Mor *Mayra Gómez *Kemp, mítica presentadora de l’Un, dos, tres’, als 76 anys.

L'»Un, dos, tres» es queda en zero sense la seua icònica presentadora.
Mayra Gómez Kemp, la mítica presentadora del programa “Un, dos, tres”, ha mort als 76 anys, segons ha confirmat el programa «Festa». L’actriu s’havia retirat de la vida pública recentment, però va tornar als titulars després de patir un accident domèstic en la seua llar en Mijas, Màlaga, del qual es va recuperar.


A l’abril, durant el que va declarar seria la seua última entrevista, va expressar el seu desig de retirar-se: «Faré això de Napoléon; retirar-me a les casernes d’hivern. Crec que ja he complit amb la meua etapa. És temps de donar pas a les noves generacions”, va comentar a Marta Torres al Faro de la Cadena Ser. A més, desitjava que la gent recordara la seua capacitat de comunicació i la seua joventut.

Lluita contra el càncer

Per a llavors, Mayra ja havia superat dos diagnòstics de càncer en els últims 15 anys, el primer en 2009 (càncer de llengua) i el segon en 2012 (càncer de gola i coll). No obstant això, la major tragèdia en la seua vida va ser la mort del seu espòs Alberto Berco en 2021, amb qui va estar casada durant 47 anys. En la presentació del llibre El cervell optimista, va incloure: «Perdre al meu marit ha sigut el més dur que m’ha passat. Pense en ell, en el que voldria per a mi. A més, les seues filles em necessiten, i no puc fallar-les».

Vida i carrera de Mayra Gómez Kemp

Nascuda el 14 de febrer de 1948 a Cuba, Mayra es va traslladar amb la seua família a Puerto Rico, després a Veneçuela i, finalment, a Miami. En 1967, va començar la seua carrera al cinema amb la pel·lícula de sèrie B La venjança de Tartu.

Va arribar a Espanya en els anys 70, on va participar en la versió teatral de Rocky Horror Picture Xou, on va conéixer al seu futur espòs. En 1976, va debutar en televisió en “Un, dos, tres”, convertint-se en la primera dona presentadora de concursos en el món.

La seua carrera musical va enlairar en 1977 amb el Trio Aquari, però un any després es va llançar com a solista i va gravar el seu primer disc. En 1982, Chicho Ibáñez Serrador la va triar per a presentar “Un, dos, tres”, un paper que va ser compatible durant sis anys i que li va valdre tres premis TP d’Or.

En la dècada de 1990, es va unir a les televisions autonòmiques, presentant diversos programes. En 2009, li van diagnosticar càncer de llengua, la qual cosa el va obligar a sotmetre’s a cirurgia ja una llarga recuperació. En 2012, va anunciar que havia superat un nou diagnòstic de càncer en la gola.

Després de la seua recuperació, Mayra va col·laborar ​​en la pel·lícula Carmina o rebenta, i va rebre el Premi Iris a Tota Una Vida en 2013. Un any després, va publicar les seues memòries, Mayra Gómez Kemp i fins #ací puc llegir!, tancant una carrera repleta de fites i deixant una petjada inesborrable en la televisió espanyola.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU