Mor Ricardo Císcar, fundador i president de Dacsa

L’empresari valencià Ricardo Císcar Martínez, fundador i president del grup Dacsa, ha mort este dimarts als 94 anys. Actualment, es tracta d’una de les empreses amb més facturació de la Comunitat Valenciana. A més, opera en 9 plantes de producció distribuïdes en 6 localitzacions situades a Espanya, Portugal, Polònia i el Regne Unit. A la seua seu central, ubicada Almàssera, compta amb més de 170 treballadors, superant els 500 a tot Europa.

Una de les seues cares visibles actualment és Araceli Císcar, filla de l’empresari i qui desenvolupa funcions de consellera executiva de la companyia. La directiva també és una de les quatre dones membre de la Junta Directiva d’AVE, l’Associació Valenciana d’Empresaris. 

La Conselleria d’Agricultura ha mostrat en xarxes socials el seu condol el seu condol per la mort de Ricardo Císcar i ha mostrat el seu “reconeixement per la dedicació al sector empresarial i a la indústria agroalimentària valenciana”.

També el vicepresident valencià Vicente Barrera ha volgut lamentar la pèrdua, amb un missatge a la xarxa “X” (abans Twitter) en què ha escrit de Císcar que era “un exemple d’empresari valencià. Un home bo, treballador i generós”. 

Ricardo Císcar ha sigut reconegut diverses vegades pel seu destacat paper en la història de la indústria agroalimentària valenciana. La missa funeral tindrà lloc este dimecres a les 18 hores a Almàssera.

Últimes notícies

Els números de Javier Aguirre en els seus debuts a LaLiga il·lusionen el valencianisme

Javier Aguirre debuta este diumenge amb el Valencia en LaLiga i arriba avalat per cinc estrenes amb punts en sis intents, tot i que la més recent va acabar en derrota amb el Mallorca.

Una base de dades de la UV rescata 400 sanitaris valencians represaliats pel franquisme

La Universitat de València ha obert una base de dades que identifica 400 metges i científics valencians represaliats pel franquisme després de trenta anys d’investigació liderada per Josep Lluís Barona.

Pérez Llorca descarta avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Alacant que no s'ha plantejat avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana per a fer-les coincidir amb unes generals.

Més de 9.600 persones es presenten a les proves escrites de valencià de la JQCV

Un total de 9.634 persones s’han presentat a les proves escrites dels nivells B2, C1 i C2 de valencià de la JQCV, celebrades en 24 municipis de la Comunitat Valenciana. La participació global ha sigut del 58,81 % i la convocatòria continuarà ara amb les proves orals.

Comissió Ciutat-Port portarà al Suprem l’ampliació nord del Port de València

La plataforma ciutadana Comissió Ciutat-Port ha presentat davant el TSJCV l’escrit per preparar un recurs de cassació contra la sentència que avala el projecte constructiu de l’ampliació nord del Port de València.

Presó provisional per a un home de 33 anys per diversos robatoris a Benicarló

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional acusat de diversos robatoris amb força en locals de Benicarló. La Guàrdia Civil també ha detingut tres jóvens més a Benicarló i Peníscola per delictes contra el patrimoni.

Naix al Bioparc València una cria d’un primat en greu perill d’extinció que es comunica amb la mirada

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una cria de mangabey de coroneta blanca, un primat en greu perill d’extinció que destaca per comunicar-se amb els ulls. Es tracta del dècim naixement d’esta espècie al parc i reforça el seu paper en el programa europeu de conservació.

Avís groc al nord de Castelló per fortes pluges i tempestes amb granís

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral i interior nord de Castelló per pluges intenses de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes amb possibilitat de granís, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %.