Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

El cinema, el teatre i la televisió espanyola de dol per la pèrdua d’una de les grans intèrprets del país. L’actriu Concha Velasco ha mort la matinada d’este dissabte als 84 anys d’edat.

«Lamentem informar que la nostra mare, Concha Velasco, ha mort hui dissabte 2 a les 02.00 a l’Hospital Porta de Ferro de Majadahonda, havent rebut els Sants Sagraments, a conseqüència d’una complicació en la seua malaltia». Amb este comunicat anunciaven els seus fills, Manuel i Paco, la defunció de l’actriu. Continuen assenyalant que «no tenim més que paraules d’agraïment per al personal de l’hospital, i el de les residències Santa Matilde i Orpea Punta Galea que tan bé han cuidat d’ella en estos difícils temps. Som uns afortunats per haver gaudit de la millor mare del món i per rebre l’afecte de tants espanyols que la volen i l’admiren. Gràcies a tots».

L’actriu, que va deixar els escenaris en 2021, vivia en una residència en Les Fregues, a Madrid, ja que el seu estat de salut havia empitjorat i necessitava atenció 24 hores. La capella ardent de l’artista s’instal·larà hui en el teatre La Llatina de Madrid a partir de les 13.30 hores.

L’eterna ‘xica yé-yé’

Concha Velasco va tindre una dilatada i brillant carrera que va ser reconeguda en 2012 per l’Acadèmia de Cinema amb el Goya d’Honor. Així mateix, va ser declarada membre d’honor de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya en 2014 i va rebre el Premi Nacional de Teatre el 23 de novembre de 2016.

Actriu polifacètica, la seua carrera és història de la cultura a Espanya. La seua popularitat arribaria amb Històries de la televisió, en la qual interpreta la cançó ‘La xica yé-yé’, títol amb el qual se la coneixeria a partir de llavors.

Concepción Velasco Varona va nàixer el 29 de novembre de 1939 a Valladolid. Es va formar en Dansa Clàssica i Espanyola i la seua carrera es va desenvolupar tant en el teatre com al cinema i la televisió. Entre la seua extensa filmografia ens trobem amb títols com ‘Les xiques de la Creu Roja’ (1958), La Revetla del Colom (1963) o Històries de la Televisió (1965), entre moltes altres.

Velasco també ha interpretat nombroses obres de teatre, destacant Don Juan Tenorio o Mamà vull ser artista, que va ser un dels seus grans èxits. També ha estat lligada a la televisió des que va debutar en TVE Estudi 1, arribant a presentar Cinema de Barri en 2011.

Entre les seues últimes obres està el film de terror ‘Malasaña 2’ (2020). A més, va ser present en la televisió de l’última dècada amb sèries com ‘Les xiques d’or’, ‘Hospital Central’, ‘Velvet’ i ‘Les xiques del cable’.

Últimes notícies

Investigat per circular a 219 km/h a l’A7 a Castalla amb límit de 120

La Guàrdia Civil ha enxampat un conductor de 34 anys quan circulava a 219 km/h per l’A7 a Castalla, on el límit era de 120. Ara està investigat per un delicte contra la seguretat viària.

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.