Les famílies destinen a la Nit de Nadal el 50% del pressupost per Nadal

 

La nit de Nadal és, sense cap dubte, la celebració que arrasa entre els valencians i valencianes i a la qual es destina més pressupost durant les festes. En concret, el 46% de les famílies de la Comunitat Valenciana assenyalen esta festivitat com la reina del Nadal, seguida de lluny a la nit de Cap d’Any (25%).

En canvi, altres celebracions com el dinar i sopar del Dia de Nadal queden relegades al pressupost dels valencians i valencianes, amb un 15% i un 6%, respectivament. Així, es desprén de l’Informe sobre la compra d’aliments per a les celebracions nadalenques a Espanya d’ALDI 2021, un estudi quantitatiu realitzat a una mostra de 1.500 consumidors.

 

El mateix pressupost, o més, que l’any passat

 

Segons l’estudi, que este 2021 suma la tercera edició, el 90% de les llars de la Comunitat Valenciana manifesta que té previst destinar als àpats nadalencs el mateix pressupost o més que l’any passat. Així mateix, un 9% de les famílies valencianes afirmen que augmentaran el pressupost en comparació amb el de l’any passat.

En línies generals, els espanyols i les espanyoles tenen intenció d’invertir entre 50 i 200 euros en aliments per a la celebració de la qual consideren la festa principal. Esta xifra augmenta per a la nit de Nadal i el dinar del Dia de Nadal a mesura que l’amfitrió és de més edat, mentre que la nit de Cap d’Any és la celebració a què els joves destinen més despesa.

El 2020, prop del 20% de les famílies van optar per retallar el pressupost destinat als dinars de Nadal, una xifra que este any ha caigut a la meitat, un 10%.

Pel que fa a la inversió prevista, més de la meitat dels espanyols i espanyoles, el 54%, gastaran entre 100 i 300 euros en la compra d’aliments per Nadal. Destaca un 13% de les famílies, que assegura que té pensat superar els 300 euros per a esta partida, mentre que un 27% es pretén gastar entre 50 i 100 euros. Per edats, la despesa prevista creix a mesura que augmenta l’edat sent els més grans de 65 anys els consumidors que més pressupost dediquen, i quasi la meitat, un 49%, preveu destinar-li més de 200 euros estes festes.

Les famílies espanyoles confien en els supermercats per a les compres nadalenques

 

Les famílies espanyoles continuen confiant en els supermercats per a les compres d’aliments per a celebracions nadalenques. El 67% dels espanyols i espanyoles recorreran al seu supermercat habitual com a principal canal de compra, per davant d’altres opcions com ara el mercat (32%) o la gran superfície (27%).

Els consumidors espanyols són previsors a l’hora de comprar productes per a les celebracions nadalenques i molt pocs, només un 5%, ho deixen per a última hora. Quasi el 20% de les llars espanyoles avança les compres d’aliments per al Nadal més de dos setmanes, excepte per als productes frescos, encara que el gran gruixut, 6 de cada 10 (64%), fa les compres entre una setmana abans i la mateixa setmana de la celebració en qüestió.

 

El marisc continua sent el rei per Nadal

 

El peix i el marisc segueixen sent els grans protagonistes dels dinars i sopars nadalencs a les llars espanyoles, tant en consum com en pressupost.

En concret, esta partida és la més important este 2021 per a un 52% de les famílies, 7 punts més que el 2020. En segon lloc i a molta distància hi ha la carn, amb un 24%, i, molt lluny, altres categories com els dolços, la xarcuteria i el vi, amb un 4-5%.

Les gambes, els llagostins i els escamarlans són els productes estrella del Nadal per a un 24% de les llars espanyoles. El pernil és també un dels infal·libles, amb un 21%; seguit del xai i el cabrit, amb un 18%; els formatges, amb un 15%; els vins i consums, amb un 14%; i els torrons, amb el 13%.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.