Mor el periodista Jesús Quintero als 82 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
Jesús Quintero va ser presentador, guionista i productor de populars programes de televisió, i conegut per la seua faceta d'entrevistador com “El loco de la colina”.

El popular periodista Jesús Quintero ha mort aquest dilluns als 82 anys, segons ha publicat el periòdic ‘ABC de Sevilla’. Presentador, guionista i productor més conegut com ‘El loco de la colina’, Jesús Quintero ha sigut durant les últimes dècades un dels rostres més populars en ràdio i televisió i a ell es deu el recurs del silenci que va introduir en les més de 5000 entrevistes que va realitzar al llarg de la seua carrera professional.

El mític comunicador va menjar aquest migdia per última vegada, es va anar al llit a descansar i ja no es va despertar. Familiars del periodista van confirmar que patia una afecció respiratòria i que va ser operat d’una patologia cardíaca a l’Hospital Juan Ramón Jiménez de Huelva, on va arribar a ser ingressat en l’UCI, informen fonts familiars a ‘ABC de Sevilla’.

Biografia

Jesús Quintero va nàixer en San Juan del Puerto, Huelva, Espanya, el 18 d’agost de 1940. En els seus inicis va ser actor, la qual cosa li va permetre introduir-se en el món de la comunicació i rampell es va incorporar a l’emissora de Ràdio Popular a Huelva.

Com manager va donar a conéixer al guitarrista Paco de Lucía i va dirigir les carreres de coneguts artistes com Soledad Bravo, els pallassos Gaby, Fofo i Miliki, María Jiménez o la cantant colombiana Negra Grande. En els anys 60 va entrar per oposició en Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) a Huelva, on va realitzar programes com a «Estudio 15-18″,»Ciudades» i «El hombre de la roulotte».

Amb quasi 30 anys, i per aquest últim programa va caure en una depressió i va romandre allunyat dels mitjans de comunicació. D’aqueixa experiència, va nàixer en 1982 un programa nocturn de radi emés des de Sevilla i que es va titular primer «Para mayores sin objecciones» i després se’l va conéixer a ell i al programa com «El loco de la colina».

En 1986 una «neurosi depressiva hipocondríaca» li va portar a abandonar la ràdio, però les ofereix rebudes durant el seu retir li porten a presentar ‘El loco de la colina’ a Mèxic i l’Argentina i a més crea l’emissora Ràdio Romàntica que va començar les seues emissions en 1988 a Sevilla, però que un mes després va ser clausurada per mancar de llicència.

El seu següent programa d’entrevistes «El perro verde» per a TVE en 1988, va ser un altre èxit d’audiència, que més tard va presentar a Buenos Aires, Veneçuela, Mèxic i en el Canal Hispà de Nova York. En 1990 va reobrir la seua emissora «Ràdio Amèrica» i aqueix any va tornar a TVE amb el programa «Que sabe nadie».

Posteriorment van seguir «Trece noches» o «La boca del Lobo«, una sèrie per a Antena 3 amb entrevistes a personatges polèmics del moment, com Mario Conde, Jesús Gil o el duc de Fira, Rafael Medina, que va portar al programa coincidint amb l’inici del judici per rapte i corrupció de menors.

Famosos van ser també els espais «La noche americana», «El lobo estepario», (1994), «Cuerda de presos» (1996), «El Vagamundo» (2000), «Ratones coloraos» o «La Noche de Quintero», amb el qual en 2007 va tornar a TVE, però que va estar un mes en antena.

Va ser un conegut home de la ràdio el que li va reorientar de les taules cap a aqueix mitjà en el qual va triomfar. «Va ser al final d’una actuació en el teatre Lope de Vega, quan se’m va acostar Rafael Santiesteban i em va parlar de les possibilitats de la meua veu per a la ràdio. Una veu que, segons va dir, arribava a l’última fila».

Les xarxes socials han volgut acomiadar-se del mític ‘Loco de la colina’

Últimes notícies

València coordina una resposta a l’acampada per l’habitatge

La Delegación del Gobierno en la Comunitat Valenciana i el Ayuntamiento de València es reuniran amb els acampats per a coordinar la resposta a la protesta pel dret a l’habitatge.

Els xicotets torroners de Xixona obrin una via per a adaptar les IGP

Els productors de torró de Xixona han aconseguit un compromís europeu per a adaptar la normativa a les particularitats dels xicotets elaboradors.

Ricardo Ten apunta a 2028 com a possible final de la carrera

Ricardo Ten considera que els Jocs de 2028 podrien tancar la seua carrera. El ciclista valencià acaba de guanyar quatre medalles mundials després de recuperar-se d’una fractura de clavícula.

El jove detingut per l’apunyalament a Castelló ingressa en un centre

Un jove de 18 anys ha ingressat en un centre de menors per ordre judicial després de ser detingut per apunyalar presumptament un altre jove a Castelló. La víctima també té 18 anys i va romandre 24 hores en observació hospitalària.

Sis detinguts en el cas Koldo i registres en Adif

Sis persones han sigut detingudes en una operació de la UCO que ha inclòs registres en Adif i a casa de José Luis Ábalos, a València. La portaveu del PP ha relacionat els arrestos amb el cotxe de les primàries socialistes de 2017.

Tres esportistes, homenatjats en el primer acte del Proyecto FER al Roig Arena

El Proyecto FER ha celebrat el primer acte públic en la seua nova seu, el Roig Arena, amb un homenatge a tres esportistes. Els guardonats aspiren a competir en els Juegos Olímpicos y Paralímpicos de Los Ángeles 2028.

Una comitiva del CD Castellón viatja a Toledo per a assistir al funeral de Jesús de Miguel

Una delegació del CD Castellón s’ha desplaçat a Navahermosa per al funeral de Jesús de Miguel. El possible ajornament del partit contra l’Eibar continua pendent de confirmació oficial.

Dos milions per a reparar els danys de l’incendi de la serra d’Espadà

Les obres d’emergència per l’incendi de la serra d’Espadà ja han començat a Artana. La intervenció disposa de dos milions d’euros i s’estendrà a diversos municipis de Castelló.