10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Mor *Mayra Gómez *Kemp, mítica presentadora de l’Un, dos, tres’, als 76 anys.

L'”Un, dos, tres” es queda en zero sense la seua icònica presentadora.
Mayra Gómez Kemp, la mítica presentadora del programa “Un, dos, tres”, ha mort als 76 anys, segons ha confirmat el programa “Festa”. L’actriu s’havia retirat de la vida pública recentment, però va tornar als titulars després de patir un accident domèstic en la seua llar en Mijas, Màlaga, del qual es va recuperar.


A l’abril, durant el que va declarar seria la seua última entrevista, va expressar el seu desig de retirar-se: “Faré això de Napoléon; retirar-me a les casernes d’hivern. Crec que ja he complit amb la meua etapa. És temps de donar pas a les noves generacions”, va comentar a Marta Torres al Faro de la Cadena Ser. A més, desitjava que la gent recordara la seua capacitat de comunicació i la seua joventut.

Lluita contra el càncer

Per a llavors, Mayra ja havia superat dos diagnòstics de càncer en els últims 15 anys, el primer en 2009 (càncer de llengua) i el segon en 2012 (càncer de gola i coll). No obstant això, la major tragèdia en la seua vida va ser la mort del seu espòs Alberto Berco en 2021, amb qui va estar casada durant 47 anys. En la presentació del llibre El cervell optimista, va incloure: “Perdre al meu marit ha sigut el més dur que m’ha passat. Pense en ell, en el que voldria per a mi. A més, les seues filles em necessiten, i no puc fallar-les”.

Vida i carrera de Mayra Gómez Kemp

Nascuda el 14 de febrer de 1948 a Cuba, Mayra es va traslladar amb la seua família a Puerto Rico, després a Veneçuela i, finalment, a Miami. En 1967, va començar la seua carrera al cinema amb la pel·lícula de sèrie B La venjança de Tartu.

Va arribar a Espanya en els anys 70, on va participar en la versió teatral de Rocky Horror Picture Xou, on va conéixer al seu futur espòs. En 1976, va debutar en televisió en “Un, dos, tres”, convertint-se en la primera dona presentadora de concursos en el món.

La seua carrera musical va enlairar en 1977 amb el Trio Aquari, però un any després es va llançar com a solista i va gravar el seu primer disc. En 1982, Chicho Ibáñez Serrador la va triar per a presentar “Un, dos, tres”, un paper que va ser compatible durant sis anys i que li va valdre tres premis TP d’Or.

En la dècada de 1990, es va unir a les televisions autonòmiques, presentant diversos programes. En 2009, li van diagnosticar càncer de llengua, la qual cosa el va obligar a sotmetre’s a cirurgia ja una llarga recuperació. En 2012, va anunciar que havia superat un nou diagnòstic de càncer en la gola.

Després de la seua recuperació, Mayra va col·laborar ​​en la pel·lícula Carmina o rebenta, i va rebre el Premi Iris a Tota Una Vida en 2013. Un any després, va publicar les seues memòries, Mayra Gómez Kemp i fins #ací puc llegir!, tancant una carrera repleta de fites i deixant una petjada inesborrable en la televisió espanyola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.