Mor *Mayra Gómez *Kemp, mítica presentadora de l’Un, dos, tres’, als 76 anys.

L'»Un, dos, tres» es queda en zero sense la seua icònica presentadora.
Mayra Gómez Kemp, la mítica presentadora del programa “Un, dos, tres”, ha mort als 76 anys, segons ha confirmat el programa «Festa». L’actriu s’havia retirat de la vida pública recentment, però va tornar als titulars després de patir un accident domèstic en la seua llar en Mijas, Màlaga, del qual es va recuperar.


A l’abril, durant el que va declarar seria la seua última entrevista, va expressar el seu desig de retirar-se: «Faré això de Napoléon; retirar-me a les casernes d’hivern. Crec que ja he complit amb la meua etapa. És temps de donar pas a les noves generacions”, va comentar a Marta Torres al Faro de la Cadena Ser. A més, desitjava que la gent recordara la seua capacitat de comunicació i la seua joventut.

Lluita contra el càncer

Per a llavors, Mayra ja havia superat dos diagnòstics de càncer en els últims 15 anys, el primer en 2009 (càncer de llengua) i el segon en 2012 (càncer de gola i coll). No obstant això, la major tragèdia en la seua vida va ser la mort del seu espòs Alberto Berco en 2021, amb qui va estar casada durant 47 anys. En la presentació del llibre El cervell optimista, va incloure: «Perdre al meu marit ha sigut el més dur que m’ha passat. Pense en ell, en el que voldria per a mi. A més, les seues filles em necessiten, i no puc fallar-les».

Vida i carrera de Mayra Gómez Kemp

Nascuda el 14 de febrer de 1948 a Cuba, Mayra es va traslladar amb la seua família a Puerto Rico, després a Veneçuela i, finalment, a Miami. En 1967, va començar la seua carrera al cinema amb la pel·lícula de sèrie B La venjança de Tartu.

Va arribar a Espanya en els anys 70, on va participar en la versió teatral de Rocky Horror Picture Xou, on va conéixer al seu futur espòs. En 1976, va debutar en televisió en “Un, dos, tres”, convertint-se en la primera dona presentadora de concursos en el món.

La seua carrera musical va enlairar en 1977 amb el Trio Aquari, però un any després es va llançar com a solista i va gravar el seu primer disc. En 1982, Chicho Ibáñez Serrador la va triar per a presentar “Un, dos, tres”, un paper que va ser compatible durant sis anys i que li va valdre tres premis TP d’Or.

En la dècada de 1990, es va unir a les televisions autonòmiques, presentant diversos programes. En 2009, li van diagnosticar càncer de llengua, la qual cosa el va obligar a sotmetre’s a cirurgia ja una llarga recuperació. En 2012, va anunciar que havia superat un nou diagnòstic de càncer en la gola.

Després de la seua recuperació, Mayra va col·laborar ​​en la pel·lícula Carmina o rebenta, i va rebre el Premi Iris a Tota Una Vida en 2013. Un any després, va publicar les seues memòries, Mayra Gómez Kemp i fins #ací puc llegir!, tancant una carrera repleta de fites i deixant una petjada inesborrable en la televisió espanyola.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.