Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
L'eterna 'xica yé-yé' que durant set dècades va filmar més de 70 pel·lícules, ha mort aquesta matinada a Madrid

El cinema, el teatre i la televisió espanyola de dol per la pèrdua d’una de les grans intèrprets del país. L’actriu Concha Velasco ha mort la matinada d’este dissabte als 84 anys d’edat.

«Lamentem informar que la nostra mare, Concha Velasco, ha mort hui dissabte 2 a les 02.00 a l’Hospital Porta de Ferro de Majadahonda, havent rebut els Sants Sagraments, a conseqüència d’una complicació en la seua malaltia». Amb este comunicat anunciaven els seus fills, Manuel i Paco, la defunció de l’actriu. Continuen assenyalant que «no tenim més que paraules d’agraïment per al personal de l’hospital, i el de les residències Santa Matilde i Orpea Punta Galea que tan bé han cuidat d’ella en estos difícils temps. Som uns afortunats per haver gaudit de la millor mare del món i per rebre l’afecte de tants espanyols que la volen i l’admiren. Gràcies a tots».

L’actriu, que va deixar els escenaris en 2021, vivia en una residència en Les Fregues, a Madrid, ja que el seu estat de salut havia empitjorat i necessitava atenció 24 hores. La capella ardent de l’artista s’instal·larà hui en el teatre La Llatina de Madrid a partir de les 13.30 hores.

L’eterna ‘xica yé-yé’

Concha Velasco va tindre una dilatada i brillant carrera que va ser reconeguda en 2012 per l’Acadèmia de Cinema amb el Goya d’Honor. Així mateix, va ser declarada membre d’honor de l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya en 2014 i va rebre el Premi Nacional de Teatre el 23 de novembre de 2016.

Actriu polifacètica, la seua carrera és història de la cultura a Espanya. La seua popularitat arribaria amb Històries de la televisió, en la qual interpreta la cançó ‘La xica yé-yé’, títol amb el qual se la coneixeria a partir de llavors.

Concepción Velasco Varona va nàixer el 29 de novembre de 1939 a Valladolid. Es va formar en Dansa Clàssica i Espanyola i la seua carrera es va desenvolupar tant en el teatre com al cinema i la televisió. Entre la seua extensa filmografia ens trobem amb títols com ‘Les xiques de la Creu Roja’ (1958), La Revetla del Colom (1963) o Històries de la Televisió (1965), entre moltes altres.

Velasco també ha interpretat nombroses obres de teatre, destacant Don Juan Tenorio o Mamà vull ser artista, que va ser un dels seus grans èxits. També ha estat lligada a la televisió des que va debutar en TVE Estudi 1, arribant a presentar Cinema de Barri en 2011.

Entre les seues últimes obres està el film de terror ‘Malasaña 2’ (2020). A més, va ser present en la televisió de l’última dècada amb sèries com ‘Les xiques d’or’, ‘Hospital Central’, ‘Velvet’ i ‘Les xiques del cable’.

Últimes notícies

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.

Pilar Bernabé reivindica València com a exemple de diferència política

El PSOE ha représ la precampanya a València amb un míting multitudinari. Pilar Bernabé ha reivindicat les diferències amb el PP i ha criticat la gestió de la dana.

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.