que s’apaga en el nostre dia a dia, però que vull que quede en la memòria col·lectiva. Ningú com ella per a ensenyar-nos a viure i seguir amb una actitud positiva malgrat tot. Ens quedem amb el teu somriure. Fins a sempre, amiga”, va ser el missatge de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife, publicat en el seu compte de Twitter.

Hilda Siverio ha mort als 52 anys. La influencer canària descansa en pau després de 9 anys de malaltia. La seua actitud positiva i les seues lliçons per a afrontar un diagnòstic terminal de càncer la van convertir en un fenomen viral de les xarxes socials. Només en Tik Tok el seu perfil acumula més de 1.5 milions de seguidors. “Una miqueta més”, “Que bonica és la vida”, eren mantres que es repetien en cadascuna de les publicacions que compartia.

Des del mes de gener passat, se sabia que la seua salut s’havia ressentit de nou. Va ser la major dels seus tres fills l’encarregada de transmetre que la seua mare havia tornat a l’hospital i el seu pronòstic era crític. Des de llavors va rebre cures pal·liatives i la mateixa Hilda s’encarregava de narrar el seu dia a dia en una espècie de comiat carregat d’intencions positives.

N’hi ha prou amb veure aquest post compartit per Belinda Washington que Hilda va pujar fa unes setmanes. Conscient que anava a morir volia ensenyar-li a la seua comunitat de fans l’esperit amb el qual marxava.

Li van detectar un càncer estant embarassada

Hilda Siverio es va fer coneguda en 2014, any en què li van diagnosticar un càncer de mama mentre estava embarassada. La seua història va commoure a Espanya, ja que malgrat que ella ja tenia dues filles i el seu germà Ricardo s’havia suïcidat un any abans. Malgrat la malaltia, va optar per no sotmetre’s a cap tractament mentre estiguera en estat. Així i tot, en la setmana 34 els doctors li van provocar el part després de confirmar que es tractava d’un carcinoma.

No vaig veure al meu bebé fins als 21 dies perquè van estar varis fent-me proves, em van fer la mastectomia, van començar amb la químio, la més forta, em van llevar també els ovaris i les trompes…”, va declarar en El Mundo l’any passat. “Preferisc morir-me que perdre la vida i es perd en el moment en què deixes de viure-la”, va dir en l’esmentat mitjà.

Les seues etiquetes, #Unpoquitomás i #quebonitaeslavida, són tendència en les últimes hores en Twitter. La seua lluita i el seu somriure no seran oblidades i ara les xarxes socials s’han bolcat a homenatjar la figura d’Hilda Siverio.

Acomiadament de la seua filla

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.