Nou límit de 28 pacients diaris a pediatria i 35 a adults

El preacord a què ha arribat la conselleria de Sanitat amb alguns dels sindicats mèdics que reivindicaven una millora dels serveis sanitaris que es presta al pacient, indica, entre altres coses, que s’establirà un límit a les consultes diàries, en teoria, per evitar la sobresaturació bronzejada insistentment denunciada pels mateixos professionals sanitaris.

Així, les agendes de medicina de família s’acotaran a 35 cites diàries mentre que el límit a pediatria serà de 28. El preacord parla que “les consultes excedents es gestionaran, en funció de les característiques de cada centre, mitjançant mòduls, alliberament de professionals, l’assignació de professionals específics per a estes pacients o altres modalitats”, no obstant això, esta vaga concreció ja ha crispat els metges que tracten amb els pacients directament.

Què passarà amb el pacient 29 i el 36?

La Presidenta de la Societat Valenciana de Pediatria, Eva Suárez, i també presidenta del Col·legi de Metges de Castelló apunta en declaracions a València Diari que este anunci “no contempla ningú per veure aquell xiquet número 29 a les cites o aquell pacient que ja no entra a la quota“.

Però és que a més de qüestionar que no s’han concretat les mesures també alerta que no serà fàcil explicar-li a algú que ja no se’l pot visitar i planteja dos interrogants: qui els ho va dir?, i si no s’especifiquen quina solució es dona a esta persona que necessita ser atesa, qui ho assumirà?“. “Seguirem visitant-los com sempre hem fet perquè com a professionals sanitaris prevalem l’atenció a les persones i a les decisions que es prenen en una taula amb gent que no trepitja la realitat de les consultes”, afegeix Suárez.

“Estem fartes de cobrir les mancances de la Sanitat a 0 euros i a 0 gràcies, ara plantegen una cosa que seria fantàstica si realment es pogués complir, però fan un anunci, com de tantes altres coses, però sense posar mitjans”, afegeix.

D’altra banda, quant a la reducció de quotes prevista dels pacients assignats a cada facultatiu, a Atenció Primària o Pediatria, Suárez recorda que, en teoria esta mesura ja hauria d’estar implementada, atés que l’han anunciat moltes vegades. Tot i això, no quadra, per exemple, amb les quotes que corresponen a infermeria pediàtrica en què “a cada tres pediatres els correspon una única infermera”. Quelcom incompatible tant en termes numèrics com molts més quant a qualitat assistencial.

Últimes notícies

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.