Nou límit de 28 pacients diaris a pediatria i 35 a adults

El preacord a què ha arribat la conselleria de Sanitat amb alguns dels sindicats mèdics que reivindicaven una millora dels serveis sanitaris que es presta al pacient, indica, entre altres coses, que s’establirà un límit a les consultes diàries, en teoria, per evitar la sobresaturació bronzejada insistentment denunciada pels mateixos professionals sanitaris.

Així, les agendes de medicina de família s’acotaran a 35 cites diàries mentre que el límit a pediatria serà de 28. El preacord parla que “les consultes excedents es gestionaran, en funció de les característiques de cada centre, mitjançant mòduls, alliberament de professionals, l’assignació de professionals específics per a estes pacients o altres modalitats”, no obstant això, esta vaga concreció ja ha crispat els metges que tracten amb els pacients directament.

Què passarà amb el pacient 29 i el 36?

La Presidenta de la Societat Valenciana de Pediatria, Eva Suárez, i també presidenta del Col·legi de Metges de Castelló apunta en declaracions a València Diari que este anunci “no contempla ningú per veure aquell xiquet número 29 a les cites o aquell pacient que ja no entra a la quota“.

Però és que a més de qüestionar que no s’han concretat les mesures també alerta que no serà fàcil explicar-li a algú que ja no se’l pot visitar i planteja dos interrogants: qui els ho va dir?, i si no s’especifiquen quina solució es dona a esta persona que necessita ser atesa, qui ho assumirà?“. “Seguirem visitant-los com sempre hem fet perquè com a professionals sanitaris prevalem l’atenció a les persones i a les decisions que es prenen en una taula amb gent que no trepitja la realitat de les consultes”, afegeix Suárez.

“Estem fartes de cobrir les mancances de la Sanitat a 0 euros i a 0 gràcies, ara plantegen una cosa que seria fantàstica si realment es pogués complir, però fan un anunci, com de tantes altres coses, però sense posar mitjans”, afegeix.

D’altra banda, quant a la reducció de quotes prevista dels pacients assignats a cada facultatiu, a Atenció Primària o Pediatria, Suárez recorda que, en teoria esta mesura ja hauria d’estar implementada, atés que l’han anunciat moltes vegades. Tot i això, no quadra, per exemple, amb les quotes que corresponen a infermeria pediàtrica en què “a cada tres pediatres els correspon una única infermera”. Quelcom incompatible tant en termes numèrics com molts més quant a qualitat assistencial.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.