Mor el periodista Jesús Quintero als 82 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
Jesús Quintero va ser presentador, guionista i productor de populars programes de televisió, i conegut per la seua faceta d'entrevistador com “El loco de la colina”.

El popular periodista Jesús Quintero ha mort aquest dilluns als 82 anys, segons ha publicat el periòdic ‘ABC de Sevilla’. Presentador, guionista i productor més conegut com ‘El loco de la colina’, Jesús Quintero ha sigut durant les últimes dècades un dels rostres més populars en ràdio i televisió i a ell es deu el recurs del silenci que va introduir en les més de 5000 entrevistes que va realitzar al llarg de la seua carrera professional.

El mític comunicador va menjar aquest migdia per última vegada, es va anar al llit a descansar i ja no es va despertar. Familiars del periodista van confirmar que patia una afecció respiratòria i que va ser operat d’una patologia cardíaca a l’Hospital Juan Ramón Jiménez de Huelva, on va arribar a ser ingressat en l’UCI, informen fonts familiars a ‘ABC de Sevilla’.

Biografia

Jesús Quintero va nàixer en San Juan del Puerto, Huelva, Espanya, el 18 d’agost de 1940. En els seus inicis va ser actor, la qual cosa li va permetre introduir-se en el món de la comunicació i rampell es va incorporar a l’emissora de Ràdio Popular a Huelva.

Com manager va donar a conéixer al guitarrista Paco de Lucía i va dirigir les carreres de coneguts artistes com Soledad Bravo, els pallassos Gaby, Fofo i Miliki, María Jiménez o la cantant colombiana Negra Grande. En els anys 60 va entrar per oposició en Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) a Huelva, on va realitzar programes com a «Estudio 15-18″,»Ciudades» i «El hombre de la roulotte».

Amb quasi 30 anys, i per aquest últim programa va caure en una depressió i va romandre allunyat dels mitjans de comunicació. D’aqueixa experiència, va nàixer en 1982 un programa nocturn de radi emés des de Sevilla i que es va titular primer «Para mayores sin objecciones» i després se’l va conéixer a ell i al programa com «El loco de la colina».

En 1986 una «neurosi depressiva hipocondríaca» li va portar a abandonar la ràdio, però les ofereix rebudes durant el seu retir li porten a presentar ‘El loco de la colina’ a Mèxic i l’Argentina i a més crea l’emissora Ràdio Romàntica que va començar les seues emissions en 1988 a Sevilla, però que un mes després va ser clausurada per mancar de llicència.

El seu següent programa d’entrevistes «El perro verde» per a TVE en 1988, va ser un altre èxit d’audiència, que més tard va presentar a Buenos Aires, Veneçuela, Mèxic i en el Canal Hispà de Nova York. En 1990 va reobrir la seua emissora «Ràdio Amèrica» i aqueix any va tornar a TVE amb el programa «Que sabe nadie».

Posteriorment van seguir «Trece noches» o «La boca del Lobo«, una sèrie per a Antena 3 amb entrevistes a personatges polèmics del moment, com Mario Conde, Jesús Gil o el duc de Fira, Rafael Medina, que va portar al programa coincidint amb l’inici del judici per rapte i corrupció de menors.

Famosos van ser també els espais «La noche americana», «El lobo estepario», (1994), «Cuerda de presos» (1996), «El Vagamundo» (2000), «Ratones coloraos» o «La Noche de Quintero», amb el qual en 2007 va tornar a TVE, però que va estar un mes en antena.

Va ser un conegut home de la ràdio el que li va reorientar de les taules cap a aqueix mitjà en el qual va triomfar. «Va ser al final d’una actuació en el teatre Lope de Vega, quan se’m va acostar Rafael Santiesteban i em va parlar de les possibilitats de la meua veu per a la ràdio. Una veu que, segons va dir, arribava a l’última fila».

Les xarxes socials han volgut acomiadar-se del mític ‘Loco de la colina’

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.