Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

El cinema, el teatre i la televisió espanyola de dol per la pèrdua d’una de les grans intèrprets del país. L’actriu Concha Velasco ha mort la matinada d’este dissabte als 84 anys d’edat.

«Lamentem informar que la nostra mare, Concha Velasco, ha mort hui dissabte 2 a les 02.00 a l’Hospital Porta de Ferro de Majadahonda, havent rebut els Sants Sagraments, a conseqüència d’una complicació en la seua malaltia». Amb este comunicat anunciaven els seus fills, Manuel i Paco, la defunció de l’actriu. Continuen assenyalant que «no tenim més que paraules d’agraïment per al personal de l’hospital, i el de les residències Santa Matilde i Orpea Punta Galea que tan bé han cuidat d’ella en estos difícils temps. Som uns afortunats per haver gaudit de la millor mare del món i per rebre l’afecte de tants espanyols que la volen i l’admiren. Gràcies a tots».

L’actriu, que va deixar els escenaris en 2021, vivia en una residència en Les Fregues, a Madrid, ja que el seu estat de salut havia empitjorat i necessitava atenció 24 hores. La capella ardent de l’artista s’instal·larà hui en el teatre La Llatina de Madrid a partir de les 13.30 hores.

L’eterna ‘xica yé-yé’

Concha Velasco va tindre una dilatada i brillant carrera que va ser reconeguda en 2012 per l’Acadèmia de Cinema amb el Goya d’Honor. Així mateix, va ser declarada membre d’honor de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya en 2014 i va rebre el Premi Nacional de Teatre el 23 de novembre de 2016.

Actriu polifacètica, la seua carrera és història de la cultura a Espanya. La seua popularitat arribaria amb Històries de la televisió, en la qual interpreta la cançó ‘La xica yé-yé’, títol amb el qual se la coneixeria a partir de llavors.

Concepción Velasco Varona va nàixer el 29 de novembre de 1939 a Valladolid. Es va formar en Dansa Clàssica i Espanyola i la seua carrera es va desenvolupar tant en el teatre com al cinema i la televisió. Entre la seua extensa filmografia ens trobem amb títols com ‘Les xiques de la Creu Roja’ (1958), La Revetla del Colom (1963) o Històries de la Televisió (1965), entre moltes altres.

Velasco també ha interpretat nombroses obres de teatre, destacant Don Juan Tenorio o Mamà vull ser artista, que va ser un dels seus grans èxits. També ha estat lligada a la televisió des que va debutar en TVE Estudi 1, arribant a presentar Cinema de Barri en 2011.

Entre les seues últimes obres està el film de terror ‘Malasaña 2’ (2020). A més, va ser present en la televisió de l’última dècada amb sèries com ‘Les xiques d’or’, ‘Hospital Central’, ‘Velvet’ i ‘Les xiques del cable’.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.