Morant dona per fet que Mazón no apareixerà amb Feijóo en Sueca i reclama suspendre’l de militància

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra, Diana Morant, ha assegurat que no espera vore Carlos Mazón ni altres expresidents del PP en l’acte que Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte en Sueca i ha exigit al líder popular que suspenda de militància l’actual diputat autonòmic per la seua responsabilitat en la gestió de la dana que ha costat 230 vides.

Morant ha atés els periodistes durant la clausura del V Simposi ‘La Albufera: ayer, hoy y mañana’. En eixe marc ha valorat el dinar amb militants que el president provincial del PP i de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, ha organitzat a Sueca amb la presència de Feijóo.

Segons la dirigent socialista, en eixa trobada no estarà el també expresident de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè a Feijóo ‘li incomodará’ la seua presència. Ha afegit que tampoc confia en vore allí altres expresidents del PP valencià com Francisco Camps o Eduardo Zaplana.

Morant ha resumit així la seua visió sobre la foto de Sueca: ‘Imagine que no estaran tots els personatges incòmodes per al Partit Popular, que és la història del Partit Popular en la Comunidad Valenciana, perquè al final la història s’ha repetit tantes vegades com el PP ha governat’.

La responsable del PSPV ha remarcat que, a diferència d’altres ocasions recents, no creu que es repetisquen les mostres de suport intern a Mazón. ‘No anem a tornar a vore eixe aplaudiment massiu a Mazón i eixe Feijóo dient-li que havia fet un bon treball’, ha apuntat.

En canvi, sí que espera la presència de dirigents actuals del Consell. En concret, ha citat la Susana Camarero, el vicepresident Vicente Martínez Mus i l’actual conseller d’Hisenda, José Antonio Rovira, que abans havia sigut titular d’Educació.

Crítiques per la gestió de la dana

Morant ha relacionat estes figures amb el paper del Govern valencià durant la dana. Ha afirmat que estos consellers ‘sabien el que estava passant’ aquella vesprada, gràcies als missatges del xat del Consell que Camarero ha aportat al jutjat de Catarroja.

La ministra ha acusat estes autoritats d’haver mantingut ‘la mentida que no estaven avisats per les agències’ i d’haver ‘mentit i arropat al gran mentirós que és Mazón’. Ha insistit que la informació meteorològica existia i que hi havia avisos suficients.

Segons Morant, també ‘han mentit quan deien que no estava dirigint l’emergència’, en referència a Mazón. Ha assegurat que ‘ho vam vore en eixos wasaps també, que a partir de les 8.00 hores del matí va dirigir l’emergència’.

A juí de la ministra, Feijóo i Mazón tenen en comú una mateixa forma d’afrontar una crisi. ‘El que per a ells és dirigir l’emergència és dirigir el relat, contem moltes coses perquè pensen que estem treballant que te cagues’, ha dit.

Per a Morant, mentres ‘estaven contant coses que eren mentires’, no estaven ‘a la faena ni gestionant una emergència que ha costat 230 vides’. Ha remarcat que la gestió política durant aquelles hores ha tingut conseqüències mortals i ha deixat una ferida oberta en la societat valenciana.

Per tot això, ha afirmat que espera que el president del PP acudisca a Sueca ‘a demanar disculpes’ i a suspendre de militància Mazón. També li ha demanat que l’expulse com a diputat autonòmic perquè, segons ha indicat, ‘només així compareixerà davant la justícia’.

Morant ha advertit que, si no hi ha estos passos, ‘la societat valenciana no superarà el drama de la dana’. També ha pronosticat que la ciutadania ‘no perdonarà ni a Feijóo ni al president Juanfran Pérez Llorca, ni a tots els que estiguen en l’acte de dissabte aplaudint congregats’.

La comissió de la dana en Les Corts

La ministra ha carregat igualment contra el dictamen de la comissió parlamentària d’investigació sobre la dana del 29 d’octubre de 2024 en Les Corts. Ha qualificat les seues conclusions de ‘vergonyoses’ perquè, al seu parer, blinden la responsabilitat del Consell.

La comissió ha aprovat el document amb els vots a favor del PP i Vox i el rebuig de l’oposició. Morant ha explicat que el text consensuat per estos dos partits ‘insistix a tirar la culpa a les agències estatals’, malgrat que ‘ha quedat demostrat fins a la sacietat’ que van treballar i es van coordinar amb la Generalitat.

Segons ha indicat, estes agències van aportar ‘la informació necessària’ per a gestionar el temporal. En canvi, ‘qui no va estar a l’altura’ va ser el Consell, que no ha volgut ‘assumir responsabilitats polítiques’ tot i els danys i víctimes.

Morant ha avançat que, si arriba a ocupar la Presidència de la Generalitat, reobrirà la comissió d’investigació sobre la dana. Ha defensat que este drama ‘ha sigut conseqüència d’una negligència política per part del Consell, abans de Mazón i ara Pérez Llorca, que ha costat 230 vides’.

‘Per a ells esta comissió d’investigació sempre va voler ser l’excusa i la tapadora a la seua mala gestió. Nosaltres reobrirem una investigació i ahí assenyalarem les responsabilitats d’aquells que no les han volgut assumir’, ha conclòs.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.