28 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Mor l’actor valencià Juli Mira als 75 anys

Juli Mira ha mort aquesta matinada als 75 anys. És un dels actors més sòlids del panorama interpretatiu valencià. Al llarg d’una intensa i dilatada trajectòria, ha alternat el doblatge, el cinema, el teatre i la televisió. Cal destacar que l’any 2021 la Generalitat li va atorgar la distinció al Mèrit Cultural. Així mateix, l’Ajuntament d’Alcoi el va reconèixer amb el Premi 9 d’Octubre 2022.

Al llarg de la seua trajectòria ha interpretat personatges, com a protagonista o secundari, en nombroses pel·lícules, sèries de televisió i telefilms. Prototip d’actor autodidacte, les seues innates qualitats expressives i el seu innegable magnetisme en escena li han permés desenvolupar un ampli registre interpretatiu en produccions adscrites a tota mena de gèneres. La seua afició interpretativa va començar a aflorar en la seua etapa estudiantil, quan fa els seus primers passos com a actor aficionat en el grup de teatre Assalla. Posteriorment, forma part del grup teatral La Cazuela, entitat fonamental de les arts escèniques a Alcoi amb la qual debuta en 1972 amb El retaule del flautista, publicada per Jordi Teixidor en 1968.

- Advertisement -Telegram València Diari

En 1978 va realitzar la seua primera incursió al cinema, amb ‘La portentosa vida del pare Vicent’. I, des de llavors, ha tingut una presència constant en pel·lícules i sèries de televisió, on ha destacat en papers com el de Blasco Ibáñez en el telefilm ‘Cartes de Sorolla’ per a la Televisió Valenciana i darrerament en la sèrie Desenterrats.

Cal assenyalar que Juli Mira també ha participat en pel·lícules com ‘Gràcies per la propina’ (1996) de Francesc Bellmunt, ‘La mar’ (1999) d’Agustí Villaronga, ‘L’illa de l’holandés’ (2000) de Sigfrid Monleón, ‘Les veus de la nit’ (2002) de Salvador García o ‘Ens veiem demà’, de Xavier Berraondo.

L’actor també tenia una gran vinculació en la seua ciutat, Alcoi, fester de la filà Domingo Miques, a més va ajudar l’Ambaixador reial a transmetre el missatge dels Reis d’Orients l’any 2015.

La capella ardent està instal·lada en el Tanatori Sant Jordi a partir de les 12 hores.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.