Mor *Mayra Gómez *Kemp, mítica presentadora de l’Un, dos, tres’, als 76 anys.

L'”Un, dos, tres” es queda en zero sense la seua icònica presentadora.
Mayra Gómez Kemp, la mítica presentadora del programa “Un, dos, tres”, ha mort als 76 anys, segons ha confirmat el programa “Festa”. L’actriu s’havia retirat de la vida pública recentment, però va tornar als titulars després de patir un accident domèstic en la seua llar en Mijas, Màlaga, del qual es va recuperar.


A l’abril, durant el que va declarar seria la seua última entrevista, va expressar el seu desig de retirar-se: “Faré això de Napoléon; retirar-me a les casernes d’hivern. Crec que ja he complit amb la meua etapa. És temps de donar pas a les noves generacions”, va comentar a Marta Torres al Faro de la Cadena Ser. A més, desitjava que la gent recordara la seua capacitat de comunicació i la seua joventut.

Lluita contra el càncer

Per a llavors, Mayra ja havia superat dos diagnòstics de càncer en els últims 15 anys, el primer en 2009 (càncer de llengua) i el segon en 2012 (càncer de gola i coll). No obstant això, la major tragèdia en la seua vida va ser la mort del seu espòs Alberto Berco en 2021, amb qui va estar casada durant 47 anys. En la presentació del llibre El cervell optimista, va incloure: “Perdre al meu marit ha sigut el més dur que m’ha passat. Pense en ell, en el que voldria per a mi. A més, les seues filles em necessiten, i no puc fallar-les”.

Vida i carrera de Mayra Gómez Kemp

Nascuda el 14 de febrer de 1948 a Cuba, Mayra es va traslladar amb la seua família a Puerto Rico, després a Veneçuela i, finalment, a Miami. En 1967, va començar la seua carrera al cinema amb la pel·lícula de sèrie B La venjança de Tartu.

Va arribar a Espanya en els anys 70, on va participar en la versió teatral de Rocky Horror Picture Xou, on va conéixer al seu futur espòs. En 1976, va debutar en televisió en “Un, dos, tres”, convertint-se en la primera dona presentadora de concursos en el món.

La seua carrera musical va enlairar en 1977 amb el Trio Aquari, però un any després es va llançar com a solista i va gravar el seu primer disc. En 1982, Chicho Ibáñez Serrador la va triar per a presentar “Un, dos, tres”, un paper que va ser compatible durant sis anys i que li va valdre tres premis TP d’Or.

En la dècada de 1990, es va unir a les televisions autonòmiques, presentant diversos programes. En 2009, li van diagnosticar càncer de llengua, la qual cosa el va obligar a sotmetre’s a cirurgia ja una llarga recuperació. En 2012, va anunciar que havia superat un nou diagnòstic de càncer en la gola.

Després de la seua recuperació, Mayra va col·laborar ​​en la pel·lícula Carmina o rebenta, i va rebre el Premi Iris a Tota Una Vida en 2013. Un any després, va publicar les seues memòries, Mayra Gómez Kemp i fins #ací puc llegir!, tancant una carrera repleta de fites i deixant una petjada inesborrable en la televisió espanyola.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.