34.9 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

El cinema, el teatre i la televisió espanyola de dol per la pèrdua d’una de les grans intèrprets del país. L’actriu Concha Velasco ha mort la matinada d’este dissabte als 84 anys d’edat.

“Lamentem informar que la nostra mare, Concha Velasco, ha mort hui dissabte 2 a les 02.00 a l’Hospital Porta de Ferro de Majadahonda, havent rebut els Sants Sagraments, a conseqüència d’una complicació en la seua malaltia”. Amb este comunicat anunciaven els seus fills, Manuel i Paco, la defunció de l’actriu. Continuen assenyalant que “no tenim més que paraules d’agraïment per al personal de l’hospital, i el de les residències Santa Matilde i Orpea Punta Galea que tan bé han cuidat d’ella en estos difícils temps. Som uns afortunats per haver gaudit de la millor mare del món i per rebre l’afecte de tants espanyols que la volen i l’admiren. Gràcies a tots”.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’actriu, que va deixar els escenaris en 2021, vivia en una residència en Les Fregues, a Madrid, ja que el seu estat de salut havia empitjorat i necessitava atenció 24 hores. La capella ardent de l’artista s’instal·larà hui en el teatre La Llatina de Madrid a partir de les 13.30 hores.

L’eterna ‘xica yé-yé’

Concha Velasco va tindre una dilatada i brillant carrera que va ser reconeguda en 2012 per l’Acadèmia de Cinema amb el Goya d’Honor. Així mateix, va ser declarada membre d’honor de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya en 2014 i va rebre el Premi Nacional de Teatre el 23 de novembre de 2016.

Actriu polifacètica, la seua carrera és història de la cultura a Espanya. La seua popularitat arribaria amb Històries de la televisió, en la qual interpreta la cançó ‘La xica yé-yé’, títol amb el qual se la coneixeria a partir de llavors.

Concepción Velasco Varona va nàixer el 29 de novembre de 1939 a Valladolid. Es va formar en Dansa Clàssica i Espanyola i la seua carrera es va desenvolupar tant en el teatre com al cinema i la televisió. Entre la seua extensa filmografia ens trobem amb títols com ‘Les xiques de la Creu Roja’ (1958), La Revetla del Colom (1963) o Històries de la Televisió (1965), entre moltes altres.

Velasco també ha interpretat nombroses obres de teatre, destacant Don Juan Tenorio o Mamà vull ser artista, que va ser un dels seus grans èxits. També ha estat lligada a la televisió des que va debutar en TVE Estudi 1, arribant a presentar Cinema de Barri en 2011.

Entre les seues últimes obres està el film de terror ‘Malasaña 2’ (2020). A més, va ser present en la televisió de l’última dècada amb sèries com ‘Les xiques d’or’, ‘Hospital Central’, ‘Velvet’ i ‘Les xiques del cable’.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana reduïx el gasto diari mitjà de turistes internacionals al maig

Al maig, la Comunitat Valenciana va registrar una caiguda del 3,3% en el gasto diari mitjà de turistes estrangers, situant-se en 133 euros, mentres Espanya marca rècords de gasto turístic.

València CF inicia pretemporada amb Corberán i reforços clau mentres negocia amb jóvens talents

El València CF inicia la seua primera pretemporada sota el comandament de Carlos Corberán amb la incorporació de Dani Raba, la renovació de Dimitri Foulquier i negociacions amb jóvens promeses com Cristhian Mosquera, Yarek Gasiorowski i Javi Guerra.

Mazón sol·licita a la Unió Europea ajudes per a impulsar el enoturismo i enfortir la competitivitat del sector vinícola

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, demana a la Unió Europea suport econòmic per al enoturismo, clau per a atraure visitants i potenciar la viticultura sostenible, destacant el seu impacte ambiental positiu i la importància de les denominacions d'origen.

El Llevant incorpora a Kervin Arriaga per al seu retorn a Primera Divisió

El Llevant ha tancat el fitxatge del migcampista hondureny Kervin Arriaga procedent del Partizan de Belgrad, amb contracte fins a juny de 2028, per a reforçar la seua plantilla de cara a la temporada en Primera Divisió.

València assumix la neteja del llit del riu Túria després de negativa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

L'Ajuntament de València iniciarà la neteja i ampliació del tram del riu Túria en el seu municipi afectat per la dana, pel seu compte, després de la negativa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

El PPCV respon a Morant: Santos Cerdán va ser clau per al seu ascens en el PSPV

El PPCV defén que Santos Cerdán va ser fonamental perquè Diana Morant aconseguira la secretaria general del PSPV, replicant les seues crítiques.

Tanquen temporalment la platja Cala Tancada en Orihuela-Costa per contaminació residual

La platja Cala Tancada en Orihuela-Costa ha sigut tancada temporalment a causa de la detecció de contaminació residual en les seues aigües, segons anàlisis de la Conselleria de Medi Ambient.

La Comunitat Valenciana, l’única regió turística d’Espanya on baixa el gasto de turistes estrangers

El gasto mig diari de turistes estrangers en la Comunitat Valenciana ha descendit un 3,3% en els primers cinc mesos de l'any, sent l'única gran zona turística espanyola amb esta caiguda.