Mor el periodista Jesús Quintero als 82 anys

El popular periodista Jesús Quintero ha mort aquest dilluns als 82 anys, segons ha publicat el periòdic ‘ABC de Sevilla’. Presentador, guionista i productor més conegut com ‘El loco de la colina’, Jesús Quintero ha sigut durant les últimes dècades un dels rostres més populars en ràdio i televisió i a ell es deu el recurs del silenci que va introduir en les més de 5000 entrevistes que va realitzar al llarg de la seua carrera professional.

El mític comunicador va menjar aquest migdia per última vegada, es va anar al llit a descansar i ja no es va despertar. Familiars del periodista van confirmar que patia una afecció respiratòria i que va ser operat d’una patologia cardíaca a l’Hospital Juan Ramón Jiménez de Huelva, on va arribar a ser ingressat en l’UCI, informen fonts familiars a ‘ABC de Sevilla’.

Biografia

Jesús Quintero va nàixer en San Juan del Puerto, Huelva, Espanya, el 18 d’agost de 1940. En els seus inicis va ser actor, la qual cosa li va permetre introduir-se en el món de la comunicació i rampell es va incorporar a l’emissora de Ràdio Popular a Huelva.

Com manager va donar a conéixer al guitarrista Paco de Lucía i va dirigir les carreres de coneguts artistes com Soledad Bravo, els pallassos Gaby, Fofo i Miliki, María Jiménez o la cantant colombiana Negra Grande. En els anys 60 va entrar per oposició en Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) a Huelva, on va realitzar programes com a “Estudio 15-18″,”Ciudades” i “El hombre de la roulotte”.

Amb quasi 30 anys, i per aquest últim programa va caure en una depressió i va romandre allunyat dels mitjans de comunicació. D’aqueixa experiència, va nàixer en 1982 un programa nocturn de radi emés des de Sevilla i que es va titular primer “Para mayores sin objecciones” i després se’l va conéixer a ell i al programa com “El loco de la colina”.

En 1986 una “neurosi depressiva hipocondríaca” li va portar a abandonar la ràdio, però les ofereix rebudes durant el seu retir li porten a presentar ‘El loco de la colina’ a Mèxic i l’Argentina i a més crea l’emissora Ràdio Romàntica que va començar les seues emissions en 1988 a Sevilla, però que un mes després va ser clausurada per mancar de llicència.

El seu següent programa d’entrevistes “El perro verde” per a TVE en 1988, va ser un altre èxit d’audiència, que més tard va presentar a Buenos Aires, Veneçuela, Mèxic i en el Canal Hispà de Nova York. En 1990 va reobrir la seua emissora “Ràdio Amèrica” i aqueix any va tornar a TVE amb el programa “Que sabe nadie”.

Posteriorment van seguir “Trece noches” o “La boca del Lobo“, una sèrie per a Antena 3 amb entrevistes a personatges polèmics del moment, com Mario Conde, Jesús Gil o el duc de Fira, Rafael Medina, que va portar al programa coincidint amb l’inici del judici per rapte i corrupció de menors.

Famosos van ser també els espais “La noche americana”, “El lobo estepario”, (1994), “Cuerda de presos” (1996), “El Vagamundo” (2000), “Ratones coloraos” o “La Noche de Quintero”, amb el qual en 2007 va tornar a TVE, però que va estar un mes en antena.

Va ser un conegut home de la ràdio el que li va reorientar de les taules cap a aqueix mitjà en el qual va triomfar. «Va ser al final d’una actuació en el teatre Lope de Vega, quan se’m va acostar Rafael Santiesteban i em va parlar de les possibilitats de la meua veu per a la ràdio. Una veu que, segons va dir, arribava a l’última fila».

Les xarxes socials han volgut acomiadar-se del mític ‘Loco de la colina’

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.