Mor *Mayra Gómez *Kemp, mítica presentadora de l’Un, dos, tres’, als 76 anys.

L'”Un, dos, tres” es queda en zero sense la seua icònica presentadora.
Mayra Gómez Kemp, la mítica presentadora del programa “Un, dos, tres”, ha mort als 76 anys, segons ha confirmat el programa “Festa”. L’actriu s’havia retirat de la vida pública recentment, però va tornar als titulars després de patir un accident domèstic en la seua llar en Mijas, Màlaga, del qual es va recuperar.


A l’abril, durant el que va declarar seria la seua última entrevista, va expressar el seu desig de retirar-se: “Faré això de Napoléon; retirar-me a les casernes d’hivern. Crec que ja he complit amb la meua etapa. És temps de donar pas a les noves generacions”, va comentar a Marta Torres al Faro de la Cadena Ser. A més, desitjava que la gent recordara la seua capacitat de comunicació i la seua joventut.

Lluita contra el càncer

Per a llavors, Mayra ja havia superat dos diagnòstics de càncer en els últims 15 anys, el primer en 2009 (càncer de llengua) i el segon en 2012 (càncer de gola i coll). No obstant això, la major tragèdia en la seua vida va ser la mort del seu espòs Alberto Berco en 2021, amb qui va estar casada durant 47 anys. En la presentació del llibre El cervell optimista, va incloure: “Perdre al meu marit ha sigut el més dur que m’ha passat. Pense en ell, en el que voldria per a mi. A més, les seues filles em necessiten, i no puc fallar-les”.

Vida i carrera de Mayra Gómez Kemp

Nascuda el 14 de febrer de 1948 a Cuba, Mayra es va traslladar amb la seua família a Puerto Rico, després a Veneçuela i, finalment, a Miami. En 1967, va començar la seua carrera al cinema amb la pel·lícula de sèrie B La venjança de Tartu.

Va arribar a Espanya en els anys 70, on va participar en la versió teatral de Rocky Horror Picture Xou, on va conéixer al seu futur espòs. En 1976, va debutar en televisió en “Un, dos, tres”, convertint-se en la primera dona presentadora de concursos en el món.

La seua carrera musical va enlairar en 1977 amb el Trio Aquari, però un any després es va llançar com a solista i va gravar el seu primer disc. En 1982, Chicho Ibáñez Serrador la va triar per a presentar “Un, dos, tres”, un paper que va ser compatible durant sis anys i que li va valdre tres premis TP d’Or.

En la dècada de 1990, es va unir a les televisions autonòmiques, presentant diversos programes. En 2009, li van diagnosticar càncer de llengua, la qual cosa el va obligar a sotmetre’s a cirurgia ja una llarga recuperació. En 2012, va anunciar que havia superat un nou diagnòstic de càncer en la gola.

Després de la seua recuperació, Mayra va col·laborar ​​en la pel·lícula Carmina o rebenta, i va rebre el Premi Iris a Tota Una Vida en 2013. Un any després, va publicar les seues memòries, Mayra Gómez Kemp i fins #ací puc llegir!, tancant una carrera repleta de fites i deixant una petjada inesborrable en la televisió espanyola.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.