Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

El cinema, el teatre i la televisió espanyola de dol per la pèrdua d’una de les grans intèrprets del país. L’actriu Concha Velasco ha mort la matinada d’este dissabte als 84 anys d’edat.

«Lamentem informar que la nostra mare, Concha Velasco, ha mort hui dissabte 2 a les 02.00 a l’Hospital Porta de Ferro de Majadahonda, havent rebut els Sants Sagraments, a conseqüència d’una complicació en la seua malaltia». Amb este comunicat anunciaven els seus fills, Manuel i Paco, la defunció de l’actriu. Continuen assenyalant que «no tenim més que paraules d’agraïment per al personal de l’hospital, i el de les residències Santa Matilde i Orpea Punta Galea que tan bé han cuidat d’ella en estos difícils temps. Som uns afortunats per haver gaudit de la millor mare del món i per rebre l’afecte de tants espanyols que la volen i l’admiren. Gràcies a tots».

L’actriu, que va deixar els escenaris en 2021, vivia en una residència en Les Fregues, a Madrid, ja que el seu estat de salut havia empitjorat i necessitava atenció 24 hores. La capella ardent de l’artista s’instal·larà hui en el teatre La Llatina de Madrid a partir de les 13.30 hores.

L’eterna ‘xica yé-yé’

Concha Velasco va tindre una dilatada i brillant carrera que va ser reconeguda en 2012 per l’Acadèmia de Cinema amb el Goya d’Honor. Així mateix, va ser declarada membre d’honor de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya en 2014 i va rebre el Premi Nacional de Teatre el 23 de novembre de 2016.

Actriu polifacètica, la seua carrera és història de la cultura a Espanya. La seua popularitat arribaria amb Històries de la televisió, en la qual interpreta la cançó ‘La xica yé-yé’, títol amb el qual se la coneixeria a partir de llavors.

Concepción Velasco Varona va nàixer el 29 de novembre de 1939 a Valladolid. Es va formar en Dansa Clàssica i Espanyola i la seua carrera es va desenvolupar tant en el teatre com al cinema i la televisió. Entre la seua extensa filmografia ens trobem amb títols com ‘Les xiques de la Creu Roja’ (1958), La Revetla del Colom (1963) o Històries de la Televisió (1965), entre moltes altres.

Velasco també ha interpretat nombroses obres de teatre, destacant Don Juan Tenorio o Mamà vull ser artista, que va ser un dels seus grans èxits. També ha estat lligada a la televisió des que va debutar en TVE Estudi 1, arribant a presentar Cinema de Barri en 2011.

Entre les seues últimes obres està el film de terror ‘Malasaña 2’ (2020). A més, va ser present en la televisió de l’última dècada amb sèries com ‘Les xiques d’or’, ‘Hospital Central’, ‘Velvet’ i ‘Les xiques del cable’.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.